Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 062
20 454
113
nem is igazán a hazai rendszeresítés lesz a fő célpont, hanem az export.
Ezt már rongyosra lett tárgyalva ! Emlékszel erre? https://www.jetfly.hu/egyeb-repulos...generacios-vadaszgep-fejlesztesenek-margojara

Itt is ez volt a cél ! Egy egy hajtóműves stealt gép ! mi lett belőle? semmi ! Mára még annyi sem mert megkaphatják az f-35-öst ! és igy lesz ez SZA is .
Inidia jelentéktelen mind addig ameddig rá nem jönnek (látva kína elsöprő technikai főlényét ) hogy nekik is f-35 kell , utána meg arra jönnek hogy ahhoz pénz is kell ! És tovább reszelik inkább a tejas gépüket ! Nem lesz kinek eladni ! Mig-35 sorsára jutna ! Nem rossz szándékból írom ezt de nagy piaca nem lenne és nem érné meg .
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 542
66 839
113
Bizony, tessék csak az orosz sajtót olvasni, volt pár érdekesség az elmúlt hetekben :oops:

Amúgy az egyhajtóműveshez annyit, hogy valszeg az F-35 eredeti koncepcióját jelentő stealth F-16 sémát fogják követni. A Szu-57-n már meglévő technológiára alapozva egy kisebb, olcsóbb, de legfőképp olcsóbban üzemeltethető típust akarnak kifejleszteni. Szerintem nem is igazán a hazai rendszeresítés lesz a fő célpont, hanem az export. Mert egyik részről azért a Szu-57 exportjánál hiába mondják, hogy lesz, nem feltétlen fogja mindenki megkapni. Másrészt a lehetséges szegényebb vevőknek ez megfizethetetlen. Talán Allesmor írta régebben, hogy mekkorát tudtak volna kaszálni Grísáék a MiG-21 modern megfelelőjével. Na szerintem itt valami ilyesmi lesz a dizájnelv.

Ez az agyhajtóműves gép fejlesztés ez egy pótcselekvés. Semmi értelmét nem látom.
A Szu-57 tökéletes nekik, csak gyártani nem tudják. Sajnos.
Amire meg végkép nincs szükségük az a repülőgép hordozó és az ahhoz való repülőgépek.
Az SZU sokkal komolyabb erőforrások mellet lényegében bele bukot a dologba.
Nem hiszem, hogy egy, az SZU-hoz képest sokkal kisebb erőforrásokkal rendelkező Oroszországnak realítás lenne a repülőgép hordozó.
Értelme meg szintén nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni and LMzek 2.0

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 306
70 845
113
b2474d2532c8.jpg


Fegyverzet oldási teszt, TGP-vel kiegészítve.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 062
20 454
113
TGP-vel kiegészítve.
Az nem TGP.
Elböfögték magukat megint !

"A Su-57 nemrég állt szolgálatba, épp most szállítják, és mi már a modernizáció új szakaszára gondolunk és készülünk. Ez egy folyamatos folyamat" - mondta Manturov Pavel Zarubin újságíró kérdéseire válaszolva.

Épp most szállítják? kit akarnak ezek altatni? Az első gép átadása óta eltelt fél év és még ebben az évben további 4 kéne átadni ! Ahhoz képest sem az új generációs AA fegyverzet sehol a HMD-vel együtt. És még ráverik a csúfság TGP-t is:confused:
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 062
20 454
113

Forbes (USA): Oroszország olyan lopakodó vadászgépen dolgozik, amelyet valószínűleg nem engedhet meg magának​

Justin Bronk, repülési szakértő

"Az orosz légierő csak 76 darab Su-57 típusú vadászgépet vásárolt, de a szállítás nem gyors. Még mindig vita folyik e lopakodó repülőgép minőségéről és a rajta végzett munka végleges befejezéséről"

"Jelentős kétségek merülnek fel a Su-57-es vadászgépek gyártási méretével, valamint az érzékelők, az avionika és a kapcsolódó fegyverrendszerek finomhangolásához szükséges finanszírozással kapcsolatban"

"Ha Oroszország nem engedheti meg magának a Su-57-et, valószínűleg nem engedheti meg magának az új lopakodó vadászgépet sem"
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 076
6 379
113

Forbes (USA): Oroszország olyan lopakodó vadászgépen dolgozik, amelyet valószínűleg nem engedhet meg magának​

Justin Bronk, repülési szakértő

"Az orosz légierő csak 76 darab Su-57 típusú vadászgépet vásárolt, de a szállítás nem gyors. Még mindig vita folyik e lopakodó repülőgép minőségéről és a rajta végzett munka végleges befejezéséről"

"Jelentős kétségek merülnek fel a Su-57-es vadászgépek gyártási méretével, valamint az érzékelők, az avionika és a kapcsolódó fegyverrendszerek finomhangolásához szükséges finanszírozással kapcsolatban"

"Ha Oroszország nem engedheti meg magának a Su-57-et, valószínűleg nem engedheti meg magának az új lopakodó vadászgépet sem"
Na megmondtam vagy nemmegmondtam?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 584
35 181
113
Na gyerekek? Történt valami, amig nem voltam?
Ma a Roszoboronexport vezérigazgatója nyilatkozta, hogy négy-öt ország érdeklődik komolyabban a Szu-57 után, külön kiemelve a délkelet-ázsiai régiót. Ha tippelnem kéne Vietnám lesz az a delikvens, főképp a kínai erősítés miatt, a többi érdeklődő közül meg még korábbról talán Algéria rémlik. Indiát most inkább hagyjuk, kb saját maguk se tudják mit akarnak.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 062
20 454
113
Ma a Roszoboronexport vezérigazgatója nyilatkozta, hogy négy-öt ország érdeklődik komolyabban a Szu-57 után, külön kiemelve a délkelet-ázsiai régiót. Ha tippelnem kéne Vietnám lesz az a delikvens, főképp a kínai erősítés miatt, a többi érdeklődő közül meg még korábbról talán Algéria rémlik. Indiát most inkább hagyjuk, kb saját maguk se tudják mit akarnak.
Ez nem éppen volt jó válasz gacsatnak .

De ez egy kilégitő válasz lesz neki .

Még mindig vita folyik e lopakodó repülőgép minőségéről és a rajta végzett munka végleges befejezéséről"

"Jelentős kétségek merülnek fel a Su-57-es vadászgépek gyártási méretével, valamint az érzékelők, az avionika és a kapcsolódó fegyverrendszerek finomhangolásához szükséges finanszírozással kapcsolatban"
 
W

Wilson

Guest
Az ötödik generációs Szu-57-es repülőgép sorozatgyártásának megszervezése a Gagarin KNAAZ-nál.

Az új repülőgépek előgyártása több tucat új folyamat elsajátítását követelte meg a vállalat munkatársaitól. Ez az átmenet nagymértékben meghatározta a vállalkozás technológiai fejlődésének irányát. A repülőgépváz szerkezeti sajátosságai, a csövek, kábelkötegek, alkatrészek bonyolult és időigényes összeszerelése, a nagyszámú tesztelés minden összeszerelési szakaszban, a tervmódosítások áradata, valamint a gyártási határidőkre és a repülőgép minőségére vonatkozó vállalati és megrendelői követelmények komoly nyomás alá helyezték a Komszomolszk-na-Amur repülőgépgyártás vezetőségét, az új projekt minden követelményének megfelelve.

Nagy pontosságú berendezéseket vásároltak az alkatrészek gyártásához a megmunkáló műhelyekben, amelyek javították a minőséget és többszörösére csökkentették a gyártási időt. A legbonyolultabb hegesztett titánszerkezetek gyártását a modern elektronsugaras hegesztőberendezésen sikerült elsajátítani. Az aggregát-összeszerelő műhelyekben új területeket alakítottak ki a Szu-57-es repülőgépek összeszereléséhez. A törzsközépi tartályon belüli szerelvények összeszerelésének minőségének javítása érdekében egy forgó állványt terveztek és gyártottak,
lehetővé téve a csővezetékek függőleges szerelését.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A törzsközépi üzemanyagrendszer vizsgálati területén véglegesítették a törzsközépi üzemanyagrendszer öblítési és szivárgásvizsgálatára szolgáló padokat, ami a padok kialakításának és a munkavégzés technológiájának kiigazítását eredményezte, és stabil vizsgálati eredményt értek el. A Szu-57-es összeszerelő üzemben felállítottak egy összeszerelési folyamatot a végszerelő műhelyben. Átgondolták a logisztikát, és helyet biztosítottak a szerelvények tárolására. A repülőgép és az egyes részegységek és rendszerek számos ellenőrzésének és tesztelésének elvégzése érdekében az üzem mintegy 300 speciális célú állványt és konzolt tervezett és épített, amelyeket kizárólag a Szu-57-es repülőgéphez terveztek.

A Szu-57-es repülőgép sorozatgyártásának és tesztelésének támogatása érdekében a PJSC Sukhoi KNAAZ Gagarin KNAAZ kirendeltségének repülési tesztállomásának kiemelt létesítményeire vonatkozó projektek végrehajtása folyamatban van:

- "A Szu-57-es repülőgép avionikai fejlesztésének standja".

A létesítményt a Szu-57-es repülőgépek avionikai berendezéseinek tesztelésére tervezték (elsősorban aktív fázisú radarral, előre és oldalnézetben).
A fedélzeti avionikai rendszerek tesztelése és az antennarendszerek műszaki paramétereinek figyelemmel kísérése a Szu-57-es repülőgép kerülete mentén hogy kiküszöbölje a visszavert jelek hatását a rendszerek teljesítményére.

- "Integrált tesztpad a Szu-57-es repülőgép üzemanyagrendszerének tesztelésére".

A repülőgépek üzemanyagrendszerének földi tesztelésére, kalibrálására és szivárgásvizsgálatára tervezték. Az üzemanyag tesztelő rendszert a repülőgépek nedvességállóságának vizsgálatára is használják.

- Motorvizsgáló állomás

A repülőgépek hajtóműveinek és rendszereinek földi tesztelésére, beállítására és tesztelésére tervezték a hajtóművek minden üzemmódjában a földi vezérlőpanelek használatával.

- "A CPS felszerelése a Szu-57-es repülőgépek sorozatgyártásához".

Célja - a SKI bemeneti ellenőrzése, földi technológiai tesztelés a repülőgép-rendszerek tesztelésével a végső összeszerelő műhelyben és a repülési tesztállomáson, a Szu-57-es repülőgép repülési tesztelése. A T-50-es repülőgép folyamatos tesztelése, a fejlett fegyverrendszerek értékelésével és ajánlásával, valamint a Szu-57-es fegyverrendszerbe való integrálásukkal, megköveteli a szimulátorok beszerzését a LIS számára, valamint a repülőgép rendszereivel való "kölcsönhatásuk" ellenőrzésére szolgáló berendezések beszerzését.

- "Az RPP hűtőközpontja".

A központ célja, hogy a nyári magas páratartalom miatt, a távol-keleti éghajlat sajátosságait figyelembe véve, speciális kamrákban egész évben biztosítsa a rádióelnyelő bevonatok előírt minőségű felhordását a Szu-57-es repülőgépeken.

A T-50 prototípustól a Szu 57-es sorozatgyártásig

Az üzem 2006-ban kezdte meg a T-50-es gyártását. Az üzem csapatának új kihívásokkal kellett szembenéznie, új követelményeknek kellett megfelelnie, meg kellett tanulnia, hogyan kell új anyagokkal dolgozni, és az iparág más vállalkozásaival való folyamatos együttműködésben eredményeket kellett elérnie. A Szuhoj tervezőirodában Moszkvában és a komszomolszki, novoszibirszki és taganrogi képviseleti irodákban első alkalommal párhuzamosan hajtották végre a munkaprojektet.

Szükség volt az alkatrészek pontos modellezésére, az összeszerelés megtervezésére nagyszámú, szigorúan a helyén elhelyezett kötőelemmel. Minden egyes prototípus megépítése "elgondolkodtató" volt.

A T-50 első repülése 2010. január 29-én történt. A prototípusok gyártásának elsajátítása során több mint 10 T-50-es készült.

A 2019 júniusában aláírt hosszú távú szerződés a KNAAZ alkalmazottainak az ötödik generációs vadászrepülőgépek projektjén végzett sokéves aktív és felelősségteljes munkájának értékelésének tekinthető.
2020. november 10-én az Orosz Légierő megkapta az első sorozatgyártású Szu-57-es vadászgépet. A nagy fokú fordulékonyság és a szuperszonikus sebességgel való repülés képessége, valamint a fejlett fedélzeti rendszerek és az alacsony "láthatóság" kombinációja biztosítja a Szu-57-es fölényét versenytársaival szemben. A Szu-57- eléri a követelményspecifikációban meghatározott maximális sebességet és hatótávolságot.

A Szu-57-es nagy mennyiségű levegő-levegő rakétaarzenált hordozhat rövid és közepes hatótávolságú infravörös, valamint közepes és nagy hatótávolságú radarirányítással rendelkező rakétákkal és irányított légibombákkal földi célpontokat is képes támadni. A vadászgép jól ,megtervezett és megvalósított avionikai csomaggal rendelkezik, beleértve az előre és oldalra néző radarokat, amelyek a helyzetfelismerést biztosítják, miközben ellensúlyozzák a gép észlelését, valamint egy infravörös kereső és követő rendszert, amely megkönnyíti a lopakodó repülőgépek felderítését és legyőzését nagy távolságból, lopakodó üzemmódban.

A sorozatgyártású Szu-57-esek leszállítása az orosz fegyveres erők számára egy lépés az ország védelmi képességének és az orosz hadsereg harci képességeinek növelése felé.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 008
38 090
113

Forbes (USA): Oroszország olyan lopakodó vadászgépen dolgozik, amelyet valószínűleg nem engedhet meg magának​

Justin Bronk, repülési szakértő

"Az orosz légierő csak 76 darab Su-57 típusú vadászgépet vásárolt, de a szállítás nem gyors. Még mindig vita folyik e lopakodó repülőgép minőségéről és a rajta végzett munka végleges befejezéséről"

"Jelentős kétségek merülnek fel a Su-57-es vadászgépek gyártási méretével, valamint az érzékelők, az avionika és a kapcsolódó fegyverrendszerek finomhangolásához szükséges finanszírozással kapcsolatban"

"Ha Oroszország nem engedheti meg magának a Su-57-et, valószínűleg nem engedheti meg magának az új lopakodó vadászgépet sem"

Kukázni kellene ezt a Szu-57-et, bevallani, hogy nem sikerült.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 275
10 654
113
Ma a Roszoboronexport vezérigazgatója nyilatkozta, hogy négy-öt ország érdeklődik komolyabban a Szu-57 után, külön kiemelve a délkelet-ázsiai régiót. Ha tippelnem kéne Vietnám lesz az a delikvens, főképp a kínai erősítés miatt, a többi érdeklődő közül meg még korábbról talán Algéria rémlik. Indiát most inkább hagyjuk, kb saját maguk se tudják mit akarnak.

Az export változat gyengébb lesz, mint a hazai?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 062
20 454
113
Na gyerekek? Történt valami, amig nem voltam?
Az ígéretekről mostanság :
Source: Su-57 fighter will be able to drive up to four Okhotnik drones
  • tudja majd irányítani az sz-400/500 légvédelmi rendszert mint az f-35 SM6-al .
  • 12 DB molnya drónt tud majd szállítani .

én személy szerint nem tudom komolyan venni ezt a cikket.

Én sem veszem komolyan de lásd amit most írtam gacsatnak az elmúlt pár hét híreit összeszedve !
De ha csak felületesen nézzük akkor valóban nem túl biztató hiszen pár gép átadása után újra fejlesztik a gépet és nem tudni meddig csúszhat .A fenti dolgokat melyik változat tudja majd ? a 2025/6-ös super-suhoj?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
W

Wilson

Guest
Az ígéretekről mostanság :
Source: Su-57 fighter will be able to drive up to four Okhotnik drones
  • tudja majd irányítani az sz-400/500 légvédelmi rendszert mint az f-35 SM6-al .
  • 12 DB molnya drónt tud majd szállítani .



Én sem veszem komolyan de lásd amit most írtam gacsatnak az elmúlt pár hét híreit összeszedve !
De ha csak felületesen nézzük akkor valóban nem túl biztató hiszen pár gép átadása után újra fejlesztik a gépet és nem tudni meddig csúszhat .A fenti dolgokat melyik változat tudja majd ? a 2025/6-ös super-suhoj?
Ne felejtsd el,hogy az oroszok nem rendelkeznek annyi pénzzel mint az USA és Kína ez valamint az a tény,hogy az oroszok szerint semmi sem indokolja azt,hogy rohamtempóban gyártsák a gépet azt eredményezi,hogy sokak számára nagyon lassúnak tűnik a program és valami baj van a géppel,holott szerintem ez nem igaz.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 542
66 839
113
Én sem veszem komolyan de lásd amit most írtam gacsatnak az elmúlt pár hét híreit összeszedve !
De ha csak felületesen nézzük akkor valóban nem túl biztató hiszen pár gép átadása után újra fejlesztik a gépet és nem tudni meddig csúszhat .A fenti dolgokat melyik változat tudja majd ? a 2025/6-ös super-suhoj?

Amíg nincs meg az új hajtómű addig hülyeség lenne nagy tételben gyártani.
Az USA meg Európa megengedheti magának azt, hogy 100-as nagyságrendben gyártson le korlátozott képességű, gyerekbetegségektől hemzsegő repülőgépeket.
Az oroszok meg inkább tesztelnek folyamatosan, meg fejlesztik az avionikát, és nyomják a fegyverintegrációt ezerrel.
Elvileg mire beindul a nagyszériás gyártás, addigra egy pöpec harcrakész gépük lesz.