[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Amúgy itt van részletesen a brazil légierő C-130-as állományának darabszáma:

1. Grupo de Transporte - Galeão (C-130E) 11db repülőgép .
1.Grupo de Transporte de Tropas - Galeão 10 db C-130H és 2 db KC-130 szolgálatban lévő repülőgépek
C-130M-nek nevezett (Derco által modernizált) verzió van még üzemben a brazil légierőnél(Összesen: 5x C-130E/ 3x RC-130E/ 13x C-130H/ 2x KC-130).

2001-ben a FAB további tíz C-130H-t szerzett be az olasz légierőtől,
 
Nem tudom, hogy a kicsi Embraer-ből lesz-e valami.

A braziloknal tobb ilyen modell is van szolgalatban, amelyeket le kell valtaniuk, EMB 110, 111, 120 stb, szoval egeszen biztosan lesz valami helyettuk.

Amúgy ott van még a KC mellé tisztán cargo gépként az A330, kisebb gép ha kell, akkor ott a piacon a C295 az AN26-al megegyező feladatkörre.
AN26 raktér: hossz: 11,2m, szélesség: 2,25m, magasság: 1,65m, 40 főt képes szállítani
C295 raktér: hossz: 12,69m, szélesség: 2,7m, magasság: 1,9m, 73 fő vagy 48 eje katona
En kisebb, 20-40 kozotti (kiveheto) uleses gepre gondolok, aminek van rampaja is, idealis mindenfele kisebb raklapos cucchoz, eje gyakorlashoz stb.
A C295 mindenkeppen jo opcio, de ennek a duplaja (=egy nyujtott C-235), igy nem olcso es megint masik gyarto, bar az is Collins Pro Fusion avionikaval jon, az teny...
Fene tudja, akkor mar lehet, tobb ertelme lenne olcso, de jo allapotu C235-ket osszevasarolni es felujittatni, nem tudom a szamokat.
 
Mert szerinted,hogy rendeltek meg két olyan gépet ami vadonatúj fejlesztésű és még csak viszonylag kis számban van rá megrendelés?O.V felkelt egy nap és miután hátulról előre fele haladva kiolvasta a Nemzeti Sportot egyszer csak az asztalra csapott és azt mondta a feleségének,hogy már pedig mi veszünk 2 db KC-390-et.H
Ez egy teljesen reális opció azzal az apró kiegészítéssel hogy a Nemzeti Sport kiolvasása után de még az asztalra csapás előtt megnézte a dubai bankszámla egyenlegét ;)

Abban igazad van,hogy nincs a birtokomban az információ arról,hogy mennyivel akarják csökkenteni a rendelést,de mint írtam feljebb ez csak egy közlemény nem hivatalos szerződésmódosítás tehát ezt az információt nem szabad hivatalos dokumentumnak kezelni,ráadásul most elfog indulni a különböző lobby és politikai erők között a küzdelem a gépek darabszámának csökkentésével kapcsolatban úgy,hogy még az is benne van a pakliban,hogy egyáltalán nem csökkentik a darabszámot.És szerintem már csak azért sem lesz jelentős csökkenés a gépek darabszámával kapcsolatban,mivel a brazil légierő C-130-it rövidesen le kell cserélnie.
A közlemény hivatalos.
Bizonyos hogy jelentősen kevesebb gép lesz mint 28.
Minden más "wisful thinking"
 
Ez egy teljesen reális opció azzal az apró kiegészítéssel hogy a Nemzeti Sport kiolvasása után de még az asztalra csapás előtt megnézte a dubai bankszámla egyenlegét ;)


A közlemény hivatalos.
Bizonyos hogy jelentősen kevesebb gép lesz mint 28.
Minden más "wisful thinking"
A dubai bankszámla számomra új információ én meg voltam győződve arról,hogy a Nemzeti Sport kiolvasása után a svájci bankszámláját sasolja meg:-)

A közvélemény hivatalos de én a hivatalos szerződésmódosításról beszéltem. és amíg egy ilyen dokumentumra nem kerülnek rá a szignók addig a brazil gépek darabszámának csökkentése csak egy lehetőség és nem hivatalos tény.
 
Miért csökkenne töredékére én utána olvasva a dolognak mindenhol maximum egy 8 gépes csökkenéssel számolnak mert minimum 20 gépre szüksége van a brazil légierőnek amit igen csak intenzíven fognak használni, tehát szüksége lesz már csak a brazil légierőnek is alkatrészellátásra és supportra a gépekhez a teljes életciklusuk alatt, én már ezért sem értem,hogy miért gondolod,hogy nem lesz a magyar gépekhez alkatrész és support arról nem is beszélve,hogy sehol sem írtak olyat,hogy a brazil légierő visszamondja a KC-390 megrendelését maximum csak csökkenti a megrendelt gépek mennyiségét.Magyarul ha csak nem szántják be az Embraer helyét nem lesz olyan,hogy nem lesz alkatrész vagy support a magyar gépekhez.
Maximum 20 db ami ugye bármennyi lehet a meglévő 4 és 20 között. Most ezt mondják, aztán majd 2-3 év múlva mikor már 8-10 db lesz akkor jön a nagy bejelentés, hogy "ezek olyan hatékony gépek", hogy el tudják látni a feladatot, nincs is többre szükség. Nálunk pedig eleve nem brazil gépet kellett volna választani. Nagyjából hasonlóan "jó" választás volt mintha a Lynx helyett valami brazil vagy dél-afrikai csodát választanak. Gondolom te sem örültél volna. Ezek az országok iparilag - hadiiparban meg különösen - nem elég fejlettek, nincs meg a megfelelő kutatás-fejlesztési háttér.
Itthon a 2 db géppel nagyon nehéz a folyamatos rendelkezésre állást biztosítani, de ha leáll a KC-390 program Brazíliában (ha nem lesz nagyobb megrendelés szinte biztos) akkor az azt jelenti, hogy a 2 magyar gép üzembentartása művészet lesz. Elég ha arra gondolsz, hogy az összesen 2 gép karbantartása miatt melyik szolgáltatócég fogja kiépíteni az infrastruktúrát? Egyébként nem értem, hogy miért "oroszlánként védelmezed" az Embraert minden hozzászólóval szemben? Hidd el nincs rá szüksége. Nem a gyártó tehet a brazil káoszról.
 
Az a gond, hogy abból, hogy kiadtak egy ilyen közleményt egyből a program halálát vízionálják itt jó páran holott erről abszolút nincs szó, és máris jon a verdikt, hogy vissza kell mondani a magyar KC-390-et , holott erre nincs semmi okunk.
 
Nagyjából hasonlóan "jó" választás volt mintha a Lynx helyett valami brazil vagy dél-afrikai csodát választanak. Gondolom te sem örültél volna. Ezek az országok iparilag - hadiiparban meg különösen - nem elég fejlettek, nincs meg a megfelelő kutatás-fejlesztési háttér.
Ez irgalmatlan! Kegyelmezz szegény fejemnek! :D
/Gyerekek! Ma már minden "humorheroldot" beengednek ide./
Ülsz a kis posványodban, szürcsölöd a habos kakaót, és ilyen elmés benyögésekkel szórakoztatod a nagyérdeműt.
Arról az országról beszélsz, amelyiknek önálló polgári, és katonai repipara van.
Dél-Afrikáról, meg javaslom konzultálj @Negan -nel. :cool:
 
Én ilyen elemzést sem láttam, mint ahogy te sem...
És mivel egy igazi magyar beszerzési programról beszélünk, légyszi ne mond hogy ez természetes...:oops:
Akkor Haditechnika, idei második szám. Szerzők a Haderőtervezési Csoportfőnökség Légierő Főnökség vezetője és helyettese. 7 oldalas cikk a KC-390 beszerzéséről. Annyit tévedett @Wilson , hogy nem a kormány végezte az elemzést, hanem a Honvédség.

Mire vettük a 2db KC-390 taktikai szállító repülőgépeket, csak röviden:
Szövetségi környezetben és magas kockázatú műveleti területén, éjjel és nappal, rossz látási viszonyok között, összetett feladatok végrehajtására, akár részben sérült felszállópályáról, vagy részlegesen előkészített területről. Ezekre lesznek képesek az új gépek :
  • hadszíntéri és hadszínterek közötti személy - és teherszállítás
  • Alacsony és nagy magassagon személy - és teherdesszantolás
  • Légi mozgékony műveletek, különleges műveletek támogatása
  • Légi utántöltés
  • Katasztrofavédelmi feladatok
  • Egészségügyi légi kiürítés
  • Intenzív ellátást igénylő sérültek légi szállítása.
Üzemidő: 15.000 repülési ciklus, v. 30.000 repült óra, v. 30 év.

A sarkvidéki repülési körülmények közti feladatokat külön is említi, ahogy a betonozott pályák nélküli szükségrepülőtereket is.

Részletes üzemeltetési költségek nincsenek benne, de érdemes elolvasni.
 
Akkor Haditechnika, idei második szám. Szerzők a Haderőtervezési Csoportfőnökség Légierő Főnökség vezetője és helyettese. 7 oldalas cikk a KC-390 beszerzéséről. Annyit tévedett @Wilson , hogy nem a kormány végezte az elemzést, hanem a Honvédség.

Mire vettük a 2db KC-390 taktikai szállító repülőgépeket, csak röviden:
Szövetségi környezetben és magas kockázatú műveleti területén, éjjel és nappal, rossz látási viszonyok között, összetett feladatok végrehajtására, akár részben sérült felszállópályáról, vagy részlegesen előkészített területről. Ezekre lesznek képesek az új gépek :
  • hadszíntéri és hadszínterek közötti személy - és teherszállítás
  • Alacsony és nagy magassagon személy - és teherdesszantolás
  • Légi mozgékony műveletek, különleges műveletek támogatása
  • Légi utántöltés
  • Katasztrofavédelmi feladatok
  • Egészségügyi légi kiürítés
  • Intenzív ellátást igénylő sérültek légi szállítása.
Üzemidő: 15.000 repülési ciklus, v. 30.000 repült óra, v. 30 év.

A sarkvidéki repülési körülmények közti feladatokat külön is említi, ahogy a betonozott pályák nélküli szükségrepülőtereket is.

Részletes üzemeltetési költségek nincsenek benne, de érdemes elolvasni.
...sajnos nem mindenki fogadja el a tényeket, még akkor sem, ha azok mondják/irják le, akik a legérintettebbek a dologban és részt vettek a kiválasztásban.
 
Kár, mivel tt pont a költségekről van szó...
A többi meg akármelyik a tipusról szóló prospektusban benne van.
A magyar beszerzési szempontok is???? Sztem azért érdekes olvasmány, hogy a magyar haderőfejkesztés terveit készítők milyen szempontokat, követelményeket állították fel, minek kell a gépnek megfelelnie, stb. A prosi ennél sokkal kevesebb.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and BJani
A magyar beszerzési szempontok is???? Sztem azért érdekes olvasmány, hogy a magyar haderőfejkesztés terveit készítők milyen szempontokat, követelményeket állították fel, minek kell a gépnek megfelelnie, stb. A prosi ennél sokkal kevesebb.
A felsorolt szempotok közül egyedül a légi utántöltés az ami talàn több mint amit általában bármelyik rámpás katonai teherszállító tud.

Jelen eszmecsre tárgya az volt hogy csinált e valaki olyan üzemeltetési költség pénzügyi kockázat elemzést hogy mi van ha a KC-390 program megreked egy pár 10 db.os szinten?
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Cobham légi utántöltő rendszer az Embraer KC 390-es repülőgépen

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"Nemzetközi" KC-390 topik, 2021. április 7.
(az utolsó előtti lapon)

A másik KC-390 topiokban 2013-tól, azaz kezdettől fogva nyomon van követve a típus fejlesztése.... és bár a fórummotor váltás sok linket, képet eltüntetett, de nagyon sok érdekes információ van abban a topikban összegyűjtve. Érdemes átolvasni azt is.