[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Igazából talán jobb is menne egy ilyen struktúra:

2x Dassault Falcon VIP szállító
1 vagy 2x A319 légi harcálláspont/felderítő
  • Synthetic Aperture Radar (SAR) és Ground Moving Target Indicator (GMTI)
  • COMINT/SIGINT képesség
  • elektronikai harc képesség
1x (ha csak egy épül át harcálláspontnak) A319 csapatszállító
2x A330MRTT csapat és áruszállító/légi utántöltő (akár civil lajstrommal)
2-3x C-130J30 taktikai szállító/légi utántöltő (H225 vagy más NATO helikopter esetén)
 
  • Hűha
  • Vicces
Reactions: kamm and formosa1
A C130-nak szűk a raktere. Semmire se mennénk vele, cserébe amcsi zsarolhatna vele üzemeltetés terén.
Nagyon nagy hiba lenne.
Az hagyjan, de kicsi es gyenge. Az egyetlen alternativa az Atlas, sokkal dragabban veve es valoszinuleg dragabban is repulve (nem veletlenul kozoskodunk inkabb a nemetekkel az Atlasoknal.)
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó
Bármi mással is. A leendő 8x8 úgyse fog beférni a KC390-be sem.
Egyreszt szinte biztosan befer, inkabb a sulya lesz kerdeses, de ha a Boxer lesz az alapja (ami bizony befer most is, csak le kell kapni a mission modult), masreszt valoszinubb, hogy 2-3 Gidrant fog vinni, esetleg BTRt.
 
Szerintem meg mindenki lenyugodhat, ez a hir semmiben sem befolyásolja a magyar KC beszerzést (a Portugált sem),...gépek lesznek, support is lesz, a többi beszállitói "gyártó" ország mint pl. a csehek is eddig is ugyanúgy gyártották az elemeket, ezután is fogják,...csak max a külföldi rendeléseket megelőző lassabb tempóban.
 
Egyreszt szinte biztosan befer, inkabb a sulya lesz kerdeses, de ha a Boxer lesz az alapja (ami bizony befer most is, csak le kell kapni a mission modult), masreszt valoszinubb, hogy 2-3 Gidrant fog vinni, esetleg BTRt.
BTR-t már nem hinném, a Gidrán meg 16-17 tonna.
A H14 vagy hasonló teherautó szállíthatósága viszont nélkülözhetetlen.
A C130 viszont semmi ilyet nem képes szállítani.
A keveset amit tud, azt is lassan, és alacsonyan.
 
Elősször is még fogalmunk sincs mennyivel kevesebb gépet rendelnek (ha tényleg kevesebbet rendelnek)
Akkor még egyszer a cikk:
"...A Brazil Légierő szerda este (május 26-án) hivatalos közleményt adott ki, amely nem túl biztató híreket közöl a KC-390-es típussal kapcsolatban. A FAB a Covid-19 járvány elleni küzdelem miatti forráshiányra hivatkozva részben lemondja a 28 repülőgép megrendelését.
A FAB nem közölte, hogy a megrendelt 28 repülőgépből hányat törölnek, de a hivatalos közleményében közölte, hogy a cél ennek a számnak a csökkentése. A szöveg szerint az elképzelés az, hogy évente két repülőgépet gyártsanak le
..."

tudom, van akinek ez azt jelenti hogy nincs itt semmi baj, de azért érdemes elgondolkodni azon hogy nemrég a brazilok még olyasmiről ábrándoztak hogy havi (!!) kettő darab gépet fognak gyártani.

Évi 2-3 db gép gyártása azt jelenti a hogy az Embraernek a KC-390 masszív veszteséget fog termelni.
Az Embraer már most is veszteséges - 2021 Q1 $90 millió loss -, nem engedhet meg magának olyan projekteket amik a belátható jòvőben nem termelnek hasznot.
Ha marad ez a gyártási ütem akkor szerintem komoly esély van rá hogy az egész KC-390 projektet leállítják.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
BTR-t már nem hinném,
Sokaig lesznek meg azok, figyeld meg.
Ha 2023-ra lesz proto es 2024-tol elkezdenek erkezni az uj 8x8-ak, az jopar ev lesz, mire levaltanak 500-600 BTRt. Mondjuk 8-10 ev.

a Gidrán meg 16-17 tonna.
A Millenium elvisz 26 tonnat. A Gidran emlekeim szerint 13-14, de gondolom az is konnyitheto szallitashoz. Majd kilegozzak, hogyan a legegyszerubb, egyet plusz mindent cugot hozza, plusz crew avagy szetszedik oket.

A H14 vagy hasonló teherautó szállíthatósága viszont nélkülözhetetlen.
A C130 viszont semmi ilyet nem képes szállítani.
A keveset amit tud, azt is lassan, és alacsonyan.

Ez mondjuk biztos. En kezdettol fogva mondom, hogy az egy total zsakutca lenne, raadasul pofatlanul dragan es elavult designnal.
 
Akkor még egyszer a cikk:
"...A Brazil Légierő szerda este (május 26-án) hivatalos közleményt adott ki, amely nem túl biztató híreket közöl a KC-390-es típussal kapcsolatban. A FAB a Covid-19 járvány elleni küzdelem miatti forráshiányra hivatkozva részben lemondja a 28 repülőgép megrendelését.
A FAB nem közölte, hogy a megrendelt 28 repülőgépből hányat törölnek, de a hivatalos közleményében közölte, hogy a cél ennek a számnak a csökkentése. A szöveg szerint az elképzelés az, hogy évente két repülőgépet gyártsanak le
..."
Nekik.

tudom, van akinek ez azt jelenti hogy nincs itt semmi baj, de azért érdemes elgondolkodni azon hogy nemrég a brazilok még olyasmiről ábrándoztak hogy havi (!!) kettő darab gépet fognak gyártani.

Évi 2-3 db gép gyártása azt jelenti a hogy az Embraernek a KC-390 masszív veszteséget fog termelni.
Az Embraer már most is veszteséges - 2021 Q1 $90 millió loss -, nem engedhet meg magának olyan projekteket amik a belátható jòvőben nem termelnek hasznot.
Ha marad ez a gyártási ütem akkor szerintem komoly esély van rá hogy az egész KC-390 projektet leállítják.
Ezek a 'dafke' tajekozatlan joslatok @rudi kommentjeiben (a starving FAB szamara egyetlen elerheto szallito gyartasat leallitjak? pont az allam? :D) mindig arra emlekeztetnek, hogy kb igy erezhet @krisss amikor @blogen elszabadul es komplett hadseregeket tervez es szerel fel egy kommentben... :D

iu

"@krisss rangatozo szemheja vagyok"
 
Akkor még egyszer a cikk:
"...A Brazil Légierő szerda este (május 26-án) hivatalos közleményt adott ki, amely nem túl biztató híreket közöl a KC-390-es típussal kapcsolatban. A FAB a Covid-19 járvány elleni küzdelem miatti forráshiányra hivatkozva részben lemondja a 28 repülőgép megrendelését.
A FAB nem közölte, hogy a megrendelt 28 repülőgépből hányat törölnek, de a hivatalos közleményében közölte, hogy a cél ennek a számnak a csökkentése. A szöveg szerint az elképzelés az, hogy évente két repülőgépet gyártsanak le
..."

tudom, van akinek ez azt jelenti hogy nincs itt semmi baj, de azért érdemes elgondolkodni azon hogy nemrég a brazilok még olyasmiről ábrándoztak hogy havi (!!) kettő darab gépet fognak gyártani.

Évi 2-3 db gép gyártása azt jelenti a hogy az Embraernek a KC-390 masszív veszteséget fog termelni.
Az Embraer már most is veszteséges - 2021 Q1 $90 millió loss -, nem engedhet meg magának olyan projekteket amik a belátható jòvőben nem termelnek hasznot.
Ha marad ez a gyártási ütem akkor szerintem komoly esély van rá hogy az egész KC-390 projektet leállítják.

Igen ez a közlemény létezik ez tény de egyrészt ez még csak egy szándék másrészt még csak most kezdődik (ahogy minden országban ilyen esetben) a kötélhúzás , a politikai és gazdasági érdekcsoportok között,hogy mennyi géppel csökkentsék vagy egyáltalán csökkentsék-e a gépek darabszámát,egy szóval ez még korántsem lefutott mecs.Másrészt még ha csökkentik is a darabszámot az a jelenlegi covid okozta brazil pénzügyi helyzet következménye, ha szükségük lesz mégis plusz gépekre akkor biztos, hogy fognak rá a jövőben forrást találni.Könnyen lehet, hogy most a megszorítások miatt a brazil légierő számára minimálisan szükséges gépeket rendelik meg és ahogy javul a brazil állam pénzügyi helyzete úgy fognak újabb gépeket rendelni.A gyártó számára az esetlegesen kieső brazil gépeket pótolják egy ideig a portugál és magyar megrendelések.Egy szóval szerintem butaság egy ilyen közlemény miatt (ami ráadásul nem közöl darabszámot) temetni az egész programot és akkor a további export lehetőségekről nem is beszéltünk.Tudom, hogy a magyar ember csak temetni vagy lakodalmat ülni tud köztes állapot gyakorlatilag nem létezik a számára,de szerintem ezt a nagyon negatív hangulatot amely a KC-390-et körül lengi ezen közlemény miatt semmi sem indokolja.
 
Akkor még egyszer a cikk:
"...A Brazil Légierő szerda este (május 26-án) hivatalos közleményt adott ki, amely nem túl biztató híreket közöl a KC-390-es típussal kapcsolatban. A FAB a Covid-19 járvány elleni küzdelem miatti forráshiányra hivatkozva részben lemondja a 28 repülőgép megrendelését.
A FAB nem közölte, hogy a megrendelt 28 repülőgépből hányat törölnek, de a hivatalos közleményében közölte, hogy a cél ennek a számnak a csökkentése. A szöveg szerint az elképzelés az, hogy évente két repülőgépet gyártsanak le
..."

tudom, van akinek ez azt jelenti hogy nincs itt semmi baj, de azért érdemes elgondolkodni azon hogy nemrég a brazilok még olyasmiről ábrándoztak hogy havi (!!) kettő darab gépet fognak gyártani.

Évi 2-3 db gép gyártása azt jelenti a hogy az Embraernek a KC-390 masszív veszteséget fog termelni.
Az Embraer már most is veszteséges - 2021 Q1 $90 millió loss -, nem engedhet meg magának olyan projekteket amik a belátható jòvőben nem termelnek hasznot.
Ha marad ez a gyártási ütem akkor szerintem komoly esély van rá hogy az egész KC-390 projektet leállítják.
Érdekes, hogy arra nem gondolsz, így a magyar gépek gyártása előrébb kerülhet a sorban.
Lehet, hogy pont az a céljuk, hogy az exporta szánt példányokat helyezik előtérbe a külföldről történő fizetés miatt, a saját gépek meg majd jönnek utána szépen apránként.
 
mennyire cost efficent ezekkel amúgy légi szállítani ? csak hogy mennyire tudja csökkenteni a fentartást ha van civil hasznosítása az ilyen gépeknek ?
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
mennyire cost efficent ezekkel amúgy légi szállítani ? csak hogy mennyire tudja csökkenteni a fenntartást ha van civil hasznosítása az ilyen gépeknek ?
Semennyire, mert a civil freighterek sokkal költséghatékonyabbak, így nem csoda, hogy kevés katonai airliftert - pl. az An-124-est és a C-130-ast - használják civil szállításra. /- Az előbbi a túl méretes és a túl súlyos terhek "cipelésében", az utóbbi a csak szükségreptérrel bíró területeken hasznos./ Jóval gyakoribb a fordított eset, hogy civil freightereket használnak katonai /csapat és teher/ szállításra, de a KC-46A és az A330MRTT tanker-szállítógép is civil alapokkal bír...

Tehát a KC-390 civil hasznosításának igen kicsi az esélye...!
 
Novemberrol idezve magamat:

image.png

image.png

image.png

Az egész szállítógép beszerzés úgy indult, hogy Benkő Tibor azt mondta hogy a C-17/An-124 soha nem akkor áll a rendelkezésre, amikor szükségünk lenne rá, ezért meg kell teremteni a saját stratégiai szállító képességet, nehéz haditechnikai eszközök szállítására. Erre csak az A400M felelt volna meg. Aztán bejelentették hogy csatlakoztunk a németországi nemzetközi A400M szállító egységhez és megrendelték a KC390-et. A szakértők meg lehülyézték az internet/facebook népét, hogy soha nem is volt szó IFV/APC légi szállításáról mint igény a szállítógép típus kiválasztásánál. Azaz kb. bármilyen típus jó lett volna. Most meg ott tartunk, hogy 2023-ig nincs se An-26-os, se nagyobb terhet (Gripen kitelepülési konténerek) nem tudunk szállítani, sem ejtőernyőst ugratni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and bel
Kizártnak tartom hogy Brazília hagyná bedőlni a kc programot ráadásul úgy hogy már tulajdonképpen kész van a repülő!Ha teljesen bedől a kc program az bendöntheri az Embraert is talán!Nagy hülyeség lenne a részükről nemhiszem hogy megérné nekik!Az Embraer benne van a Brazil Gripen programban is természetesen!
 
Ha teljesen bedől a kc program az bendöntheri az Embraert is talán
Pontosan fordítva igaz.
A program folytatatàsa az ami tovább növelheti az Embraer veszteségét.
Évi két - három gépért fenn kell hogy tartsák a gyártósort, az embereket, az infrastruktúrát.
Ezzel szemben ha megállítják a programot akkor szélnek ereszthetik az embereket, a gyártósort bezárják és így nem kell több casht égetniük feleslegesen.
A fejlesztési kòltségek leírása csúnyán fog kinézni a P/L ben, de az egyszeri tétel lesz és ráadásul nem érint casht.
 
Pontosan fordítva igaz.
A program folytatatàsa az ami tovább növelheti az Embraer veszteségét.
Évi két - három gépért fenn kell hogy tartsák a gyártósort, az embereket, az infrastruktúrát.
Ezzel szemben ha megállítják a programot akkor szélnek ereszthetik az embereket, a gyártósort bezárják és így nem kell több casht égetniük feleslegesen.
A fejlesztési kòltségek leírása csúnyán fog kinézni a P/L ben, de az egyszeri tétel lesz és ráadásul nem érint casht.
Már bocsánat, de mennyire kell ahhoz korlátoltnak lenni, hogy ne lássa az ember, hogy egy stratégiai típust nem fognak beszántani, csak azért, hogy a drága C-130-asadat rendeljék.
Szerinted a Brazil Állam teljesen hülye?
A 2-3 gépes átvétel csak a brazilokra vonatkozik. Ha csak +3-asával hozzádobják a magyar és a portugál gépeket, akkor már az évi 6 gép. Ez egy csökkentett termelési ütem esetén tök rendben van.
Nyilván az a legjobb megoldás, hogy dollár milliókat fecölnek a programba (ami mellesleg általánosan elismert a brazil légierőn belül), majd mikor már aktív megrendeléseik vannak a típusra, és épphogy elkezdik a sorozatgyártást, akkor eldobják a francba. Csinálnak egy halom magasan képzett munkanélkülit, miközben a döglődő C-130-as flottájuk úgy könyörög a bontóért. o_O :rolleyes:
Vegyenek jó óccsón (ja nem) C-130-ast, - mer az biztos jó lesz - annyiért amennyiből évtizedekig dotálhatják az Embraert. Ráadásul egy olyan C-130-ast, amitől - a cikk szerint - a KC rentábilisabban üzemeltethető.



Rudikám, már megint túltoltad a bringát....