A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Tártáska is lehetne.
De még ettől is komolyabb ok miatt nem lehet feltölteni 2021-ben a beosztásokat.
Ha eltaláljátok, teljesen más megvilágításba kerül az amiről itt beszélgettek.
És talán választ kaptok egy másik fontos kérdésre is. (amiről szintén csak találgattok)...
Nézd látod az agymenéseket mostanában a fórumon! Legyen az a 2 lábon járó T-72-től az An-2-es drón fejlesztésekig! Ha szeretnél egy jó pontot szerezni a többieknél és végre beindulhatna egy lavina, egy minőségi beszélgetés akkor nem húzod az agyunkat tovább és elárulod!:D:cool:
 
Elmondtuk már sokszor: előbb meg kell venni mindemt, máskülönben sosem lesz elég pénz normális infrarabes hardverre, ha egybol fizetesemelessel inditunk (ti nincs 3-4% GDP es nem lesz soha.)


Ezeknek jó része már megvan. A tiplit meg nemnlehet kontrollálni, mert akkor keg kevesebben jonnek. Az elv a nem erőszak a disznótor kell, hogy legyen.

FYI en dolgoztam 3 évvel ezelőtti "Warriors Wanted" US Army toborzokampanyon (aka "Leathal. Ready." - Technical consultant voltam, nem creative, de itt az ügynökségeknel megszokott, hogy mindenkit megkerdeznek, mit gondol errol-arrolz amit lat es rolam meg tudtak, hogy voltam katona, ami mondjuk az egesz ugynoksegnel senki masrol nem volt elmondható.:))
Napokig-hetekig forgattak a 75th Ranger Regimentnel, a 101st Airborne Divisionnal, valamelyik Special Air Ops csoportnal es az egyik Special Forces ddnal, csak a vágatlan, de mar logolt anyag volt vagy 8-10 ora, abbol keszultek a spotok, amelyekkel utana konkrétan varosonkent (!) avagy városrészenként (!!) mentek a célközönség után a legnépszerűbb csatornákon, ahogy az Armys creative magyarázta egyszer kávézás kozben ebed után.
Lethal. Ready. (Utalom ezt a forummotort, megőrül tőle az Opera ill a Swiftkey. :D)

Itt egy összeállítás belőlük:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ehhez egy új storage systemet meg networkot raktam össze az Avid vágókat kiszolgálni és halálra kellett rugdosni-abuzalnom az Avid/AJA/BMD hardver supportot, volt, hogy kulon beta drivereket compiloltak nekem ket napon belul, amikor bebizonyitottam, hogy a driveruk dobja le a lancot egy bizonyos load eseten (persze sokkal egyszerűbb lett volna Avid/Mac kombo helyett barmi mason kesziteni, de a kreativok voltak az urak ill itt urnok.)

A lenyeg az, hogy ilyesmivel tudsz toborozni, a megfelelő célközönség körében.
 
Elmondtuk már sokszor: előbb meg kell venni mindemt, máskülönben sosem lesz elég pénz normális infrarabes hardverre, ha egybol fizetesemelessel inditunk (ti nincs 3-4% GDP es nem lesz soha.)


Ezeknek jó része már megvan. A tiplit meg nemnlehet kontrollálni, mert akkor keg kevesebben jonnek. Az elv a nem erőszak a disznótor kell, hogy legyen.

FYI en dolgoztam 3 évvel ezelőtti "Warriors Wanted" US Army toborzokampanyon (aka "Leathal. Ready." - Technical consultant voltam, nem creative, de itt az ügynökségeknel megszokott, hogy mindenkit megkerdeznek, mit gondol errol-arrolz amit lat es rolam meg tudtak, hogy voltam katona, ami mondjuk az egesz ugynoksegnel senki masrol nem volt elmondható.:))
Napokig-hetekig forgattak a 75th Ranger Regimentnel, a 101st Airborne Divisionnal, valamelyik Special Air Ops csoportnal es az egyik Special Forces ddnal, csak a vágatlan, de mar logolt anyag volt vagy 8-10 ora, abbol keszultek a spotok, amelyekkel utana konkrétan varosonkent (!) avagy városrészenként (!!) mentek a célközönség után a legnépszerűbb csatornákon, ahogy az Armys creative magyarázta egyszer kávézás kozben ebed után.
Ez a fajta üzleti hozzáállás meghonosítható a Honvédségnél?
Azt hiányolom, hogy a Honvédségnek legyen egy profi, elit érzést sugárzó imázsa. Faszagyerekek a lövészek, a tisztek szikár, szigorú, intelligens emberek... ect.
Sajnos helyettük olyanok jönnek velem szemben, akiknek utolsó mentsváruk az egyenruha, és inkább hajaznak egy jóllakott napközisre.
Az nem baj, ha ilyen a civil amikor bemegy, de a rendszer igenis formálja át.

Szerintem is a vas kell először, de most a legfelsőbb szinten szabták meg ezt az irányt. Persze lehet, hogy megint üres lózung.
 
Ez a fajta üzleti hozzáállás meghonosítható a Honvédségnél?
Azt hiányolom, hogy a Honvédségnek legyen egy profi, elit érzést sugárzó imázsa. Faszagyerekek a lövészek, a tisztek szikár, szigorú, intelligens emberek... ect.

Miért ne lehetne? Ezt mondom, forgatni kell elég anyagot, utána meg kell pár profi kreatív, nem MH-s HR szakértő és hasonlók - ez reklámkampány.

Ha én Benkoek-Marothek helyeben lennek, forgatnek vagy 10-20 oranyi ilyesmit és utána kiirnek egy versenyt arra, hogy ki csinál beloluk igazan jo kampanyotletet.
Adjanak be mondjuk legalább kettő 30-60 masodperces spotot, vagva, szlogennel meg egy kampanyleirast, ötletet.

Regisztrálni kellene, de utána mindenki egyformán hozzaferne a vagatlan anyaghoz és hajrá, mutasd meg mit tudsz. Ugynokseg avagy lelkes rajongó, egyforma esélyek.

Legjobbal avagy két legjobbal utana szerzodest kotnek, mondjuk egy kampanyra és szállítanám nekik, amit kérnek, forgatott anyagot (avagy maguk forgatjak, mindegy.)

Nem kell szigoru tiszt es hasonlok, inkabb lrgyen tetovált karu katona, az uj technika stb. "Meno" legyen az a katona.
 
Az illetmények emelése megoldás lehet a kiáramlás megállítására és arra, hogy nagyobb számban jelentkezzenek a fiatalok katonának.
Láthatatlan Honvédség soha nem fog tudni toborozni. Egyszerűen sok helyen szinte teljesen láthatatlan. Sokan voltak, vannak, akik akár családi indíttatásból, akár gyerekkori élmények okán választanak egy-egy szakmát, hivatást. Ma szinte nincs ilyen perspektíva. Ahonnan sokszor lehet meríteni, az nem feltétlen "szeretetből", hanem a kényszer hatása (pl. gazdaságilag nem fejlett régió) és ezek azért eléggé beszűkítik a lehetőségeket.
Még ha ugyan annyit is adna mint az adott környéken a gyári munkás átlaga... ezért van egy erős hierarchia, kilépés a konfortzónából, menjél piszokba-sárba-hidegbe-melegbe-dzsindzsába, vezényelhető vagy, senki nem fog érted "versenyezni" és még a mortalitás lehetősége is ott lebeg. Nehezebb a munkahely váltás (mit tudsz kezdeni azzal, hogy 10 évig lövész voltál, vagy tüzér? Hol érdekli a legtöbb civil munkaadót?)

De többek közt azért se lehet az "egekig" emelni a fizetéseket, mert így is az állami ágazatok közül a legjobb fizetések közt szerepel. Milyen hatással lenne a többi ágazat dolgozójára? Ezt szemléltei az alábbi dokumentum 18. oldala:

http://www.tamogatoweb.hu/letoltes2020/bertabla_2020_04_16.pdf

19. oldal: Bruttó átlagkereset egyes ágazatokban 2014-2018
 
Láthatatlan Honvédség soha nem fog tudni toborozni. Egyszerűen sok helyen szinte teljesen láthatatlan. Sokan voltak, vannak, akik akár családi indíttatásból, akár gyerekkori élmények okán választanak egy-egy szakmát, hivatást. Ma szinte nincs ilyen perspektíva. Ahonnan sokszor lehet meríteni, az nem feltétlen "szeretetből", hanem a kényszer hatása (pl. gazdaságilag nem fejlett régió) és ezek azért eléggé beszűkítik a lehetőségeket.
Még ha ugyan annyit is adna mint az adott környéken a gyári munkás átlaga... ezért van egy erős hierarchia, kilépés a konfortzónából, menjél piszokba-sárba-hidegbe-melegbe-dzsindzsába, vezényelhető vagy, senki nem fog érted "versenyezni" és még a mortalitás lehetősége is ott lebeg. Nehezebb a munkahely váltás (mit tudsz kezdeni azzal, hogy 10 évig lövész voltál, vagy tüzér? Hol érdekli a legtöbb civil munkaadót?)

De többek közt azért se lehet az "egekig" emelni a fizetéseket, mert így is az állami ágazatok közül a legjobb fizetések közt szerepel. Milyen hatással lenne a többi ágazat dolgozójára? Ezt szemléltei az alábbi dokumentum 18. oldala:

http://www.tamogatoweb.hu/letoltes2020/bertabla_2020_04_16.pdf

19. oldal: Bruttó átlagkereset egyes ágazatokban 2014-2018
Akkor mi a megoldás?
 
Miért ne lehetne? Ezt mondom, forgatni kell elég anyagot, utána meg kell pár profi kreatív, nem MH-s HR szakértő és hasonlók - ez reklámkampány.

Ha én Benkoek-Marothek helyeben lennek, forgatnek vagy 10-20 oranyi ilyesmit és utána kiirnek egy versenyt arra, hogy ki csinál beloluk igazan jo kampanyotletet.
Adjanak be mondjuk legalább kettő 30-60 masodperces spotot, vagva, szlogennel meg egy kampanyleirast, ötletet.

Regisztrálni kellene, de utána mindenki egyformán hozzaferne a vagatlan anyaghoz és hajrá, mutasd meg mit tudsz. Ugynokseg avagy lelkes rajongó, egyforma esélyek.

Legjobbal avagy két legjobbal utana szerzodest kotnek, mondjuk egy kampanyra és szállítanám nekik, amit kérnek, forgatott anyagot (avagy maguk forgatjak, mindegy.)

Nem kell szigoru tiszt es hasonlok, inkabb lrgyen tetovált karu katona, az uj technika stb. "Meno" legyen az a katona.
Egy dolog a technikailag kivitelezhető reklámkampány, meg egy másik a PR (hírnévmenedzsment). Egy valótlanságokon alapuló,hiteltelen, "menő" reklámkampány utóbbi szempontból akkora láblövés lenne ami most senkinek nem hiányzik. A haderőbe vetett bizalom fontosabb mint a cool faktor.
 
Lethal. Ready. (Utalom ezt a forummotort, megőrül tőle az Opera ill a Swiftkey. :D)

Itt egy összeállítás belőlük:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ehhez egy új storage systemet meg networkot raktam össze az Avid vágókat kiszolgálni és halálra kellett rugdosni-abuzalnom az Avid/AJA/BMD hardver supportot, volt, hogy kulon beta drivereket compiloltak nekem ket napon belul, amikor bebizonyitottam, hogy a driveruk dobja le a lancot egy bizonyos load eseten (persze sokkal egyszerűbb lett volna Avid/Mac kombo helyett barmi mason kesziteni, de a kreativok voltak az urak ill itt urnok.)

A lenyeg az, hogy ilyesmivel tudsz toborozni, a megfelelő célközönség körében.
Hát Amerikában csak a kedvcsinálás kell. Ott azért támogatja a rendszert az ösztöndíj rendszer, a normál fizu, a komoly aláírási pénzek (ezt már írtam korábban is, hogy itthon is be lehetne vezetni), meg az a háttér, hogy egy szerződés letelte után a benti "szakmát" a civil világban elfogadják, és van perspektíva.
 
Egy dolog a technikailag kivitelezhető reklámkampány, meg egy másik a PR (hírnévmenedzsment). Egy valótlanságokon alapuló,hiteltelen, "menő" reklámkampány utóbbi szempontból akkora láblövés lenne ami most senkinek nem hiányzik. A haderőbe vetett bizalom fontosabb mint a cool faktor.
Ugyan kérem. Mitől lenne barmi hiteltelen?
Ennek semmi értelme számomra.

Ez a "bizalom" vs "cool" a létező legrosszabb megközelítés. Szó nincs ilyesmiről.
Sosem volt bizalmi probléma a Honvédség kapcsán a lakosság körében, nem dél-amerikai ország vagyunk, juntak által uralva évtizedekig.

Nem bántani akarom a magyar reklamszakmat, de qrva messze jar az amerikaitol. Ebben itt mi verhetetlenek vagyunk. Az egész társadalom egy nagy sales pitch (ez borzasztó is, de az egy másik történet.)

Ahogy Holly Johnson anno az Americanosban énekelte (10-12 eve írtam neki, hogy mioyen zseniális ez a szoveg, nqgyon korrektül visszairt es megköszönte és utana meg valtottunk pqr üzenetet a temaban. Igazi brit úriember. :))

Americanos, blue jeans and chinos
Coke, Pepsi and Oreos - Americanos.
Movies and heroes, in the land of the free
You can be what you wanna be.
They know how to advertise, sell you anything at any price
Need it or not, that's what you got, yeah.


Akarsz miből válogatni a MHbe?
Akkor kell egy permanens kampány, extra pushokkal megfejelve időszakosan.
 
Hát Amerikában csak a kedvcsinálás kell. Ott azért támogatja a rendszert az ösztöndíj rendszer, a normál fizu, a komoly aláírási pénzek (ezt már írtam korábban is, hogy itthon is be lehetne vezetni), meg az a háttér, hogy egy szerződés letelte után a benti "szakmát" a civil világban elfogadják, és van perspektíva.
Amennyire hallottam ott is probléma, hogy az első ciklus után nem hosszabbítanak. Legalábbis a flottánál ez van.
 
Akkor mi a megoldás?
Tudja az(ok), aki ezért veszi fel a fizetését...

De három mondatban:
Szerintem: egy összetett, sokrétű dolog, nincs egy ultima ratio, hogy majd az megold minden ilyen jellegű problémát.
Befektetői szemlélet kell, néha ellent mondani az ideális és optimális katonai szakmai követelményeknek stb. Nem biztos, hogy egyből a havi fizetés mértékénél illetve növelésénél kezdeném.
 
Ugyan kérem. Mitől lenne barmi hiteltelen?
Igen azt látom, hogy nem érted, sebaj, összerakjuk. Jelenleg a haderő nem cool. Nem, nem a szovjet technika miatt nem az. Ha ennek az ellenkezőjével operálsz egy kampányban, az nettó hazugság lesz. A MH nem a Marines vagy a 75th RR, hiába próbálnak mindent a két SF osztaggal eladni.

Nem bántani akarom a magyar reklamszakmat, de qrva messze jar az amerikaitol. Ebben itt mi verhetetlenek vagyunk. Az egész társadalom egy nagy sales pitch (ez borzasztó is, de az egy másik történet.)
De itt nem egy mosószert/üdítőt kell eladni, hanem erős, beágyazott szervezetet létrehozni.


Akarsz miből válogatni a MHbe?
Akkor kell egy permanens kampány, extra pushokkal megfejelve időszakosan.
Életerős, önazonos, eredményes szervezeti kultúra, ebből fakadó jó hírnév (a legjobb márkanagykövet a saját dolgozó), és ha ez megvan akkor van értelme pénz rakni ATL-BTL vonalra.

Amúgy a probléma fennáll nálatok is ("defund military bands"), ez a mém több verzióban jött már szembe, magyar viszonylatban is érdemes rajta elgondolkodni:

c9af8b509363a231632dba4edda2655b140ce7e4bc78fbe80e66c65f6c790bfa_1.jpg
 
en azt látom, hogy nem érted, sebaj, összerakjuk. Jelenleg a haderő nem cool. Nem, nem a szovjet technika miatt nem az. Ha ennek az ellenkezőjével operálsz egy kampányban, az nettó hazugság lesz. A MH nem a Marines vagy a 75th RR, hiába próbálnak mindent a két SF osztaggal eladni.
Igen ez állandó probléma, hogy a toborzó plakátokon (azon a kevésen) SF-katonák virítanak, a valóság meg tártáska és acélbili, meg lepusztult lepusztult laktanyák. Aztán csodálkozunk, hogy az új bevonuló nem várja meg a próbaidő végét.
 
Igen ez állandó probléma, hogy a toborzó plakátokon (azon a kevésen) SF-katonák virítanak, a valóság meg tártáska és acélbili, meg lepusztult lepusztult laktanyák. Aztán csodálkozunk, hogy az új bevonuló nem várja meg a próbaidő végét.
Lehetne az a szlogen, hogy:
'Gyere fiam katonának,
tártáskád lesz, mint apádnak.*'

*akár: nagyapádnak
 
Igen ez állandó probléma, hogy a toborzó plakátokon (azon a kevésen) SF-katonák virítanak, a valóság meg tártáska és acélbili, meg lepusztult lepusztult laktanyák. Aztán csodálkozunk, hogy az új bevonuló nem várja meg a próbaidő végét.
Mondjuk szerintem nem lenne gond a lepusztultság, a komfortzónából ki kell mozdulni. Csak ehhez igazodjon a szemlélet a nagy egészt tekintve is. Ha a körülmények azt adják, akkor gerilla tematikát is ki lehet alakítani (szemleképes vs. harcképes) de ehhez sok tekintetben lazítani kell ami gondolom elképzelhetetlen szentségtörés.
 
Igen azt látom, hogy nem érted, sebaj, összerakjuk. Jelenleg a haderő nem cool. Nem, nem a szovjet technika miatt nem az. Ha ennek az ellenkezőjével operálsz egy kampányban, az nettó hazugság lesz. A MH nem a Marines vagy a 75th RR, hiába próbálnak mindent a két SF osztaggal eladni.


De itt nem egy mosószert/üdítőt kell eladni, hanem erős, beágyazott szervezetet létrehozni.



Életerős, önazonos, eredményes szervezeti kultúra, ebből fakadó jó hírnév (a legjobb márkanagykövet a saját dolgozó), és ha ez megvan akkor van értelme pénz rakni ATL-BTL vonalra.

Amúgy a probléma fennáll nálatok is ("defund military bands"), ez a mém több verzióban jött már szembe, magyar viszonylatban is érdemes rajta elgondolkodni:

c9af8b509363a231632dba4edda2655b140ce7e4bc78fbe80e66c65f6c790bfa_1.jpg
Soha életemben nem láttam semmi ilyet.

Az hagyján, de senki soha meg nem alarta "defund" the military. Valamit nagyon felreolvastal.

Pazarló, mint as állat, est mindenki látja és engem is irrital, az én adómatbl is pazaroljak, ellopja a Lockheed stb - de szo nincs arról, hogy ne akarnánk egy domináns hadsereget (ami feleennyibol is verhetetlen maradna.)
 
Igen ez állandó probléma, hogy a toborzó plakátokon (azon a kevésen) SF-katonák virítanak, a valóság meg tártáska és acélbili, meg lepusztult lepusztult laktanyák. Aztán csodálkozunk, hogy az új bevonuló nem várja meg a próbaidő végét.

Eppen ezert mondom, hogy forgassanak 10-20 oranyi anyagot. Mindenhol, Tatan, Gyorben, Papan, Debrecenben, Szolnokon, Fehervaron stb.

Add ide és csinalok belőle olyan anyagot, amire lehet kampányt építeni.

Őszinte leszek, ez a feltételezés, hogy hazidni kell ill hogy esetleg arra utaltam, egyrészt meghökkentő, másrészt lehangolóan kelet-europai reakció...