Ez a Budaörsön bemutatott jármű!Van érdekesség. Igaz fotó, nem élőben látom ,de a festése ennek már a Leopárd 2A4 harckocsik színvilágát idézi, így képen.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez a Budaörsön bemutatott jármű!Van érdekesség. Igaz fotó, nem élőben látom ,de a festése ennek már a Leopárd 2A4 harckocsik színvilágát idézi, így képen.
Van érdekesség. Igaz fotó, nem élőben látom ,de a festése ennek már a Leopárd 2A4 harckocsik színvilágát idézi, így képen.
Igen itt még stimmelt a sárga,hasonlított a Leopardéhoz, utána már narancsos lett az a sárga...!Ez a tavalyi budaörsi bemutatón készült kép, másmilyen lett a rendszerisités után a festése. És a név is, ezen az Ejder Yelcin felírat szerepel. Sima turné "busz".
A drónok korában már végképp nincs értelme a széttelepítésnek, éppenhogy koncentrálni kell az erőket a minél erősebb helyi légvédelmi ernyő alá!
Az Aero magazin júliusi számában van egy hosszabb cikk a Viggenről (az autópályás üzemelést ennél a típusnál kezdték).Lassan eljutnak oda, mint a svedek 70 evvel ezelőtt...
Hat, a szetszort vészhelyzeti légierő az vagy 60 eves doktrina a svedeknel, erősen téved a cikkíró, guglizz ra, Bas 60 néven indult, 1958ban... szerintem a cikk felreertette és a Bas 90 doktrinat gondolta elsőnek...? Nem igy van, az mar a Bas 60 utodja.Az Aero magazin júliusi számában van egy hosszabb cikk a Viggenről (az autópályás üzemelést ennél a típusnál kezdték).
Le van benne vezetve, hogy az autópályaszakaszok, amikről a gépeiket üzemeltethetik eleve az úthálózatba tervezett és épített szükségrepterek, a pálya mellett kapcsolódó gurulóutakkal, ahol lehetett HASokkla, raktárakal ~1500 főre tervezett kiszolgáló épületekkel.
Szóval nagyon nem az volt, hogy végigautóztak az útjaikon, és itt-ott ráböktek, hogy ez jó lesz leszállópályának.
A gépek széttelepítése akkor működőképes, ha az ellenségnek nincs jól működő felderítése. Különben csak könnyű célpontot csinálsz belőlük.Ja, mert eszrevetlenul dronok ezrei fogjak atkutatni a szigetorszag egeszet, gepek keresve a foldon, a brit legterben szabadon repkedve... szerinted hol van nagyobb sanszuk televagni a legierot, egy-egy borzasztoan megerositett bazison, amire raindithatnak 400-500+ tuzersegi loszert plusz 20-30 loitering dront - mikozben egyelore SPAAG meg manpadok vannak csak, ugye, nyoma sincs a RM Cheetah/Halcon-fele en masse anti-air rakettaknak - avagy szanaszet szorodva az orszagban, minden squadron mondjuk 2-3 helyree szetszorodva (ugye van nekik vagy 200+ gepuk)...?
Felreertesz valamit: a cel felszallni veluk, mielőtt a foldon tamadnak oket, nem kibekkelni elbujva...A gépek széttelepítése akkor működőképes, ha az ellenségnek nincs jól működő felderítése. Különben csak könnyű célpontot csinálsz belőlük.
Ha felderítették, akkor egy vasbeton fedezékben sokkal nagyobb az esély a túlélésre, mint az erdőben egy ponyva alatt.
Milyen "nem tul sok helyet"? A briteknek a romaiak ota vannak karbantartott utjaik, valami felmillio (!) kilometernyi... nem tudom, a Typhoonnal mennyi a tav, de pl a Gripennek 500-600 m egyenes kell mindossze felszallni ill. landolni.2021 -ben azt feltételezni, hogy nem tudnak néhány drónt beküldeni, és felderíteni azt a nem túl sok helyet az autópályán, ami alkalmas repülőgépek üzemtetésére, szerintem naivitás.
Kurvára nem mindegy milyen az út teherbírása meg minősége mert startnál szétbassza utat is gépet is. Valószínüleg olyan rész ami optimális minden tekintetben nincs olyan sok (a svédek pl direktben erre készülve építették az autópályáikat)Milyen "nem tul sok helyet"? A briteknek a romaiak ota vannak karbantartott utjaik, valami felmillio (!) kilometernyi... nem tudom, a Typhoonnal mennyi a tav, de pl a Gripennek 500-600 m egyenes kell mindossze felszallni ill. landolni.
A héten nem tudjuk, merre járt Maróth...https://www.armyrecognition.com/def..._wing_attack_drone_to_a_foreign_customer.html
Szerintetek? Normális felfegyverzett forgószárnyas drón kevés van, piaci rés amire ráharaphatunk?
the importing country is from Turkic republics.https://www.armyrecognition.com/def..._wing_attack_drone_to_a_foreign_customer.html
Szerintetek? Normális felfegyverzett forgószárnyas drón kevés van, piaci rés amire ráharaphatunk?
Hat, felmillio kilometerbol szerintem biztosan lesz olyan, ami egy ilyen veszhelyzetben belefer (a legkisebb gondjuk is nagyobb lesz annal, hogy par utszakaszon aggodjanak.)Kurvára nem mindegy milyen az út teherbírása meg minősége mert startnál szétbassza utat is gépet is.
Felmillio kilometerbol nincs sok? Ne vicceljetek mar.Valószínüleg olyan rész ami optimális minden tekintetben nincs olyan sok
Ez mar masodszor hangzik el... nem egeszen, az elejetol mar a gepeket is terveztek olyanra. A Bas 60 a meglevo autopalyakra epult, utana jott ez csak be tervezesi szempontkent.(a svédek pl direktben erre készülve építették az autópályáikat)
Nekem ezzel a formátummal fenntartásaim vannak. Quadrocopter-t én inkább csak felderítésre alkalmaznék.https://www.armyrecognition.com/def..._wing_attack_drone_to_a_foreign_customer.html
Szerintetek? Normális felfegyverzett forgószárnyas drón kevés van, piaci rés amire ráharaphatunk?
A Switchblade szerintem is joval praktikusabb. Amcsik integralnak kilencet a felderito APC-re es a (tulterhelt) gyalogsag is inkabb elvisz meg plusz 2.5 kilot a +7kg mar nagyon sok lenne. Ha meg kell a nagyobb "kaliber" akkor letezik a 600-as verzio is .Nekem ezzel a formátummal fenntartásaim vannak. Quadrocopter-t én inkább csak felderítésre alkalmaznék.
Egy ekkora drón már komoly pénzbe kerül, és ahhoz képest, hogy mekkora kárt csinál, meg különösen drága.
Ha már öngyilkos drón, akkor ettől a cégtől a csőből indítható Alpagu (egy nagyon durva Switchblade koppintás) sokkal inkább értelmezhető lenne.
Majdnem 30km/h-val nagyobb sebesség. Szerintem olcsóbb szerkezet, és mellette kisebb radar keresztmetszet. A merevszárnyas verzióknál ugye csak egyetlen propellerre, és motorra van szükség.
Hja és nem visz magával felesleges lábakat sem.
Ha jól látom, elég komoly swarming fejlesztést tettek a forgószárnyas eszközök mögé.
Ha minden kötél szakad, akkor egy ilyen Kargu drón egy all-around megoldásnak jó lehet, de van szerintm jobb.
Alapvetően annak sem látom sok értelmét, hogy egy totál nem áramvonalas megoldást találtak ki. Nem értem, hogy miért kell külön formázott robbanófej felülre, meg külön egy érzékelő "torony" a gép hasa alá. Én azt hittem, hogy a fegyver rész kilőhető, és így nem semmisül meg a gép, de nem....
Ha már mindenképpen öngyilkost akartak csinálni, akkor a legegyszerűbb az lett volna, ha egy "sima" 60-as aknavető gránátot lehetne belepattintani, egy spéci elektromos gyújtóval. Szerintem a szárnyrész és a kivetőtöltet, valamint egy egyszerűsített (könnyebb) gyújtóval bőven beférne a 60-as gránátvető robbanóereje a 1,3kg hasznos teherbe.
A "tornyot" meg a gép törzsének síkjába kellett volna beépíteni.