[BIZTPOL] Magyarország

A Rajna más adottságokkal rendelkezik mint a Duna. Alma- körte. Szívesen írok a hajózásról, bár az áruszállítást nem művelem intenzíven, de talán nem ide tartozik.
Szétoffoljuk a topicot.
Igaz.
Annyi azért talán még belefér,hogy valójában meg kéne épiteni a tervezett vizlépcsőket.Nem csak a nagymarosit,a többit is.A Duna feljebb már végig van lépcsőzve,nincs hordalék.Egyre mélyebb a bevágódás,és ez az Alföld kiszáradásához vezet.Tisza tó meg példázza,hogy ha ésszel van csinálva,üzemeltetve,az nem feltétlenül lesz környezetromboló.
 
Dejó hogy betetted, itt a srácok még mindig Belgrád-vonatoznak. Azt hittem ez vmi vasúti fórum. Mégha a migris Mad Max vonatról dumálnánk ......kár hogy a Zrínyi előtt nem olvastam ezt a fórumot, akkor nemtom mi lehetett a téma, mert haderőfejlesztés az nem volt. Most hogy van, akkor is izgibb a pireuszi tranzit. Jajj, de xar hogy rajtunk megy át, az ilyen kereskedelmi utak sosem hoztak fellendülést. Jah, nem ez faszság! :confused: Lapozzunk!

Nah, növekedés tippek:

  • Boxer v. vmi utód RM derivát. Ez több mint tipp...
  • HIMARS analóg románok, meglepne.
  • Tiger harci heli. Ez kizárt a mai Maróth nyilatkozat alapján. 2030ban esetleg, ha ránkrohad a lóvé.
  • Spike az új helikre, szárazföldi csapatoknak is már több mint tipp.
  • Bayraktar. Ez ütős vétel! Lenne para pár helyen, már csak ezért is megérné!
  • RM Oerlikon Skyranger is már csalódás lenne ha elmarad.
  • SOC-R hajók, amikkel a különleges játszottak az amcsikkal a Dunán. Pöcs Úr már megjósolta. ;)
Jópofák amúgy ezek a SOC-R hajók, de ha őrjáratra akarnak valamit (mint a cikk sugallja), hát a mi éghajlantunkon kell a zárható kabin. Mármint, ha nem akarunk a katonákkal irgalmatlanul kib@szni.
 
A Rajna más adottságokkal rendelkezik mint a Duna. Alma- körte. Szívesen írok a hajózásról, bár az áruszállítást nem művelem intenzíven, de talán nem ide tartozik.
Szétoffoljuk a topicot.
Engem érdekelne.
Akár a Beszélgetőbe is.
Tök izgalmas téma, sajnos egyáltalán nem ismerem/művelem.
 
Engem érdekelne.
Akár a Beszélgetőbe is.
Tök izgalmas téma, sajnos egyáltalán nem ismerem/művelem.
Rajna össze van kötve a holland nagy kikötőkkel,és keresztül folyik a Ruhr-vidéken.Ruhr vidék szintén be van hálózva hajózható csatornákkal.Ezekmiatt sokkal jobbak a teherhajózási adottságai,mint nálunk a Dunának.
 
Igaz.
Annyi azért talán még belefér,hogy valójában meg kéne épiteni a tervezett vizlépcsőket.Nem csak a nagymarosit,a többit is.A Duna feljebb már végig van lépcsőzve,nincs hordalék.Egyre mélyebb a bevágódás,és ez az Alföld kiszáradásához vezet.Tisza tó meg példázza,hogy ha ésszel van csinálva,üzemeltetve,az nem feltétlenül lesz környezetromboló.
Paks2 üzembiztonsága (hűtővíz) miatt úgyis előbb-utóbb meg kell épülnie Foktő környékén a duzzasztónak. Németek is folyton reklamálnak a magyar szakasz hajózhatósági problémái miatt. Szóval van rá esély.
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: arcas and formosa1
Paks2 üzembiztonsága (hűtővíz) miatt úgyis előbb-utóbb meg kell épülnie Foktő környékén a duzzasztónak. Németek is folyton reklamálnak a magyar szakasz hajózhatósági problémái miatt. Szóval van rá esély.
Egy szó az akadálya-politika.
 
vasúton 13, míg a belvízi hajózásnál 10 euró az tonnakilométer költsége.
Kisvíznél a hajadra kenheted.
Nem véletlen, hogy csak olyan árút hajóznak a Dunán, ami ráér. Vagy hát lepakolhatnak a hajóról Csepelen...

Belgrád- Budapest vasútvonal 20% vám illeti meg az Eu-ba beléptető országot,
Ami jó eséllyel Görögország lesz.
 
A Dunát most is kotorják, partvédő műveket is építenek, sarkantyúkat stb. Fákat is vágnak az ártérben. A méregzöldek ígyis-úgyis kiabálnak, nem lehet mit tenni. Duzzasztás meg nem lesz, talán a Tiszán Csongrádnál!
(Bocs az offért)
Csongrádon soha nem lesz dúzzasztás. A legvonzóbb adottsága a körös-toroki strand.
Ha bárki előhozakodna ott duzzasztással, azt neg is lincselné a lakosság.
 
Csongrádon soha nem lesz dúzzasztás. A legvonzóbb adottsága a körös-toroki strand.
Ha bárki előhozakodna ott duzzasztással, azt neg is lincselné a lakosság.
Mi köze a köröstoroki strandnak a csongrádi duzzasztóhoz?
2005-04-06-H-Tisza-Csongr%C3%A1d-V%C3%ADzl%C3%A9pcs%C5%91-Tiszaalp%C3%A1ri-t%C3%A1roz%C3%B31t%C3%A9rk%C3%A9p.jpg

Az első változat maradt abba ott.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Az Eu-s hitelért cserébe kezességet vállalnánk másokért, ezért nem veszi fel senki csak olyan Államok akiknek létszükségletük. Hála isten ebből kimaradunk.
Paks pedig a jövőben hidrogént fog termelni a fölöslegből.
Belgrád- Budapest vasútvonal 20% vám illeti meg az Eu-ba beléptető országot,

:cool:Vagyis Görögországnak......

Nem csak Görögországnak, hanem nekünk is. A 20% vám ugyanis azt illeti aki az EU schengeni határán belépteti...Bulgária nem teljes jogú tag csak aláíró. Szerbia pedig nem is EU tag. Szóval az áru Görögországba érkezése után minden ország sorra megvámolja. Utóljára mi mikor átlépi a szerb-magyar határt.
 
Nem csak Görögországnak, hanem nekünk is. A 20% vám ugyanis azt illeti aki az EU schengeni határán belépteti...Bulgária nem teljes jogú tag csak aláíró. Szerbia pedig nem is EU tag. Szóval az áru Görögországba érkezése után minden ország sorra megvámolja. Utóljára mi mikor átlépi a szerb-magyar határt.
es nem csak görögbe lehet ejutni majd a vasuton pireuszhoz csak egy leagazas lessz a fő vonalról
 
Nem csak Görögországnak, hanem nekünk is. A 20% vám ugyanis azt illeti aki az EU schengeni határán belépteti...Bulgária nem teljes jogú tag csak aláíró. Szerbia pedig nem is EU tag. Szóval az áru Görögországba érkezése után minden ország sorra megvámolja. Utóljára mi mikor átlépi a szerb-magyar határt.
Ha ez így lenne, egyetlen konténer nem menne arra. Ki az a hülye, aki 4 -szer fizet vámot, amikor 1 -szer is elég. De nincs így.
 
Tényleg?
mert én úgy tudtam hogy csak a közepét építik egyelőre és arra is kevés lett az 1 milliárd, ami az államadósságukat vagy 30%-al dobta meg.
A pirossal jelölt rész van építés alatt, ráadaásul azzal is csúszik az építő (kínai állami vállalat) egy évet, a koronavírus miatt:
290px-A-1_motorway_MNE.svg.png
Rosszul tudtam, hogy EU pénzből építik. A korrupción felül azért is drága, mert egy rakat hegyet kell átfúrni. A(z egyetlen) vasútvonalon több, mint száz alagút van. Nem csak a sztráda közepét építik, 2022 végére meglesz a szerb határ-montenegroi tengerpart között az egész a tervek szerint. Jelenleg a podgoricai elkerülőnek még nem kezdtek neki. A kínaiak meg egyébként elkéstek, az oroszok felvásároltak mindent a tengerparton :D