Hibrid hajtás alkalmazása harcjárművekben

Csak azért ez a "faggatózás" mert apámnak és két társának villamosgép szerelő műhelye van és láttam már villanyomotort eleget.
Aztán ha fejlődött is ez a technika, mert fejlődött, de a nyomatékhoz tömeg kell, ennyi súlyt nem mozdít meg még 8 emberfej méretű motor, de még az almásláda méret is kérdéses (csak a viszonyítás miatt fogalmazok így) és azoknak bizony van áramfelvétele.
Ahhoz pedig kell a kakaó.
Annak pedig nem sok értelmét nem látom, hogy csak 1-2-5 kilométert tudjon megtenni tisztán elektromosan.
Aztán, hogy ez az a technika kényelmesen mozduljon, mozogjon nem is 20 tonnára kell méretezni se a motort se az akkukat, hanem 30 pluszra.
Azt kiszolgálni pedig már írtózatos tömeg.
Szóval szerintem ez még egyelőre nem lehetséges.
Ha a motorok már igen, de az akku technológia még nem tart ott.
 
Csak azért ez a "faggatózás" mert apámnak és két társának villamosgép szerelő műhelye van és láttam már villanyomotort eleget.
Aztán ha fejlődött is ez a technika, mert fejlődött, de a nyomatékhoz tömeg kell, ennyi súlyt nem mozdít meg még 8 emberfej méretű motor, de még az almásláda méret is kérdéses (csak a viszonyítás miatt fogalmazok így) és azoknak bizony van áramfelvétele.
Ahhoz pedig kell a kakaó.
Annak pedig nem sok értelmét nem látom, hogy csak 1-2-5 kilométert tudjon megtenni tisztán elektromosan.
Aztán, hogy ez az a technika kényelmesen mozduljon, mozogjon nem is 20 tonnára kell méretezni se a motort se az akkukat, hanem 30 pluszra.
Azt kiszolgálni pedig már írtózatos tömeg.
Szóval szerintem ez még egyelőre nem lehetséges.
Ha a motorok már igen, de az akku technológia még nem tart ott.
A motorok direkt meghajtása akkor is érvényes, ha egy állandó áttétet alkalmazol.
Mit nem értesz az alatt, hogy az FFG tech demója 40tonnás max. terheléssel, az 25tonnás alap tömeggel 50-150km-t tud 40km/h-val tisztán elektromosan. 600km-t meg hibrid módban?
Ott van fentebb belinkelve.
Mindez egy erősen megkérdőjelezhető designban.
Biztos lehetsz benne, hogy ez bőven tökéletesíthető. Nekem pl. a kormánymű teljes hiánya nem tetszik.
De maga a hatótáv, és a teljesítmény ott van benne.
 
Az megvan, hogy nem az akku mozgat? :)
Nem tudom, hogy tudod-e, de azok a mozdonyok, amelyeket te "dízel mozdonynak" hívsz, azok főleg dízel-elektromosak? Főleg a nagyobb teljesítményűek.
A direkt hajtást a villany motorok végzik. Mert az áttételezés nélkül képes maximális forgatónyomatékot leadni gyakorlatilag 0rpm-től.
Igen, letezik az a tömeg/teljesítmény hatar, amely felett a D/E meghajtás a célszerűbb. Ilyen mechanikai terhelésnél egyszerűen már bedarálódnak a fogaskerekek.
Nem véletlen, hiogy Porsche a Tigris tervezetét Benzin/Elektromos meghajtással tervezte (a nemetek nagyon lemaradtak a harckocsi dízel motorok tervezésében),l, csak felsült vele Hitler előtt, de a Mausra már kiforrott a technológia.

Nem véletlen,higy a több száz tonnás bányászati dömpereknek is D/E meghajtásuk van.

Visszatérve a kerekes harcjárművekhez, a D/E meghajtás feleslegesé teszi a váltóművet, az erőközvetítő kardántengelyeket.
Az elektromotor kerékagyba helyezése csökkenti a felfüggesztés leterheltségét és a jármű súlypontját alacsonyabbra helyezi - jobb terepjáróképesség.
Több páncélzat, nehezebb fegyverzet helyezhető fel rá.
A küzdötér/deszanttér nagyobb lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Pogány
A motorok direkt meghajtása akkor is érvényes, ha egy állandó áttétet alkalmazol.
Mit nem értesz az alatt, hogy az FFG tech demója 40tonnás max. terheléssel, az 25tonnás alap tömeggel 50-150km-t tud 40km/h-val tisztán elektromosan. 600km-t meg hibrid módban?
Ott van fentebb belinkelve.
Mindez egy erősen megkérdőjelezhető designban.
Biztos lehetsz benne, hogy ez bőven tökéletesíthető. Nekem pl. a kormánymű teljes hiánya nem tetszik.
De maga a hatótáv, és a teljesítmény ott van benne.
Nézem nézem! Volt már ez máshol belinkelve, néztem már akkor is.
Részemről oké, legyen úgy ahogy írod. Én csak drukkolok egy sikeres projektnek.
 
Én inkább látom reálisnak, hogy hibrid szó alatt elektromos+akármi lesz... Hiszen a hétköznapi ember ezt érti alatta. És ez legalább annyira készül a közönségnek, mint a katonáknak. Egy tenderen is jobban eladható -legalábbis a német hadipar célterületének számító gazdagabb világban, nem feltétlenül a szegényeknél- a környezetvédelem, olcsó üzemeltetés, mert azzal az energiaforrással hajtod, ami a piacon épp neked olcsóbb, szóval a marketingjét sokkal jobban meg lehet csinálni.
Egy hűtést még mindig halkabbra meg lehet csinálni, mint egy szénhidrogén hajtású motort. Számítógépeknél ez egy kis pasztázás, rácsapsz egy hűtőtornyot és ha jó a külső hőmérséklet, akkor passzívban is megoldja a feladatot, nem kapcsol be a venti.

Most jönnek a hátrányok. Valaki említette, hogy ébredt felrobbanó aksikra. Az extrém meleg külső hőmérséklet miatt történnek ilyenek? Gondolom állt az autó és nem járt a hűtő. Érdekelne, hogy egy közel-keleti misszió során mennyire lenne kockázati tényező.

A másik dolog, hogy bármennyire is jól hangzik, hogy csak azzal üzemelteted, amelyik neked gazdaságos, plusz fékezésnél visszatölti az energiát, konkrétan az aksik kapacitását pár óra alatt meg fogja enni. És sokkal lassabb azok újra töltése, mint a "kannából öntöd" verzió. (Szóval egy egész napos menetben hamarosan csak félgőzzel mennénk. De érdekelnének a katonák véleményei, hogy egy ukrán front jellegű hosszan elnyúló konfliktusban hogyan képzelnek el egy hibrid használatát? Éjszakánként elküldjük a hátországba akut tölteni? Igazából áram mindenhová be van kötve, csak rá kell csatlakozni a hálózatra. És nincs állandó mozgásban a sereg. De mielőtt túl sokat beszélnék, mondják el a véleményüket!)

Van ismeretünk arra, hogy milyen időtávra gondolkodnak a gép kifejlesztésében? Jelenleg az elektromos a luxus kategória a civil szférában is. Az megnyugtat, hogy a kormány a tárgyalások során hatékonyan köti össze az autóiparban elért sikereket, beruházásokat az új katonai gépek fejlesztésével, gyártásával, de nem látom azt, hogy megérett volna a technológia.
Viszont... Piac és export képes az elgondolás, ha meg kapna egy évtizedet, akkor simán meg lehetne csinálni jól is. (Érdekelnének a tipp-mixek, hogy legkésőbb mikorra várjuk a csodamasina kifejlesztését?)
 
Es mennyien nem hittetek nekem a 8x8 kapcsan. :) Megmondtam elore, teljesen logikus volt, a RM es a Mercedes Trucks megallapodasa elarulta.
Ezek hosszú távú 20 éves célok. Foleg a hidrogéntechnológia. Első körben sztem az új 8x8-nál a részbeni elektromos hajtás megvalósítható. Itt az FFG-nek van egy pilotprojektje. Tőle vesszük a Wisenteket. Jó lenne velük is szerződést kötni,

Erről mi a véleményetek?
Genesis, hibrid Boxer kategória az FFG-től, akitől a Wisentet is vesszük. Vad ötlet?? Ugy xar ahogy van??? Azt látjuk, hogy kockáztatni merünk, lásd Hiúz.
A BTR csere nem olyan sürgős...

FFG.jpeg


http://zbiam.pl/ffg-prezentuja-transporter-genesis/

Ugyanaz a modulredszerű tervezési filozófia mint a Boxernél.

Gugli
". A különlegességet egy erős, hibrid hajtásrendszer alkotja, amelynek teljes teljesítménye 1368 kW / 1860 LE. A jármű elején elhelyezett dízelmotor csak az elöl is elhelyezkedő akkumulátor-bankot használja. Nyolc villanymotort működtet, amelyek az autó tengelyeiben helyezkednek el, egyenként 15 622 Nm nyomatékkal! A jármű kormányzása a forgási sebesség változtatásával vagy a kerekek fékezésével történik az egyes oldalakon. A Genezis ebből a szempontból hasonlít egy lánctalpas járműhöz. Meghibásodás esetén az egyes kerekeket alapjáraton lehet beállítani, hogy azok ne zavarják a vezetést. A gyártó emellett a hibrid hajtás egyéb előnyeit is hangsúlyozza: mechanikailag sokkal egyszerűbbnek kell lennie sok mechanizmus lemondása (pl. Kormányzás) miatt, és csak elektromos meghajtású vezetési módban az ilyen jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik és tisztán elektromos vezetési módban a jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik és tisztán elektromos vezetési módban a jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik- már a kezdetektől a teljes nyomatékértéket kínálják. A személyzetet néhány speciálisan tervezett alkatrész védi az erőteljes villamos szerelés lehetséges negatív hatásaitól, "

A Genesis 8,25 m hosszú, 2,25 m széles és 2,4 m magas. Súlya 40 tonna. A meghajtórendszer 100 km / h feletti sebességre gyorsíthatja. A hatótávolság 150 km, csak elektromos energiával (40 km / h sebességgel), vagy 600 km, hibrid rendszerrel (60 km / h sebességgel). A személyzet két emberből áll, a jármű legfeljebb 10 leszálló katonát képes szállítani. A Genesis az FFG saját vizsgálata, amelyet teljes egészében a vállalat forrásaiból finanszíroznak. A munka két évvel ezelőtt kezdődött. A közeljövőben a Genesist különféle teszteknek vetik alá, amelyek elősegítik a jövőbeli harci platformok tervezéséhez szükséges tapasztalatok összegyűjtését."

Illetve a második lépcső még a hidrogéntechnológia előtt az önvezetés és autonóm fegyverzet lehet. Ez követelmény a Lynxhez Amerikába, ez az RM fejlesztések fő csapásiránya. Ha ehhez Zalát is fogják használni, marpedig nagyon úgy tűnik, akkor hamar a hadiipari élvonalban találjuk magunkat.
 
Genesis néven épített az FFG egy prototípust. De mi van mögötte részletekben passz.
ahh.. mert pld az akkupack védelmére kiváncsi lennék.

(Fun fact: izreli vevővel megnéztünk egerszegi céget, ahová akupack összeszerelésre kötöttek szerződést.. Amikor megláttuk amagyar zsenialitást.... majdnem szívrohamot kapott... 60 tonna beépítésre váró Li-ion-pack szépen egymásra pakolva, légkondi nélküli raktárhelyiségben...)
 
Err a Mercedes nemregen jelentette be, hogy teljesen áttér erre (fuel cell) az osszes haszongépjárműjeben, sot, kulon cegbe ki is vitte az egesz teherautogyart
Nrm a meghajjtásláncra gondoltam, hanem magára a járműre.Ez angyon szép demopéldány, az ygéretek szerint kiemelkedő képességekkel, de mit tud valójában? (vü ausszi nehéz IFV tesztsorozat)
 
Nrm a meghajjtásláncra gondoltam, hanem magára a járműre.Ez angyon szép demopéldány, az ygéretek szerint kiemelkedő képességekkel, de mit tud valójában? (vü ausszi nehéz IFV tesztsorozat)
Ez egy techdemo az FFG-től. Még csak nem is szép! :cool:
Jó, hogy nem már harci tapasztalatot vársz el tőle.:eek:
 
Ez egy techdemo az FFG-től. Még csak nem is szép! :cool:
Jó, hogy nem már harci tapasztalatot vársz el tőle.:eek:
Bocs.
Nehéz IFV. Eitan. Szépen darabokban visszaköv ethetők a tesztek, a védettségtől a fegyver, es menetpróbáig. Kurvára nem hiányzik , hogy esetleg valaki bevásároljon a katonáknak abból, ami az új, elektromos Bradleynek bizonyulhat. csak mert pár idióta politikus, azt monja: jajjj, de cukki, meg környezetbarát.
 
Bocs.
Nehéz IFV. Eitan. Szépen darabokban visszaköv ethetők a tesztek, a védettségtől a fegyver, es menetpróbáig. Kurvára nem hiányzik , hogy esetleg valaki bevásároljon a katonáknak abból, ami az új, elektromos Bradleynek bizonyulhat. csak mert pár idióta politikus, azt monja: jajjj, de cukki, meg környezetbarát.
Megint nem tudod, hogy miről beszélsz. Még egyszer: ez egy tech demo.
Akkor idéznék a termék saját honlapjáról:
Hybrid into the future: The GENESIS technology demonstrator, which is completely self-financed, once again underlines the innovative capacity of FFG and impressively demonstrates the company’s know-how in the fields of hybrid drive technology, software development and electronic control.

FFG recommends itself as a partner and important technology supplier for future vehicle programs, such as the successor to the Fennek reconnaissance vehicle or the Main Ground Combat System (MGCS) as a third-generation main battle tank.
Ők supplier-ek akarnak lenni.
Meg sem próbáltak komplett harckész gépet összerakni. Az FFG abból él, hogy már meglévő típusokat épít át (pl.: Wisent 2, Boxer ARW), illetve nagy klasszikusokat újjít fel upgrade-el (M113-nak készítettek már minimum 5 generációt.).
Összedobtak egy öszvért, amibe belezsúfoltak egy hibrid hajtásláncot, ráadásul kormánymű nélkül, tulajdonképpen a PMMC G5 alapjaira, mintha egy kerekes-láncos meghajtás lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Az akku vagy elektromos energia tárolás, illetve a bonyolult vezérlés az ami miatt nehezen terjednek.
A technikai alapok egyidősek a belső égésű motorokkal.
Meg volt egy Maus nevű próbálkozás is.
Az akkuk hűtése-fűtése, illetve az energia visszatáplálás bonyolulttá, elektronika igényessé teszi az ilyen rendszereket. Szintén gond, hogy az amúgy is rövid hatótáv erősen terep és időjárás függő. Az akksik általában 20-80 %-os kapacitással vannak kihasználva, ha nem így használják, csökken az élettartam, ami elég költség növelő.
Előbbi az egy tonnás személyautóknak is kihívás, hát még a 30-40 tonnás harcjárműveknek.
Dehogy kihivas, mar regen nem az. Sokkal inkabb nehez a beidegzodeseket felulirni, a tomeges terjedes meg feltetel az olcsosaghoz.

Szerintem a dízel hibrid a technológiai realitás, minden más még évtizedig tartó innovációt igénylő megoldás.
Hat, a Merci meg a tobbi haszongepjarmuves nagyon nem ertenek veled egyutt, ahogy mindegyik tisztan fuel cell hajtasra all att a long-range haszonjarmuveiknel.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Hat, a Merci meg a tobbi haszongepjarmuves nagyon nem ertenek veled egyutt, ahogy mindegyik tisztan fuel cell hajtasra all att a long-range haszonjarmuveiknel.
És ellenben a reklámszöveggel nem tudjuk, hogy valóban kevesebb szívás-e és hosszabb élettartam-e, mert még nem voltak valós használatban évtizedek óta.
 
A volvo pl az elektromos teherautóival a jelek szerint meg van elégedve fejleszti is a szegmenst.
a Man nak is van elektromos teherautója
a Scanianak elektromos nyergese
az elektromos buszok meg már mindenaposak
 
És ellenben a reklámszöveggel nem tudjuk, hogy valóban kevesebb szívás-e és hosszabb élettartam-e, mert még nem voltak valós használatban évtizedek óta.
Háát végülis a Priusok még csak olyan 24 éve használnak hajtásra elektromos motorokat. És annyira elégedetlenek, hogy gyakorlatilag teljesen átálltak rá.