[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 165
113
A Rajna más adottságokkal rendelkezik mint a Duna. Alma- körte. Szívesen írok a hajózásról, bár az áruszállítást nem művelem intenzíven, de talán nem ide tartozik.
Szétoffoljuk a topicot.
Igaz.
Annyi azért talán még belefér,hogy valójában meg kéne épiteni a tervezett vizlépcsőket.Nem csak a nagymarosit,a többit is.A Duna feljebb már végig van lépcsőzve,nincs hordalék.Egyre mélyebb a bevágódás,és ez az Alföld kiszáradásához vezet.Tisza tó meg példázza,hogy ha ésszel van csinálva,üzemeltetve,az nem feltétlenül lesz környezetromboló.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Dejó hogy betetted, itt a srácok még mindig Belgrád-vonatoznak. Azt hittem ez vmi vasúti fórum. Mégha a migris Mad Max vonatról dumálnánk ......kár hogy a Zrínyi előtt nem olvastam ezt a fórumot, akkor nemtom mi lehetett a téma, mert haderőfejlesztés az nem volt. Most hogy van, akkor is izgibb a pireuszi tranzit. Jajj, de xar hogy rajtunk megy át, az ilyen kereskedelmi utak sosem hoztak fellendülést. Jah, nem ez faszság! :confused: Lapozzunk!

Nah, növekedés tippek:

  • Boxer v. vmi utód RM derivát. Ez több mint tipp...
  • HIMARS analóg románok, meglepne.
  • Tiger harci heli. Ez kizárt a mai Maróth nyilatkozat alapján. 2030ban esetleg, ha ránkrohad a lóvé.
  • Spike az új helikre, szárazföldi csapatoknak is már több mint tipp.
  • Bayraktar. Ez ütős vétel! Lenne para pár helyen, már csak ezért is megérné!
  • RM Oerlikon Skyranger is már csalódás lenne ha elmarad.
  • SOC-R hajók, amikkel a különleges játszottak az amcsikkal a Dunán. Pöcs Úr már megjósolta. ;)
Jópofák amúgy ezek a SOC-R hajók, de ha őrjáratra akarnak valamit (mint a cikk sugallja), hát a mi éghajlantunkon kell a zárható kabin. Mármint, ha nem akarunk a katonákkal irgalmatlanul kib@szni.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 753
5 901
113
A Rajna más adottságokkal rendelkezik mint a Duna. Alma- körte. Szívesen írok a hajózásról, bár az áruszállítást nem művelem intenzíven, de talán nem ide tartozik.
Szétoffoljuk a topicot.
Engem érdekelne.
Akár a Beszélgetőbe is.
Tök izgalmas téma, sajnos egyáltalán nem ismerem/művelem.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 165
113
Engem érdekelne.
Akár a Beszélgetőbe is.
Tök izgalmas téma, sajnos egyáltalán nem ismerem/művelem.
Rajna össze van kötve a holland nagy kikötőkkel,és keresztül folyik a Ruhr-vidéken.Ruhr vidék szintén be van hálózva hajózható csatornákkal.Ezekmiatt sokkal jobbak a teherhajózási adottságai,mint nálunk a Dunának.
 

Rapesz

Well-Known Member
2021. május 9.
325
1 120
93
Igaz.
Annyi azért talán még belefér,hogy valójában meg kéne épiteni a tervezett vizlépcsőket.Nem csak a nagymarosit,a többit is.A Duna feljebb már végig van lépcsőzve,nincs hordalék.Egyre mélyebb a bevágódás,és ez az Alföld kiszáradásához vezet.Tisza tó meg példázza,hogy ha ésszel van csinálva,üzemeltetve,az nem feltétlenül lesz környezetromboló.
Paks2 üzembiztonsága (hűtővíz) miatt úgyis előbb-utóbb meg kell épülnie Foktő környékén a duzzasztónak. Németek is folyton reklamálnak a magyar szakasz hajózhatósági problémái miatt. Szóval van rá esély.
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: arcas and formosa1

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 165
113
Paks2 üzembiztonsága (hűtővíz) miatt úgyis előbb-utóbb meg kell épülnie Foktő környékén a duzzasztónak. Németek is folyton reklamálnak a magyar szakasz hajózhatósági problémái miatt. Szóval van rá esély.
Egy szó az akadálya-politika.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 364
11 325
113
vasúton 13, míg a belvízi hajózásnál 10 euró az tonnakilométer költsége.
Kisvíznél a hajadra kenheted.
Nem véletlen, hogy csak olyan árút hajóznak a Dunán, ami ráér. Vagy hát lepakolhatnak a hajóról Csepelen...

Belgrád- Budapest vasútvonal 20% vám illeti meg az Eu-ba beléptető országot,
Ami jó eséllyel Görögország lesz.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 825
2 550
113
A Dunát most is kotorják, partvédő műveket is építenek, sarkantyúkat stb. Fákat is vágnak az ártérben. A méregzöldek ígyis-úgyis kiabálnak, nem lehet mit tenni. Duzzasztás meg nem lesz, talán a Tiszán Csongrádnál!
(Bocs az offért)
Mohácson most tervezik a konténerkikötőt!
 
H

Hummen23

Guest
A Dunát most is kotorják, partvédő műveket is építenek, sarkantyúkat stb. Fákat is vágnak az ártérben. A méregzöldek ígyis-úgyis kiabálnak, nem lehet mit tenni. Duzzasztás meg nem lesz, talán a Tiszán Csongrádnál!
(Bocs az offért)
Csongrádon soha nem lesz dúzzasztás. A legvonzóbb adottsága a körös-toroki strand.
Ha bárki előhozakodna ott duzzasztással, azt neg is lincselné a lakosság.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Csongrádon soha nem lesz dúzzasztás. A legvonzóbb adottsága a körös-toroki strand.
Ha bárki előhozakodna ott duzzasztással, azt neg is lincselné a lakosság.
Mi köze a köröstoroki strandnak a csongrádi duzzasztóhoz?
2005-04-06-H-Tisza-Csongr%C3%A1d-V%C3%ADzl%C3%A9pcs%C5%91-Tiszaalp%C3%A1ri-t%C3%A1roz%C3%B31t%C3%A9rk%C3%A9p.jpg

Az első változat maradt abba ott.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 450
4 256
113
Az Eu-s hitelért cserébe kezességet vállalnánk másokért, ezért nem veszi fel senki csak olyan Államok akiknek létszükségletük. Hála isten ebből kimaradunk.
Paks pedig a jövőben hidrogént fog termelni a fölöslegből.
Belgrád- Budapest vasútvonal 20% vám illeti meg az Eu-ba beléptető országot,

:cool:Vagyis Görögországnak......

Nem csak Görögországnak, hanem nekünk is. A 20% vám ugyanis azt illeti aki az EU schengeni határán belépteti...Bulgária nem teljes jogú tag csak aláíró. Szerbia pedig nem is EU tag. Szóval az áru Görögországba érkezése után minden ország sorra megvámolja. Utóljára mi mikor átlépi a szerb-magyar határt.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 252
113
Nem csak Görögországnak, hanem nekünk is. A 20% vám ugyanis azt illeti aki az EU schengeni határán belépteti...Bulgária nem teljes jogú tag csak aláíró. Szerbia pedig nem is EU tag. Szóval az áru Görögországba érkezése után minden ország sorra megvámolja. Utóljára mi mikor átlépi a szerb-magyar határt.
es nem csak görögbe lehet ejutni majd a vasuton pireuszhoz csak egy leagazas lessz a fő vonalról
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 629
5 382
113
Nem csak Görögországnak, hanem nekünk is. A 20% vám ugyanis azt illeti aki az EU schengeni határán belépteti...Bulgária nem teljes jogú tag csak aláíró. Szerbia pedig nem is EU tag. Szóval az áru Görögországba érkezése után minden ország sorra megvámolja. Utóljára mi mikor átlépi a szerb-magyar határt.
Ha ez így lenne, egyetlen konténer nem menne arra. Ki az a hülye, aki 4 -szer fizet vámot, amikor 1 -szer is elég. De nincs így.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 256
8 169
113
Tényleg?
mert én úgy tudtam hogy csak a közepét építik egyelőre és arra is kevés lett az 1 milliárd, ami az államadósságukat vagy 30%-al dobta meg.
A pirossal jelölt rész van építés alatt, ráadaásul azzal is csúszik az építő (kínai állami vállalat) egy évet, a koronavírus miatt:
290px-A-1_motorway_MNE.svg.png
Rosszul tudtam, hogy EU pénzből építik. A korrupción felül azért is drága, mert egy rakat hegyet kell átfúrni. A(z egyetlen) vasútvonalon több, mint száz alagút van. Nem csak a sztráda közepét építik, 2022 végére meglesz a szerb határ-montenegroi tengerpart között az egész a tervek szerint. Jelenleg a podgoricai elkerülőnek még nem kezdtek neki. A kínaiak meg egyébként elkéstek, az oroszok felvásároltak mindent a tengerparton :D
 
Status
Not open for further replies.