Meg a fidesz...Biztos nem. Sima részigazságokon alapuló hergelés. Ez a hazugság legrosszabb fajtája, mert a másik fél magyarázkodni kényszerül, amibe újból belekötnek. Évtizedek óta alkalmazzák a komcsik.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Meg a fidesz...Biztos nem. Sima részigazságokon alapuló hergelés. Ez a hazugság legrosszabb fajtája, mert a másik fél magyarázkodni kényszerül, amibe újból belekötnek. Évtizedek óta alkalmazzák a komcsik.
Tévedés.Görögbe léptetik be az EU területére-majd hülye lesz ezt nem kihasználni.Utána viszont tranzit áruként megy át Szerbián,nem kell ujra vámolni a magyar határnál.Nem csak Görögországnak, hanem nekünk is. A 20% vám ugyanis azt illeti aki az EU schengeni határán belépteti...Bulgária nem teljes jogú tag csak aláíró. Szerbia pedig nem is EU tag. Szóval az áru Görögországba érkezése után minden ország sorra megvámolja. Utóljára mi mikor átlépi a szerb-magyar határt.
Khm. Milyen termékünket veszélyezteti a kínai dömping? Azt a könnyűipart, amit az EUs csatlakozás kivégzett? Netán a nemlétező nehézipart? Amink maradt (mezőgazdaság, járműipar, stb), arra nemigen veszélyes. Apropó, az megvan, h melyik politikai tömörülés törölné el a földmoratóriumot és nyitna utat a GMO-knak? Rezsim? Erről az Apró villában tudnának mesélni...főleg a körmös társaságában. Nem emlékszem, h bármelyik békés szánkógyujtogató kapott volna kardlapot.Tévedés.Görögbe léptetik be az EU területére-majd hülye lesz ezt nem kihasználni.Utána viszont tranzit áruként megy át Szerbián,nem kell ujra vámolni a magyar határnál.
Másik eshetőség,hogy csak belépteti görögben,és csak annak diját fizeti ki.Ez esetben ott vámol,ahol forgalomba hozza.Vagyis Mo,hacsak nem nálunk hozzák forgalomba,szintén csak tranzit ország,vámolás nem történik.
Gyakoribb az,hogy az EU területére való beléptetéskor vámolnak,mert az olcsóbb és egyszerűbb általában.
Vagyis mi ezt a kinai vasutat mi fizettjük,az igy beáramló kinai dömping árún ipari/kereskedelmi kárunk lesz,de hasznunk az nem.Ahány embernek munkát ad az átrakóállomás,annyi-de sokkal több ember munkáját fogja elvenni a beáramló dömpingárú okozta munkahelyvesztés.
Nagyon nem magyar érdek ez a kinai vasut.Csak fikusz érdek.Lehet belőle zsebelni,plusz Kina igy érdekelt lesz a reszim támogatásában.Nem az ország,hanem a fikusz reszim támogatásában.Nem az ország nyer rajta,a Haza csak ráfizet.Ez csak a rezsim érdeke.Meg persze Kina érdeke.
Tévedés.Görögbe léptetik be az EU területére-majd hülye lesz ezt nem kihasználni.Utána viszont tranzit áruként megy át Szerbián,nem kell ujra vámolni a magyar határnál.
Másik eshetőség,hogy csak belépteti görögben,és csak annak diját fizeti ki.Ez esetben ott vámol,ahol forgalomba hozza.Vagyis Mo,hacsak nem nálunk hozzák forgalomba,szintén csak tranzit ország,vámolás nem történik.
Gyakoribb az,hogy az EU területére való beléptetéskor vámolnak,mert az olcsóbb és egyszerűbb általában.
Vagyis mi ezt a kinai vasutat mi fizettjük,az igy beáramló kinai dömping árún ipari/kereskedelmi kárunk lesz,de hasznunk az nem.Ahány embernek munkát ad az átrakóállomás,annyi-de sokkal több ember munkáját fogja elvenni a beáramló dömpingárú okozta munkahelyvesztés.
Nagyon nem magyar érdek ez a kinai vasut.Csak fikusz érdek.Lehet belőle zsebelni,plusz Kina igy érdekelt lesz a reszim támogatásában.Nem az ország,hanem a fikusz reszim támogatásában.Nem az ország nyer rajta,a Haza csak ráfizet.Ez csak a rezsim érdeke.Meg persze Kina érdeke.
Hagyjuk.Úgyis csak az agitpropot nyomnád,úgy meg nincs értelme vitázni.Értelmetlen,ha nincsenek logikus észérvek.Azonkivűl nem is ebbe a rovatba való.Khm. Milyen termékünket veszélyezteti a kínai dömping? Azt a könnyűipart, amit az EUs csatlakozás kivégzett? Netán a nemlétező nehézipart? Amink maradt (mezőgazdaság, járműipar, stb), arra nemigen veszélyes. Apropó, az megvan, h melyik politikai tömörülés törölné el a földmoratóriumot és nyitna utat a GMO-knak? Rezsim? Erről az Apró villában tudnának mesélni...főleg a körmös társaságában. Nem emlékszem, h bármelyik békés szánkógyujtogató kapott volna kardlapot.
Szerintem van olyan fogalom, hogy szabad vámterület. Ahol olyan árut raktároznak, amit nem vámoltak még le az Euban sehol. Elképzelhetőnek tartom, hogy Píreuszból mint kínai tulsjdonlású kikötőből ilyen vámterület/speciális gazdasági övezet lesz és spec. vonaton jön hozzánk, ahol a tényleges levámolás úgy akkor történik, amikor az áru elhagyja az itteni vámterületet.Tévedés.Görögbe léptetik be az EU területére-majd hülye lesz ezt nem kihasználni.Utána viszont tranzit áruként megy át Szerbián,nem kell ujra vámolni a magyar határnál.
Másik eshetőség,hogy csak belépteti görögben,és csak annak diját fizeti ki.Ez esetben ott vámol,ahol forgalomba hozza.Vagyis Mo,hacsak nem nálunk hozzák forgalomba,szintén csak tranzit ország,vámolás nem történik.
Gyakoribb az,hogy az EU területére való beléptetéskor vámolnak,mert az olcsóbb és egyszerűbb általában.
Vagyis mi ezt a kinai vasutat mi fizettjük,az igy beáramló kinai dömping árún ipari/kereskedelmi kárunk lesz,de hasznunk az nem.Ahány embernek munkát ad az átrakóállomás,annyi-de sokkal több ember munkáját fogja elvenni a beáramló dömpingárú okozta munkahelyvesztés.
Nagyon nem magyar érdek ez a kinai vasut.Csak fikusz érdek.Lehet belőle zsebelni,plusz Kina igy érdekelt lesz a reszim támogatásában.Nem az ország,hanem a fikusz reszim támogatásában.Nem az ország nyer rajta,a Haza csak ráfizet.Ez csak a rezsim érdeke.Meg persze Kina érdeke.
Namost ebben a hármasban ki lenne kivel?Mert ha mi és a szerbek lennénk a románok ellen,akkor a románok lövik szét.Ha meg a szerbekkel ugranánk össze,akkor meg az éppen vesztésre álló.A vonat azért belgrád-budapest hogy szerbia és magyarország között létesítsen kapcsolatott ... és hogy amikor kitör a szerbmagyar - román háború akkor a két ország jobban tudjon logisztikázni
Amúgy úgy ez a téma nem belpol ? egyszer már át lett oda pakolva
Nem lesz ott olyan,hanem van.Jártam benne.Csakhogy ami az EU-ba jön,az nem ott jön be.A szabadkikötők vámszabadterülete a tranzitárúknak van.A szabadkikötő vámszabad területéről nem kerül árú az EU-ba.Az onnan mehet mondjuk Tunéziába vagy Törökországba,de nem az EU-ba.Ami az EU-ba jön,azt vámolni kell.Szerintem van olyan fogalom, hogy szabad vámterület. Ahol olyan árut raktároznak, amit nem vámoltsk le sehol. Elképzelhetőnek tartom, hogy Píreuszból mint kínai tulsjdonlású kikötőből ilyen vámterület/speciális gazdasági övezet lesz és spec. vonaton jön hozzánk, ahol a tényleges levámolás úgy akkor történik, amikor az áru elhagyja az itteni vámterületet.
Ha nem jön be a kínai dömping áru, akkor végünk. Ezt ebben az évben rendesen megtapasztaljuk. Alapvető dolgokat nehézkes beszerezni (iparról beszélek), ami az elmúlt évtizedekben elképzelhetetlen volt. Amit persze az elvárt minőségben, nagy nehezen sikerül, annak az ára az egekben van. Az év eleje óta 20-40 % áremelkedés és még nincs vége. Persze ez magunknak köszönhetjük, mert mindennek is a gyártását kiszerveztük Kínába.Tévedés.Görögbe léptetik be az EU területére-majd hülye lesz ezt nem kihasználni.Utána viszont tranzit áruként megy át Szerbián,nem kell ujra vámolni a magyar határnál.
Másik eshetőség,hogy csak belépteti görögben,és csak annak diját fizeti ki.Ez esetben ott vámol,ahol forgalomba hozza.Vagyis Mo,hacsak nem nálunk hozzák forgalomba,szintén csak tranzit ország,vámolás nem történik.
Gyakoribb az,hogy az EU területére való beléptetéskor vámolnak,mert az olcsóbb és egyszerűbb általában.
Vagyis mi ezt a kinai vasutat mi fizettjük,az igy beáramló kinai dömping árún ipari/kereskedelmi kárunk lesz,de hasznunk az nem.Ahány embernek munkát ad az átrakóállomás,annyi-de sokkal több ember munkáját fogja elvenni a beáramló dömpingárú okozta munkahelyvesztés.
Nagyon nem magyar érdek ez a kinai vasut.Csak fikusz érdek.Lehet belőle zsebelni,plusz Kina igy érdekelt lesz a reszim támogatásában.Nem az ország,hanem a fikusz reszim támogatásában.Nem az ország nyer rajta,a Haza csak ráfizet.Ez csak a rezsim érdeke.Meg persze Kina érdeke.
Alapvető stratégiai termékekből készletezni kell legalább néhány havi mennyiséget. Üzemanyag, élelmiszer, lőszer, alapvető egészségügyi cikkek. stb.A világban minden sebezhető. Legjobb példa erre, a Szuezi csatorna pár napig tartó lebénulás volt nemrég. Most képzeljük el, egy konfliktushelyzetben, valaki bebombázza az egészet. Micsoda és áruhiány és drágulás lenne Európában, ha meg kellene kerülni az ázsiai cuccoknak Afrikát. Jobb itt is ha több lábon állunk. Tőlem lehet vasút, közút is Kínába. Nem lennék ellene.
Terelni akarod agitproppal a témát, mi???
Én érdeklődéssel olvasom, miert xar nekünk az, hogy a Pireusz - Nyugat stratégiai tranzit rajtunk megy keresztül. Ugye mki tepert, hogy náluk menjen, nálunk meg savanyú a szőlő. Izgi.
Namost ebben a hármasban ki lenne kivel?Mert ha mi és a szerbek lennénk a románok ellen,akkor a románok lövik szét.Ha meg a szerbekkel ugranánk össze,akkor meg az éppen vesztésre álló.
Azonkivűl ma KM-i háborús logisztika alapvetően teherautókkal fog működni.Vasút túl sérülékeny,ilyen kis távon meg nem is éri meg a többszöri átrakást.
Szóval katonailag ez a vasút lényegtelen.
Nemtom, de ez volt a terv tavaly.Mennyire biztos már a pireuszi kikötés? Vol régebben kavarás, hogy még nem biztos, hogy a kínaiak Pireuszt fogják használni, mert van több kikőtőben is tulajdonuk már.
Igen,olyan szinten ki lett szervezve a gyártás,hogy az már nemzetbiztonsági/EU biztonsági probléma.Ha nem jön be a kínai dömping áru, akkor végünk. Ezt ebben az évben rendesen megtapasztaljuk. Alapvető dolgokat nehézkes beszerezni (iparról beszélek), ami az elmúlt évtizedekben elképzelhetetlen volt. Amit persze az elvárt minőségben, nagy nehezen sikerül, annak az ára az egekben van. Az év eleje óta 20-40 % áremelkedés és még nincs vége. Persze ez magunknak köszönhetjük, mert mindennek is a gyártását kiszerveztük Kínába.
Nekem sincs.Sőt,az egyetem ellen sincs kifogásom-A KINAIAK PÉNZÉN,Dehogy mi fizessük az ő érdekeiket,azt hazaárulásnak tekintem.A világban minden sebezhető. Legjobb példa erre, a Szuezi csatorna pár napig tartó lebénulás volt nemrég. Most képzeljük el, egy konfliktushelyzetben, valaki bebombázza az egészet. Micsoda és áruhiány és drágulás lenne Európában, ha meg kellene kerülni az ázsiai cuccoknak Afrikát. Jobb itt is ha több lábon állunk. Tőlem lehet vasút, közút is Kínába. Nem lennék ellene.
Először is szögezzük le, semmi jele nincs annak, hogy belátható időn belül Kína kissebb és gyengébb lenne.Igen,olyan szinten ki lett szervezve a gyártás,hogy az már nemzetbiztonsági/EU biztonsági probléma.
Nem csak éles háborúban lehet valakit legyőzni.Gazdasági módszerekkel is.A nemzetbiztonságnak csak egy tétele a haderő.
Nekem sincs.Sőt,az egyetem ellen sincs kifogásom-A KINAIAK PÉNZÉN,Dehogy mi fizessük az ő érdekeiket,azt hazaárulásnak tekintem.
Az igazán nagy hajók meg megkerülik Afrikát.A nagy olajszállitok be se férnek a Szuezi csatornába.De a legnagyobb kategóriás konténerszállitók is szorulnak.
Az egész sántit.Nézetek már rá a térképe.Pirreus jóval messzebb van a potenciális piacoktol,mint a belga,holland és német nagy kikötők.Arrol nem is beszélve,hogy arrafelé olyan kiépült infrastruktúra van,amit itt ti el se tudtok képzelni.Amit ide terveznek logisztikai központ,Amszterdamban tucatplaz.Kinainak nem éri meg felhajózni pár száz konténerrel Triesztbe,mikor Amszterdamban 5ezret rak le.Inkább kiköt ott,és azt az 1-2száz darabot onnan küldi le olaszba vasuton vagy kamionnal.
Gépek, alkatrészek, kellékek, mind országos hianycikk. Egyetlen magyarországi nagykereskedőnek sincs.Ha nem jön be a kínai dömping áru, akkor végünk. Ezt ebben az évben rendesen megtapasztaljuk. Alapvető dolgokat nehézkes beszerezni (iparról beszélek), ami az elmúlt évtizedekben elképzelhetetlen volt. Amit persze az elvárt minőségben, nagy nehezen sikerül, annak az ára az egekben van. Az év eleje óta 20-40 % áremelkedés és még nincs vége. Persze ez magunknak köszönhetjük, mert mindennek is a gyártását kiszerveztük Kínába.