[BIZTPOL] Magyarország

Amúgy az nem tudom feltűnt-e bárkinek, hogy több ok is lehet arra ami az országban zajlik. 1998-2002, 8 év interregnum, majd 2010+2014+2018, gyakorlatilag 11 éve kétharmaddal korlátlanul alakíthatták az országot kívánalmaik szerint azt követően, hogy korábban már volt gyakorlatuk a kormányzásban. Ha azt is hozzávesszük, hogy OV már a rendszerváltás óta aktív politikus, akkor felvetődik, hogy meddig bírja, hogyan is lesz az utánpótlás. Sokan a Rogán-Lázár párosban vélték ezt meglátni, de mivel viszonylag gyorsan lekerültek a sakktábláról, illetve takaréklángra kerültek, így nekem úgy tűnik nincs egyértelmű rátermett és kinevelt bennfentes utód. Ezt pedig egy magas kockázati tényezőként tekintem egy annyira autoriter jellegű rendszernél, mint a miénk. Minden szál OV-nál fut össze. Ezt a szinte korlátlan hatalmat ő láthatóan élvezi és tudja kezelni, de el fog jönni az a pont amikor valamilyen okból kifolyólag valaki más kerül bele abba a bársonyszékbe. Roppant jó kérdés, hogy egy ennyire centralizált szisztéma valaki más kezében mit fog hozni, én őszintén nem sok jóra számítok. A liberális demokráciába vetett fékek és ellensúlyok pont arra az esetre vannak ott, ha véletlenül valaki olyan kezébe kerül a szék, akinek a kezébe nem való. Erre van a transzparencia, a leválthatóság, az elszámoltathatóság. Ha ez a jelenlegi behangolt rendszer nem a megfelelő ember kezébe kerül akkor bizony rendesen isszuk a levét majd a kis illiberalizmusunknak.

Mostanában történik az, hogy a közvagyon jelentős része "közalapítványosodik". Sokaknak nyilvánvaló, hogy egy potenciális választási vereségre készül OV, de mi van, ha ez csak részben indoka annak ami történik, mert másrészről ugyan nem akarja a rendszert lebontani, de nem is akarja mindezt egy kézben hagyni megfelelőnek tűnő utód hiányában, hanem inkább decentralizálja az állami vagyont, mert nem bízik a felvonultatott potenciális utódokban, hogy azok ugyanazzal a felelősségteljes, előrelátó gondossággal gondoskodnak majd róla, amivel ő tette. Ilyen esetben ugyebár két dolgot tehetne, vagy visszaállítja az elszámoltatható és felelős transzparens kormányzást (helyesebben megteremti) vagy mivel meggyőződése nyilván, hogy az nem működik, így nincs is más választása, mint decentralizálni az államot, "közalapítványosítani".

Nagyon nagy a tét, látszólag nagyon nagy a kockázat, csak remélni lehet, hogy helyesen teszi amit tesz, és nem csúszik hiba a számításaiba, mivel mindannyian csak emberek vagyunk. Sajnos ezzel a vezérelvű szemlélettel csak az a baj, hogy arra az egyre nem gondolnak, hogy ők is csak emberek, és tévedhetnek. Elvileg erre találták ki a fékek és ellensúlyok rendszerét, ami nálunk már nem nagyon van... ez kb az a pont ahol az ember hajlamos hívővé válni, mert mást egyszerűen nem tehet.
Gyakorlatilag létrejön egy új hatalmi ág kis hazánkban ennek az alapítványi rendszernek a létrejöttével. Kaptak közfeladatokat, aminek ellátására állami dotációra jogosultak és van egy tekintélyes vagyonuk. Valahogy ahhoz tudnám hasonlítani, amikor létrehozták az önkormányzatokat a rendszerváltáskor. Már úgy első ránézésre. Mert úgy másodikra az ember rájön, hogy a "fejedelmi" módszer az, ha olyan emberek kerülnek a székekbe, akiknek van vaj a fején, és így a megfelelő ember irányítani tudja őket. Mondanám ezt, ha a "fejedelem" egy örökérvényű alkotás lenne. Az?
 
2006-ban a fidesz pedig 14. havi nyugdíj bevezetésével kampányolt. "Senki sem lehet annyira szegény, hogy ígérni ne tudjon."
Már vártam, hogy valaki lesz akinek csak nem sikerül értelmezni amit leírtam :) Ha egy picit veszed a fáradságot és elolvasod rendesen amit leírtam, akkor rájössz, hogy általánosan minden pártra értettem. Ez a második mondatomból ki kellett volna derülnie. Látom nem sikerült.
 
  • Tetszik
Reactions: vata and Pogány
Mindkettőre igaz.De különben a kormány ugyan ezt csinálja.13.havi nyugdij,25 év alattiak adómentessége,egy halom jóléti intézkedés igérete.
Vissza kéne hozni a cenzusos szavazati jogot.Csak az szavazzon,ki saját jogon adót fizet.Igy lehetne visszafogni ezeket az igéretcunamikat,a tömegdemokrácia káros dolgait.

Nekem úgy rémlik hogy azok amiket felsoroltál, nem igéretek voltak, hanem törvényt hoztak rá, és jelenleg is aktív kedvezmények. A CSOK, a falusi CSOK, a lakásfelújítási 6 millás kedvezmény, a nagycsaládosok adókedvezménye, a 25 év alattiak adómentessége, a 13. havi nyugdíj mind törvény által biztosított kedvezmény, amivel élnek is az állampolgárok. A A 330 milliárdba kerülő egyszeri 150k a megfelelő helyre behúzott x-ért, na AZ a választási igéret. Ne mossuk egybe a kettőt.
 
 
Nekem úgy rémlik hogy azok amiket felsoroltál, nem igéretek voltak, hanem törvényt hoztak rá, és jelenleg is aktív kedvezmények. A CSOK, a falusi CSOK, a lakásfelújítási 6 millás kedvezmény, a nagycsaládosok adókedvezménye, a 25 év alattiak adómentessége, a 13. havi nyugdíj mind törvény által biztosított kedvezmény, amivel élnek is az állampolgárok. A A 330 milliárdba kerülő egyszeri 150k a megfelelő helyre behúzott x-ért, na AZ a választási igéret. Ne mossuk egybe a kettőt.
Ezek elég irányitott dolgok,kiválasztott kedvezményezettekkel.A társadalom nagyrészét valójában nem érinti,vagy nincs komoly hatása.Illetve nagyon is van.Qrvára elszabadultak az ingatlanárak.átlagembernek esélye sincs most lakást venni.
Aztán az egész forrásoldali ezeknek is hitelböl megy.Kinai egyetem kifizetése meg magában többe kerül,utána meg még az üzeme kitudja mennyibe.
Továbbra is kötöm az ebet a karóhoz.Rendszerváltás kell a Hazának,gengszterváltásokbol már elég volt.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Amúgy az nem tudom feltűnt-e bárkinek, hogy több ok is lehet arra ami az országban zajlik. 1998-2002, 8 év interregnum, majd 2010+2014+2018, gyakorlatilag 11 éve kétharmaddal korlátlanul alakíthatták az országot kívánalmaik szerint azt követően, hogy korábban már volt gyakorlatuk a kormányzásban. Ha azt is hozzávesszük, hogy OV már a rendszerváltás óta aktív politikus, akkor felvetődik, hogy meddig bírja, hogyan is lesz az utánpótlás. Sokan a Rogán-Lázár párosban vélték ezt meglátni, de mivel viszonylag gyorsan lekerültek a sakktábláról, illetve takaréklángra kerültek, így nekem úgy tűnik nincs egyértelmű rátermett és kinevelt bennfentes utód. Ezt pedig egy magas kockázati tényezőként tekintem egy annyira autoriter jellegű rendszernél, mint a miénk. Minden szál OV-nál fut össze. Ezt a szinte korlátlan hatalmat ő láthatóan élvezi és tudja kezelni, de el fog jönni az a pont amikor valamilyen okból kifolyólag valaki más kerül bele abba a bársonyszékbe. Roppant jó kérdés, hogy egy ennyire centralizált szisztéma valaki más kezében mit fog hozni, én őszintén nem sok jóra számítok. A liberális demokráciába vetett fékek és ellensúlyok pont arra az esetre vannak ott, ha véletlenül valaki olyan kezébe kerül a szék, akinek a kezébe nem való. Erre van a transzparencia, a leválthatóság, az elszámoltathatóság. Ha ez a jelenlegi behangolt rendszer nem a megfelelő ember kezébe kerül akkor bizony rendesen isszuk a levét majd a kis illiberalizmusunknak.

Mostanában történik az, hogy a közvagyon jelentős része "közalapítványosodik". Sokaknak nyilvánvaló, hogy egy potenciális választási vereségre készül OV, de mi van, ha ez csak részben indoka annak ami történik, mert másrészről ugyan nem akarja a rendszert lebontani, de nem is akarja mindezt egy kézben hagyni megfelelőnek tűnő utód hiányában, hanem inkább decentralizálja az állami vagyont, mert nem bízik a felvonultatott potenciális utódokban, hogy azok ugyanazzal a felelősségteljes, előrelátó gondossággal gondoskodnak majd róla, amivel ő tette. Ilyen esetben ugyebár két dolgot tehetne, vagy visszaállítja az elszámoltatható és felelős transzparens kormányzást (helyesebben megteremti) vagy mivel meggyőződése nyilván, hogy az nem működik, így nincs is más választása, mint decentralizálni az államot, "közalapítványosítani".

Nagyon nagy a tét, látszólag nagyon nagy a kockázat, csak remélni lehet, hogy helyesen teszi amit tesz, és nem csúszik hiba a számításaiba, mivel mindannyian csak emberek vagyunk. Sajnos ezzel a vezérelvű szemlélettel csak az a baj, hogy arra az egyre nem gondolnak, hogy ők is csak emberek, és tévedhetnek. Elvileg erre találták ki a fékek és ellensúlyok rendszerét, ami nálunk már nem nagyon van... ez kb az a pont ahol az ember hajlamos hívővé válni, mert mást egyszerűen nem tehet.
Gyakorlatilag létrejön egy új hatalmi ág kis hazánkban ennek az alapítványi rendszernek a létrejöttével. Kaptak közfeladatokat, aminek ellátására állami dotációra jogosultak és van egy tekintélyes vagyonuk. Valahogy ahhoz tudnám hasonlítani, amikor létrehozták az önkormányzatokat a rendszerváltáskor. Már úgy első ránézésre. Mert úgy másodikra az ember rájön, hogy a "fejedelmi" módszer az, ha olyan emberek kerülnek a székekbe, akiknek van vaj a fején, és így a megfelelő ember irányítani tudja őket. Mondanám ezt, ha a "fejedelem" egy örökérvényű alkotás lenne. Az?
Uramisten. Nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek ezen. Amikor emberek úgy állítanak be egy politikust, mint valami olyan embert, aki él-hal az országáért és a népéért... mert az még rendben van, hogy az óvodások elhiszik a jó királyról szóló meséket, de felnőttkorban hogy képes ezt bárki komolyan elhinni?
"hanem inkább decentralizálja az állami vagyont"
A 90-es években is csak decentralizálták az állami vagyont. Aztán majd csodálkoztok, hogy a Magyarország nevű állam egyszer csak megszűnik létezni, mert már semmi súlya nincs.
 
Uramisten. Nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek ezen. Amikor emberek úgy állítanak be egy politikust, mint valami olyan embert, aki él-hal az országáért és a népéért... mert az még rendben van, hogy az óvodások elhiszik a jó királyról szóló meséket, de felnőttkorban hogy képes ezt bárki komolyan elhinni?
"hanem inkább decentralizálja az állami vagyont"
A 90-es években is csak decentralizálták az állami vagyont. Aztán majd csodálkoztok, hogy a Magyarország nevű állam egyszer csak megszűnik létezni, mert már semmi súlya nincs.

Pár tíz kilométer autópályán kívül semmit nem tett le az asztalra semelyik balliberális kormány.
Semmit.
Nem lehet olyat mondani amit alkottak volna. Legyen az bármi, fizikailag fogható vagy éppen törvény (jó törvény).
Cserébe viszont kivétel nélkül mindig megszorítottak, eladósítottak, mindenben csak kevesebbek lettünk.

Épp eszű felnőtt magyar ember nem szavaz rájuk.
 
Pár tíz kilométer autópályán kívül semmit nem tett le az asztalra semelyik balliberális kormány.
Semmit.
Nem lehet olyat mondani amit alkottak volna. Legyen az bármi, fizikailag fogható vagy éppen törvény (jó törvény).
Cserébe viszont kivétel nélkül mindig megszorítottak, eladósítottak, mindenben csak kevesebbek lettünk.

Épp eszű felnőtt magyar ember nem szavaz rájuk.
Ez hogy jön ide? Mondtam én, hogy szavazz rájuk?
 
Nézzétek! Széttámadják a baloldaliak a Momentumot! :D Lehámozzák Donáth Anna mellől a főkolomposokat! Hogy Anna fel tudjon szabadulni a Momentumból! ;) és átálljon az IGAZI baloldalra! :D Schiffer-Donáth-Thürmer-Puzsér!

Cseh Katalin facebookozással többet keres, mint 1000 magyar férfi közül 999

2021. május 6. 9:14
75883_puzser_robert.png

PUZSÉR RÓBERT
Facebook
 
Hát nincs nagy választék, csak rosszabb és még rosszabb... Másik dolog, hogy egyesek Brüsszelnek akarnak hün szolgálni mások meg Washintonnak. :)
Te gengszterváltás lehetséges jelöltjeit nézegeted.Én meg rendszerváltásrol zólottam,mint szükséglet.Az államszervezet mint rendszer az,mit nagyon le kéne váltani.Amig ez nem történik meg,addig csak gengszterváltás lehetséges.
 
  • Dühítő
Reactions: éber
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez egy jó videó. (y)
Igaz már nincs benne olyan hogy a kopaszoknak kiszórunk egy kiló ultrát és előbb csak a fekete kockaköveket kell felmosni és már centikérő vers sincs sőt a stokizásra ki sem tért. :D :rolleyes: :oops: :cool::eek:
De hát nem is a sorkatonaságról volt szó. Pedig egy 4-5-6 hónap minden fiatalra ráférne. Mert egyébként egy jó dolog.
 
Gyakorlatilag létrejön egy új hatalmi ág kis hazánkban ennek az alapítványi rendszernek a létrejöttével. Kaptak közfeladatokat, aminek ellátására állami dotációra jogosultak és van egy tekintélyes vagyonuk. Valahogy ahhoz tudnám hasonlítani, amikor létrehozták az önkormányzatokat a rendszerváltáskor.

A szó, amit keresel: a (Szent) Korona - mint sajátos magyar képződmény, “jogi személy”.
Az egész “alapítványosdinak” - elvileg - oda kellene kifutnia.

(A KESMA-val indult - annak megalakulása meglepett mindenkit -, azóta minden centralizált tömeget ilyen módon önállósítanak. Az elmélet szerint ezek önjáró módon teszik a dolgukat (már abban az esetben, ha jól van megírva a alapszabályzatuk)).
 
A szó, amit keresel: a (Szent) Korona - mint sajátos magyar képződmény, “jogi személy”.
Az egész “alapítványosdinak” - elvileg - oda kellene kifutnia.

(A KESMA-val indult - annak megalakulása meglepett mindenkit -, azóta minden centralizált tömeget ilyen módon önállósítanak. Az elmélet szerint ezek önjáró módon teszik a dolgukat (már abban az esetben, ha jól van megírva a alapszabályzatuk)).
A Szent-Korona tan része a Ius resistendi et contradicendi is, ki kapna jogot rá és ki nem, milyen alapon?
Uramisten. Nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek ezen. Amikor emberek úgy állítanak be egy politikust, mint valami olyan embert, aki él-hal az országáért és a népéért... mert az még rendben van, hogy az óvodások elhiszik a jó királyról szóló meséket, de felnőttkorban hogy képes ezt bárki komolyan elhinni?
"hanem inkább decentralizálja az állami vagyont"
A 90-es években is csak decentralizálták az állami vagyont. Aztán majd csodálkoztok, hogy a Magyarország nevű állam egyszer csak megszűnik létezni, mert már semmi súlya nincs.
Eü-közeli ember vagy. Az autoriter vezetők, illetve "diktátorok" akiknek feltérképezték a személyiségét, azok jellemzően mind meg voltak erről teljesen győződve. Az, hogy ebben igazuk van-e az teljesen más kérdés. Ők teljesen bizonyosak abban, hogy csak ők menthetik meg a nemzetet, ezért követnek el mindent a hatalom megszerzéséért és megtartásáért, és biztosak benne, hogy az általuk kifundált mód az üdvözítő.
De vonatkoztassunk el az orvosi viszonylattól.
Pont az első Orbán kormány alatt jelentek meg elemzések minisztériumi vezetőktől, amiben elemezték a magyar gazdaság jelenét, jövőjét, a kitörési pontokat, a problémákat, és hogy mit lehet tenni a problémák kiküszöbölésére. Rémlett a dolog, ezért újra elővettem őket, és bizony csak annyi történt, hogy ami akkor megjelent, azt folytatták. Van persze néhány új elem, pl ez a közalapítványosdi, de egyértelmű hibának és hiánynak értékelték azt, hogy nincs hazai nemzeti nagytőkés réteg, illetve van, az nemzetközi összehasonlításban igencsak csenevész, és ez közgazdasági értelemben egy probléma, ha így nézzük hát ezt is orvosolják, bármennyire is gyomorforgató első ránézésre, a gazdaság hiányosságait foltozzák.