A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azt hittem vmi érdekes lesz... De nem.

Van érdekesség. Igaz fotó, nem élőben látom ,de a festése ennek már a Leopárd 2A4 harckocsik színvilágát idézi, így képen.
 
Van érdekesség. Igaz fotó, nem élőben látom ,de a festése ennek már a Leopárd 2A4 harckocsik színvilágát idézi, így képen.

Ez a tavalyi budaörsi bemutatón készült kép, másmilyen lett a rendszerisités után a festése. És a név is, ezen az Ejder Yelcin felírat szerepel. Sima turné "busz". :)
 
A drónok korában már végképp nincs értelme a széttelepítésnek, éppenhogy koncentrálni kell az erőket a minél erősebb helyi légvédelmi ernyő alá!

Ja, mert eszrevetlenul dronok ezrei fogjak atkutatni a szigetorszag egeszet, gepek keresve a foldon, a brit legterben szabadon repkedve... szerinted hol van nagyobb sanszuk televagni a legierot, egy-egy borzasztoan megerositett bazison, amire raindithatnak 400-500+ tuzersegi loszert plusz 20-30 loitering dront - mikozben egyelore SPAAG meg manpadok vannak csak, ugye, nyoma sincs a RM Cheetah/Halcon-fele en masse anti-air rakettaknak - avagy szanaszet szorodva az orszagban, minden squadron mondjuk 2-3 helyree szetszorodva (ugye van nekik vagy 200+ gepuk)...?
 
Lassan eljutnak oda, mint a svedek 70 evvel ezelőtt...
Az Aero magazin júliusi számában van egy hosszabb cikk a Viggenről (az autópályás üzemelést ennél a típusnál kezdték).

Le van benne vezetve, hogy az autópályaszakaszok, amikről a gépeiket üzemeltethetik eleve az úthálózatba tervezett és épített szükségrepterek, a pálya mellett kapcsolódó gurulóutakkal, ahol lehetett HASokkla, raktárakal ~1500 főre tervezett kiszolgáló épületekkel.

Szóval nagyon nem az volt, hogy végigautóztak az útjaikon, és itt-ott ráböktek, hogy ez jó lesz leszállópályának.
:)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Az Aero magazin júliusi számában van egy hosszabb cikk a Viggenről (az autópályás üzemelést ennél a típusnál kezdték).

Le van benne vezetve, hogy az autópályaszakaszok, amikről a gépeiket üzemeltethetik eleve az úthálózatba tervezett és épített szükségrepterek, a pálya mellett kapcsolódó gurulóutakkal, ahol lehetett HASokkla, raktárakal ~1500 főre tervezett kiszolgáló épületekkel.

Szóval nagyon nem az volt, hogy végigautóztak az útjaikon, és itt-ott ráböktek, hogy ez jó lesz leszállópályának.
:)
Hat, a szetszort vészhelyzeti légierő az vagy 60 eves doktrina a svedeknel, erősen téved a cikkíró, guglizz ra, Bas 60 néven indult, 1958ban... szerintem a cikk felreertette és a Bas 90 doktrinat gondolta elsőnek...? Nem igy van, az mar a Bas 60 utodja.

Másrészt az autopalyakat latod a mostani gyakorló videon is, de bizony semmi különös nincs bennuk, forgalom elől lezárják felorara, amig landol, megfordul es felszall par gép, ex megy rendszeresen, semminextra nincs az uton.
Nnnek nincs köze ahhoz, hogy vannak elokeszitett, szetszort utánpótlási pontok is, logikusan.
 
Ja, mert eszrevetlenul dronok ezrei fogjak atkutatni a szigetorszag egeszet, gepek keresve a foldon, a brit legterben szabadon repkedve... szerinted hol van nagyobb sanszuk televagni a legierot, egy-egy borzasztoan megerositett bazison, amire raindithatnak 400-500+ tuzersegi loszert plusz 20-30 loitering dront - mikozben egyelore SPAAG meg manpadok vannak csak, ugye, nyoma sincs a RM Cheetah/Halcon-fele en masse anti-air rakettaknak - avagy szanaszet szorodva az orszagban, minden squadron mondjuk 2-3 helyree szetszorodva (ugye van nekik vagy 200+ gepuk)...?
A gépek széttelepítése akkor működőképes, ha az ellenségnek nincs jól működő felderítése. Különben csak könnyű célpontot csinálsz belőlük.

Ha felderítették, akkor egy vasbeton fedezékben sokkal nagyobb az esély a túlélésre, mint az erdőben egy ponyva alatt.

2021 -ben azt feltételezni, hogy nem tudnak néhány drónt beküldeni, és felderíteni azt a nem túl sok helyet az autópályán, ami alkalmas repülőgépek üzemtetésére, szerintem naivitás.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen
Mivel legutóbb én írtam a rosszat a középiskolai katonai előkészítőről ebben a hozzászólásban, úgy illik, hogy a jót is megírjam.

A kislányt elvitték ernyőzni, ugrott, és boldogan vigyorog. Apuka nagyon büszke, hosszasan ecsetelte az eseményeket, én pedig annyit tudtam mondani, remélem tényleg katona lesz belőle.

Megy ez, jár a dicséret.
 
A gépek széttelepítése akkor működőképes, ha az ellenségnek nincs jól működő felderítése. Különben csak könnyű célpontot csinálsz belőlük.

Ha felderítették, akkor egy vasbeton fedezékben sokkal nagyobb az esély a túlélésre, mint az erdőben egy ponyva alatt.
Felreertesz valamit: a cel felszallni veluk, mielőtt a foldon tamadnak oket, nem kibekkelni elbujva...

2021 -ben azt feltételezni, hogy nem tudnak néhány drónt beküldeni, és felderíteni azt a nem túl sok helyet az autópályán, ami alkalmas repülőgépek üzemtetésére, szerintem naivitás.
Milyen "nem tul sok helyet"? :eek: A briteknek a romaiak ota vannak karbantartott utjaik, valami felmillio (!) kilometernyi... nem tudom, a Typhoonnal mennyi a tav, de pl a Gripennek 500-600 m egyenes kell mindossze felszallni ill. landolni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Milyen "nem tul sok helyet"? :eek: A briteknek a romaiak ota vannak karbantartott utjaik, valami felmillio (!) kilometernyi... nem tudom, a Typhoonnal mennyi a tav, de pl a Gripennek 500-600 m egyenes kell mindossze felszallni ill. landolni.
Kurvára nem mindegy milyen az út teherbírása meg minősége mert startnál szétbassza utat is gépet is. Valószínüleg olyan rész ami optimális minden tekintetben nincs olyan sok (a svédek pl direktben erre készülve építették az autópályáikat)
 
https://www.armyrecognition.com/def..._wing_attack_drone_to_a_foreign_customer.html

Szerintetek? Normális felfegyverzett forgószárnyas drón kevés van, piaci rés amire ráharaphatunk?
A héten nem tudjuk, merre járt Maróth...

60f831264e3fe00e3ce77072.jpg
 
Kurvára nem mindegy milyen az út teherbírása meg minősége mert startnál szétbassza utat is gépet is.
Hat, felmillio kilometerbol szerintem biztosan lesz olyan, ami egy ilyen veszhelyzetben belefer (a legkisebb gondjuk is nagyobb lesz annal, hogy par utszakaszon aggodjanak.)

Valószínüleg olyan rész ami optimális minden tekintetben nincs olyan sok
Felmillio kilometerbol nincs sok? Ne vicceljetek mar.

(a svédek pl direktben erre készülve építették az autópályáikat)
Ez mar masodszor hangzik el... nem egeszen, az elejetol mar a gepeket is terveztek olyanra. A Bas 60 a meglevo autopalyakra epult, utana jott ez csak be tervezesi szempontkent.