Űrkutatás

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 171
113
A probléma többrétegű, kiemelném, hogy a világegyetem nem végtelen és tágul. Meg bekavar, hogy a csillagok sem világítanak örökké, a fény hullámhossza megváltozik, meg elnyelődik útközben, a fényáram erőssége a fényforrástól mért távolság négyzetével fordított arányban csökken. De egy nagyon jó összefoglaló van:


Mint írja is, nem biztos, hogy mindent tudunk e témakörben. :)
És egy 1.000.000 fényévre lévő galaxis fényéből egy 1.000.000 fényév sugarú gömbfelületen eloszlott fény távcső felületének megfelő részét látjuk, már ha jól értelmezem. Ami elég kis hányad.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 600
25 906
113
És egy 1.000.000 fényévre lévő galaxis fényéből egy 1.000.000 fényév sugarú gömbfelületen eloszlott fény távcső felületének megfelő részét látjuk, már ha jól értelmezem. Ami elég kis hányad.
Igen, mintha belenéznél a szobában a 100-as izzóba, de a galaxis távolabb van. :) Érdekességképp, láttak már szupernova fényének visszaverődését más, távolabbi por/gáz felhőkön. :)
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 766
17 859
113
E

Hold Kincs-Hélium-3
Persze, ki kell menni az űrbe a "világ legigazabb filantrópjainak" a kaupzárási pánikot feldolgozandó - mondjuk hélium 3-ért, miközben egy mezei CANDU reaktorral is termelhető.

A 3 majom tett róla, hogy mára úgy álljak az űrkutatáshoz, mint a Forma1-hez - a műszaki részét továbbra is imádom, de a körítés és a páváskodás meg a nagyotmondás taszít.

Kortünet ez a kórtünet.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 177
14 808
113
A Starliner hibája késlelteti az indítást

Kezd baromira kínos lenni a Boeing..
A hiba állítólag a starliner meghajtó rendszerében volt, váratlan szelep pozíció...
"unexpected valve position indications in the propulsion system”
Alighanem valami szoftveres hiba, de rohadt ciki.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 600
25 906
113
Valószínűleg nem szoftveres hiba van.

"A CST-100 Starliner űrhajó személyzet nélküli tesztrepülésének indítás előtti előkészületei során a Boeing mérnökei, akik a jármű állapotát és állapotát figyelték, váratlan szelepállásjelzéseket észleltek a meghajtórendszerben" - áll a vállalat közleményében. "A problémát eredetileg a Kennedy Űrközpont térségében tegnap lezajlott elektromos viharokat követő ellenőrzések során észlelték".

"A Boeing közölte, hogy a mérnökök kedd délután ciklikusan működtették a szervizmodul meghajtórendszerének szelepeit. A források szerint az adatok továbbra is azt jelezték, hogy a szelepek nem a várt módon viselkednek, de a Boeing közölte, hogy a probléma számos lehetséges okát kizárta, beleértve a szoftvert is."


Sajnos még reszelni kell rajta.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 177
14 808
113
Persze, ki kell menni az űrbe a "világ legigazabb filantrópjainak" a kaupzárási pánikot feldolgozandó - mondjuk hélium 3-ért, miközben egy mezei CANDU reaktorral is termelhető.

A 3 majom tett róla, hogy mára úgy álljak az űrkutatáshoz, mint a Forma1-hez - a műszaki részét továbbra is imádom, de a körítés és a páváskodás meg a nagyotmondás taszít.

Kortünet ez a kórtünet.
Elonnál és Jeff Bezosnál sem a Helium 3 a cél.
Musk a Marsot célozza, neki a Hold csak egy tanulási-fejlesztési lépcsőfok. Bezos pedig Föld körüli O'Neill hengereket szeretne majd egyszer.

Lehet őket utálni, de új lendületet adnak az űrszektornak.

Musk meg egyedülálló módon még közel is engedi a jónépet, lásd a fentebb linkelt Everyday Astronaut videót.

És Musk még nem is öreg, hogy kapuzárási pánik miatt cselekedne..
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
És Musk még nem is öreg, hogy kapuzárási pánik miatt cselekedne..
Meg ő szerintem sosem fog felmenni.
Hiszen már megtehette volna egy dedikált Crew Dragonnal.
Ezek a bohóckodások, amiket Bezos meg Branson nyomott, azok gyakorlatilag nem teljesítmények.
Az, hogy megtapasztalták a súlytalanságot esetleg, azt egy parabola pályán közlekedő légköri repüléssel megoldhatták volna.
Az űrhajózás onnan kezdődik, hogy megvan az esélye, hogy odafent marad.
Szerintem ezt a dolgot Musk sosem fogja kockáztatni. Esetleg valamikor nagyon idősen.
További különbség még a három pasas között, hogy a két kamuűrhajós az entertainment szektorban gondolkodik elsősorban. Igen még Bezos is, addig, amíg a New Glenn működő nem lesz.
Azonban szerintem egyik sem fog soha annyit kockáztatni a vagyonából, hogy valódi űrhajó legyen az eredmény.
Nekem az az érzésem, hogy a New Glenn is inkább csak ígéret marad.
Nem tudom, hogy Bezos ki fog-e tartani addig, hogy működő űrhajó legyen, vagy hamarabb kiszáll a programból.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 177
14 808
113
Meg ő szerintem sosem fog felmenni.
Hiszen már megtehette volna egy dedikált Crew Dragonnal.
Ezek a bohóckodások, amiket Bezos meg Branson nyomott, azok gyakorlatilag nem teljesítmények.
Az, hogy megtapasztalták a súlytalanságot esetleg, azt egy parabola pályán közlekedő légköri repüléssel megoldhatták volna.
Az űrhajózás onnan kezdődik, hogy megvan az esélye, hogy odafent marad.
Szerintem ezt a dolgot Musk sosem fogja kockáztatni. Esetleg valamikor nagyon idősen.
További különbség még a három pasas között, hogy a két kamuűrhajós az entertainment szektorban gondolkodik elsősorban. Igen még Bezos is, addig, amíg a New Glenn működő nem lesz.
Azonban szerintem egyik sem fog soha annyit kockáztatni a vagyonából, hogy valódi űrhajó legyen az eredmény.
Nekem az az érzésem, hogy a New Glenn is inkább csak ígéret marad.
Nem tudom, hogy Bezos ki fog-e tartani addig, hogy működő űrhajó legyen, vagy hamarabb kiszáll a programból.
Bezos tuti nem száll ki. Hatalmas beruházások mentek végbe és Jelenleg is folynak a Blue Originnél. Csak kevésbé van szem előtt. A NewGlenn is halad, csak lassan, legutóbbi hír, hogy ők is átállnak az acél hajótestre a Karbon helyett.

A legnagyobb különbség szerintem, hogy amíg Bezos inkább csak a pénzt tolja be, addig Musk komolyan benne is van a projektben.

Nézd meg a legutóbbi Everyday Astronaut videót. A csávó szinte mindenben képben van, legyen szó hajtóműről, avionikáról vagy termelés irányításról.