Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
A platform koncepció nagy hatékonyságú IFV-nél sajnos nem működik.
Ez az oka, hogy a Puma-nak sincs nagyon más verziója.
A hatékony IFV olyan, mint egy versenyautó. Győzni lehet vele a versenyen, de büfés kocsinak nem jó az alváza.
Ezért rossz a Lynx platform koncepció.
Ahhoz túl drága lesz, hogy alvaltozatok készüljenek belőle.
Pl:
  • A vontatója Leopard 2 alvázú Büffel, tehát azt drágán kifejleszteni nem éri meg.
  • A sebesült szállító szerepre egy 3-4 Mrd Ft értékű jármű túl drága. A németek is inkább boxert, vagy mást használnak. Ez az eü kiürítés koncepciójához is kell, hogy illeszkedjen.
  • A légvédelmi, aknavető hordozó, stb. platform is a költségeken bukhat. Egész egyszerűen olcsóbb és sok szempontból hatékonyabb lehet a 8x8-as alváz itt is.
  • A vezető kiképző a németeknél népszerű, de a nélkül is el lehet lenni. Költsége vetekszik az IFV-vel.
  • Egyedül a vezetési pontban látok fantáziát, az kellhet.
 
  • Vicces
Reactions: Chima3ra

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 468
18 526
113
Szerintem igen, mert ez nagyon ausztrál konfignak tűnik, (először a miénknek néztem, én is) tetején az Iron Fist-tel. Elég jól elkülöníthető továbbá az ausztrál ATGM (felfelé nyíló) indító téglatest tömbje a jobb oldalon.
Én is abban reménykedtem ez már a mienk egyik darabja! Szerintem ez a torony pofás db! Nekem tetszik!
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 468
18 526
113
Jó lenne már látni a magyar prototípust, hisz a teszteket követően lassan indul a sorozatgyártás.
Az ausztrál prototípusok egy évig lesznek tesztelve.
Ha 2023-tól gyártunk és elvileg az első 46 db-ot az RM kint gyártja, akkor jövőre szállítaniuk kell az első darabokat! Magyarán mostanában csak kellene lennie valami bemutatónak a Magyar prototípusal! Nagyon nagy a csend! Egy olyan Maróth féle gyárlátogatást is szívesen vennék amit az Airbus-nál tettek!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 468
18 526
113
Na most ha mi nem tesztelünk úgy mint a Csehek meg Ausztrálok, akkor a sorozatgyártás előtt ugyan úgy készül prototípus?! Vagy ez hogy zajlik ilyenkor? És utána van a sorozatgyártás?
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Ilyen lesz a miénk is kisebb változtatásokkal ugyan?

Gyakori érv, hogy a magyarok úgy is mindent elbaltáznak, a RM meg profi. Ha logikusan gondolkodok, mennyire valószínű, hogy a német cég örömmel fogadja, hogy néhány kiló és pár dollár lespórolásáért az eddigi egyetlen rendszeresítő, amely katonák a multi reklámarcai ezentúl, azért cserébe csupa olyan újság cikkeket olvas majd cégvezetőként, hogy itt leégett műszaki probléma miatt egy Hiúz, ott átlőtték a frontját a 30-asra modernizált BTR-ek?
A németnek az az érdeke, hogy az US Army vagy a BW-hez képest kis darabszámú korai megrendelők mindent vegyenek meg. És ha olyan dolog történik, ami ma még elképzelhetetlen, hogy Románia átáll az oroszok oldalára, akkor a Lynxek az oldalukkal is pattintották a jenki-svájci Piranhát, mert a pásztor nép tényleg nagyon kis kaliberrel rendszeresítette őket, de mi a felpimpelt lőszerekkel sok lyukat fúrtunk az oldalukba.

Az eredeti reklám szöveg az volt, hogy Stanag 4. Mert így olcsóbb az üzemeltetése az első háborúig. (És mert a germán abból indult ki, hogy hosszú idő óta először csak baráti népekkel határos. Úgy számolta, hogy egy európai üzemeltető még legalább egy évtizedig olcsóbb üzemanyag fogyasztással el tud lenni, csak néhány missziós járműnek lesz szüksége Stanag6-ra.) És ha helyzet van, a marketing duma szerint órákon belül felhúzható a laktanyában is maxos védelemre.
Vannak kétségeim afelől, hogy ez a gyakorlatban megvalósul-e. Sokkal reálisabbnak látom, hogy egyből összehegesztettjük maxosra és az mindig vele lesz.

De ez csak az én logikám, hogy egy új termék piacának bővítéséhez mi lenne kedvezőbb egy nemzetközi cégnek. És hogy erről meg fogja győzni a magyar vezetést, mert nekünk meg szintén ez az érdekünk.

A platform koncepció nagy hatékonyságú IFV-nél sajnos nem működik.
Ez az oka, hogy a Puma-nak sincs nagyon más verziója.
A hatékony IFV olyan, mint egy versenyautó. Győzni lehet vele a versenyen, de büfés kocsinak nem jó az alváza.
Ezért rossz a Lynx platform koncepció.
Ahhoz túl drága lesz, hogy alvaltozatok készüljenek belőle.
Pl:
  • A vontatója Leopard 2 alvázú Büffel, tehát azt drágán kifejleszteni nem éri meg.
  • A sebesült szállító szerepre egy 3-4 Mrd Ft értékű jármű túl drága. A németek is inkább boxert, vagy mást használnak. Ez az eü kiürítés koncepciójához is kell, hogy illeszkedjen.
  • A légvédelmi, aknavető hordozó, stb. platform is a költségeken bukhat. Egész egyszerűen olcsóbb és sok szempontból hatékonyabb lehet a 8x8-as alváz itt is.
  • A vezető kiképző a németeknél népszerű, de a nélkül is el lehet lenni. Költsége vetekszik az IFV-vel.
  • Egyedül a vezetési pontban látok fantáziát, az kellhet.

Bennem is felmerült már a kérdés, hogy ha a közvetlen tűznek nem kitehető aknavetős változatnak nincs szüksége annyi páncélra és kevésbé releváns a terepen való gyorsulás, akkor miért nem az olcsóbb kerekest választjuk.
De a hivatásos katonáktól a válasz az, hogy logisztikailag ideális az, ha minden ugyan azon az alvázon van. És ugyan azon a terepen biztosan elmegy, amin a láncos. (Itt mondjuk én kevésbé értem azt, hogy ha egy IFV-nél fontos az, hogy egy domboldalt megmásszon egyenesen fölfelé, akkor egy aknavetősnek miért kell őt oda követnie és miért nem lő át a domb felett, majd később a kerekeivel akár meg is kerülheti azt, ha már több kilométerrel sikerült visszaszorítani az ellenséget a tűztámogatása segítségével.)

A csapatlégvédelemnél viszont csak a közepes hatótávolságú rakétásakat tudnád kerekekre rakni, remélhetőleg lesz ilyen is. Viszont a Skyrangert vinni kell a menetoszloppal, mert a gpá lőtávolsága viszonylag kicsi és a rakétája sem tud túl sokat. Oda kell az IFV páncélzata és hogy ugyan olyan dinamikai paraméterei legyenek terepen.

Sebesült kimentő verziónál pedig ha egy nehéz dandár elakad és tűz alatt tartják, ott kérdésessé válik, hogy egy APC képes-e bemenni azért a meglőtt katonáért, amiért egy IFV még egy 30-as ágyú ellenében is bemegy és kihozza. De ha a APC-nk szintén Stanag6 lesz, akkor a kérdés jogos, attól félek. (Viszont itt kis darabszámokról beszélünk, elvileg nem jelent olyan költségnövekedést pár mentős, mintha a logisztikába csak az ő kedvéért beleraknak kerekes pótalkatrészt meg hidrogén ellátást.)

Ezt tényleg azoknak kellene megválaszolniuk, akik nagyon átlátják a dolgokat valós körülmények között. Én fotelből könnyen okoskodom.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Ha 2023-tól gyártunk és elvileg az első 46 db-ot az RM kint gyártja, akkor jövőre szállítaniuk kell az első darabokat! Magyarán mostanában csak kellene lennie valami bemutatónak a Magyar prototípusal! Nagyon nagy a csend! Egy olyan Maróth féle gyárlátogatást is szívesen vennék amit az Airbus-nál tettek!
Az a gond, hogy protó és teszt nélkül nem lehetséges sorozatban gyártani, különösen nem egy ilyen bonyolult terméket.
Én sem ülnek fel egy olyan repülőre, ami még nem repült.
Szóval valahol kellene már tesztelni a magyar változatot, hogy a világon elsőként megkapjuk jövőre a hadi használható sorozat gyártottat.
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 468
18 526
113
Az a gond, hogy protó és teszt nélkül nem lehetséges sorozatban gyártani, különösen nem egy ilyen bonyolult terméket.
Én sem ülnek fel egy olyan repülőre, ami még nem repült.
Szóval valahol kellene már tesztelni a magyar változatot, hogy a világon elsőként megkapjuk jövőre a hadi használható sorozat gyártottat.
Köszi a választ és egyetértek! De jó magyar szokás szerint megint fullba tolják a kretént és megy a titkolózás! Holott ha ezt a terméket gyártani és eladni akarjuk, és azt szeretnénk, hogy ennek a termeknek piaci sikere legyen pont tolni kellene orrba szájba! A csapból is ennek kellene folynia! Videók, reklám minden....de mi van!? A nagy büdös semmi!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 846
113
Gyakori érv, hogy a magyarok úgy is mindent elbaltáznak, a RM meg profi. Ha logikusan gondolkodok, mennyire valószínű, hogy a német cég örömmel fogadja, hogy néhány kiló és pár dollár lespórolásáért az eddigi egyetlen rendszeresítő, amely katonák a multi reklámarcai ezentúl, azért cserébe csupa olyan újság cikkeket olvas majd cégvezetőként, hogy itt leégett műszaki probléma miatt egy Hiúz, ott átlőtték a frontját a 30-asra modernizált BTR-ek?
A németnek az az érdeke, hogy az US Army vagy a BW-hez képest kis darabszámú korai megrendelők mindent vegyenek meg. És ha olyan dolog történik, ami ma még elképzelhetetlen, hogy Románia átáll az oroszok oldalára, akkor a Lynxek az oldalukkal is pattintották a jenki-svájci Piranhát, mert a pásztor nép tényleg nagyon kis kaliberrel rendszeresítette őket, de mi a felpimpelt lőszerekkel sok lyukat fúrtunk az oldalukba.

Az eredeti reklám szöveg az volt, hogy Stanag 4. Mert így olcsóbb az üzemeltetése az első háborúig. (És mert a germán abból indult ki, hogy hosszú idő óta először csak baráti népekkel határos. Úgy számolta, hogy egy európai üzemeltető még legalább egy évtizedig olcsóbb üzemanyag fogyasztással el tud lenni, csak néhány missziós járműnek lesz szüksége Stanag6-ra.) És ha helyzet van, a marketing duma szerint órákon belül felhúzható a laktanyában is maxos védelemre.
Vannak kétségeim afelől, hogy ez a gyakorlatban megvalósul-e. Sokkal reálisabbnak látom, hogy egyből összehegesztettjük maxosra és az mindig vele lesz.

De ez csak az én logikám, hogy egy új termék piacának bővítéséhez mi lenne kedvezőbb egy nemzetközi cégnek. És hogy erről meg fogja győzni a magyar vezetést, mert nekünk meg szintén ez az érdekünk.



Bennem is felmerült már a kérdés, hogy ha a közvetlen tűznek nem kitehető aknavetős változatnak nincs szüksége annyi páncélra és kevésbé releváns a terepen való gyorsulás, akkor miért nem az olcsóbb kerekest választjuk.
De a hivatásos katonáktól a válasz az, hogy logisztikailag ideális az, ha minden ugyan azon az alvázon van. És ugyan azon a terepen biztosan elmegy, amin a láncos. (Itt mondjuk én kevésbé értem azt, hogy ha egy IFV-nél fontos az, hogy egy domboldalt megmásszon egyenesen fölfelé, akkor egy aknavetősnek miért kell őt oda követnie és miért nem lő át a domb felett, majd később a kerekeivel akár meg is kerülheti azt, ha már több kilométerrel sikerült visszaszorítani az ellenséget a tűztámogatása segítségével.)

A csapatlégvédelemnél viszont csak a közepes hatótávolságú rakétásakat tudnád kerekekre rakni, remélhetőleg lesz ilyen is. Viszont a Skyrangert vinni kell a menetoszloppal, mert a gpá lőtávolsága viszonylag kicsi és a rakétája sem tud túl sokat. Oda kell az IFV páncélzata és hogy ugyan olyan dinamikai paraméterei legyenek terepen.

Sebesült kimentő verziónál pedig ha egy nehéz dandár elakad és tűz alatt tartják, ott kérdésessé válik, hogy egy APC képes-e bemenni azért a meglőtt katonáért, amiért egy IFV még egy 30-as ágyú ellenében is bemegy és kihozza. De ha a APC-nk szintén Stanag6 lesz, akkor a kérdés jogos, attól félek. (Viszont itt kis darabszámokról beszélünk, elvileg nem jelent olyan költségnövekedést pár mentős, mintha a logisztikába csak az ő kedvéért beleraknak kerekes pótalkatrészt meg hidrogén ellátást.)

Ezt tényleg azoknak kellene megválaszolniuk, akik nagyon átlátják a dolgokat valós körülmények között. Én fotelből könnyen okoskodom.
Mi van ha nem lehet megkerülni csak 2-3 órrás úttal? Akkor addig nem lesz tűztámogatás, mert jó ötletnek tűnt spórolni?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 450
113
Az a gond, hogy protó és teszt nélkül nem lehetséges sorozatban gyártani, különösen nem egy ilyen bonyolult terméket.
Én sem ülnek fel egy olyan repülőre, ami még nem repült.
Szóval valahol kellene már tesztelni a magyar változatot, hogy a világon elsőként megkapjuk jövőre a hadi használható sorozat gyártottat.
Az ausztrálok már végleges konfigot kaptak. Amit majd egy évig tesztelt a RM előzetesen.
A torony modularitása pedig nem feltétlen indokol teljes tesztet.
Tehát pl. a számunkra (és a világpiac számára) fejlesztett tornyot pl. Felrakhatja házon belül, mondjuk a KF31-es alvázra.
De az ausztrál (és a cseh) gépek elkészülte után már javában kell készülnie a mi első darabjainknak.
Az alvázunk gyakorlatilag megegyezik a 2 tesztelő ország alvázával. Azokat meg már alaposan kitesztelték korábban.
Szóval biztosan lesznek (és vannak is) tesztek, de Lynx működése szempontjából mindegy, hogy mondjuk ausztrál ATGM indítók vannak-e a torony oldalán, vagy a RM fejlesztései.
Ha egy sztenderd porton csatlakozik a modul, akkor gyakorlatilag a toronynak lényegtelen, hogy miből indítja a Spike-ot.
Ahogy a számítógépednek is tök mindegy, hogy HP vagy Brother lézernyomtatón nyomtatod ki a fekete-fehér A4-es leveledet.
Ha maga a modul hibás, akkor elegendő azt masszírozni. Tehát, ha begyűri a papírt a nyomtató, azért nem op. rendszert újratelepíteni a számítógépen.
Tehát így résztesztelésekkel egyszerűsödik a fejlesztői meló. Biztos, hogy kell majd egyben is tesztelni, de mondjuk felesleges a mi gépünk kapcsán full tesztprogramot lenyomni, elegendő egy ellenőrző tesztsorozat is.
Pl. nekünk mar nem kell felrobbantani a járművet, mivel az alváz megegyezik az ausztrálokéval. Pont emiatt a csehek is spórolnak az ilyen jellegű destruktív teszteken.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Venom85

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 791
12 123
113
Erre a sulyra visszaterve az amcsi 50mm-es agyuval/lezerrel felszerelt verzio hany tonna lehet saccperkabe?


Ha meg a Puma lett volna kivalasztva akkor is ment volna a vita honapokig hogy:
  • beletoltunk 2-3 milliardot aztan semmi ellentelezes(vagy legalabbis a Lynx-hez kepest minimalis).
  • bebaszod a fejed, nem baszod be a fejed ha magasabb vagy
  • 30mm edeskeves
  • nem megbizhato
  • csak 6-an fernek bele
  • csak IFV verzio letezik belole
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 468
18 526
113
Az ausztrálok már végleges konfigot kaptak. Amit majd egy évig tesztelt a RM előzetesen.
A torony modularitása pedig nem feltétlen indokol teljes tesztet.
Tehát pl. a számunkra (és a világpiac számára) fejlesztett tornyot pl. Felrakhatja házon belül, mondjuk a KF31-es alvázra.
De az ausztrál (és a cseh) gépek elkészülte után már javában kell készülnie a mi első darabjainknak.
Az alvázunk gyakorlatilag megegyezik a 2 tesztelő ország alvázával. Azokat meg már alaposan kitesztelték korábban.
Szóval biztosan lesznek (és vannak is) tesztek, de Lynx működése szempontjából mindegy, hogy mondjuk ausztrál ATGM indítók vannak-e a torony oldalán, vagy a RM fejlesztései.
Ha egy sztenderd porton csatlakozik a modul, akkor gyakorlatilag a toronynak lényegtelen, hogy miből indítja a Spike-ot.
Ahogy a számítógépednek is tök mindegy, hogy HP vagy Brother lézernyomtatón nyomtatod ki a fekete-fehér A4-es leveledet.
Ha maga a modul hibás, akkor elegendő azt masszírozni. Tehát, ha begyűri a papírt a nyomtató, azért nem op. rendszert újratelepíteni a számítógépen.
Tehát így résztesztelésekkel egyszerűsödik a fejlesztői meló. Biztos, hogy kell majd egyben is tesztelni, de mondjuk felesleges a mi gépünk kapcsán full tesztprogramot lenyomni, elegendő egy ellenőrző tesztsorozat is.
Pl. nekünk mar nem kell felrobbantani a járművet, mivel az alváz megegyezik az ausztrálokéval. Pont emiatt a csehek is spórolnak az ilyen jellegű destruktív teszteken.
Lényegében akkor indulhat a végleges gyártás?! És jövőre érkezhetnek az első db-ok?
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 450
113
Erre a sulyra visszaterve az amcsi 50mm-es agyuval/lezerrel felszerelt verzio hany tonna lehet saccperkabe?


Ha meg a Puma lett volna kivalasztva akkor is ment volna a vita honapokig hogy:
  • beletoltunk 2-3 milliardot aztan semmi ellentelezes(vagy legalabbis a Lynx-hez kepest minimalis).
  • bebaszod a fejed, nem baszod be a fejed ha magasabb vagy
  • 30mm edeskeves
  • nem megbizhato
  • csak 6-an fernek bele
  • csak IFV verzio letezik belole
Szerintem kb. ugyan annyi, mint a nekünk szánt, ugyanis szerintem a nekik 3D-ben bemutatott tornyok nem emberes tornyok.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 450
113
Lényegében akkor indulhat a végleges gyártás?! És jövőre érkezhetnek az első db-ok?
Hát ezt ne tőlem kérdezd, de a vállalásuk ez volt. (Mármint a '22-es szállítás)
De @krisss le is írta, hogy batchekben szállítanak, és a felmerülő változtatásokat retrofit-ben orvosolják.
Ha meg kész akarnak lenni 46db-bal 1 (1,5) év alatt, akkor már javában hegeszteni kell őket. Mondjuk az segíthet, hogy az ausztráloknál készül a tornyunk.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Az ausztrálok már végleges konfigot kaptak. Amit majd egy évig tesztelt a RM előzetesen.
A torony modularitása pedig nem feltétlen indokol teljes tesztet.
Tehát pl. a számunkra (és a világpiac számára) fejlesztett tornyot pl. Felrakhatja házon belül, mondjuk a KF31-es alvázra.
De az ausztrál (és a cseh) gépek elkészülte után már javában kell készülnie a mi első darabjainknak.
Az alvázunk gyakorlatilag megegyezik a 2 tesztelő ország alvázával. Azokat meg már alaposan kitesztelték korábban.
Szóval biztosan lesznek (és vannak is) tesztek, de Lynx működése szempontjából mindegy, hogy mondjuk ausztrál ATGM indítók vannak-e a torony oldalán, vagy a RM fejlesztései.
Ha egy sztenderd porton csatlakozik a modul, akkor gyakorlatilag a toronynak lényegtelen, hogy miből indítja a Spike-ot.
Ahogy a számítógépednek is tök mindegy, hogy HP vagy Brother lézernyomtatón nyomtatod ki a fekete-fehér A4-es leveledet.
Ha maga a modul hibás, akkor elegendő azt masszírozni. Tehát, ha begyűri a papírt a nyomtató, azért nem op. rendszert újratelepíteni a számítógépen.
Tehát így résztesztelésekkel egyszerűsödik a fejlesztői meló. Biztos, hogy kell majd egyben is tesztelni, de mondjuk felesleges a mi gépünk kapcsán full tesztprogramot lenyomni, elegendő egy ellenőrző tesztsorozat is.
Pl. nekünk mar nem kell felrobbantani a járművet, mivel az alváz megegyezik az ausztrálokéval. Pont emiatt a csehek is spórolnak az ilyen jellegű destruktív teszteken.
Bocs, de ez egyáltalán nem így van.
1. Az ausztrál tesztre majdnem nem készült el a három protó.
2. Azokkal így semmiféle gyári próba nem is történt.
3. Azok messze nem végleges konfigurációk, az az RM ajánlata. Majd, ha megrendelik, az lesz a végleges konfig, ami gyártásba kerül.
4. Egy új IFV nem egy A4-es papír. A Spike integrálása sem ment könnyen a Puma esetében, pedig mindkettő sorozatgyártott, kifejlesztett termék.
5. Hiába használnak meglévő részegysegeket, az új test, új torony, új aktív és passzív páncélvédelem kifejlesztését végig kell vinni, majd ehhez a működő harcjárműhöz lehet integrálni UAV-t, Spike-ot, stb. Tekintse, hogy az ausztrálok kívül nincs igazi működő példány, szerintem lemaradás van.
6. Az ausztrál állam 30-30 millió dollárt szánt a tesztekre. Szerinted az MH számára hozzáférhetőek az eredmények? Ha nem, akkor az RM mit mond majd nekünk, mit kell attervezni 2023-ban az időközben leszállított 46-darabon? Ha semmit, az is baj, ha még sokat az is....
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 468
18 526
113
Bocs, de ez egyáltalán nem így van.
1. Az ausztrál tesztre majdnem nem készült el a három protó.
2. Azokkal így semmiféle gyári próba nem is történt.
3. Azok messze nem végleges konfigurációk, az az RM ajánlata. Majd, ha megrendelik, az lesz a végleges konfig, ami gyártásba kerül.
4. Egy új IFV nem egy A4-es papír. A Spike integrálása sem ment könnyen a Puma esetében, pedig mindkettő sorozatgyártott, kifejlesztett termék.
5. Hiába használnak meglévő részegysegeket, az új test, új torony, új aktív és passzív páncélvédelem kifejlesztését végig kell vinni, majd ehhez a működő harcjárműhöz lehet integrálni UAV-t, Spike-ot, stb. Tekintse, hogy az ausztrálok kívül nincs igazi működő példány, szerintem lemaradás van.
6. Az ausztrál állam 30-30 millió dollárt szánt a tesztekre. Szerinted az MH számára hozzáférhetőek az eredmények? Ha nem, akkor az RM mit mond majd nekünk, mit kell attervezni 2023-ban az időközben leszállított 46-darabon? Ha semmit, az is baj, ha még sokat az is....
Tett az RM egy nyilatkozatot, hogy 23-ig leszállítja az első 46 db-ot! Ha csúszna akkor van valami ködbér vagy fizetniük kell valamit? Arra volnék kivancsi mennyire törhetik magukat, hogy ez a mennyiség jövőre valóban kész legyen?!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Erre a sulyra visszaterve az amcsi 50mm-es agyuval/lezerrel felszerelt verzio hany tonna lehet saccperkabe?


Ha meg a Puma lett volna kivalasztva akkor is ment volna a vita honapokig hogy:
  • beletoltunk 2-3 milliardot aztan semmi ellentelezes(vagy legalabbis a Lynx-hez kepest minimalis).
  • bebaszod a fejed, nem baszod be a fejed ha magasabb vagy
  • 30mm edeskeves
  • nem megbizhato
  • csak 6-an fernek bele
  • csak IFV verzio letezik belole
Csak a laikusok szintjén (nem rád gondolok).
Minden fegyver, harcjármű kompromisszum. A jó fegyver, jó kompromisszumok eredménye.

- Gripent elektrolux hűtőgyárral, stb. ellentetelezték.
Puma-t BMW-vel.
  • Azért vagy alacsonyan és kényelmetlenül, mert így több az esélyed a túlélésre, a találat elkerülésére.
  • A KMW megcsinálta a 35 mm-es tornyot, havonta betesszük ide.
  • Hogy mennyire megbízható a lynxhez képest, azt sajnos csak utólag tudjuk meg. Minden esetre azt legalább egy hadsereg rendszeresítette. A Lynx problémái lehet, hogy csak a mi problémáink lesznek. A Puma problémái a BW-é is....
  • A hat fő szerintem is hátrány, de ha ezen múlik a katonák élete, vállalnám.
  • Azt gondolom, hogy a világ leg védettebb, talán a legjobb IFV-jét használhatnánk, ami annyira speciális, ezért drága, hogy költséghatékonyabb más járművet választani a speciális feladatokra. Ez nem M113, ami mindenre jó, de ma már nem csinálnánk belőle IFV-t. Mert lehetetlen. A Puma viszont IFV-nek lett tervezve. A Lynx szerintem nem.

Mindent akartunk egyszerre. Ez nyilván nem fog menni.
Ez a baj. ;)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 349
35 205
113
Tett az RM egy nyilatkozatot, hogy 23-ig leszállítja az első 46 db-ot! Ha csúszna akkor van valami ködbér vagy fizetniük kell valamit? Arra volnék kivancsi mennyire törhetik magukat, hogy ez a mennyiség jövőre valóban kész legyen?!
Mi leszünk az elsők akik rendszeresítik, így nagy égés lenne ha elcsúsznának. Ausztrálok csak '22-ben döntenek, '24 előtt oda biztos nem szállítanak szóval kell legyen kapacitás velünk foglalkozni. Ha nálunk beégnének, akkor a sokkal nagyobb Ausztrál szerződésre sem lenne hatással - már ha ott ők a befutók. Ha pedig még sem, akkor még inkább létszükséglet lesz nekik Magyarországon jól teljesíteni határidőben, minőségben.
Az első széria biztos "bugos" lesz - de gariban javítják majd... :)
Az eddigiek alapján elég jó csapatnak tűnik a Martóth féle brigád, szóval biztos hogy jogilag körülbástyázták a projeketet (kötbér, stb.) Minden más területen kipróbált cuccot veszünk (Leo, PZH, CG, CZ) - ha bele vágtak egy "prototípus" gyártásába, akkor bizonyára bevédték magukat.