Az 56 Leopard személyzet feltöltésében örök probléma marad, hogy Tata nagyon rossz választás volt, mint a legerősebb dandár erő helyszíne. A város körül legalább 56 multi is meg van telepedve, munkaerő hiányt okozva a régióban, a dandár létszámának fenntartása örökös probléma marad. Sokkal jobb lenne elosztani, vagy áthelyezni a technikát máshova, mondtak itt sokan jó ötleteket a méltatlanul elhanyagolt de nagy katona múlttal büszkélkedő nagyvárosainkat például.
Komolyan felmerült a helyőrség parancsnok váltáskor a dandár zenekar feloszlatása is Tatán, mert nem trombitások kellenek hanem lövészek ... egyébként is egy "ZS" ligás, tehetségtelen vezetővel működő cirkusz. Sajnos a város megmentette őket, így a dandárnak van egy henye zenekara, létszáma pedig nincs.
Szerintem ez egy kozkeletű tévedés.
Az 56 harckocsiba, kb. 224 fő kell. Darabra. Szerintem a HKZ létszáma lassan eléri ezt, de, hogy 2025-re lesz ennyi hk-s, az biztos.
A Hiúz esetében már kicsit nehezebb lesz.
De az egy hatalmas tévedés, hogy a fiatalok a regionális munkaerőpiaci helyzet miatt nem jönnek.
A katona nem így gondolkodik!
A varrónő, a segédmunkás igen. A katona nem.
Aki katona akar lenni, az nem a helyi lehetőségeket vizsgálja, bizonyos anyagi feltételek között.
A fiatal kalandot, kihívást keres, a varrónő munkalehetőséget és több fizetést.
A varrónő megteheti, hogy a szomszéd városba lévő céghez megy, ha 10-20 ezerrel többet kap.
A katona nem. És a katonának többet ér a kaland és az élmény, ezért az anyagi ösztönző kissé háttérbe szorul döntésénél.
Emiatt mindegy, hogy a debreceni BMW, a miskolci Bosch, vagy a győri Audi a regionális vetélytársa a Honvédségnek.
Persze ez csak egy bizonyos határig igaz, de a területi munkaerőpiaci különbségek nem meghatározóak.
Magyarul ha Tatán egy évben 200 katonát tudsz toborozni, Miskolcon sem tudod ennek többszörösét. Mert ott is van jobban fizető munkahely.