[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

A CV90-es kabinjában a lejjebb ültett ülés/kinyújtott láb kombó elég sokat spórol magasság fronton. a Hiúz van elég széles ahhoz, hogy itt is ki lehessen nyújtania lábat.
Találtam egy ilyet a neten:
7d8ec7ec33280b2e6715b332d32d1e06.png

Szerintem a lynx a lance2 tornnyal kb 50-60 centivel magasabb. a deszanttér meg 10-20 centi.
 
A különböző Rheinmetall dokumentumokban (havi, negyedéves, éves jelentések) össze-vissza szerepel a Lynx darabszáma, 209 db vagy 218 db. Nem tudjuk hogy mi ennek az oka, de valószínűleg nem a 9 db Buffalo.
A Rheinmetall oldalán 218 Lynx platformot írnak ami kizárja hogy benne lennének a Buffalok!Persze utólag megváltoztathatják de ezt nem hiszem!
 
Az a zavaró a mi szempontunkból, hogy a Lynx futómű sok eleme megegyezik a szintén rendszeresitendő Pzh 2000-es futóművével.
Ha a lánc is, akkor egy logisztikai probléma, ha mondjuk a kétféle lánc, lehetne egy is.
De még semmi sem biztos, csak az, hogy ezt a HM-ben is tudni kell a szakembereknek.
Amúgy szerintem nem áthidalhatatlan a probléma, csak oda kell figyelni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Az a zavaró a mi szempontunkból, hogy a Lynx futómű sok eleme megegyezik a szintén rendszeresitendő Pzh 2000-es futóművével.
Ha a lánc is, akkor egy logisztikai probléma, ha mondjuk a kétféle lánc, lehetne egy is.
De még semmi sem biztos, csak az, hogy ezt a HM-ben is tudni kell a szakembereknek.
Amúgy szerintem nem áthidalhatatlan a probléma, csak oda kell figyelni.
Szerintem 218 harcjárműnél kevésbé releváns, hogy nem egyezik meg a 24 önjáró tarackéval.
Gondolj a Néphadsereg idejére: T-72, BMP-1, 2sz3 Akácia - különféle lánctalpak. Igaz, a KUB, 2Sz1 (és talán a BMP?) azonos lánctalpat használt.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and LMzek 2.0
Már bocsánat, de a kerekes hogyan egyezhetne már meg döntő részben a Hiúzzal? Más a felfüggesztés, emiatt az oldalkialakítás, a belső rendszerek elhelyezkedés. Igen, lehetnek elemei amik megegyeznek, de az egésznek teljesen más a szerkezeti felépítése.
Mondjuk a torony, lefogadom, ugyanazokra a fegyverekre fog epulni alapbol. Sot, lefogadom, hogy azon is Lance 2.0 lesz avagy annal derivaltja.
 
Mondjuk a torony, lefogadom, ugyanazokra a fegyverekre fog epulni alapbol. Sot, lefogadom, hogy azon is Lance 2.0 lesz avagy annal derivaltja.
Logikus lenne. Ez persze függhet a harcjármű testének teherbírásától, illetve hogy mekkora súlypont növekedést generál a torony. Konkrétan: amit elbír egy lánctalpas, azt elbírja-e a gumikerekes?
 
Az alap helyzet nincs benne a válaszban, ami a kérdésfeltevést célozta. Kb. 400 járgány kellene 5 éven belül csak hazai gyártásban. (Nincs benne a most németektől érkező.) Ez nagyjából csak a zalai eredeti kapacitással számolva 2030. Viszont mind a csehek, mind a magyarok eredetileg vagy 5 évvel korábbra vállalták a dandárok felállítását. (Csehek hosszabbítottak két évvel, így annyi könnyítés benne van az új felállásban.)
De közben a megfejtést kihámoztuk. Ha első pár évben Kaposvár is besegít a termelésbe, akkor gond nélkül meglehetnek. Voltak ötletek, hogy esetleg a cseheknek szánt részt csak alkatrészként küldjük ki, de annál meg kétségeim vannak, hogy mennyire lenne értelme a végén ott is egy külön gyárat felépíteni emiatt, hogy a végén egyik se termeljen hosszabb ideig.
Kaposvár besegít a termelésbe.... OMG. Sorry..., jahh, suzuki vitara gyártósoron ,eg opel astra...
 
Nem ez lesz hanem ez volt...!Már a magyar bemutatón is az volt rajta szerintem!
Az hogy egy általános bemutató prototípus példányon mi volt, az még nem sokat jelent...
Itt azt írják hogy ugyanolyan lánctalp volt rajta a bemutatón mint amilyen PzH2000-en van.
Ha jól emlékszem a PzH2000-en, a Leopard2-n is Diehl lánctalpak vannak. A Lynx elődjén, a Marderen és a Pumán is Diehl lánctalp van.
A Diehl lánctalpakat gyártó üzletágát 2014-ben megvette a KMW. Így akár jöhetne minden lánctalp a KMW-től is.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Az a zavaró a mi szempontunkból, hogy a Lynx futómű sok eleme megegyezik a szintén rendszeresitendő Pzh 2000-es futóművével.
Ha a lánc is, akkor egy logisztikai probléma, ha mondjuk a kétféle lánc, lehetne egy is.
De még semmi sem biztos, csak az, hogy ezt a HM-ben is tudni kell a szakembereknek.
Amúgy szerintem nem áthidalhatatlan a probléma, csak oda kell figyelni.

Úgy rémlik, hogy Pzh2000 az 10 méter, a Hiúz meg 7. Ilyen különbségnél már nem abban áll az azonos típus lehetősége, hogy cserélhető, mert ugyan az a gyártó, csupán beszerzésnél lesz talán egyszerűbb egy céggel tartani a kapcsolatot.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Úgy rémlik, hogy Pzh2000 az 10 méter, a Hiúz meg 7. Ilyen különbségnél már nem abban áll az azonos típus lehetősége, hogy cserélhető, mert ugyan az a gyártó, csupán beszerzésnél lesz talán egyszerűbb egy céggel tartani a kapcsolatot.
Inkább a tömeg, ami miatt nem biztos, hogy a Pzh lánc van vagy lesz a Lynx-en.
Az 57 tonna mozgatása nagyobb igénybevétel, ezért erősebb és nehezebb láncot igényel.
Amúgy a Lynx csak hat görgős, amaz hét, tehát ha a demóhoz felhasználhatták akár, míg a széria kaphat ugyanolyan széles, de kisebb tömegű láncot.
De akkor nem lesz közös lánc a Pzh-val.
De ha a méret azonos, az azért azt adná, hogy szükséghelyzetben használhatnák egymás láncát.
Amúgy én a Lynx gumihevederes megoldását tartanám jó fejlesztési célnak, de akkor végképp le kell mondani bármilyen kompatibilitásról.
 
Ha ez szempont, akkor a szigetlakók pillanatok alatt összedobnak nekünk az artynkra illeszkedő lánctalpat. Ott a fejlesztés nem igazán a hosszúság vagy a szélesség, inkább az anyag. Kérhetünk ugyan olyan gyártás szisztémával, ugyan olyan anyagból mind a kettőre, csak eltérő méretűt.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány