A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Számomra volt újdonság. Korábban több szakmabéli biztos NEM-et mondott a DND RGW hazai rendszeresízésére. Most kaptunk egy "talán" - t.
A 8x8 is magyar fejlesztésként lett feltüntetve.
@Green Leader van jelentősége ennek a megfogalmazásnak?
Én "talánról" tudok, de ez ugye magában foglalja azt, hogy lehet, hogy nem lesz belőle semmi. Ami fontosabb a DND-s megállapodás kapcsán az, hogy elvileg öt éven belül valamilyen magyar fejlesztésű páncéltörő fegyver is készül majd. Meglepne, ha az nem kerülne rendszeresítésre.

Ha boxer alapon lesz Rheinmetall-al kooperációban, azt erős magyarnak nevezni.
Az új 8x8-ast a döntéshozók teljesen magyar fejlesztésként emlegetik, de biztosan részt vesz benne majd a Rheinmetall is. Szerintem nem "Boxer alapon" folyik majd a fejlesztés, hanem inkább azt lehet majd mondani, hogy bizonyos megoldásokat átemelnek majd a Boxerből, de amúgy új IP lesz a dolog. Hogy mennyire lehet ezt magyarnak nevezni? Tudtommal a teljes K+F tevékenység Magyarországon folyik majd, a magyar kormány és a Rheinmetall közös, Magyarországon létesített üzemeiben, magyar mérnökökkel, magyar fejlesztőkkel, magyar munkásokkal, szerintem erre rá lehet írni, hogy Made in Hungary.
 
Sztem csak sokkolni akarta a közvéleményt. Eddig bejött. :D

A facebookon beindult a dilivonat....
Született 183 hozzászólás a cikk alatt, jó ha 10 értékelhető. És nem egy DK-s heccportálon, pl. Nyugati Fény kommenteltek. Biztos szüksége van a magyar lakosságnak arra, hogy legyen önálló hadseregünk???

Ha a lájk, dislike arányt nézem 95 vs. 96. Ebből levonhatom azt a következtetést is, hogy megosztott a haderőfejlesztés ügyében a tarsadalom, viszont a hülyék magabiztosabban, hangosabban fröcsögnek.
 
Nem biztos am ez. Ha rajuk parancsol a Foni, hogy fel kell tolteni, akkor RR lepnie kell majd.

Ekkor ket eset lehetseges:
1. valaki Maroth-fele epelmejure bizzak, aki olyasmit csinal, mint pl amit javasoltam - publikus palyazat - es akkor a ZM altal (is) leforgatott 10-20 oranyi anyagbol 10-100 millio kozotti osszegert korrekt eves kampanyra valo kampanyanyagot kapnak, amit mondjuk masik 100-200 millioert jatszatnak celzottan, a megfelelo feluleteken (lehetoleg nem a Meszaros Lolo cegei altal menedzselve, ugye.) Meg ha csak parszaz vagy parezer extra jelentkezot is is hoz, legalabb megmozgatta a szimpatizalo kozonseget es gerillakampanynak is beillik a palyazat, a vvegosszeg meg nem volt komoly, azaz a ROI jo magas.
2. hipphopp megalakul az Ezusthajo 2. Kft meg a Happy End 2 Kft (idosebbek tudjak, mire celzok az elso Orban-kormany idejebol) es hirtelen havi (!) tizmillliardos produkcios budzse kerekedik majd, amibol jo esetben a fele lesz elkoltve gyartasra, a tobbi "tanulmanyok" es "kampanytervek" stb cimszoval ki lesz osztva, majd masik 10-20-30 milliardert futnak, kizarolag a barati mediakban. Semmivel nem lesz hatasosabb, mint #1, sot, viszont legalabb a ROI a beka valaga alatt lesz.
Természetesen a 2. pont érvényesülne, azzal a kiegészítéssel, hogy további Ezüsthajók megalakulására már nincs szükség, van itt bőven baráti kommunikációs cég Rogán környékén.
De ez se fog megvalósulni. Ha a Főni alatt a miniszterelnököt érted, ez nem az ő szintje, a MH parancsnoka (RR) pedig nem diszponál a ZM felett. Egyértelműen honvédelmi miniszteri hatáskör, ő pedig nem nyúlt hozzá eddig se.
Ráadásul egy ad hoc toborzókampány nem elég, folyamatos PR és marketing tevékenységre lenne szükség.

Ehhez képest a MH social media jelenléte kimerül abban, hogy a honvedelem huról átemelik az oldschool tartalmat a honvedelem.hu FB oldalára. Nekem az se egyértelmű, hogy egyáltalán mi az a "honvedelem.hu"? Nincs a Honvédségnek saját honlapja. Nincs egy mh.hu, honvedseg.hu vagy magyarhonvedseg.hu domain, csak egy egy nonprofit kft híroldala, ahonnan aztán elnavigálhatunk a minisztériumi organigramtól a kft könyvkiadóján és webshopján át valamelyik toborzóoldalra ( https://honvedelem.hu/#iranyasereg és https://hadkiegeszites.hu/ , nem tudom mért van kettő, de a tartalmat elnézve mindegy is).

Snapchatről vagy Tiktokról nem is hallottak. Érdekes módon az Instagram fiók Magyar Honvédség néven fut, nem honvedelem.hu vagy Zrínyi Média vagy Katonai Filmstúdió vagy Zrínyi Kiadó néven, de nem vagyok biztos benne, hogy az a hivatalos account, mert ugyan hivatalos fiókként tüntetik fel, de nincs blue check. Amúgy az utolsó poszt 2015-ös...

A részletekbe nem megyek bele, mert aki a haderőfejlesztés lehetséges irányai miatt jön ide, már ettől is jogosan borul ki, esetleg máshol tárgyalhatjuk tovább.
 
Természetesen a 2. pont érvényesülne, azzal a kiegészítéssel, hogy további Ezüsthajók megalakulására már nincs szükség, van itt bőven baráti kommunikációs cég Rogán környékén.
De ez se fog megvalósulni. Ha a Főni alatt a miniszterelnököt érted, ez nem az ő szintje, a MH parancsnoka (RR) pedig nem diszponál a ZM felett. Egyértelműen honvédelmi miniszteri hatáskör, ő pedig nem nyúlt hozzá eddig se.
Ráadásul egy ad hoc toborzókampány nem elég, folyamatos PR és marketing tevékenységre lenne szükség.

Ehhez képest a MH social media jelenléte kimerül abban, hogy a honvedelem huról átemelik az oldschool tartalmat a honvedelem.hu FB oldalára. Nekem az se egyértelmű, hogy egyáltalán mi az a "honvedelem.hu"? Nincs a Honvédségnek saját honlapja. Nincs egy mh.hu, honvedseg.hu vagy magyarhonvedseg.hu domain, csak egy egy nonprofit kft híroldala, ahonnan aztán elnavigálhatunk a minisztériumi organigramtól a kft könyvkiadóján és webshopján át valamelyik toborzóoldalra ( https://honvedelem.hu/#iranyasereg és https://hadkiegeszites.hu/ , nem tudom mért van kettő, de a tartalmat elnézve mindegy is).

Snapchatről vagy Tiktokról nem is hallottak. Érdekes módon az Instagram fiók Magyar Honvédség néven fut, nem honvedelem.hu vagy Zrínyi Média vagy Katonai Filmstúdió vagy Zrínyi Kiadó néven, de nem vagyok biztos benne, hogy az a hivatalos account, mert ugyan hivatalos fiókként tüntetik fel, de nincs blue check. Amúgy az utolsó poszt 2015-ös...

A részletekbe nem megyek bele, mert aki a haderőfejlesztés lehetséges irányai miatt jön ide, már ettől is jogosan borul ki, esetleg máshol tárgyalhatjuk tovább.
Az egyik official IG fiókjuk frissül, sorry
 
Természetesen a 2. pont érvényesülne, azzal a kiegészítéssel, hogy további Ezüsthajók megalakulására már nincs szükség, van itt bőven baráti kommunikációs cég Rogán környékén.
De ez se fog megvalósulni. Ha a Főni alatt a miniszterelnököt érted, ez nem az ő szintje, a MH parancsnoka (RR) pedig nem diszponál a ZM felett. Egyértelműen honvédelmi miniszteri hatáskör, ő pedig nem nyúlt hozzá eddig se.
Ráadásul egy ad hoc toborzókampány nem elég, folyamatos PR és marketing tevékenységre lenne szükség.

Ehhez képest a MH social media jelenléte kimerül abban, hogy a honvedelem huról átemelik az oldschool tartalmat a honvedelem.hu FB oldalára. Nekem az se egyértelmű, hogy egyáltalán mi az a "honvedelem.hu"? Nincs a Honvédségnek saját honlapja. Nincs egy mh.hu, honvedseg.hu vagy magyarhonvedseg.hu domain, csak egy egy nonprofit kft híroldala, ahonnan aztán elnavigálhatunk a minisztériumi organigramtól a kft könyvkiadóján és webshopján át valamelyik toborzóoldalra ( https://honvedelem.hu/#iranyasereg és https://hadkiegeszites.hu/ , nem tudom mért van kettő, de a tartalmat elnézve mindegy is).

Snapchatről vagy Tiktokról nem is hallottak. Érdekes módon az Instagram fiók Magyar Honvédség néven fut, nem honvedelem.hu vagy Zrínyi Média vagy Katonai Filmstúdió vagy Zrínyi Kiadó néven, de nem vagyok biztos benne, hogy az a hivatalos account, mert ugyan hivatalos fiókként tüntetik fel, de nincs blue check. Amúgy az utolsó poszt 2015-ös...

A részletekbe nem megyek bele, mert aki a haderőfejlesztés lehetséges irányai miatt jön ide, már ettől is jogosan borul ki, esetleg máshol tárgyalhatjuk tovább.
Mondjuk baromira nem lenne nehéz gondolat szerintem egy egyre növekvő intenzitású teátrálisabb hangvételű zenére a sztyeppei erőnktől a zrínyi program haderejéig felvonultatva a nemzetünk nagy katonai és hőskultuszát bemutatni. Van miből építkezni egy ilyen egyperces reklám/kedvcsináló filmhez. Csak félek, hogy olyanok raknák össze, akik a Franco Nero-s honfoglalást, a tervezett Nándorfehérvár film forgatókönyvét, vagy ezt az elbaszott Pozsonyi csatás förmedvényt. Szóval a retardáltakat, nemzetidegeneket félre kell söpörni az útjából minden ilyennek, mert különben az eredmény inkább riasztó lesz.
 
Én "talánról" tudok, de ez ugye magában foglalja azt, hogy lehet, hogy nem lesz belőle semmi. Ami fontosabb a DND-s megállapodás kapcsán az, hogy elvileg öt éven belül valamilyen magyar fejlesztésű páncéltörő fegyver is készül majd. Meglepne, ha az nem kerülne rendszeresítésre.


Az új 8x8-ast a döntéshozók teljesen magyar fejlesztésként emlegetik, de biztosan részt vesz benne majd a Rheinmetall is. Szerintem nem "Boxer alapon" folyik majd a fejlesztés, hanem inkább azt lehet majd mondani, hogy bizonyos megoldásokat átemelnek majd a Boxerből, de amúgy új IP lesz a dolog. Hogy mennyire lehet ezt magyarnak nevezni? Tudtommal a teljes K+F tevékenység Magyarországon folyik majd, a magyar kormány és a Rheinmetall közös, Magyarországon létesített üzemeiben, magyar mérnökökkel, magyar fejlesztőkkel, magyar munkásokkal, szerintem erre rá lehet írni, hogy Made in Hungary.
Úgy emlékszem a dnd-ről annyit mondtak, hogy magyar termékváltozat lesz. Én is ezt tartom logikusnak, amit írsz. Azért is lepődtem meg a hivatásos fórumtársaink egyöntetű kijelentésén, hogy bizony nem rendszeresítjük.
De addig még sok víz lefolyik a dunán.

A 8x8-al kapcsolatban már észbe kaptam. Újrahallgattam Maróth interjúját. Rosszul emlékeztem.
 
Természetesen a 2. pont érvényesülne, azzal a kiegészítéssel, hogy további Ezüsthajók megalakulására már nincs szükség, van itt bőven baráti kommunikációs cég Rogán környékén.
De ez se fog megvalósulni. Ha a Főni alatt a miniszterelnököt érted, ez nem az ő szintje, a MH parancsnoka (RR) pedig nem diszponál a ZM felett. Egyértelműen honvédelmi miniszteri hatáskör, ő pedig nem nyúlt hozzá eddig se.
Ráadásul egy ad hoc toborzókampány nem elég, folyamatos PR és marketing tevékenységre lenne szükség.

Ehhez képest a MH social media jelenléte kimerül abban, hogy a honvedelem huról átemelik az oldschool tartalmat a honvedelem.hu FB oldalára. Nekem az se egyértelmű, hogy egyáltalán mi az a "honvedelem.hu"? Nincs a Honvédségnek saját honlapja. Nincs egy mh.hu, honvedseg.hu vagy magyarhonvedseg.hu domain, csak egy egy nonprofit kft híroldala, ahonnan aztán elnavigálhatunk a minisztériumi organigramtól a kft könyvkiadóján és webshopján át valamelyik toborzóoldalra ( https://honvedelem.hu/#iranyasereg és https://hadkiegeszites.hu/ , nem tudom mért van kettő, de a tartalmat elnézve mindegy is).

Snapchatről vagy Tiktokról nem is hallottak. Érdekes módon az Instagram fiók Magyar Honvédség néven fut, nem honvedelem.hu vagy Zrínyi Média vagy Katonai Filmstúdió vagy Zrínyi Kiadó néven, de nem vagyok biztos benne, hogy az a hivatalos account, mert ugyan hivatalos fiókként tüntetik fel, de nincs blue check. Amúgy az utolsó poszt 2015-ös...

A részletekbe nem megyek bele, mert aki a haderőfejlesztés lehetséges irányai miatt jön ide, már ettől is jogosan borul ki, esetleg máshol tárgyalhatjuk tovább.
Nézd át a témát alaposabban, van tiktokjuk meg insta is,asszem mindkettő honvedelem.hu néven.
Alapvetően igaz amit írsz, de ezt a szervezet belső piramisa határozza meg. Antiszociális szervezetként nehéz közösségi médiát művelni...
Első körben a hozzáálláson, szervezeti kultúrán kell változtatni ahhoz, hogy ez működjön. Volt olyan megrendelőm aki elvárta, hogy bővüljön az oldal meg toljam kampányokat, de semmit nem volt hajlandó mutatni a cég életéből. Ott is hagytam.
 
Természetesen a 2. pont érvényesülne, azzal a kiegészítéssel, hogy további Ezüsthajók megalakulására már nincs szükség, van itt bőven baráti kommunikációs cég Rogán környékén.
De ez se fog megvalósulni. Ha a Főni alatt a miniszterelnököt érted, ez nem az ő szintje, a MH parancsnoka (RR) pedig nem diszponál a ZM felett. Egyértelműen honvédelmi miniszteri hatáskör, ő pedig nem nyúlt hozzá eddig se.
Ráadásul egy ad hoc toborzókampány nem elég, folyamatos PR és marketing tevékenységre lenne szükség.

Ehhez képest a MH social media jelenléte kimerül abban, hogy a honvedelem huról átemelik az oldschool tartalmat a honvedelem.hu FB oldalára. Nekem az se egyértelmű, hogy egyáltalán mi az a "honvedelem.hu"? Nincs a Honvédségnek saját honlapja. Nincs egy mh.hu, honvedseg.hu vagy magyarhonvedseg.hu domain, csak egy egy nonprofit kft híroldala, ahonnan aztán elnavigálhatunk a minisztériumi organigramtól a kft könyvkiadóján és webshopján át valamelyik toborzóoldalra ( https://honvedelem.hu/#iranyasereg és https://hadkiegeszites.hu/ , nem tudom mért van kettő, de a tartalmat elnézve mindegy is).

Snapchatről vagy Tiktokról nem is hallottak. Érdekes módon az Instagram fiók Magyar Honvédség néven fut, nem honvedelem.hu vagy Zrínyi Média vagy Katonai Filmstúdió vagy Zrínyi Kiadó néven, de nem vagyok biztos benne, hogy az a hivatalos account, mert ugyan hivatalos fiókként tüntetik fel, de nincs blue check. Amúgy az utolsó poszt 2015-ös...

A részletekbe nem megyek bele, mert aki a haderőfejlesztés lehetséges irányai miatt jön ide, már ettől is jogosan borul ki, esetleg máshol tárgyalhatjuk tovább.
Nekem pl. facebookom nincs így meg sem tudom ezeket a tartalmakat nézni! A Zrínyi Média meg egy nagy kalap szar! Rohadt unalmas már az oltóbusz itt járt, az oltóbusz ott járt meg amott is járt....unalmas!!!!
 
Természetesen itt mindenki ért mindenhez is, meg azt is tudom, hogy amúgy a komm az nem szakma, hanem szórakozás, de ha az MH szükségesnek érzi az újramárkázását, akkor majd kijelöl erre egy PM-et egy szemmel jól látható összeggel a háta mögött meg egy (2) jól körülhatárolt céllal (employer branding kell toborzáshoz vagy a Z30+ elfogadtatása a társadalommal, mindkettő?). Ez az alak majd felállít erre egy projektszervezetet szerződéses munkavállalókkal (pár másik PM), meg a jelenlegi MH komm alkalmazottakal, és leszerződnek egy kutatócéggel, egy (több) kommunikációs ügynökséggel, (kreativ, atl, btl, online, sm, seo, etc), egy PR meg egy médiaügynökséggel. Szegmentálnak, meghatározzák, hogy kihez kell szólni, mit, hogy és mivel, aztán legyártják az anyagokat és eljuttatják a célcsoporthoz az üzenetet hordozó médiumot. Bele az agyukba. Ennyi, bau.

Erre nem kell a meglévő szervezetet megreformálni, meg ilyenek, mert a HM nem egy FMCG cég akinek folyamatosan bombáznia kell a fogyasztókat. A projektben kialakított formulákat meg évekig használja majd a mostani komm csapat a meghatározott módon azt’ kész.
 
Közbeszerzési értesítőből...

Részvételi felhívás

Komplettírozott élelmiszercsomag beszerzés

8 féle különböző összetételű élelmiszercsomag azonos mennyiségben

Mennyiség: 74.409.449 Ft keretösszegig (nettó)

Az ajánlatkérő a keretösszeg 90%-ának kitöltésére vállal kötelezettséget.

Teljesítési határidő: szerződéskötéstől számított 3 hónap

Részvételi határidő: 2021.06.28.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and krisss
Ki tud jósolni AstraZeneca vakcinából hadiipari beszerzésre???


Zöld foki szigetek - - > Portugália - - > Embraer - - >

images