P
Pogány
Guest
Rengeteg fürdőszobát terveztem alaprajz alapon, egész épületek, néhány csarnok komoly szinteltolásokkal, félemeletekkel, ívekkel teli komplett szerkezetét, hogy burkolatait a képzelőerő nélkül létező (sokszor diplomás) megrendelő el tudja helyezni a valóság illúziójában. Szóval nem nulláról indulnék, persze nem vagyok mérnök (de azér' bízz bennem)Most ülj le, rajzold meg a ház metszeteit, elhelyezését, kottázd, írd meg a műszaki leírását. És vállald a felelősséget is azért ha szar lett..
Főként ha nem egy földszintes kádárkockát rajzolsz (sokaknak már itt beletörik a bicskája, rajzolj csak homlokzatot), mint amire te célzol ami egy nagyobb épület..
Ez irgalmatlan lenézése a diplomásoknak. Innen egy lépés a mese az írni-olvasni nem tudó emberről aki firkálmányokat irt a receptre és a patikus kérdezte ki a beteget mert szégyellte hogy nem tudja elolvasni...

Látja???Kőművesként mérnökké válik?! Francokat. Dehogyis válik azzá mert látja időnként mit csinál egy mérnök.




Így van. Pontosan erről szól az oktatás. Ha nem így lenne, nem csinálnánk.A gyerek meg fizikatanárrá válik mert látja amint tanítják?
Néhány év után pusztán a közegben eltöltött idő alatt elégszer látja, hallja, vagy beszélget róla, hogy legyen alapszintű tudása róla. Több, mint annak, aki csak képeket nézeget a neten erről. Tapasztalat=tanulás, tanulság.A kalauz mozdonyvezetővé? A légisikérő meg pilóta mert mikor beviszi a szódát látja hogy húzkodja a botkormányt?
Ki csinálja ezt a rossz képzést? A kőműves, vagy a diplomás oktatók?(azt nem lehet eltagadni hogy rengeteg munkakörbe amihez 30 éve nem kellett diploma, elég volt a technikus végzettség már kell legalább főiskola, ennek az részben az az oka hogy a használandó szoftverek bonyolultak, részben az hogy nincsen jó technikus képzés)

Nem nézem le a diplomásokat többségében. Pusztán a fentiekben felhívtam a figyelmet a fizetésmegosztlásokról szóló diskurzusban arra, hogy egy rakás ember magasszintű tudásanyaga lényegében teljesen felesleges alacsonyabb társadalmi besorolású , vagy akár IQ-júnak tekintett emberek léte és tevékenysége szempontjából. Sokan vért izzadnak akár munka, akár munka és család mellett a diplomáért, de azalatt a kőműves pihen vajon? Lazulva lógatja a lábát?
Kőműves Kelemen adószakértők segítsége nélkül is tudna követ bányászni, vagy Lakatos Rambótól agyagtéglát venni és abból házat építeni. De mivel társadalmazunk és az erőszakot alkalmazni vágyó embercsoport a többieken élősködve tudja megteremteni az elképzeléseit, ezért az adószakemberek elismert tagjai a társadalmunknak, mert bár rühelli őket az emberek java velőből, vagy legalábbis megveti, a munkájából származik olyan közös jó, amit kénytelen az irányító csoport adni a gazdaszervezetnek, hogy életben maradjon. Egyszerűen a rendszernek kell, de a rendszer a kényszer miatt és az alkotás vágya miatt nagyot teremt, erre használja, tehát ennek az eléréséhez magasra is emeli az adott emberek illuzórikus státuszát. Ellenben az adószakértő mondjuk egy közgaszdász diplomával meg tudja tervezni a házát, vagy fel tudja építeni saját kútfőből olyan biztonságosra, hogy te is bele merj menni?
Mi van azokkal az épületekkel, amit az építészmérnök szak léte előtt húztak fel? Kihagyod?

De alapvetően ha már a lenézés. Ugye a diplomások felől azért nem tagadhatod, hogy a státusz illúzió kitermel egynémely lenézést pusztán a diplomás megnevezéssel frissen végezve is a nem diplomások felé. Alapértelmezettnek tekintve a magasabb fizetés igényét, a nagyobb társadalmi megbecsültség igényét. Innentől ő építi a társadalom magasabbegységeinek vezérkarát. Nézz rá a társadalomra.