A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 949
123 531
113
x60bfb0f0d7dd4230776923.jpg.pagespeed.ic.rFibDgnMfS.webp

x60bfb0f262881734873145.jpg.pagespeed.ic.XACeFcpbk1.webp
60bfb0fd1b9ff771348388.jpg
60bfb0fd34bfb375790276.jpg
60bfb0fe19c20157956997.jpg

60bfb0fdecd3e519940360.jpg
 

Nero von Schwartz

Well-Known Member
2020. december 16.
445
1 469
93
 
  • Tetszik
Reactions: Filter

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 200
5 141
113
Ez egy 5 és 10 év közötti tapasztalati idővel rendelkező holland katonának teljesen normális. Annyi, hogy ez nem havi, hanem heti összeg. A havi minimálbér 1680 euró.
Hát az a táblázat nem hiszem hogy heti fizu lenne. Havi 40.000 euró fizetés egy tábornoknak?

A miniszterelnök

The prime minister’s annual salary is € 157.287 (2017), including holiday and end-of-year allowances

Kezdő hadnagy 10.000 eurót keresne?

Hát vannak kétségeim...
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 638
14 979
113
Ezt is kitargyaltuk mar parszor.
A hibrid hajtas nagyjabol keszen lehet: tavaly telen a Mercedes osszeallt a Volvoval kulcsrakesz fuel cell teherautorendszereket gyartani, majd jott a hir, hogy valami RM-os kulcstechnologiat (a hidrogenhez) vettek meg, majd februarban bejelentettek, hogy az egesz teherautogyartasat atallitja erre a fuel cell temara es kulon cegbe vittek ki a haszongepjarmu-gyartast.

Ez nekem elegge ugy tunik, hogy nagyjabol keszen van a hajtas, gondolom, kozben a RM a diesel-fuel cell hibriden dolgozott es dolgozik (ha a Merci es a Volvo beinditja a tomeggyartast jovore, akkor a fuel cell hajtast mar csak tesztelik.)




Dehogyis. Egeszen biztosan a fenti fuel cell-diesel hibridrol van szo, csak nem beszel rola a RM, amig nem tudjak bemutatni. Ha megfugyeled, Marothek is nagyon osszezart szajjal beszelnek rola, semmi reszlet, csak "forradalmian uj hibrid hajtas" es hasonlok - egy az egyben olyasmi, amit az elso diesel-fuel cell hibridrol mondanal. :)

Amit én olvastam valamikor év elején az rm "kulcstechnológia" egy visszaforgató rendszer, ami a fel nem használt hidrogént vezeti vissza. Nem az egész rendszer az övék. Így a fogyasztás még jobb.

A Daimler 20 éve foglalkozik vele, van(lehet megszünt GLC) volt is ilyen személyautójuk.
Kicsit nagyobb a tapasztalat mint a kutatás szint de szériában semmi. o_O


Nem állítják át az egész teherautógyártást. :rolleyes:
2025 ig adnak el próbára vevőknek, nagyszériába esetleg az évtized végén kezdik el gyártani.
De ha az únióban nem épül elég töltőállomás addig, akkor ez sem biztos.


Bíztató az rm 2004-5óta foglalkozik a témával kutatás szintjén.
De eddig nem jelent meg semmiben.

Kész faszán működő rendszer?

Ami még bele sincs építve egy nemlétező járműbe?:rolleyes:

Legyen úgy. ;)

Alkossák meg itthon.


Ha ennyire kész, miért nem rakják a lynx-be?
Hisz az a jövő ifv-je.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 671
113
Hát az a táblázat nem hiszem hogy heti fizu lenne. Havi 40.000 euró fizetés egy tábornoknak?

A miniszterelnök

The prime minister’s annual salary is € 157.287 (2017), including holiday and end-of-year allowances

Kezdő hadnagy 10.000 eurót keresne?

Hát vannak kétségeim...
A táblázatodat nem tudom megnyitni, nem látom mi van benne, amit írtál az viszont fekszik.
Heti 1900 euró 29 év tapasztalattal simán összejöhet egy tisztnek megfelelő szakirányú végzettségekkel.
salary-comparison-by-years-of-experience-monthly-netherlands-army-officer.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
K

kamm

Guest
Amit én olvastam valamikor év elején az rm "kulcstechnológia" egy visszaforgató rendszer, ami a fel nem használt hidrogént vezeti vissza. Nem az egész rendszer az övék. Így a fogyasztás még jobb.

A Daimler 20 éve foglalkozik vele, van(lehet megszünt GLC) volt is ilyen személyautójuk.
Kicsit nagyobb a tapasztalat mint a kutatás szint de szériában semmi. o_O
A szemelyautos hidrogenesdit lefujtak, mert nem volt ra piac, no meg azoknak 3x surubben kellene toltoallomoas.


Nem állítják át az egész teherautógyártást. :rolleyes:
Dehogynem.
Nem holnap, persze, de valahol meg is mondtak, hogy az a cel. Ez nem is lehet kerdeses amugy, a kibocsatasi tilalom miatt, ami igy vagy ugy, de erkezik...

2025 ig adnak el próbára vevőknek, nagyszériába esetleg az évtized végén kezdik el gyártani.
De ha az únióban nem épül elég töltőállomás addig, akkor ez sem biztos.


Bíztató az rm 2004-5óta foglalkozik a témával kutatás szintjén.
De eddig nem jelent meg semmiben.

Kész faszán működő rendszer?

Ami még bele sincs építve egy nemlétező járműbe?:rolleyes:

Legyen úgy. ;)

Alkossák meg itthon.


Ha ennyire kész, miért nem rakják a lynx-be?
Hisz az a jövő ifv-je.

Szerintem tulzottan soteten latod a nemetek hozzaallasat. Mondjuk jovore mar latni fogunk valamit, szerintem, szoval hamar elvalik. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 638
14 979
113
A szemelyautos hidrogenesdit lefujtak, mert nem volt ra piac, no meg azoknak 3x surubben kellene toltoallomoas.



Dehogynem.
Nem holnap, persze, de valahol meg is mondtak, hogy az a cel. Ez nem is lehet kerdeses amugy, a kibocsatasi tilalom miatt, ami igy vagy ugy, de erkezik...



Szerintem tulzottan soteten latod a nemetek hozzaallasat. Mondjuk jovore mar latni fogunk valamit, szerintem, szoval hamar elvalik. :)
Reméljük jövőre okosabbak leszünk.


Kibocsátási tilalom, csak ha még akarják ölni az európai autógyárakat. o_O

Húzódi/halasztódik.
Ráadásul sem elég aksi/sem elég töltő/sem kb semmi nincs felkészülve rá, még nyugaton sem.
Legalábbis nem a közeljövőben.