A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Szerintem a G5 annyira M113 mint a KF41Marder
a G4 (2-3) nek még lehetett köze az M113 hoz mint a KF31 nek a Marderhez
pláne hogy a G5 ök teljesen új gyártásúak. ahogy a kf 41 esek is
5466707850_b99da11323_c.jpg

d030f3e1bf8359a33f808e47784826e0.jpg

EU9d-VLXsAM7NhX.jpg:large
 
De, csak attól még tízévente nem áratana nagyjavítani ezek meg isten se tudja mikor voltak.

Mondjuk biztos ami biztos alapon egy-két századra való gépet lehetne nagyjavíttatni most. Ha csúszna a váltás, nem kell majd annyira kapkodni. Persze az is megoldás lehet, hogy ha késve érkezik az új PSZH, akkor egy ideig análkül maradunk, csak az szar megoldás szerintem.
 
Mondjuk biztos ami biztos alapon egy-két századra való gépet lehetne nagyjavíttatni most. Ha csúszna a váltás, nem kell majd annyira kapkodni. Persze az is megoldás lehet, hogy ha késve érkezik az új PSZH, akkor egy ideig análkül maradunk, csak az szar megoldás szerintem.
Igen ez mindneképp érdemes lenne szerintem is. Főleg ha addigra a Gidrán pár speciális szerepkört amit most BTR változatok visznek kivált addig.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
ne fogadjál ameddig a javát ki nem vónják nem kerül piacra mire piacra kerül a csomag lessz 2027-28 is de lehet 30 is... 20 ébesek lessznek a gépek zöme kb nagyfelújítáás tárgyalás szállítás rendszerbehelyezés kiképzés rá hogy bevthetőek legyenek... 25 éves gépek lessznek addigra mire minden lemegy... 2025 től már a mi hibrid csúcstechnikánk is szállítva lessz ezt hidd el. (a jármű fele már most késszen van :) ) a pirannyák legyenek csak a románoké.
Szittya! Most mondd el, ha tudsz valamit! Nem szép dolog a titkolózás.
 
Mennyi lett modernizálva a Currusnál? Akkor nem kaptak nagyjavítást? Vagy az meghaladja a képességeiket?

Ha a Currus felújít valamit az nem hogy nem növeli az élettartamát hanem csökkenti.

Egy példa: a motorfelújítas úgy történik jobb helyeken hogy kiveszik a motort, szétszedik, zsirtalanítják kicserélik a tömítéseket stb. Majd visszaszerelik.

Itt történt olyan (saját szememmel láttam) hogy a motorterajtót kinyitva lefújták hőálló ezüsttel a motor tetejét, visszacsukták hogy kész van.

Minő meglepetés 2 perc járatás után besült a motor.

Én 9 járművet vittem oda a saját lábán felújítás után 6 nem tudott kijönni a Currus telephelyéről. A maradék 3 se jutott el Pestig.

A nagy modernizáció pedig annyi hogy smirglipapírt ragasztottak a tetejére zöldre festették hogy nedves időben se csússzon. Illetve egy régi MK-67 ládát kibéleltek hőtükör fóliával feltették az oldalára hogy az ásványvíz hideg maradjon.

Ez a szintje a Currus nak...
 
Belgium megrendelte a Griffonokat, ha megérkeznek (majd 2025-től) - legalábbis a netes hírek szerint - kivonják a jelenlegi Piranha III APC-ket a rendszerből. Tudom, hogy itt sokan csak a legújabb, legdrágább eszközöket fogadják el, de ezek az apc-k nem túl régiek (2007-2013 között gyártották őket) még bőven jók lennének a területvédelmi ezredeknek. Az új eszközök árának töredékéért lehetne viszonylag modern apc a tartalékosoknak, sőt akár a közepes dandárban is, mert a beharangozott kerekes 8X8 hibrid űrtechnika, hogy addigra nem lesz legyártva arra bátran lehet fogadni.
Megint indul a "vegyuk meg mas levedlett-elavult szarat mert occso" kanyar? 2-3 havonta elkezdi valaki...
 
a jármű fele már megvan (nem titok hogy a boxer elemeire fog épülni)
Szerintem sokkal inkabb a Lynxere, logikusan...? Ha van egy csopp eszuk, ugyanazt a modularis rendszert ( Lance tornyot stb) teszik ra majd, mint ami a Lynxen is cserelheto 1-2 ora alatt:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A bejelentésben 23-ra volt prototípus 25-től volt a gyártás. (azt nem állítom hogy ez nem csúszhat)
Igazabol a proto biztos nem fog, mert az kis osszeg, a full gyartas egy masik kerdes, mert most meg csak kb tudjak a koltsegeket, lassuk be.

Jah de teoretikusan mondom, hogy ha arról lenne szó, hogy mindenképpen szükségünk van rá akkor nem rossz. Egy alvázon mindent lefed a tüzérségen kívül.

https://www.joint-forces.com/features/42304-piranha-iiic-aiv-in-belgian-service-pt1

Hat, en nagyon remelem, hogy nem lesz kozunk hozza, vigyek csak a romanok, nekik valoak...

Szerintem kész van már. Talán arról is szó volt, hogy a Merdedes is ezt fogja használni.
Az energiacellát, nem a hajtást.

Az osszes haszongepjarmuceg all at hidrogenre, mar regen keszen van a hajtas.
Amugy a nemeteknel ez allamilag tamogatott folyamat. A RM amugy csak a recirculation blowert szallitja a Merci fuel cell hajtasaba, de az lenyeges, mert az gyujti be es teriti vissza a reakcioban fel nem hasznalt hidrogent a stackbe:

2020-01-16_20-40-09__B_Radius8_Smoothing4_.jpg


A BMWnek kozosen keszitettek el az o fuel cell hajtasukat, ezt is allami tamogatasbol (nemet szovetsegi Szallitasi Miniszterium meg valami orszagos fuel cell gittegylet penzelte) es egyetemi partnerekkel, amugy nekik is szallitja mar ezt az elemet - meg valami eletric cathod stb cuccokat - a RM (konkretan ugy remlik a Mechatronics ala tartozo Pierburg.)

2019-08-14_Rheinmetall_fuel_cell_components.jpg


Bocs. Akkor kevertem a kettőt.

Egyiket sem, de amugy a hajtas tobb kulcselemet a RM szallitja az osszes nemet nagy markanak a lassan erkezo fuel cell jarmuveikbe. Szerintem a hajtas maga regen keszen van mar, de ugye egyreszt hibridet kell csinalni, masreszt azt adaptalni kell egy katonai 8x8 a megrendelo (MH) speckoi szerint, szoval attol, hogy esetleg van mar valahol egy proto Boxer fuel cell-diesel hybrid hajtassal (szerintem tuti), attol meg lesz boven mivel tokolniuk Kaposvaron 2024-ig a protoval.