Elég drága ajándék azIgen, ez a cikk tanulsága. Ha amerikai ajándék nem lesz, mint a görögöknek meg a horvátoknak, akkor marad a tuning.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Elég drága ajándék azIgen, ez a cikk tanulsága. Ha amerikai ajándék nem lesz, mint a görögöknek meg a horvátoknak, akkor marad a tuning.
Előkerült egyik méltatlanul elfeledett kedvencem, a napokban, a Tu-143 :"akinek" létjogosultságát érzem"kicsit" modernizálva ebben a (jó) pár évtizedben. Miért is? Mi itt Európában nem (pingvin)guanóval és (teve)sz@rral "gurigázunk", hanem "csoportosan" háborúzunk. Ez pedig azt is jelenti eszközeinket tekintve, a a korábbi alacsony szintről( ) reális katonai költségvetéssel (2-3%) nem tudunk 5-15 éven belül olyan hadsereget építeni ami kelló (elrettentő és jogérvényesítő) erővel rendelkezik, hogy elhárítsa a "hagyományosan" két (de akar több) irányból fenyegető támadást. Az izraeli elrettentés példája hatékony és követendő, de az izraeli "atom-út" számunkra nem járható szerintem. Egy Tu-143 kategóriájú (többfunkciós) drón rendszeresítése azonban jelentős fenyegetettséget jelentene kb. 300(-400) km távolságig, hagyományos(nem nukleáris) válaszcsapást ígérve/jelentve a környező "szövetségesünknek" és ellenségeinknek. A "nagyok" számára ez jelentéktelen, nem tenne bennünket célponttá. Úgy gondolom, hogy a román HIMARS-ok (és "gazdáik" mentalitása) árnyékában az egyoldalú tartózkodás(ettől a "válaszcsapás kategóriájú" fegyvertől) téves álláspont. A román (és valószínuleg szerb) ilyen kategória is indokolttá tesz egy ilyen lepést tőlünk, nem feledve a többirányú fenyegetettségünk "hagyományát" és annak "árát" ! ! ! MÁS SZEMPONTBÓL: Technikailag az Aero Vodochody révén már rendelkezünk azzal a gyártás-technológiai színvonallal (bőven: Albatrosz/MiG-21), ami lehetővé teszi ennek az eszköznek a (viszonylag) rövid időn belüli "gombok" költségvetési kategóriájú gyártását (főleg a leküzdésére alkalmas fegyverek csillagászati árát tekintve). Egy ilyen "elavult technológiájú" csali verzió alig drágább , mint az ellene használható "high-tech" rakéta (Patriot pl ???). Amiből egy nem szokott elég lenni ! Pont jó! Sok kell Mit is tud az alap Tu-143: Műszaki adatai Tömeg- és méretadatokHajtómű
- Hossz: 8,06 m
- Szárnyfesztáv: 2,24 m
- Magasság: 1,545 m
- Starttömeg: 1230 kg
Repülési adatok
- Hajtóművek száma: 1 db
- Típusa: TR3–117 gázturbinás sugárhajtómű
- Tolóerő: 5,8 kN
- Startrakéta típusa: SZPRD–251
...egy 85-koruli modernizáció során egy 25 cm-es törzs-elem "betoldásával" a duplájára növelték a hatósugarat. A csapásmerő fegyverzet becsült súlya kb, 3-400 kg.
- Utazósebesség: 875–950 km/h
- Utazómagasság: 200–1000 m (fotófelderítésnél), 300–1000 m (televíziós felderítésnél)
- Legkisebb repülési magasság: 10 m
- Hatótávolság: 170–180 km
Igazából erről szól a behajtott válltámasz. Nomeg persze, ha pl. járműben így férsz el kényelmesen (nem harccselekmény közben) ...
A kiindulópontja a vitának a 'Gépkarabélyok' topikban volt, ahol az volt pedzegetve, hogy a behajtható válltámasznak egyáltalán nincs létjogosultsága. Így amennyiben egy fegyvernél szerkezeti elem nyúlna át a válltámaszba, akkor az azért nem gond, mert üzemszerűen úgy sem kell(ene) hajtogatni soha ...
Ha már haderőfejlesztés, és ha már megjött a lendület, ill régóta nincs hadrendben grad-hoz hasonló sorozat rakétavetőnk, nagyon elrugaszkodott ötlet lenne sajátot előállítani? Azért érdekelne, hiszen igen olcsón előállítható maga a rakéta, amire sajnos van példa, pl: a hamas “kasszam” nevü sufni tuning terror rakétái, amiket az interneten olvasott adatok alapján párszáz euroért állítják elő darabját, és mivel nincs szükségük többszáz km-es hatótávra, vagy összetett elktronikára, a céljuknak tökéletesen megfelel a pár tíz km is. Habár már a sokkal messzebre is ellőttek már ezekkel..
Laikusként kérdezve, ha már anyagilag nem vagyunk egy katar, vagy lengyelország, érdemes lehetne ilyen fejlesztést megfontolni? Persze nem a hamaszhoz hasonló, terrort a civilek elleni célok elleni felhasználása, vagy a sufni tuning minőségre, és hatótávra gondoltam példának állításra, hanem az egyszerűségre, olcsó, és viszonylag egyszerű előállíthatóságra nagy mennyiségben. Persze mindez teoretikus, és elsősorban arra lennék kíváncsi, hogy mennyire lenne létjogosultsága?
Előkerült egyik méltatlanul elfeledett kedvencem, a napokban, a Tu-143 :
"akinek" létjogosultságát érzem"kicsit" modernizálva ebben a (jó) pár évtizedben.
Miért is? Mi itt Európában nem (pingvin)guanóval és (teve)sz@rral "gurigázunk", hanem "csoportosan" háborúzunk. Ez pedig azt is jelenti eszközeinket tekintve, a a korábbi alacsony szintről( ) reális katonai költségvetéssel (2-3%) nem tudunk 5-15 éven belül olyan hadsereget építeni ami kelló (elrettentő és jogérvényesítő) erővel rendelkezik, hogy elhárítsa a "hagyományosan" két (de akar több) irányból fenyegető támadást.
Az izraeli elrettentés példája hatékony és követendő!
Egy Tu-143 kategóriájú (többfunkciós) drón rendszeresítése azonban jelentős fenyegetettséget jelentene kb. 300(-400) km távolságig!
Úgy gondolom, hogy a román HIMARS-ok (és "gazdáik" mentalitása) árnyékában az egyoldalú tartózkodás(ettől a "válaszcsapás kategóriájú" fegyvertől) téves álláspont.
A román (és valószínuleg szerb) ilyen kategória is indokolttá tesz egy ilyen lepést tőlünk, nem feledve a többirányú fenyegetettségünk "hagyományát" és annak "árát" ! ! !
MÁS SZEMPONTBÓL:
Technikailag az Aero Vodochody révén már rendelkezünk azzal a gyártás-technológiai színvonallal (bőven: Albatrosz/MiG-21), ami lehetővé teszi ennek az eszköznek a (viszonylag) rövid időn belüli "gombok" költségvetési kategóriájú gyártását (főleg a leküzdésére alkalmas fegyverek csillagászati árát tekintve).
Egy ilyen "elavult technológiájú" csali verzió alig drágább , mint az ellene használható "high-tech" rakéta (Patriot pl ???).
Amiből egy nem szokott elég lenni ! Pont jó! Sok kell
Mit is tud az alap Tu-143:
Műszaki adatai
Tömeg- és méretadatok
Hajtómű
- Hossz: 8,06 m
- Szárnyfesztáv: 2,24 m
- Magasság: 1,545 m
- Starttömeg: 1230 kg
Repülési adatok
- Hajtóművek száma: 1 db
- Típusa: TR3–117 gázturbinás sugárhajtómű
- Tolóerő: 5,8 kN
- Startrakéta típusa: SZPRD–251
- Utazósebesség: 875–950 km/h
- Utazómagasság: 200–1000 m (fotófelderítésnél), 300–1000 m (televíziós felderítésnél)
- Legkisebb repülési magasság: 10 m
- Hatótávolság: 170–180 km
...egy 85-koruli modernizáció során egy 25 cm-es törzs-elem "betoldásával" a duplájára növelték a hatósugarat.
A csapásmerő fegyverzet becsült súlya kb, 3-400 kg.
Mint egy jóllakott óvodás.
Megnézte a fegyvergyárat..
Hadd játsszon csak vele, tolja a csak a zsét!!!
Nem kell ezen a behajtott-kihajtott dolgon annyit rugózni. Nekem fura volt, hogy több hadsereg is egy ilyen kialakítású fegyvert rendszeresít.@Mackensen és Te is láthatod, hogy pont a hozzászólásod előtt volt egy kép, ahol a kolléga behajtott válltámasszal grasszált.
Abba a részébe sem lehet belekötni, hogy az csak géppisztoly, mert amennyiben annál behajtotta, akkor pl. a CZ Bren 2 -nél is behajtotta volna ...
Mint egy jóllakott óvodás.
Megnézte a fegyvergyárat..
Hadd játsszon csak vele, tolja a csak a zsét!!!
Szerintem annak örül,hogy végre a kezébe került az az eszköz amivel szétlőheti a kamatlábakat.De lehet,hogy Skorpióval a kezében eszébe jutott Matolcsi és ezért vigyorog mint a tejbetök
Mint egy jóllakott óvodás.
Megnézte a fegyvergyárat..
Hadd játsszon csak vele, tolja a csak a zsét!!!
Erről mi a véleményetek?
Genesis, hibrid Boxer kategória az FFG-től, akitől a Wisentet is vesszük. Vad ötlet?? Ugy xar ahogy van??? Azt látjuk, hogy kockáztatni merünk, lásd Hiúz.
A BTR csere nem olyan sürgős...
http://zbiam.pl/ffg-prezentuja-transporter-genesis/
Ugyanaz a modulredszerű tervezési filozófia mint a Boxernél.
Gugli
". A különlegességet egy erős, hibrid hajtásrendszer alkotja, amelynek teljes teljesítménye 1368 kW / 1860 LE. A jármű elején elhelyezett dízelmotor csak az elöl is elhelyezkedő akkumulátor-bankot használja. Nyolc villanymotort működtet, amelyek az autó tengelyeiben helyezkednek el, egyenként 15 622 Nm nyomatékkal! A jármű kormányzása a forgási sebesség változtatásával vagy a kerekek fékezésével történik az egyes oldalakon. A Genezis ebből a szempontból hasonlít egy lánctalpas járműhöz. Meghibásodás esetén az egyes kerekeket alapjáraton lehet beállítani, hogy azok ne zavarják a vezetést. A gyártó emellett a hibrid hajtás egyéb előnyeit is hangsúlyozza: mechanikailag sokkal egyszerűbbnek kell lennie sok mechanizmus lemondása (pl. Kormányzás) miatt, és csak elektromos meghajtású vezetési módban az ilyen jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik és tisztán elektromos vezetési módban a jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik és tisztán elektromos vezetési módban a jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik- már a kezdetektől a teljes nyomatékértéket kínálják. A személyzetet néhány speciálisan tervezett alkatrész védi az erőteljes villamos szerelés lehetséges negatív hatásaitól, "
A Genesis 8,25 m hosszú, 2,25 m széles és 2,4 m magas. Súlya 40 tonna. A meghajtórendszer 100 km / h feletti sebességre gyorsíthatja. A hatótávolság 150 km, csak elektromos energiával (40 km / h sebességgel), vagy 600 km, hibrid rendszerrel (60 km / h sebességgel). A személyzet két emberből áll, a jármű legfeljebb 10 leszálló katonát képes szállítani. A Genesis az FFG saját vizsgálata, amelyet teljes egészében a vállalat forrásaiból finanszíroznak. A munka két évvel ezelőtt kezdődött. A közeljövőben a Genesist különféle teszteknek vetik alá, amelyek elősegítik a jövőbeli harci platformok tervezéséhez szükséges tapasztalatok összegyűjtését."
Hát szerintem ha nehéz kerekest fogunk venni az tuti boxer lesz.Erről mi a véleményetek?
Genesis, hibrid Boxer kategória az FFG-től, akitől a Wisentet is vesszük. Vad ötlet?? Ugy xar ahogy van??? Azt látjuk, hogy kockáztatni merünk, lásd Hiúz.
A BTR csere nem olyan sürgős...
http://zbiam.pl/ffg-prezentuja-transporter-genesis/
Ugyanaz a modulredszerű tervezési filozófia mint a Boxernél.
Gugli
". A különlegességet egy erős, hibrid hajtásrendszer alkotja, amelynek teljes teljesítménye 1368 kW / 1860 LE. A jármű elején elhelyezett dízelmotor csak az elöl is elhelyezkedő akkumulátor-bankot használja. Nyolc villanymotort működtet, amelyek az autó tengelyeiben helyezkednek el, egyenként 15 622 Nm nyomatékkal! A jármű kormányzása a forgási sebesség változtatásával vagy a kerekek fékezésével történik az egyes oldalakon. A Genezis ebből a szempontból hasonlít egy lánctalpas járműhöz. Meghibásodás esetén az egyes kerekeket alapjáraton lehet beállítani, hogy azok ne zavarják a vezetést. A gyártó emellett a hibrid hajtás egyéb előnyeit is hangsúlyozza: mechanikailag sokkal egyszerűbbnek kell lennie sok mechanizmus lemondása (pl. Kormányzás) miatt, és csak elektromos meghajtású vezetési módban az ilyen jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik és tisztán elektromos vezetési módban a jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik és tisztán elektromos vezetési módban a jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik- már a kezdetektől a teljes nyomatékértéket kínálják. A személyzetet néhány speciálisan tervezett alkatrész védi az erőteljes villamos szerelés lehetséges negatív hatásaitól, "
A Genesis 8,25 m hosszú, 2,25 m széles és 2,4 m magas. Súlya 40 tonna. A meghajtórendszer 100 km / h feletti sebességre gyorsíthatja. A hatótávolság 150 km, csak elektromos energiával (40 km / h sebességgel), vagy 600 km, hibrid rendszerrel (60 km / h sebességgel). A személyzet két emberből áll, a jármű legfeljebb 10 leszálló katonát képes szállítani. A Genesis az FFG saját vizsgálata, amelyet teljes egészében a vállalat forrásaiból finanszíroznak. A munka két évvel ezelőtt kezdődött. A közeljövőben a Genesist különféle teszteknek vetik alá, amelyek elősegítik a jövőbeli harci platformok tervezéséhez szükséges tapasztalatok összegyűjtését."
Azért egy villanymotoros gyorsulás durva lehet ennél a vasnál. Tuti ide is begyűrűzik a világtrend.Hát szerintem ha nehéz kerekest fogunk venni az tuti boxer lesz.
Tesla ha beszálna a hadiiparbaAzért egy villanymotoros gyorsulás durva lehet ennél a vasnál. Tuti ide is begyűrűzik a világtrend.