Rengeteg fürdőszobát terveztem alaprajz alapon, egész épületek, néhány csarnok komoly szinteltolásokkal, félemeletekkel, ívekkel teli komplett szerkezetét, hogy burkolatait a képzelőerő nélkül létező (sokszor diplomás) megrendelő el tudja helyezni a valóság illúziójában. Szóval nem nulláról indulnék, persze nem vagyok mérnök (de azér' bízz bennem)
Látja???
Egész életében rakja össze. Álmából felriadva tudja a betonfajták helyét, a vasak, téglák, fajtáit. Újra, meg újra. Mivel egész életében tolja, esélyesen azt is tudja, mi mivel váltható ki, tekintve, hogy az átlagos szerkezetek mérnöki munkájának és standardjainak generációival találkozik. Látja.
A pincétől ő húzza fel a koszorúig, aztán mégegyet és mégegyet.
Így van. Pontosan erről szól az oktatás. Ha nem így lenne, nem csinálnánk.
Néhány év után pusztán a közegben eltöltött idő alatt elégszer látja, hallja, vagy beszélget róla, hogy legyen alapszintű tudása róla. Több, mint annak, aki csak képeket nézeget a neten erről. Tapasztalat=tanulás, tanulság.
Ki csinálja ezt a rossz képzést? A kőműves, vagy a diplomás oktatók?
Nem nézem le a diplomásokat többségében. Pusztán a fentiekben felhívtam a figyelmet a fizetésmegosztlásokról szóló diskurzusban arra, hogy egy rakás ember magasszintű tudásanyaga lényegében teljesen felesleges alacsonyabb társadalmi besorolású , vagy akár IQ-júnak tekintett emberek léte és tevékenysége szempontjából. Sokan vért izzadnak akár munka, akár munka és család mellett a diplomáért, de azalatt a kőműves pihen vajon? Lazulva lógatja a lábát?
Kőműves Kelemen adószakértők segítsége nélkül is tudna követ bányászni, vagy Lakatos Rambótól agyagtéglát venni és abból házat építeni. De mivel társadalmazunk és az erőszakot alkalmazni vágyó embercsoport a többieken élősködve tudja megteremteni az elképzeléseit, ezért az adószakemberek elismert tagjai a társadalmunknak, mert bár rühelli őket az emberek java velőből, vagy legalábbis megveti, a munkájából származik olyan közös jó, amit kénytelen az irányító csoport adni a gazdaszervezetnek, hogy életben maradjon. Egyszerűen a rendszernek kell, de a rendszer a kényszer miatt és az alkotás vágya miatt nagyot teremt, erre használja, tehát ennek az eléréséhez magasra is emeli az adott emberek illuzórikus státuszát. Ellenben az adószakértő mondjuk egy közgaszdász diplomával meg tudja tervezni a házát, vagy fel tudja építeni saját kútfőből olyan biztonságosra, hogy te is bele merj menni?
Mi van azokkal az épületekkel, amit az építészmérnök szak léte előtt húztak fel? Kihagyod?
De alapvetően ha már a lenézés. Ugye a diplomások felől azért nem tagadhatod, hogy a státusz illúzió kitermel egynémely lenézést pusztán a diplomás megnevezéssel frissen végezve is a nem diplomások felé. Alapértelmezettnek tekintve a magasabb fizetés igényét, a nagyobb társadalmi megbecsültség igényét. Innentől ő építi a társadalom magasabbegységeinek vezérkarát. Nézz rá a társadalomra.