A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Na nehàny hadsereg fizuja a hivatalos oldalakról:

Brit:

SOLDIER PAY​

Current rates of pay for soldiers just starting out in these ranks are:
  • Recruits (in initial training); £15,985 a year
  • Private: £20,400 a year
  • Lance Corporal: £27,326 a year
  • Corporal: £31,869 a year
  • Sergeant: £35,853 a year
Német:

Rekrut (en: recruit) ie the lowest rank = 1920,04 Euro
Gefreiter ie the second rank to which an enlisted soldier, airman or sailor could be promoted = 1954,30 Euro
Oberstabsgefreiter is the highest rank for enlisted= 2189,21 Euro
Stabsunteroffizier is the highest NCO-grade. It is grouped as OR-5 in NATO, equivalent to Sergeant, Staff Sergeant in the US Armed forces. They make 2041,51 €
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Na nehàny hadsereg fizuja a hivatalos oldalakról:

Brit:

SOLDIER PAY​

Current rates of pay for soldiers just starting out in these ranks are:
  • Recruits (in initial training); £15,985 a year
  • Private: £20,400 a year
  • Lance Corporal: £27,326 a year
  • Corporal: £31,869 a year
  • Sergeant: £35,853 a year
Német:

Rekrut (en: recruit) ie the lowest rank = 1920,04 Euro
Gefreiter ie the second rank to which an enlisted soldier, airman or sailor could be promoted = 1954,30 Euro
Oberstabsgefreiter is the highest rank for enlisted= 2189,21 Euro
Stabsunteroffizier is the highest NCO-grade. It is grouped as OR-5 in NATO, equivalent to Sergeant, Staff Sergeant in the US Armed forces. They make 2041,51 €

Hat ezek nagyon alacsonyak a versenyszferahoz merten. Jo, ertem, stabil es miegymas, de akkor is.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
x60bfb0f0d7dd4230776923.jpg.pagespeed.ic.rFibDgnMfS.webp

x60bfb0f262881734873145.jpg.pagespeed.ic.XACeFcpbk1.webp
60bfb0fd1b9ff771348388.jpg
60bfb0fd34bfb375790276.jpg
60bfb0fe19c20157956997.jpg

60bfb0fdecd3e519940360.jpg
 
 
  • Tetszik
Reactions: Filter
Ez egy 5 és 10 év közötti tapasztalati idővel rendelkező holland katonának teljesen normális. Annyi, hogy ez nem havi, hanem heti összeg. A havi minimálbér 1680 euró.
Hát az a táblázat nem hiszem hogy heti fizu lenne. Havi 40.000 euró fizetés egy tábornoknak?

A miniszterelnök

The prime minister’s annual salary is € 157.287 (2017), including holiday and end-of-year allowances

Kezdő hadnagy 10.000 eurót keresne?

Hát vannak kétségeim...
 
Ezt is kitargyaltuk mar parszor.
A hibrid hajtas nagyjabol keszen lehet: tavaly telen a Mercedes osszeallt a Volvoval kulcsrakesz fuel cell teherautorendszereket gyartani, majd jott a hir, hogy valami RM-os kulcstechnologiat (a hidrogenhez) vettek meg, majd februarban bejelentettek, hogy az egesz teherautogyartasat atallitja erre a fuel cell temara es kulon cegbe vittek ki a haszongepjarmu-gyartast.

Ez nekem elegge ugy tunik, hogy nagyjabol keszen van a hajtas, gondolom, kozben a RM a diesel-fuel cell hibriden dolgozott es dolgozik (ha a Merci es a Volvo beinditja a tomeggyartast jovore, akkor a fuel cell hajtast mar csak tesztelik.)




Dehogyis. Egeszen biztosan a fenti fuel cell-diesel hibridrol van szo, csak nem beszel rola a RM, amig nem tudjak bemutatni. Ha megfugyeled, Marothek is nagyon osszezart szajjal beszelnek rola, semmi reszlet, csak "forradalmian uj hibrid hajtas" es hasonlok - egy az egyben olyasmi, amit az elso diesel-fuel cell hibridrol mondanal. :)

Amit én olvastam valamikor év elején az rm "kulcstechnológia" egy visszaforgató rendszer, ami a fel nem használt hidrogént vezeti vissza. Nem az egész rendszer az övék. Így a fogyasztás még jobb.

A Daimler 20 éve foglalkozik vele, van(lehet megszünt GLC) volt is ilyen személyautójuk.
Kicsit nagyobb a tapasztalat mint a kutatás szint de szériában semmi. o_O


Nem állítják át az egész teherautógyártást. :rolleyes:
2025 ig adnak el próbára vevőknek, nagyszériába esetleg az évtized végén kezdik el gyártani.
De ha az únióban nem épül elég töltőállomás addig, akkor ez sem biztos.


Bíztató az rm 2004-5óta foglalkozik a témával kutatás szintjén.
De eddig nem jelent meg semmiben.

Kész faszán működő rendszer?

Ami még bele sincs építve egy nemlétező járműbe?:rolleyes:

Legyen úgy. ;)

Alkossák meg itthon.


Ha ennyire kész, miért nem rakják a lynx-be?
Hisz az a jövő ifv-je.
 
Hát az a táblázat nem hiszem hogy heti fizu lenne. Havi 40.000 euró fizetés egy tábornoknak?

A miniszterelnök

The prime minister’s annual salary is € 157.287 (2017), including holiday and end-of-year allowances

Kezdő hadnagy 10.000 eurót keresne?

Hát vannak kétségeim...
A táblázatodat nem tudom megnyitni, nem látom mi van benne, amit írtál az viszont fekszik.
Heti 1900 euró 29 év tapasztalattal simán összejöhet egy tisztnek megfelelő szakirányú végzettségekkel.
salary-comparison-by-years-of-experience-monthly-netherlands-army-officer.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Amit én olvastam valamikor év elején az rm "kulcstechnológia" egy visszaforgató rendszer, ami a fel nem használt hidrogént vezeti vissza. Nem az egész rendszer az övék. Így a fogyasztás még jobb.

A Daimler 20 éve foglalkozik vele, van(lehet megszünt GLC) volt is ilyen személyautójuk.
Kicsit nagyobb a tapasztalat mint a kutatás szint de szériában semmi. o_O
A szemelyautos hidrogenesdit lefujtak, mert nem volt ra piac, no meg azoknak 3x surubben kellene toltoallomoas.


Nem állítják át az egész teherautógyártást. :rolleyes:
Dehogynem.
Nem holnap, persze, de valahol meg is mondtak, hogy az a cel. Ez nem is lehet kerdeses amugy, a kibocsatasi tilalom miatt, ami igy vagy ugy, de erkezik...

2025 ig adnak el próbára vevőknek, nagyszériába esetleg az évtized végén kezdik el gyártani.
De ha az únióban nem épül elég töltőállomás addig, akkor ez sem biztos.


Bíztató az rm 2004-5óta foglalkozik a témával kutatás szintjén.
De eddig nem jelent meg semmiben.

Kész faszán működő rendszer?

Ami még bele sincs építve egy nemlétező járműbe?:rolleyes:

Legyen úgy. ;)

Alkossák meg itthon.


Ha ennyire kész, miért nem rakják a lynx-be?
Hisz az a jövő ifv-je.

Szerintem tulzottan soteten latod a nemetek hozzaallasat. Mondjuk jovore mar latni fogunk valamit, szerintem, szoval hamar elvalik. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
A szemelyautos hidrogenesdit lefujtak, mert nem volt ra piac, no meg azoknak 3x surubben kellene toltoallomoas.



Dehogynem.
Nem holnap, persze, de valahol meg is mondtak, hogy az a cel. Ez nem is lehet kerdeses amugy, a kibocsatasi tilalom miatt, ami igy vagy ugy, de erkezik...



Szerintem tulzottan soteten latod a nemetek hozzaallasat. Mondjuk jovore mar latni fogunk valamit, szerintem, szoval hamar elvalik. :)
Reméljük jövőre okosabbak leszünk.


Kibocsátási tilalom, csak ha még akarják ölni az európai autógyárakat. o_O

Húzódi/halasztódik.
Ráadásul sem elég aksi/sem elég töltő/sem kb semmi nincs felkészülve rá, még nyugaton sem.
Legalábbis nem a közeljövőben.