Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 551
46 577
113
erről a 256c variánsról semmi infó nem lelhető fel...
Ahogy a 256b-ről sem nagyon találsz elsőre semmit a RENK portfoliojában. Pedig az biztosan az AJAX és a hasonló hízlalt ASCOD-ok sebváltója.
továbbá azért is meglepő a dolgo, ugyanis az eredeti kf31 még jóval könnyebb volt....és valószínűleg nem véletlen, hogy @mindenen kívül -nek is a 45 tonnát emlegették a súlynál....
A KF31 teljesen más motor és váltó kombinációt használ. Az ausztrál tender kapcsán került ki, hogy a KF41-nek ez egy komoly előnye, hogy a későbbi fejlesztéseket el tudja bírni, ugyanis 50t-ig terhelhető mind a felfüggesztés, mind a sebváltó.
A motor pedig alapból 800kW, de vészhelyzeti szituban rövid ideig képes 850kW leadására is. Tehát nem lehet a lekorlátozós verzió igaz, ugyanis a vészhelyzetben a 850kW-tal pillanatok alatt szétszakítanák a váltóművet. És pont emiatt kell léteznie a 256c-nek is.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 007
36 366
113
A Lynxen van egyáltalán hagyományos optikai irányzék ("céltávcső") tartaléknak?
Ahogy nézegettem a fotókat nem nagyon láttam erre utaló nyílást az ausztrál Lynx tornyán...
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 491
18 411
113
Én egy fiatallal beszéltem a Lynxnél aki magyar volt és informatikus. Most vették fel a RM-hoz, előtte egy autógyárban dolgozott.
Mondjuk az szimpatikus volt, hogy a kérdésemre, hogy mennyire bonyolult a 30-asról a 35-ösre a csere, mondja, hogy semennyire. Itt van bent, már hozza is-mutatott a hangárba ahol a 35-össel szerelt Skyranger volt.
Csak ennyi.
Ezt egy informatikus meg is válaszolta.
Ezt a vitát lezárhatjuk.
:)
 
S

speziale

Guest
Ahogy a 256b-ről sem nagyon találsz elsőre semmit a RENK portfoliojában. Pedig az biztosan az AJAX és a hasonló hízlalt ASCOD-ok sebváltója.

jajmár...amit linkeltem pdf-ben ott is ott figyel a HSWL 256 résznél, hogy az van az Ajaxban...de ha simán a HSLW 256b-t beírod a google keresőbe legalább ad találatokat...a 256c-re meg nem igazán
továbbá az Ajaxnak a tömege és a motorteljesítménye is kisebb mint a Puma-é...szóval nem tudom mi a 256 és 256b között a különbség, de biztosan nem a terhelhetőségük....valszeg a b verziót csak annyiban tér el, hogy az Ajaxhoz igazították

A KF31 teljesen más motor és váltó kombinációt használ. Az ausztrál tender kapcsán került ki, hogy a KF41-nek ez egy komoly előnye, hogy a későbbi fejlesztéseket el tudja bírni, ugyanis 50t-ig terhelhető mind a felfüggesztés, mind a sebváltó.
A motor pedig alapból 800kW, de vészhelyzeti szituban rövid ideig képes 850kW leadására is. Tehát nem lehet a lekorlátozós verzió igaz, ugyanis a vészhelyzetben a 850kW-tal pillanatok alatt szétszakítanák a váltóművet. És pont emiatt kell léteznie a 256c-nek is.

itt álljunk akkor meg egy kapavágásra..nemrég még ott tartottunk, hogy a Lynx motorja 1100 kw, most meg ott, hogy vészhelyzetben 850 kw :D

továbbá gondolom te is tudod, hogy ezeknek a katonai cuccoknak a prospektusokban szereplő értékei nem a "kopp" értékük...szóval az egy hülyeség, hogy ha 800 helyett 850 kw-ot adsz rá, akkor az rögtön szétesik....pont olyan ez, mint, hogy a motor is tud rövid ideig 850 kw-ot....
az meg gondolom fel sem merült benned, hogy a Puma motorjának van ugyanilyen vészhelyzeti módja, és papíron a HSLW 256 már ahhoz sem lenne elég...

a kételyeimet meg csak tovább növeli, hogy az 50 tonnás tömeg alapvetően az USA OMFV tender kapcsán jött elő...csak ott meg az RM időközben az Allison-nal állt össze (és mindeközben a nálunk kiállított példány esetében meg 45 tonnáról beszélnek)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 413
120 767
113
Emberek kicsit nyugodjunk le, akkora a gép mint egy pajta sajnos. Annak minden előnyével és hátrányával együtt. A magyar verzió combat weightje (ami függ a strikeshield tömegétől is ami meg erősen kérdőjeles) bárhol lehet majd 46-49 tonna közt az ausztrálból kiindulva.

Puma: ha csak mind IFV-t nézzük jobb választás lett volna (a VJTF-es modernizáció során a nyűgök javát már kikalapálták és a belmagasságon is változtattak)
Viszont ha mint járműcsalád alapot nézzük akkor viszont mivel nem moduláris elven lett kialakítva már nem ez a helyzet. És mi nem csak IFV-t akartunk hanem alapplatformot.

És ami az RM-nek vitte teljes mértékben a pálmát az az ipari együttműködés. Én ha nem lesznek komoly nyűgjei a gépnek akkor ezzel együtt tudok élni. Még mindig nagyon potens és modern platform amiben bőven van potenciál. És ha nem a világ number 1 van IFV-jét vettük hanem csak a másodikat vagy harmadikat ?

Hát eddig kilógott a pöcsünk a gatyából szóval kurvára együtt tudok élni ezzel főleg, hogy közvetlenül érint a dolog, szóval szerintem nektek is menni fog.
 
S

speziale

Guest
Emberek kicsit nyugodjunk le, akkora a gép mint egy pajta sajnos. Annak minden előnyével és hátrányával együtt. A magyar verzió combat weightje (ami függ a strikeshield tömegétől is ami meg erősen kérdőjeles) bárhol lehet majd 46-49 tonna közt az ausztrálból kiindulva.

Puma: ha csak mind IFV-t nézzük jobb választás lett volna (a VJTF-es modernizáció során a nyűgök javát már kikalapálták és a belmagasságon is változtattak)
Viszont ha mint járműcsalád alapot nézzük akkor viszont mivel nem moduláris elven lett kialakítva már nem ez a helyzet. És mi nem csak IFV-t akartunk hanem alapplatformot.

És ami az RM-nek vitte teljes mértékben a pálmát az az ipari együttműködés. Én ha nem lesznek komoly nyűgjei a gépnek akkor ezzel együtt tudok élni. Még mindig nagyon potens és modern platform amiben bőven van potenciál. És ha nem a világ number 1 van IFV-jét vettük hanem csak a másodikat vagy harmadikat ?

Hát eddig kilógott a pöcsünk a gatyából szóval kurvára együtt tudok élni ezzel főleg, hogy közvetlenül érint a dolog, szóval szerintem nektek is menni fog.

ez tök jól hangzik, csak annó azok akik fel merték vetni, hogy milyen problémái lehetnek ennek a Lynx-nek mind le lettek ugatva...meg, hogy milyen hülyék vagyunk, mert az RM jobban tudja....

másrészt van itt egy meglehetősen erős kitétel: "ha nem lesznek komoly nyűgjei a gépnek"....
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 413
120 767
113
ez tök jól hangzik, csak annó azok akik fel merték vetni, hogy milyen problémái lehetnek ennek a Lynx-nek mind le lettek ugatva...meg, hogy milyen hülyék vagyunk, mert az RM jobban tudja....

másrészt van itt egy meglehetősen erős kitétel: "ha nem lesznek komoly nyűgjei a gépnek"....
Persze és ez a jövő zenéje erősen. Eddig úgy tűnik nincsenek (cseh teszteken biztos, hogy ott vagyunk arról tudok, az ausztrálokkal nem tudom mennyire vettük fel a kapcsolatot a témában) Rajzasztalról van a gép és erősen gyerekcipőben van. Van benne rizikó. Ahogy kérdezgettem ott a komákat az RM standnál úgy lesz megoldva a dolog, hogy amit lehoznak első adagot még német gyártásból az azokkal szerzett tapasztalatokat fogják beépíteni a hazai gyártásúakba (3 tranche-es megoldásban) és a végén egységesítik a flottát.

Páran itt erősen nem bírnak a lelkesedésükkel sajnos :D
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 648
3 952
113
Milyen tablóra gondolsz? Az összehasonlító tablazat 1100kw teljesítményt ír, nem 800-850-et.
midi_img_1666.jpg