[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

A legzavaróbb szàmomra, hogy megterveztetni, kipályáztatni és kiviteleztetni egy építészeti fejlesztést messze könnyebb és gyorsabb, mint az eszközbeszerzéseké, ráadásul egy pl. hangárépítés tokkal vonóval egyetlen katonát sem köt le...
De lehet a sátraké a jövő... o_O :oops:
A pilóta a szűk keresztmetszet, meg a teljes felújítása a laktanyának etc. Mint mondtam nem véletlenül van úgy ütemezve egy beszerzés sem ahogy.
 
Örömteli, hogy SOF verzió jön elsőnek. Egyidőben fog érkezni az első KC-390-el, addig meg lehet képezni a személyzetét az A400M-el az MNAU keretében Wunstorfban!

Airbus_A400M_H225M_HAAR_1.jpg

Ezt nem olvastad?

Ha már Sof, Mali, H225M: friss Aranysas rövidhírek szerint nem lesz légi utántöltő csonk a magyar gépeken
 
Szetintem ez marhaság!
A SOF alapfelszerelése a csonk - ami különben pillanatok alatt le- és felszerelhető...
Én is azon gondolkodom, hogy honnan eredhet az információ: abból eredhet-e hogy az Airbus által kiküldött gyári fotókon nem látszik a töltőcső helye vagy volt valami zárt körű újságíró tájékoztató erről vagy valamilyen belsős forrásból...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Blitz97
A 390-nek mi az utántöltési sebessége? Koptereket tud majd tölteni egyáltalán?

Lehet, hogy azért nem lesz csonk hozzá, amit Krisss is írt nemrég, nehogy be kelljen vetni valahol misszióban...
AS-ben amugy az volt (ha még nem olcastâtok), hogy a franciák rendeltek 8 gépet, 300 misiért, hasonló gépeket kapunk mi is, de eltérő konfigban, pl nem lesz a mieinken légi üzemanyag felvételt lehetővé tevő rendszer, ennyi....
 
A 390-nek mi az utántöltési sebessége? Koptereket tud majd tölteni egyáltalán?

Lehet, hogy azért nem lesz csonk hozzá, amit Krisss is írt nemrég, nehogy be kelljen vetni valahol misszióban...
AS-ben amugy az volt (ha még nem olcastâtok), hogy a franciák rendeltek 8 gépet, 300 misiért, hasonló gépeket kapunk mi is, de eltérő konfigban, pl nem lesz a mieinken légi üzemanyag felvételt lehetővé tevő rendszer, ennyi....
Az egyik alap szempont volt a KC fejlesztésénél, hogy a Super Pumákat tudja tölteni. Tudniillik Brazíliának is az az egyik alap típusa.
 
"A folyamatban lévő leszállítások és képességfejlesztés miatt a honvédség helikopterbeszerzései közül eddig érthetően a könnyű H145M volt a fókuszban. Pedig a franciaországi Marignane-ban már épülnek a magyar haderő közepes H225M forgószárnyasai is.
A Honvédelmi Minisztérium 2018. december 14-én írta alá azt a szerződést az Airbus Helicoptersszel, amelynek értelmében tizenhat H225M közepes helikoptert vásárol a nemzetközi helikoptergyártó vállalattól. A honvédség forgószárnyas erőinek modernizációját jellemző többfunkciós helikopterkoncepció jegyében ezek éppúgy a HForce generikus fegyverrendszerrel ellátott gépek lesznek, mint a könnyű H145M-ek. Ez lehetővé teszi, hogy az élettartamuk során viszonylag rugalmasan lehessen konfigurálni őket az aktuálisan megszabott feladatokra, miközben a specializált típusok képességeinek túlnyomó részével rendelkeznek. A kezdeti tervek szerint leszállításuk 2023-ban kezdődik. Abban az évben négy, 2024-ben nyolc, 2025-ben újabb négy példány érkezik Szolnokra.



Bár az általános rekonfigurálhatóság alapvető szempont a beszerzésben, a 16 gépet kétféle változatban építik meg és szállítják le. Tíz lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg hat példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak a különleges műveleti légicsoport (SOATU, lásd a gyakorlatokkal kapcsolatos cikkünket) képesség létrehozására vonatkozó szövetségesi felajánlás teljesítésére.
Az Airbus Helicoptersnek a franciaországi Marignane-ban lévő (a fúzió előtt Aerospatiale) gyárában a magyar gépek közül először egy SOF változatú került a végszerelés stádiumába idén késő tavasszal. A gép fő részegységeinek építése még 2020 szeptemberében kezdődött, elkészültét követően pedig hosszas berepülési és tesztprogram vár rá, mielőtt a tervek szerint 2023 őszén leszállítanák Magyarországra. Ugyan mintegy fél évvel később kezdtek hozzá az első TTH változatú magyar gépek előállításához a Marseille közelében lévő, 1939-ben alapított üzemben, az ütemezés szerint ezek mégis néhány hónappal korábban, talán már 2023. nyár végén megérkezhetnek Szolnokra.
A honvédség meglévő szovjet-orosz szállító- és harci helikoptereinek legutóbbi, 2016–2019-es novoszibirszki és szentpétervári nagyjavításakor nyert naptári üzemidőt figyelembe véve valószínűsíthető, hogy 2026-ig lehet „vegyes” üzem a 86. helikopterbázison. Ezt követően már az új, H145M és H225M típusokból álló helikopterflottának kell biztosítania a szükségesnek ítélt képességeket."
afc7b70344c0168b843196f07f171c15.jpg

Lehet, hogy három századba lesznek szervezve a gépek? Két tiszta szállító, meg egy vegyes a különlegeseknek?
 
"A folyamatban lévő leszállítások és képességfejlesztés miatt a honvédség helikopterbeszerzései közül eddig érthetően a könnyű H145M volt a fókuszban. Pedig a franciaországi Marignane-ban már épülnek a magyar haderő közepes H225M forgószárnyasai is.
A Honvédelmi Minisztérium 2018. december 14-én írta alá azt a szerződést az Airbus Helicoptersszel, amelynek értelmében tizenhat H225M közepes helikoptert vásárol a nemzetközi helikoptergyártó vállalattól. A honvédség forgószárnyas erőinek modernizációját jellemző többfunkciós helikopterkoncepció jegyében ezek éppúgy a HForce generikus fegyverrendszerrel ellátott gépek lesznek, mint a könnyű H145M-ek. Ez lehetővé teszi, hogy az élettartamuk során viszonylag rugalmasan lehessen konfigurálni őket az aktuálisan megszabott feladatokra, miközben a specializált típusok képességeinek túlnyomó részével rendelkeznek. A kezdeti tervek szerint leszállításuk 2023-ban kezdődik. Abban az évben négy, 2024-ben nyolc, 2025-ben újabb négy példány érkezik Szolnokra.



Bár az általános rekonfigurálhatóság alapvető szempont a beszerzésben, a 16 gépet kétféle változatban építik meg és szállítják le. Tíz lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg hat példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak a különleges műveleti légicsoport (SOATU, lásd a gyakorlatokkal kapcsolatos cikkünket) képesség létrehozására vonatkozó szövetségesi felajánlás teljesítésére.
Az Airbus Helicoptersnek a franciaországi Marignane-ban lévő (a fúzió előtt Aerospatiale) gyárában a magyar gépek közül először egy SOF változatú került a végszerelés stádiumába idén késő tavasszal. A gép fő részegységeinek építése még 2020 szeptemberében kezdődött, elkészültét követően pedig hosszas berepülési és tesztprogram vár rá, mielőtt a tervek szerint 2023 őszén leszállítanák Magyarországra. Ugyan mintegy fél évvel később kezdtek hozzá az első TTH változatú magyar gépek előállításához a Marseille közelében lévő, 1939-ben alapított üzemben, az ütemezés szerint ezek mégis néhány hónappal korábban, talán már 2023. nyár végén megérkezhetnek Szolnokra.
A honvédség meglévő szovjet-orosz szállító- és harci helikoptereinek legutóbbi, 2016–2019-es novoszibirszki és szentpétervári nagyjavításakor nyert naptári üzemidőt figyelembe véve valószínűsíthető, hogy 2026-ig lehet „vegyes” üzem a 86. helikopterbázison. Ezt követően már az új, H145M és H225M típusokból álló helikopterflottának kell biztosítania a szükségesnek ítélt képességeket."
afc7b70344c0168b843196f07f171c15.jpg

Legyen meg linkelve is.

 
Legyen meg itt is.
Folyamatban van az első, Magyarországnak épülő Airbus Helicopters H225M közepes többfeladatú helikopter végszerelése. Ennek alkalmából látogatott el ma a védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos vezette delegáció a gyártó franciaországi Marignane-ban lévő gyárába. Illő pillanat a LégierőBlogger századik hírbejegyzéséhez

SOF 1, Final Assembly Line, Marignane.

Erről volt ma hír???
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: kampfi and formosa1
Folyamatban van az első, Magyarországnak épülő Airbus Helicopters H225M közepes többfeladatú helikopter végszerelése. Ennek alkalmából látogatott el ma a védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos vezette delegáció a gyártó franciaországi Marignane-ban lévő gyárába.
Erről volt ma hír???
A júliusi Aeromagazinban már a hónap elején benne volt, hétfőn pedig a weboldalukon is megírtak egy gyári kép mellé hogy épülnek a gépek. Csökkentve ezzel a szerdai Maróth hír szenzációhatását. Hogy ez kommunikációs szempontból miért volt így jó, az elgondolkodtató. De azt eddig is tudtuk hogy már épülnek a gépek. És már többször is voltak kinn megnézni. Az igazi kérdés inkább az, hogy most a gyárlátogatás előtt és után ki és mit csinált Párizsban és Bordeaux-ban...

"Maróth Gáspár végezetül aláhúzta, hogy Franciaország az európai légijárműipar fellegvára, ezért a megbeszélései során azt is áttekintették, hogy Magyarországnak milyen konkrét lehetőségei vannak arra, hogy a jövőben aktívan bekapcsolódhasson a légijárműgyártási iparágba. Ezek a tárgyalások még kezdeti fázisban vannak, de nagyon ígéretesek - fogalmazott a kormánybiztos. "
 
A júliusi Aeromagazinban már a hónap elején benne volt, hétfőn pedig a weboldalukon is megírtak egy gyári kép mellé hogy épülnek a gépek. Csökkentve ezzel a szerdai Maróth hír szenzációhatását. Hogy ez kommunikációs szempontból miért volt így jó, az elgondolkodtató. De azt eddig is tudtuk hogy már épülnek a gépek. És már többször is voltak kinn megnézni. Az igazi kérdés inkább az, hogy most a gyárlátogatás előtt és után ki és mit csinált Párizsban és Bordeaux-ban...

"Maróth Gáspár végezetül aláhúzta, hogy Franciaország az európai légijárműipar fellegvára, ezért a megbeszélései során azt is áttekintették, hogy Magyarországnak milyen konkrét lehetőségei vannak arra, hogy a jövőben aktívan bekapcsolódhasson a légijárműgyártási iparágba. Ezek a tárgyalások még kezdeti fázisban vannak, de nagyon ígéretesek - fogalmazott a kormánybiztos. "
"Az első három évben a helikoptereknek jórészt csak a tervezése zajlott, ez jelenleg 85 százalékos készültségen áll, ennek ellenére az első gépek összeszerelése már elindult a szerelőszalagon...
A kormánybiztos rámutatott, hogy ez úgy lehetséges, hogy a tervezés utolsó 15 százaléka már csak a gépek végső felszerelését (elektronikai szenzorok, különleges képességek) érinti, és a gyártás kezdeti fázisában ezekre még nincs szükség."

Gondolom itt gyártás előkészitésről logisztikai és beszállitói "tervezésről" van szó,...,mi a mákot kellene 3 évig "tervezni", hogy el lehessen kezdeni gyártani valamit, amit egyébként is gyártanak...?o_O
 
"Az első három évben a helikoptereknek jórészt csak a tervezése zajlott, ez jelenleg 85 százalékos készültségen áll, ennek ellenére az első gépek összeszerelése már elindult a szerelőszalagon...
A kormánybiztos rámutatott, hogy ez úgy lehetséges, hogy a tervezés utolsó 15 százaléka már csak a gépek végső felszerelését (elektronikai szenzorok, különleges képességek) érinti, és a gyártás kezdeti fázisában ezekre még nincs szükség."

Gondolom itt gyártás előkészitésről logisztikai és beszállitói "tervezésről" van szó,...,mi a mákot kellene 3 évig "tervezni", hogy el lehessen kezdeni gyártani valamit, amit egyébként is gyártanak...?o_O
Ezt valahogy ugy kell elkepzelni, mint a 145 eseten. Eloszor elkeszul a legi jarmu, es a vegen lesz belole csak az a katonai helikopter, amit rendeltunk.
Mi meltatlankodas ment itt mikor jottek a kepek a szenzorok nelkuli 145-rol.
Na, itt is lesz majd lehetoseg.
 
Ezt valahogy ugy kell elkepzelni, mint a 145 eseten. Eloszor elkeszul a legi jarmu, es a vegen lesz belole csak az a katonai helikopter, amit rendeltunk.
Mi meltatlankodas ment itt mikor jottek a kepek a szenzorok nelkuli 145-rol.
Na, itt is lesz majd lehetoseg.
Főleg ha azokon sem lesz majd besugárzásjelző mint a H145M-eken... A tankolócső hiányára már van egy magyarázat: 2018 decemberében, amikor a H225M gépeket megrendelték, még nem volt tervben hogy lesz miből utántölteni a helikoptereket... pedig a légierő állítólag 2015 óta KC-390-et akart és minden szóba jöhető szállítógép alkalmas már helikopterek utántöltésére, kivéve a C-27 Spartan. Persze az is lehet hogy csak simán nem akartak ilyen képességet. És az is lehet, hogy azóta megjött hozzá a kedv és mégis lesz majd. Meglátjuk, majd 2023 és 2025 között kiderül.
 
Ezt valahogy ugy kell elkepzelni, mint a 145 eseten. Eloszor elkeszul a legi jarmu, es a vegen lesz belole csak az a katonai helikopter, amit rendeltunk.
Mi meltatlankodas ment itt mikor jottek a kepek a szenzorok nelkuli 145-rol.
Na, itt is lesz majd lehetoseg.
Én a H145nél valahol azt olvastam, hogy a H Force rendszert eleve bele kell építeni az összeszerelésnél, mert utólag nem lehetséges.
Szimpla ötletelés a részemről, hogy azért vehették előre a SOF verzió gyártását, még ha nem is azok lesznek átadva először, mert a franciák is rendeltek az AS híre szerint, így az Airbusnak egyszerűbb lehet legyártani ezeket az verziókat egyben valami okból.
 
Én a H145nél valahol azt olvastam, hogy a H Force rendszert eleve bele kell építeni az összeszerelésnél, mert utólag nem lehetséges.
Szimpla ötletelés a részemről, hogy azért vehették előre a SOF verzió gyártását, még ha nem is azok lesznek átadva először, mert a franciák is rendeltek az AS híre szerint, így az Airbusnak egyszerűbb lehet legyártani ezeket az verziókat egyben valami okból.
A HForce előkábelezését és a elektronikai blokkok helyét biztos meg kellett tervezni és ki kellett alakítani, mert az az eddig épült gépekben nem volt benne, csak egy tesztgépre szerelték fel eddig.
 
a H Force rendszert eleve bele kell építeni az összeszerelésnél
A HForce maga az előkészités, +kábelezés, +csatlakozók, megerősitett csomópontok, ill. elektronikai és szoftveres alaprendszer, amelyre rárakhatsz bármit. A H145M-jeinknél fizikailag csak az 5 kutmennek szánt változat tér el a + érzékelő antenna végett.
A H225M-nél is valószinű ugyanigy lesz, a 6 SOF gép kaphat extra dolgokat felszereltségileg, de mind a HForce előbeépitéseivel lesz.