A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ha már haderőfejlesztés, és ha már megjött a lendület, ill régóta nincs hadrendben grad-hoz hasonló sorozat rakétavetőnk, nagyon elrugaszkodott ötlet lenne sajátot előállítani? Azért érdekelne, hiszen igen olcsón előállítható maga a rakéta, amire sajnos van példa, pl: a hamas “kasszam” nevü sufni tuning terror rakétái, amiket az interneten olvasott adatok alapján párszáz euroért állítják elő darabját, és mivel nincs szükségük többszáz km-es hatótávra, vagy összetett elktronikára, a céljuknak tökéletesen megfelel a pár tíz km is. Habár már a sokkal messzebre is ellőttek már ezekkel..
Laikusként kérdezve, ha már anyagilag nem vagyunk egy katar, vagy lengyelország, érdemes lehetne ilyen fejlesztést megfontolni? Persze nem a hamaszhoz hasonló, terrort a civilek elleni célok elleni felhasználása, vagy a sufni tuning minőségre, és hatótávra gondoltam példának állításra, hanem az egyszerűségre, olcsó, és viszonylag egyszerű előállíthatóságra nagy mennyiségben. Persze mindez teoretikus, és elsősorban arra lennék kíváncsi, hogy mennyire lenne létjogosultsága?

Előkerült egyik méltatlanul elfeledett kedvencem, a napokban, a Tu-143 :



798px-VR-3_Rejs_pic1.JPG
800px-VR-3_Rejs_pic4.JPG
Tu-143_010.jpg



"akinek" létjogosultságát érzem"kicsit" modernizálva ebben a (jó) pár évtizedben.

Miért is? Mi itt Európában nem (pingvin)guanóval és (teve)sz@rral "gurigázunk", hanem "csoportosan" háborúzunk. Ez pedig azt is jelenti eszközeinket tekintve, a a korábbi alacsony szintről( :mad: ) reális katonai költségvetéssel (2-3%) nem tudunk 5-15 éven belül olyan hadsereget építeni ami kelló (elrettentő és jogérvényesítő) erővel rendelkezik, hogy elhárítsa a "hagyományosan" két (de akar több) irányból fenyegető támadást.
Az izraeli elrettentés példája hatékony és követendő!

Egy Tu-143 kategóriájú (többfunkciós) drón rendszeresítése azonban jelentős fenyegetettséget jelentene kb. 300(-400) km távolságig!

Úgy gondolom, hogy a román HIMARS-ok (és "gazdáik" mentalitása) árnyékában az egyoldalú tartózkodás(ettől a "válaszcsapás kategóriájú" fegyvertől) téves álláspont.
A román (és valószínuleg szerb) ilyen kategória is indokolttá tesz egy ilyen lepést tőlünk, nem feledve a többirányú fenyegetettségünk "hagyományát" és annak "árát" ! ! !



MÁS SZEMPONTBÓL:
Technikailag az Aero Vodochody révén már rendelkezünk azzal a gyártás-technológiai színvonallal (bőven: Albatrosz/MiG-21), ami lehetővé teszi ennek az eszköznek a (viszonylag) rövid időn belüli "gombok" költségvetési kategóriájú gyártását (főleg a leküzdésére alkalmas fegyverek csillagászati árát tekintve).
Egy ilyen "elavult technológiájú" csali verzió alig drágább , mint az ellene használható "high-tech" rakéta (Patriot pl ???).
Amiből egy nem szokott elég lenni ! Pont jó! Sok kell :)



Mit is tud az alap Tu-143:

Műszaki adatai
Tömeg- és méretadatok
  • Hossz: 8,06 m
  • Szárnyfesztáv: 2,24 m
  • Magasság: 1,545 m
  • Starttömeg: 1230 kg
Hajtómű
  • Hajtóművek száma: 1 db
  • Típusa: TR3–117 gázturbinás sugárhajtómű
  • Tolóerő: 5,8 kN
  • Startrakéta típusa: SZPRD–251
Repülési adatok
  • Utazósebesség: 875–950 km/h
  • Utazómagasság: 200–1000 m (fotófelderítésnél), 300–1000 m (televíziós felderítésnél)
  • Legkisebb repülési magasság: 10 m
  • Hatótávolság: 170–180 km


...egy 85-koruli modernizáció során egy 25 cm-es törzs-elem "betoldásával" a duplájára növelték a hatósugarat.
A csapásmerő fegyverzet becsült súlya kb, 3-400 kg.

Na valami ilyesmire gondoltam én is, hazai gyártással!
 
Mint egy jóllakott óvodás.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Megnézte a fegyvergyárat..
Hadd játsszon csak vele, tolja a csak a zsét!!!

Szerintem annak örül,hogy végre a kezébe került az az eszköz amivel szétlőheti a kamatlábakat:-).De lehet,hogy Skorpióval a kezében eszébe jutott Matolcsi és ezért vigyorog mint a tejbetök:-)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and SilvioD
@Mackensen és Te is láthatod, hogy pont a hozzászólásod előtt volt egy kép, ahol a kolléga behajtott válltámasszal grasszált. :)

Abba a részébe sem lehet belekötni, hogy az csak géppisztoly, mert amennyiben annál behajtotta, akkor pl. a CZ Bren 2 -nél is behajtotta volna ...
Nem kell ezen a behajtott-kihajtott dolgon annyit rugózni. Nekem fura volt, hogy több hadsereg is egy ilyen kialakítású fegyvert rendszeresít.
Ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: dkes and Ocses
Mint egy jóllakott óvodás.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Megnézte a fegyvergyárat..
Hadd játsszon csak vele, tolja a csak a zsét!!!

Szerintem annak örül,hogy végre a kezébe került az az eszköz amivel szétlőheti a kamatlábakat:).De lehet,hogy Skorpióval a kezében eszébe jutott Matolcsi és ezért vigyorog mint a tejbetök:)

varga_mihaly.jpg


OFF

Szürke eminenciása a jelenlegi csapatnak. Az "ő" pénze nélkül sokaknak nem csillogna olyan fényesen/magasan a csillaga. :)
. . . a Z2026-é sem! :)

. . . és kb. még mindig mi adnánk a legjobb (mosogató, szemetes és qrva) munkást az Eu-ba.

Örülők a változásnak. Nem a szépsége adja a karakterét.
Emelem kalapom.

ON
 
Erről mi a véleményetek?
Genesis, hibrid Boxer kategória az FFG-től, akitől a Wisentet is vesszük. Vad ötlet?? Ugy xar ahogy van??? Azt látjuk, hogy kockáztatni merünk, lásd Hiúz.
A BTR csere nem olyan sürgős...

FFG.jpeg


http://zbiam.pl/ffg-prezentuja-transporter-genesis/

Ugyanaz a modulredszerű tervezési filozófia mint a Boxernél.

Gugli
". A különlegességet egy erős, hibrid hajtásrendszer alkotja, amelynek teljes teljesítménye 1368 kW / 1860 LE. A jármű elején elhelyezett dízelmotor csak az elöl is elhelyezkedő akkumulátor-bankot használja. Nyolc villanymotort működtet, amelyek az autó tengelyeiben helyezkednek el, egyenként 15 622 Nm nyomatékkal! A jármű kormányzása a forgási sebesség változtatásával vagy a kerekek fékezésével történik az egyes oldalakon. A Genezis ebből a szempontból hasonlít egy lánctalpas járműhöz. Meghibásodás esetén az egyes kerekeket alapjáraton lehet beállítani, hogy azok ne zavarják a vezetést. A gyártó emellett a hibrid hajtás egyéb előnyeit is hangsúlyozza: mechanikailag sokkal egyszerűbbnek kell lennie sok mechanizmus lemondása (pl. Kormányzás) miatt, és csak elektromos meghajtású vezetési módban az ilyen jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik és tisztán elektromos vezetési módban a jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik és tisztán elektromos vezetési módban a jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik- már a kezdetektől a teljes nyomatékértéket kínálják. A személyzetet néhány speciálisan tervezett alkatrész védi az erőteljes villamos szerelés lehetséges negatív hatásaitól, "

A Genesis 8,25 m hosszú, 2,25 m széles és 2,4 m magas. Súlya 40 tonna. A meghajtórendszer 100 km / h feletti sebességre gyorsíthatja. A hatótávolság 150 km, csak elektromos energiával (40 km / h sebességgel), vagy 600 km, hibrid rendszerrel (60 km / h sebességgel). A személyzet két emberből áll, a jármű legfeljebb 10 leszálló katonát képes szállítani. A Genesis az FFG saját vizsgálata, amelyet teljes egészében a vállalat forrásaiból finanszíroznak. A munka két évvel ezelőtt kezdődött. A közeljövőben a Genesist különféle teszteknek vetik alá, amelyek elősegítik a jövőbeli harci platformok tervezéséhez szükséges tapasztalatok összegyűjtését."
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and LMzek 2.0
Erről mi a véleményetek?
Genesis, hibrid Boxer kategória az FFG-től, akitől a Wisentet is vesszük. Vad ötlet?? Ugy xar ahogy van??? Azt látjuk, hogy kockáztatni merünk, lásd Hiúz.
A BTR csere nem olyan sürgős...

FFG.jpeg


http://zbiam.pl/ffg-prezentuja-transporter-genesis/

Ugyanaz a modulredszerű tervezési filozófia mint a Boxernél.

Gugli
". A különlegességet egy erős, hibrid hajtásrendszer alkotja, amelynek teljes teljesítménye 1368 kW / 1860 LE. A jármű elején elhelyezett dízelmotor csak az elöl is elhelyezkedő akkumulátor-bankot használja. Nyolc villanymotort működtet, amelyek az autó tengelyeiben helyezkednek el, egyenként 15 622 Nm nyomatékkal! A jármű kormányzása a forgási sebesség változtatásával vagy a kerekek fékezésével történik az egyes oldalakon. A Genezis ebből a szempontból hasonlít egy lánctalpas járműhöz. Meghibásodás esetén az egyes kerekeket alapjáraton lehet beállítani, hogy azok ne zavarják a vezetést. A gyártó emellett a hibrid hajtás egyéb előnyeit is hangsúlyozza: mechanikailag sokkal egyszerűbbnek kell lennie sok mechanizmus lemondása (pl. Kormányzás) miatt, és csak elektromos meghajtású vezetési módban az ilyen jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik és tisztán elektromos vezetési módban a jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik és tisztán elektromos vezetési módban a jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik- már a kezdetektől a teljes nyomatékértéket kínálják. A személyzetet néhány speciálisan tervezett alkatrész védi az erőteljes villamos szerelés lehetséges negatív hatásaitól, "

A Genesis 8,25 m hosszú, 2,25 m széles és 2,4 m magas. Súlya 40 tonna. A meghajtórendszer 100 km / h feletti sebességre gyorsíthatja. A hatótávolság 150 km, csak elektromos energiával (40 km / h sebességgel), vagy 600 km, hibrid rendszerrel (60 km / h sebességgel). A személyzet két emberből áll, a jármű legfeljebb 10 leszálló katonát képes szállítani. A Genesis az FFG saját vizsgálata, amelyet teljes egészében a vállalat forrásaiból finanszíroznak. A munka két évvel ezelőtt kezdődött. A közeljövőben a Genesist különféle teszteknek vetik alá, amelyek elősegítik a jövőbeli harci platformok tervezéséhez szükséges tapasztalatok összegyűjtését."
kisspng-dick-dastardly-car-muttley-television-show-animate-wacky-races-5b0c509492e442.1748296415275337166017.jpg
 
Erről mi a véleményetek?
Genesis, hibrid Boxer kategória az FFG-től, akitől a Wisentet is vesszük. Vad ötlet?? Ugy xar ahogy van??? Azt látjuk, hogy kockáztatni merünk, lásd Hiúz.
A BTR csere nem olyan sürgős...

FFG.jpeg


http://zbiam.pl/ffg-prezentuja-transporter-genesis/

Ugyanaz a modulredszerű tervezési filozófia mint a Boxernél.

Gugli
". A különlegességet egy erős, hibrid hajtásrendszer alkotja, amelynek teljes teljesítménye 1368 kW / 1860 LE. A jármű elején elhelyezett dízelmotor csak az elöl is elhelyezkedő akkumulátor-bankot használja. Nyolc villanymotort működtet, amelyek az autó tengelyeiben helyezkednek el, egyenként 15 622 Nm nyomatékkal! A jármű kormányzása a forgási sebesség változtatásával vagy a kerekek fékezésével történik az egyes oldalakon. A Genezis ebből a szempontból hasonlít egy lánctalpas járműhöz. Meghibásodás esetén az egyes kerekeket alapjáraton lehet beállítani, hogy azok ne zavarják a vezetést. A gyártó emellett a hibrid hajtás egyéb előnyeit is hangsúlyozza: mechanikailag sokkal egyszerűbbnek kell lennie sok mechanizmus lemondása (pl. Kormányzás) miatt, és csak elektromos meghajtású vezetési módban az ilyen jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik és tisztán elektromos vezetési módban a jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik és tisztán elektromos vezetési módban a jármű rendkívül csendes. A jármű az elektromos motorok jellemzőinek köszönhetően kiváló gyorsulással is rendelkezik- már a kezdetektől a teljes nyomatékértéket kínálják. A személyzetet néhány speciálisan tervezett alkatrész védi az erőteljes villamos szerelés lehetséges negatív hatásaitól, "

A Genesis 8,25 m hosszú, 2,25 m széles és 2,4 m magas. Súlya 40 tonna. A meghajtórendszer 100 km / h feletti sebességre gyorsíthatja. A hatótávolság 150 km, csak elektromos energiával (40 km / h sebességgel), vagy 600 km, hibrid rendszerrel (60 km / h sebességgel). A személyzet két emberből áll, a jármű legfeljebb 10 leszálló katonát képes szállítani. A Genesis az FFG saját vizsgálata, amelyet teljes egészében a vállalat forrásaiból finanszíroznak. A munka két évvel ezelőtt kezdődött. A közeljövőben a Genesist különféle teszteknek vetik alá, amelyek elősegítik a jövőbeli harci platformok tervezéséhez szükséges tapasztalatok összegyűjtését."
Hát szerintem ha nehéz kerekest fogunk venni az tuti boxer lesz.