Űrkutatás

Lehet, hogy a humorba kellett volna...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Tudni nyilván nem tudom, hogy mi fog következni. De (amivel nem kezdünk mondatot) az orbitális indító álláson elég mecerásnak tűnik a hajtómű csere, bár lehet, hogy ez is egy kidolgozandó eljárás, végül is később is lehet, hogy cserélni kell mondjuk statikus teszt után egy-két hajtóművet (a 29-ből!), ami miatt a visszaszállítás már nem tűnik olcsó opciónak. Ráadásul, ha ez egészet mint gyártást nézzük (Elon erről sokat beszél, hogy milyen nehéz), simán lehet, hogy a High Bay már foglalt lesz a következő turnus raketta miatt. Amúgy terveznek építeni egy nagyobb High Bay-t, ami úgy tűnik, hogy nagyobb alapterületű lesz, akár magasabb is.
Mindezt a nagyobb gyártási kapacitás miatt.
Állítólag a hövédő csempékből egyszerűen kifogytak és későn jött az utánpótlás. Egyébként véleményem szerint sajnos ugyanazt az utat fogja bejárni a hővédő csempe történet mint a Shuttle-nél. Minden leszállás után revízió és javítás. Kérdés a költség és a szükséges idő.
Scott Manley idevágó videója.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nagy különbség, hogy amíg az űrsikló csempézett oldalán volt a hajtóanyag tartály amiről a problémát okozó darabok (jég, szigetelés) leváltak, addig a Starship a booster tetején csücsül, így nem kell tartani a külső behatás okozta sérüléstől.
 
Lehet vótmá...

Carl Sagan beszél

Rövid változat
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Hosszabb:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A zoroszok felajánlották a segítségüket a Boeingnek, hogy megjavítják a Starlinert
Ez enyhén szólva érdekes!?
Milyen jófejek az Oroszok! :)

Számomra az volt megdöbbentő, hogy 13 szeleppel volt probléma!!!
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A zoroszok felajánlották a segítségüket a Boeingnek, hogy megjavítják a Starlinert
Ez enyhén szólva érdekes!?
Haha, mekkora trollok! :)
 
Indiai GSVL F10 rakéta harmadik fokozata beadta a kulcsot... gyújtás után elvesztették felette az irányítást. Upszi
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Perseids-in-space-orbit-900x531.jpg


 
A NASA űrhajósai elutasítják a hazugságvizsgálatot a Szojuz MS-09 űrhajó ügyében
A lyukat a Szojuz MS-09 űrhajóban, olyasvalaki fúrta aki nem ismerte az űrhajót
"Először is, a női űrhajós betegsége, amely az első ismert előfordulása a mélyvénás trombózisnak az űrállomáson , és az a tény, hogy Serena Maria Auñón-Chancellár szenvedett az állapottól megjelent egy tudományos cikkben csak azután, hogy visszatért a földre."
Megvan a lehetséges elkövető.
 
Kínai konkurencia van készülőben a BlueOrigine suborbitális rakétájához! LOL!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Kínai konkurencia van készülőben a BlueOrigine suborbitális rakétájához! LOL!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Gondolom, hogy maradéktalanul minden jogdíjat kifizettek a Crew Dragon terveinek maradéktalan felhasználásért!?! :) o_O
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Csak jelzem, hogy jelenleg ilyen mértékü technológiai forradalom kellős közepén tartunk, és a legtöbb embernek erről fingja sincs.
Amikor havonta tudnak teljesen újjátervezni mindent pl.: egy Raptor hajtóművön.
Persze most az űriparban van ennek óriási reneszánsza, de nagyon rövid időn belül mindennapossá válik a hadiiparban illetve egyéb más intenzív fejlesztésigényű területeken.
A gyerekeimmel aktívan ismerkedünk a 3D nyomtatás rejtelmeivel.... :rolleyes: