[BIZTPOL] Magyarország

Nem csak Görögországnak, hanem nekünk is. A 20% vám ugyanis azt illeti aki az EU schengeni határán belépteti...Bulgária nem teljes jogú tag csak aláíró. Szerbia pedig nem is EU tag. Szóval az áru Görögországba érkezése után minden ország sorra megvámolja. Utóljára mi mikor átlépi a szerb-magyar határt.
Tévedés.Görögbe léptetik be az EU területére-majd hülye lesz ezt nem kihasználni.Utána viszont tranzit áruként megy át Szerbián,nem kell ujra vámolni a magyar határnál.
Másik eshetőség,hogy csak belépteti görögben,és csak annak diját fizeti ki.Ez esetben ott vámol,ahol forgalomba hozza.Vagyis Mo,hacsak nem nálunk hozzák forgalomba,szintén csak tranzit ország,vámolás nem történik.
Gyakoribb az,hogy az EU területére való beléptetéskor vámolnak,mert az olcsóbb és egyszerűbb általában.
Vagyis mi ezt a kinai vasutat mi fizettjük,az igy beáramló kinai dömping árún ipari/kereskedelmi kárunk lesz,de hasznunk az nem.Ahány embernek munkát ad az átrakóállomás,annyi-de sokkal több ember munkáját fogja elvenni a beáramló dömpingárú okozta munkahelyvesztés.
Nagyon nem magyar érdek ez a kinai vasut.Csak fikusz érdek.Lehet belőle zsebelni,plusz Kina igy érdekelt lesz a reszim támogatásában.Nem az ország,hanem a fikusz reszim támogatásában.Nem az ország nyer rajta,a Haza csak ráfizet.Ez csak a rezsim érdeke.Meg persze Kina érdeke.
 
Tévedés.Görögbe léptetik be az EU területére-majd hülye lesz ezt nem kihasználni.Utána viszont tranzit áruként megy át Szerbián,nem kell ujra vámolni a magyar határnál.
Másik eshetőség,hogy csak belépteti görögben,és csak annak diját fizeti ki.Ez esetben ott vámol,ahol forgalomba hozza.Vagyis Mo,hacsak nem nálunk hozzák forgalomba,szintén csak tranzit ország,vámolás nem történik.
Gyakoribb az,hogy az EU területére való beléptetéskor vámolnak,mert az olcsóbb és egyszerűbb általában.
Vagyis mi ezt a kinai vasutat mi fizettjük,az igy beáramló kinai dömping árún ipari/kereskedelmi kárunk lesz,de hasznunk az nem.Ahány embernek munkát ad az átrakóállomás,annyi-de sokkal több ember munkáját fogja elvenni a beáramló dömpingárú okozta munkahelyvesztés.
Nagyon nem magyar érdek ez a kinai vasut.Csak fikusz érdek.Lehet belőle zsebelni,plusz Kina igy érdekelt lesz a reszim támogatásában.Nem az ország,hanem a fikusz reszim támogatásában.Nem az ország nyer rajta,a Haza csak ráfizet.Ez csak a rezsim érdeke.Meg persze Kina érdeke.
Khm. Milyen termékünket veszélyezteti a kínai dömping? Azt a könnyűipart, amit az EUs csatlakozás kivégzett? Netán a nemlétező nehézipart? Amink maradt (mezőgazdaság, járműipar, stb), arra nemigen veszélyes. Apropó, az megvan, h melyik politikai tömörülés törölné el a földmoratóriumot és nyitna utat a GMO-knak? Rezsim? Erről az Apró villában tudnának mesélni...főleg a körmös társaságában. Nem emlékszem, h bármelyik békés szánkógyujtogató kapott volna kardlapot.
 
Tévedés.Görögbe léptetik be az EU területére-majd hülye lesz ezt nem kihasználni.Utána viszont tranzit áruként megy át Szerbián,nem kell ujra vámolni a magyar határnál.
Másik eshetőség,hogy csak belépteti görögben,és csak annak diját fizeti ki.Ez esetben ott vámol,ahol forgalomba hozza.Vagyis Mo,hacsak nem nálunk hozzák forgalomba,szintén csak tranzit ország,vámolás nem történik.
Gyakoribb az,hogy az EU területére való beléptetéskor vámolnak,mert az olcsóbb és egyszerűbb általában.
Vagyis mi ezt a kinai vasutat mi fizettjük,az igy beáramló kinai dömping árún ipari/kereskedelmi kárunk lesz,de hasznunk az nem.Ahány embernek munkát ad az átrakóállomás,annyi-de sokkal több ember munkáját fogja elvenni a beáramló dömpingárú okozta munkahelyvesztés.
Nagyon nem magyar érdek ez a kinai vasut.Csak fikusz érdek.Lehet belőle zsebelni,plusz Kina igy érdekelt lesz a reszim támogatásában.Nem az ország,hanem a fikusz reszim támogatásában.Nem az ország nyer rajta,a Haza csak ráfizet.Ez csak a rezsim érdeke.Meg persze Kina érdeke.

A vonat azért belgrád-budapest hogy szerbia és magyarország között létesítsen kapcsolatott ... és hogy amikor kitör a szerbmagyar - román háború akkor a két ország jobban tudjon logisztikázni

Amúgy úgy ez a téma nem belpol ? egyszer már át lett oda pakolva
 
Khm. Milyen termékünket veszélyezteti a kínai dömping? Azt a könnyűipart, amit az EUs csatlakozás kivégzett? Netán a nemlétező nehézipart? Amink maradt (mezőgazdaság, járműipar, stb), arra nemigen veszélyes. Apropó, az megvan, h melyik politikai tömörülés törölné el a földmoratóriumot és nyitna utat a GMO-knak? Rezsim? Erről az Apró villában tudnának mesélni...főleg a körmös társaságában. Nem emlékszem, h bármelyik békés szánkógyujtogató kapott volna kardlapot.
Hagyjuk.Úgyis csak az agitpropot nyomnád,úgy meg nincs értelme vitázni.Értelmetlen,ha nincsenek logikus észérvek.Azonkivűl nem is ebbe a rovatba való.
 
Tévedés.Görögbe léptetik be az EU területére-majd hülye lesz ezt nem kihasználni.Utána viszont tranzit áruként megy át Szerbián,nem kell ujra vámolni a magyar határnál.
Másik eshetőség,hogy csak belépteti görögben,és csak annak diját fizeti ki.Ez esetben ott vámol,ahol forgalomba hozza.Vagyis Mo,hacsak nem nálunk hozzák forgalomba,szintén csak tranzit ország,vámolás nem történik.
Gyakoribb az,hogy az EU területére való beléptetéskor vámolnak,mert az olcsóbb és egyszerűbb általában.
Vagyis mi ezt a kinai vasutat mi fizettjük,az igy beáramló kinai dömping árún ipari/kereskedelmi kárunk lesz,de hasznunk az nem.Ahány embernek munkát ad az átrakóállomás,annyi-de sokkal több ember munkáját fogja elvenni a beáramló dömpingárú okozta munkahelyvesztés.
Nagyon nem magyar érdek ez a kinai vasut.Csak fikusz érdek.Lehet belőle zsebelni,plusz Kina igy érdekelt lesz a reszim támogatásában.Nem az ország,hanem a fikusz reszim támogatásában.Nem az ország nyer rajta,a Haza csak ráfizet.Ez csak a rezsim érdeke.Meg persze Kina érdeke.
Szerintem van olyan fogalom, hogy szabad vámterület. Ahol olyan árut raktároznak, amit nem vámoltak még le az Euban sehol. Elképzelhetőnek tartom, hogy Píreuszból mint kínai tulsjdonlású kikötőből ilyen vámterület/speciális gazdasági övezet lesz és spec. vonaton jön hozzánk, ahol a tényleges levámolás úgy akkor történik, amikor az áru elhagyja az itteni vámterületet.
 
A vonat azért belgrád-budapest hogy szerbia és magyarország között létesítsen kapcsolatott ... és hogy amikor kitör a szerbmagyar - román háború akkor a két ország jobban tudjon logisztikázni

Amúgy úgy ez a téma nem belpol ? egyszer már át lett oda pakolva
Namost ebben a hármasban ki lenne kivel?Mert ha mi és a szerbek lennénk a románok ellen,akkor a románok lövik szét.Ha meg a szerbekkel ugranánk össze,akkor meg az éppen vesztésre álló.
Azonkivűl ma KM-i háborús logisztika alapvetően teherautókkal fog működni.Vasút túl sérülékeny,ilyen kis távon meg nem is éri meg a többszöri átrakást.
Szóval katonailag ez a vasút lényegtelen.
 
Szerintem van olyan fogalom, hogy szabad vámterület. Ahol olyan árut raktároznak, amit nem vámoltsk le sehol. Elképzelhetőnek tartom, hogy Píreuszból mint kínai tulsjdonlású kikötőből ilyen vámterület/speciális gazdasági övezet lesz és spec. vonaton jön hozzánk, ahol a tényleges levámolás úgy akkor történik, amikor az áru elhagyja az itteni vámterületet.
Nem lesz ott olyan,hanem van.Jártam benne.Csakhogy ami az EU-ba jön,az nem ott jön be.A szabadkikötők vámszabadterülete a tranzitárúknak van.A szabadkikötő vámszabad területéről nem kerül árú az EU-ba.Az onnan mehet mondjuk Tunéziába vagy Törökországba,de nem az EU-ba.Ami az EU-ba jön,azt vámolni kell.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Tévedés.Görögbe léptetik be az EU területére-majd hülye lesz ezt nem kihasználni.Utána viszont tranzit áruként megy át Szerbián,nem kell ujra vámolni a magyar határnál.
Másik eshetőség,hogy csak belépteti görögben,és csak annak diját fizeti ki.Ez esetben ott vámol,ahol forgalomba hozza.Vagyis Mo,hacsak nem nálunk hozzák forgalomba,szintén csak tranzit ország,vámolás nem történik.
Gyakoribb az,hogy az EU területére való beléptetéskor vámolnak,mert az olcsóbb és egyszerűbb általában.
Vagyis mi ezt a kinai vasutat mi fizettjük,az igy beáramló kinai dömping árún ipari/kereskedelmi kárunk lesz,de hasznunk az nem.Ahány embernek munkát ad az átrakóállomás,annyi-de sokkal több ember munkáját fogja elvenni a beáramló dömpingárú okozta munkahelyvesztés.
Nagyon nem magyar érdek ez a kinai vasut.Csak fikusz érdek.Lehet belőle zsebelni,plusz Kina igy érdekelt lesz a reszim támogatásában.Nem az ország,hanem a fikusz reszim támogatásában.Nem az ország nyer rajta,a Haza csak ráfizet.Ez csak a rezsim érdeke.Meg persze Kina érdeke.
Ha nem jön be a kínai dömping áru, akkor végünk. Ezt ebben az évben rendesen megtapasztaljuk. Alapvető dolgokat nehézkes beszerezni (iparról beszélek), ami az elmúlt évtizedekben elképzelhetetlen volt. Amit persze az elvárt minőségben, nagy nehezen sikerül, annak az ára az egekben van. Az év eleje óta 20-40 % áremelkedés és még nincs vége. Persze ez magunknak köszönhetjük, mert mindennek is a gyártását kiszerveztük Kínába.
 
A világban minden sebezhető. Legjobb példa erre, a Szuezi csatorna pár napig tartó lebénulás volt nemrég. Most képzeljük el, egy konfliktushelyzetben, valaki bebombázza az egészet. Micsoda és áruhiány és drágulás lenne Európában, ha meg kellene kerülni az ázsiai cuccoknak Afrikát. Jobb itt is ha több lábon állunk. Tőlem lehet vasút, közút is Kínába. Nem lennék ellene.
 
aki figyelmes volt a temaba epp par nepja talan hete volt változás a kinából jövő rendelések vámolása ugyében. /tarifa/
ha unión bellüli elosztó közpntból jön vámmentes ha egyenesen kinából bizony a vevőnek kell a vámot megfizetnie...ez esetben mind1 hogy rotterdam vagy épp pireuszon keresztűl jött a megrendelt termek vagy esetleg légiúton bp vagy bécs... a vámot ott kell megfizetni ahol a vevő tartozkodik.
más esetben ott ahol adott cég /pl wish/ raktarat hoz létre ahonnan terít. ilyenre van nagy esélye magyarországnak ezzel a vasúttal... ez esetben a vámolás magyarorszaágon történne más országok amiken áthalad legfeljebb tranzitvámot tudna kivetni ami eltörpül a tényleges vám mértékétől. /de tranzitvámot nem sok ország alkalmaz ha megis az tizedes nagyságrendű/
 
ez esetben a vevőnek nem kell vámot fzetnie mert az importőr már lerendezte.
. az elsőnek előnye hogy a vevő fizeti a vámot a kereskedő szemszögből kisseb logisztikai teher/kis cegeknel játszható/ mig a 2. eset bonyolultabb logisztikát igényel burokratikusabb de alacsonyabb a vámköltség hisz nem a végfelhasználói árszinvonalon történik hanem importörin. végeredmény olcsobb versenyképesebb termék /késsz szerencse az a 3 év dániába export importal is foglalkozó cégnél eltötött személyi aszisztensi meló a fönök melett/ hátránya hogy telephely kell alkalmazottakal és természetesen iroda ahol mindent intéznek.
 
A világban minden sebezhető. Legjobb példa erre, a Szuezi csatorna pár napig tartó lebénulás volt nemrég. Most képzeljük el, egy konfliktushelyzetben, valaki bebombázza az egészet. Micsoda és áruhiány és drágulás lenne Európában, ha meg kellene kerülni az ázsiai cuccoknak Afrikát. Jobb itt is ha több lábon állunk. Tőlem lehet vasút, közút is Kínába. Nem lennék ellene.
Alapvető stratégiai termékekből készletezni kell legalább néhány havi mennyiséget. Üzemanyag, élelmiszer, lőszer, alapvető egészségügyi cikkek. stb.
Olajból például van 3 havi tartalékunk. (Ez EU előírás).

Elég gáz szerintem, hogy még fertőtlenítő szerből és maszkból sem volt elég amikor kitört egy járvány. Emiatt aztán a békeidőben 8 Ft. -ba kerülő eldobható maszkot több száz forintért kellett megvennünk.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Terelni akarod agitproppal a témát, mi???
Én érdeklődéssel olvasom, miert xar nekünk az, hogy a Pireusz - Nyugat stratégiai tranzit rajtunk megy keresztül. Ugye mki tepert, hogy náluk menjen, nálunk meg savanyú a szőlő. Izgi.

Mennyire biztos már a pireuszi kikötés? Vol régebben kavarás, hogy még nem biztos, hogy a kínaiak Pireuszt fogják használni, mert van több kikőtőben is tulajdonuk már.
 
Namost ebben a hármasban ki lenne kivel?Mert ha mi és a szerbek lennénk a románok ellen,akkor a románok lövik szét.Ha meg a szerbekkel ugranánk össze,akkor meg az éppen vesztésre álló.
Azonkivűl ma KM-i háborús logisztika alapvetően teherautókkal fog működni.Vasút túl sérülékeny,ilyen kis távon meg nem is éri meg a többszöri átrakást.
Szóval katonailag ez a vasút lényegtelen.

Wooosh ...
 
Mennyire biztos már a pireuszi kikötés? Vol régebben kavarás, hogy még nem biztos, hogy a kínaiak Pireuszt fogják használni, mert van több kikőtőben is tulajdonuk már.
Nemtom, de ez volt a terv tavaly.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: formosa1 and ms07
Ha nem jön be a kínai dömping áru, akkor végünk. Ezt ebben az évben rendesen megtapasztaljuk. Alapvető dolgokat nehézkes beszerezni (iparról beszélek), ami az elmúlt évtizedekben elképzelhetetlen volt. Amit persze az elvárt minőségben, nagy nehezen sikerül, annak az ára az egekben van. Az év eleje óta 20-40 % áremelkedés és még nincs vége. Persze ez magunknak köszönhetjük, mert mindennek is a gyártását kiszerveztük Kínába.
Igen,olyan szinten ki lett szervezve a gyártás,hogy az már nemzetbiztonsági/EU biztonsági probléma.
Nem csak éles háborúban lehet valakit legyőzni.Gazdasági módszerekkel is.A nemzetbiztonságnak csak egy tétele a haderő.
A világban minden sebezhető. Legjobb példa erre, a Szuezi csatorna pár napig tartó lebénulás volt nemrég. Most képzeljük el, egy konfliktushelyzetben, valaki bebombázza az egészet. Micsoda és áruhiány és drágulás lenne Európában, ha meg kellene kerülni az ázsiai cuccoknak Afrikát. Jobb itt is ha több lábon állunk. Tőlem lehet vasút, közút is Kínába. Nem lennék ellene.
Nekem sincs.Sőt,az egyetem ellen sincs kifogásom-A KINAIAK PÉNZÉN,Dehogy mi fizessük az ő érdekeiket,azt hazaárulásnak tekintem.
Az igazán nagy hajók meg megkerülik Afrikát.A nagy olajszállitok be se férnek a Szuezi csatornába.De a legnagyobb kategóriás konténerszállitók is szorulnak.
Az egész sántit.Nézetek már rá a térképe.Pirreus jóval messzebb van a potenciális piacoktol,mint a belga,holland és német nagy kikötők.Arrol nem is beszélve,hogy arrafelé olyan kiépült infrastruktúra van,amit itt ti el se tudtok képzelni.Amit ide terveznek logisztikai központ,Amszterdamban tucatplaz.Kinainak nem éri meg felhajózni pár száz konténerrel Triesztbe,mikor Amszterdamban 5ezret rak le.Inkább kiköt ott,és azt az 1-2száz darabot onnan küldi le olaszba vasuton vagy kamionnal.
 
Igen,olyan szinten ki lett szervezve a gyártás,hogy az már nemzetbiztonsági/EU biztonsági probléma.
Nem csak éles háborúban lehet valakit legyőzni.Gazdasági módszerekkel is.A nemzetbiztonságnak csak egy tétele a haderő.

Nekem sincs.Sőt,az egyetem ellen sincs kifogásom-A KINAIAK PÉNZÉN,Dehogy mi fizessük az ő érdekeiket,azt hazaárulásnak tekintem.
Az igazán nagy hajók meg megkerülik Afrikát.A nagy olajszállitok be se férnek a Szuezi csatornába.De a legnagyobb kategóriás konténerszállitók is szorulnak.
Az egész sántit.Nézetek már rá a térképe.Pirreus jóval messzebb van a potenciális piacoktol,mint a belga,holland és német nagy kikötők.Arrol nem is beszélve,hogy arrafelé olyan kiépült infrastruktúra van,amit itt ti el se tudtok képzelni.Amit ide terveznek logisztikai központ,Amszterdamban tucatplaz.Kinainak nem éri meg felhajózni pár száz konténerrel Triesztbe,mikor Amszterdamban 5ezret rak le.Inkább kiköt ott,és azt az 1-2száz darabot onnan küldi le olaszba vasuton vagy kamionnal.
Először is szögezzük le, semmi jele nincs annak, hogy belátható időn belül Kína kissebb és gyengébb lenne.
Ami látszik az pont az ellenkezője.
Épp ezért mivel ez az egész nem egy szimpla számítógépes gazdasági stratégiai játék ahol érzelmektől, alkuktól, engedményektől vagy vállalásoktól mentesen csak klikkelgetni kell így nem tudhatjuk, mi veszlik el a vámon és mit nyerünk a réven. Lehet azért Kínai pénzen építjük a Fudant mert cserébe használják majd Pirreust. Ki tudja. De ami biztos, hogy ez a pillanatképes ábrázolás tutira nem írja le a háttérben meghúzódó folyamatokat. Pl. lehet azért is vétóztunk az EU-ban mert nekünk így előnyös. Ki tudja. Majd talán pár év múlva, bújva a gazdasági adatokat kiderül pozitív vagy negatív a szaldó. De most csak találgatás egy fórumon. Aztán hazaárulás lenne mert inkább kölcsönt veszünk fel (még ha tőlük is) mint hogy ők építsenek itt valamit az ő pénzükön, hogy az ő tulajdonuk is legyen? Hmm.. próbáld ki otthon a szomszéddal a szisztémád. Ezt az ő érdekeiket pedig feleslegesen mantrázod. Mert ha az egitprop szöveget elengeded akkor látod, hogy anno a szocik is próbálkoztak náluk valamit elérni.
 
Ha nem jön be a kínai dömping áru, akkor végünk. Ezt ebben az évben rendesen megtapasztaljuk. Alapvető dolgokat nehézkes beszerezni (iparról beszélek), ami az elmúlt évtizedekben elképzelhetetlen volt. Amit persze az elvárt minőségben, nagy nehezen sikerül, annak az ára az egekben van. Az év eleje óta 20-40 % áremelkedés és még nincs vége. Persze ez magunknak köszönhetjük, mert mindennek is a gyártását kiszerveztük Kínába.
Gépek, alkatrészek, kellékek, mind országos hianycikk. Egyetlen magyarországi nagykereskedőnek sincs.
Tonert nyomtatóba másfél hónap múlva kap állítólag a nagyker. Akinek még van raktáron, dupla áron adja.