[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 270
73 987
113
Ez nem MS20, az egy 5 (!) evvel korabbi csomag.
Amiro Maroth beszélt, az valószínűleg a Mark5 upgrade csomag (benne pl az AESA radarral, az uj computing unit, uj sw, latest TIDLS, latest weapons, minden.)

Az MS20 Block1 kb. 5 éves...

A 2019-es évről szóló svéd jelentésben ez van a Block1.2-ről:

"Uppgradering till ny systemversion (MS20 Block 1.2) av JAS 39 har slutförts under 2019. Här ingår ett antal
systemrättningar och förbättringar, bland annat inom styrsystem och taktiska system men även förbättringar
inom flera vapensystem och integrationer. Exportvarianter av denna version har införts hos de tjeckiska
och ungerska operatörerna."


Angolra átfordítva:
"Upgrading to a new system version (MS20 Block 1.2) of JAS 39 was completed in 2019. This includes a number of system corrections and improvements, including in control systems and tactical systems but also improvements within several weapon systems and integrations. Export variants of this version have been introduced in the Czech Republic and Hungarian operators."


2020-ban kapták meg a svéd gépek az MS20 Block2-t, azaz lehet hogy azért nem vettük meg eddig, mert még nem is létezett/nem volt rendelhető.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Vogon

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 537
46 524
113
1. Ime a gyártó MBDA a Meteorról
https://www.mbda-systems.com/press-releases/mbda-to-supply-meteor-to-all-partner-nations/
azt írja: "...Powered by a throttleable ducted rocket...."
2.) Mi is az a "Throttleable Ducted Rocket (TDR)?
Ez a szilárd hajtóanyagú rakéta motorok azon formája ahol a szilárd hajtóanyag nem tartalmazza az égéshez szükséges oxigént, az égéshez a levegő oxigénjére van szükség.
A Meteor TDR hajtőművét a német Bayern- Chemie cég fejlesztette ki.
A hajtóanyag bór alapú.
A TDR hajtómű működéséhez az első fokozat M2 re gyorsítja a rakétát.
Természetesen ha repülőgépről indítjàk akkor a rakéta nagyobb maximális sebességet érhet el, de az indításnak nincs minimális sebessége.
Nulla sebességgel is indítható.

A 2. fokozat TDR hajtómű működésérő bővebben:
2011-JPC_ModelingofaThrottleableDuctedRocketPropulsionSystem-1.pdf
Ezen a képen jól látszanak a fokozatok
Air-Air-Meteor-6.jpg.2bf965929ba283f9f848b4514106e2c2.jpg
Ezzekkel a forrásokkal csak az az egy gond van, hogy sehol nincsen egzakt módon leírva, hogy ground launch capable lenne. Mert a földről indítva Mach 2 elérése nem biztos, hogy menne az első fokozatból. Mert ugye nem mindegy, hogy emelkedés közben kell-e 0-ról 2Machra gyorsítani, vagy eleve 1Machról kellene több km magasból 2Machra gyorsulni.
Én eddig csak az ellenkezőjét (azaz, hogy földről nem működhet) találtam a Meteorról.
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér
K

kamm

Guest
Az MS20 Block1 kb. 5 éves...

A 2019-es évről szóló svéd jelentésben ez van a Block1.2-ről:

"Uppgradering till ny systemversion (MS20 Block 1.2) av JAS 39 har slutförts under 2019. Här ingår ett antal
systemrättningar och förbättringar, bland annat inom styrsystem och taktiska system men även förbättringar
inom flera vapensystem och integrationer. Exportvarianter av denna version har införts hos de tjeckiska
och ungerska operatörerna."


Angolra átfordítva:
"Upgrading to a new system version (MS20 Block 1.2) of JAS 39 was completed in 2019. This includes a number of system corrections and improvements, including in control systems and tactical systems but also improvements within several weapon systems and integrations. Export variants of this version have been introduced in the Czech Republic and Hungarian operators."


2020-ban kapták meg a svéd gépek az MS20 Block2-t, azaz lehet hogy azért nem vettük meg eddig, mert még nem is létezett/nem volt rendelhető.
De azzal nem lesz 50% képességnövelés, emlékszel, mit magyaráztak pénteken?
A Mk5 viszont bezony az lenne, az új radarral stb es az amugy is csak 2023-ra várható, mint elérhető csomag, az Mk4 is csak tavaly érkezett meg, ugy rémlik.


Persze talalgatunk mindketten, de több rációt látok a "+50%" kifejezés használatában egy Mk5 ugrade esetén... nem mellesleg azt tavaly rendelték meg a svédek maguknak is a Saabtol, ha jol remlik...?

Mondjuk könnyen eldönthetjük, kérdezzük meg Toth Zolit a Saabnal, aki ezt a product linet viszi: :cool:

Contact us

Can't find the answer to your questions? Don't hesitate to contact us.

Zoltan Toth

Marketing & Sales
Zoltan.Toth@saabgroup.com
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Ukránok örülnek, ha saját magukat egyben tartják nem, hogy felénk kacsingassanak!

OFF

Az Ukránok az egyik fő kihívás, amire az MH-nak készülnie kell. Csak halkan megjegyzem, hogy kézigránátot dobni egy magyar párt irodájára, másnap meg nem a tettesek után nyomozni, hanem magyar politikusokat letartóztatni... Fogalmazzunk úgy, hogy ilyen vészjeleket egy esetleges regionális konfliktusra egyik szomszéd ország sem produkál. Lehet hozni nyilatkozatokat Szlovákiából, de nem robbantják fel a magyar képviselet ingatlanjait. Lehet hozni akár a temető konfliktusát Romániából, de az én szememben pont az Ukrajnával szemben az érv, ami a legtöbb ember szemében ellenérv.
Zuhanó repülésben vannak egyenest a földbe. Nincs sok vesztenivalójuk. Míg Románia esetén egy politikai kurzusváltás esetén a hatalomra jutók szintén azzal számolhatnak, hogy őket nem választják újra, de ellenzékbe vonulva visszatérnek majd, addig Ukrajnában maffia leszámolások, bíróság és egyéb teljes ellehetetlenülés követi a vereséget. Könnyen abból indulhat ki bármelyik épp hatalomra került bűnöző, hogy neki nincs vesztenivalója. És egy sikeres háború népszerűséget hozna neki.
Az igaz, hogy ma még nem várható közvetlen támadás az ország ellen. És nem látjuk előre, hogy mikor oldódik meg vagy forrósodik fel a keleti országrész. De az elrettentő erő azt is jelenti, hogy a külföldi országban védjük az érdekeltségeinket. A kisebbségek védelme mellett ennek vannak gazdasági vonatkozásai is. Egyikben sem állunk jól...

ON
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 736
5 819
113
1. Ime a gyártó MBDA a Meteorról
https://www.mbda-systems.com/press-releases/mbda-to-supply-meteor-to-all-partner-nations/
azt írja: "...Powered by a throttleable ducted rocket...."
2.) Mi is az a "Throttleable Ducted Rocket (TDR)?
Ez a szilárd hajtóanyagú rakéta motorok azon formája ahol a szilárd hajtóanyag nem tartalmazza az égéshez szükséges oxigént, az égéshez a levegő oxigénjére van szükség.
A Meteor TDR hajtőművét a német Bayern- Chemie cég fejlesztette ki.
A hajtóanyag bór alapú.
A TDR hajtómű működéséhez az első fokozat M2 re gyorsítja a rakétát.
Természetesen ha repülőgépről indítjàk akkor a rakéta nagyobb maximális sebességet érhet el, de az indításnak nincs minimális sebessége.
Nulla sebességgel is indítható.

A 2. fokozat TDR hajtómű működésérő bővebben:
2011-JPC_ModelingofaThrottleableDuctedRocketPropulsionSystem-1.pdf
Ezen a képen jól látszanak a fokozatok
Air-Air-Meteor-6.jpg.2bf965929ba283f9f848b4514106e2c2.jpg

Ja, értem, akkor semmi új, te így spekulálsz. Itt a fórumon is 2016 óta megy a találgatás, vajon Nasams-ba belemegy-e, de ezt te is tudod.
A gyártó honlapját, a wikit meg egy google keresést nem gondolod, hogy nem néztem meg magam is, mielött kérdezek.

Az tiszta sor, hogy a design teoretikusan alkalmassá tehetö, és lehet, hogy így is van megkreálva, de valamilyen okból a gyártó nem propagálja, hogy földfelszínröl is indítható.

Az is lehet, hogy elindul, csak olyan rossz eredményeket produkál, hogy más (akár olcsóbb) megoldás teljesen zárójelbe teszi. Nem tudjuk; csak azt, hogy hivatalosan nincs kommunikálva, hogy például hajóra tettek-e már belöle. Az kézenfekvö volna.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 030
113
Persze talalgatunk mindketten, de több rációt látok a "+50%" kifejezés használatában egy Mk5 ugrade esetén... nem mellesleg azt tavaly rendelték meg a svédek maguknak is a Saabtol, ha jol remlik...?
.
.
Én viszont az 50%-os szövegben (amit a Gripen beszerzésekori adósság korrekciójára, befejezésére értettek most a sajtónyilatkozatban) egyértelműen mennyiségi tényezőt látok. A Gripen beszerzéskor (papiron) 28 MiG-29-et cseréltek le 14 darab Gripennel. Na, ez lesz az 50% most.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and kamm

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 736
5 819
113
Igen, pontosan ezt gondolom.
Fogalmad sem volt hogy a Ramjet mögött van egy gyorsító fokozat
Külònben nem írtad volna ezt:
Kisebb mellénnyel rudikám, amíg bizonyíték helyett csak a spekuláció, a mellébeszélés meg sematikus ábrák bemásolgatása megy a google images-böl.

Aztán majd kiderül idövel, hogy megy-e a Meteor surface launched csupi popival vagy mögé kell kendácsolni plusz egy fázist.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Kisebb mellénnyel rudikám, amíg bizonyíték helyett csak a spekuláció, a mellébeszélés meg sematikus ábrák bemásolgatása megy a google images-böl.

Aztán majd kiderül idövel, hogy megy-e a Meteor surface launched csupi popival vagy mögé kell kendácsolni plusz egy fázist.
Semmi gond... kérdezz máskor is nyugodtan. Szívesen segítek.:D
 
M

molnibalage

Guest
Szavadon foglak akkor. A kérdés továbbra is nyitott @ #8563.
Forrást kértem a Meteor SAM képességeire.

Nosza, ugord meg.
Nos, csak a margóra.
A Kub rakétája is ramjet és 0 sebességnél indul.
Innentől fogva nem igazán értem az egészet.
Nyilvánvalóan senki nem fog egy olyan AAM-et tervezni, ami kis sebességnél nem indítható ami akár párszáz km IAS.
Ahhoz képest meg a 0 sebesség alig számít, hogy akkor 0-ról vagy 300-ról gyorsítod a rakéták.

A Kub rakéta működési elve meg ott van a Haditechnikai Összefoglalóban.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nos, csak a margóra.
A Kub rakétája is ramjet és 0 sebességnél indul.
Innentől fogva nem igazán értem az egészet.
Nyilvánvalóan senki nem fog egy olyan AAM-et tervezni, ami kis sebességnél nem indítható ami akár párszáz km IAS.
Ahhoz képest meg a 0 sebesség alig számít, hogy akkor 0-ról vagy 300-ról gyorsítod a rakéták.

A Kub rakéta működési elve meg ott van a Haditechnikai Összefoglalóban.
Hagyjad, a gyerek csak kötekszik...
(mindenesetre én ignorra raktam hogy ne zavarjon a jövőben...)
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 736
5 819
113
Nos, csak a margóra.
A Kub rakétája is ramjet és 0 sebességnél indul.
Innentől fogva nem igazán értem az egészet.
Nyilvánvalóan senki nem fog egy olyan AAM-et tervezni, ami kis sebességnél nem indítható ami akár párszáz km IAS.
Ahhoz képest meg a 0 sebesség alig számít, hogy akkor 0-ról vagy 300-ról gyorsítod a rakéták.

A Kub rakéta működési elve meg ott van a Haditechnikai Összefoglalóban.

A KUB alapból SAM-nak épült, érdekes lenne, ha nem tudna nulláról elműködni. Ez meg egy AAM; 200 kg vs 700 kg.

Nem zártam ki, hogy nem tudj(hat)ja, de nem erre tervezték és a debütálása óta csak arról van hír, hogy kizárólag repülőre integrálták.

Azt hittem rudolf tud/olvasott valami újat, de (megint) csak a feltételezéseit kezeli tényként. Aztán most meg - miután felajánlotta a szíves segítségét - jól ignorra rak. Na mindegy, megyek is a sarokba sírni.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Érdemes lesz megvenni.

  • bemutatjuk még a svéd Gripen C/D legújabb, MS 20 Block 2-es változatát is

Hmmm....
azt hittem az MS20 Block 2-ről tudjuk hogy micsoda.
http://czechairforce.com/news/quo-vadis-nadzvukove-takticke-letectvo-vzdusnych-sil-acr-1-dil/
"...The Czech Republic thus plans only minor upgrades as part of a new software update, which Saab refers to as MS20 Block 2, which should essentially end the entire MS20 update process. For example, this upgrade will involve the integration of the new IFF Mode 5 system, which will improve the capabilities of JAS-39 Gripen aircraft in recognizing "custom- foreign" targets. At the same time, the original GPS module should be reinstalled as a new military one, which should refine the Ground Collision Avoidance System (GCAS) and, last but not least, modify the MIDS-LVT alliance dataline terminals of the LINK16 format to block upgrade 2 standard, thus improving some features and features such as data throughput, cryptographic protection and the possibility of reprogramming frequencies. This is also related to the army's intention to acquire 5 more pieces of the ground segment of the MIDS multifunctional information distribution terminal, which will be designed for the classified transmission of data information in the LINK16 alliance format for individual elements of command and control of the Air Force of the Czech Republic. This should put an end to the whole process of introducing LINK16 into the VzS AČR..."

  • vagyis IFF rendszer Mode 5 upgrade
  • M kódú GPS
  • GCAS
  • Link 16 block 2 upgrade.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 270
73 987
113
Hmmm....
azt hittem az MS20 Block 2-ről tudjuk hogy micsoda.
http://czechairforce.com/news/quo-vadis-nadzvukove-takticke-letectvo-vzdusnych-sil-acr-1-dil/
"...The Czech Republic thus plans only minor upgrades as part of a new software update, which Saab refers to as MS20 Block 2, which should essentially end the entire MS20 update process. For example, this upgrade will involve the integration of the new IFF Mode 5 system, which will improve the capabilities of JAS-39 Gripen aircraft in recognizing "custom- foreign" targets. At the same time, the original GPS module should be reinstalled as a new military one, which should refine the Ground Collision Avoidance System (GCAS) and, last but not least, modify the MIDS-LVT alliance dataline terminals of the LINK16 format to block upgrade 2 standard, thus improving some features and features such as data throughput, cryptographic protection and the possibility of reprogramming frequencies. This is also related to the army's intention to acquire 5 more pieces of the ground segment of the MIDS multifunctional information distribution terminal, which will be designed for the classified transmission of data information in the LINK16 alliance format for individual elements of command and control of the Air Force of the Czech Republic. This should put an end to the whole process of introducing LINK16 into the VzS AČR..."

  • vagyis IFF rendszer Mode 5 upgrade
  • M kódú GPS
  • GCAS
  • Link 16 block 2 upgrade.

Az a gyanúm hogy nem ilyen egyértelmű hogy kinek mit tartalmaz egy frissítés, mert a csehek csak az MS20-szal kaptak levegő-föld képességet, mi pedig még MS19Block3-mal voltunk bombázni a svédeknél. De amikor a V4 EU BG készenlétet teljesíteni kellett volna, akkor még biztos MS19 volt. Szerintem a felsoroltak lehetnek azok az alrendszerek, amelyek mindenképpen frissülnek. A többi pl. fegyverzet meg opcionális.

Az idézett cikk szerint a csehek nem tervezik a C/D Gripenek további modernizációját, mert nem ezekkel a gépekkel számolnak 2028 után. A bérlés miatt ők simán átülhetnek Gripen E/F-re.


A csehek is találgatnak a magyar bejelentéssel kapcsolatban:

 
  • Tetszik
Reactions: kamm and SilvioD
K

kamm

Guest
Az a gyanúm hogy nem ilyen egyértelmű hogy kinek mit tartalmaz egy frissítés, mert a csehek csak az MS20-szal kaptak levegő-föld képességet, mi pedig még MS19Block3-mal voltunk bombázni a svédeknél. De amikor a V4 EU BG készenlétet teljesíteni kellett volna, akkor még biztos MS19 volt. Szerintem a felsoroltak lehetnek azok az alrendszerek, amelyek mindenképpen frissülnek. A többi pl. fegyverzet meg opcionális.

Az idézett cikk szerint a csehek nem tervezik a C/D Gripenek további modernizációját, mert nem ezekkel a gépekkel számolnak 2028 után. A bérlés miatt ők simán átülhetnek Gripen E/F-re.


A csehek is találgatnak a magyar bejelentéssel kapcsolatban:

Megegyszer: az MS20 egy software upgrade.

Amirol a mieink beszelnek, az kizart, hogy csupan sw upgrade lenne, az abszolut minimum a Mk4 (ahol egyébként konkrétan 100% ugrott a radar hatotavja, azaz pont meglenne az 50% hulye elszolas), de en gyanitom, hogy gy Mk5 lesz szo, hiszen az az ujdonsag (plusz ami latest sw elérhető.)
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 270
73 987
113
Megegyszer: az MS20 egy software upgrade.

Amirol a mieink beszelnek, az kizart, hogy csupan sw upgrade lenne, az abszolut minimum a Mk4 (ahol egyébként konkrétan 100% ugrott a radar hatotavja, azaz pont meglenne az 50% hulye elszolas), de en gyanitom, hogy gy Mk5 lesz szo, hiszen az az ujdonsag (plusz ami latest sw elérhető.)
Egy szoftver upgrade, ami lehetővé teszi újabb eszközök alkalmazását...
Én is azt mondom, hogy lesz majd a nagy upgrade is 2023 után valamikor, de most még nem erről van szó. Mert még a SAAB-nak 2021 végéig ki kell dolgozni, hogyan lesznek korszerűsítve a svéd gépek hogy 2035ig korszerűek maradjanak. Arra majd jövő évtől lehet szerződni valamikor. Nyilván megkérdezték a többi üzemeltetőt is hogy mit szeretnének még a svéd igényeken kívül.
Itt van az MS20 a gépeinken, ami ha egyenértékű a svédekével, akkor a fele sincs kihasználva a lehetőségeinek. Csak meg kellene venni hozzá végre ezt-azt.
Szerinted véletlen hogy épp most jelenik meg majd az MS20-ról egy írás az Aeromagazinban?
 
K

kamm

Guest
Egy szoftver upgrade, ami hibákat javít és lehetővé teszi újabb eszközök alkalmazását...
Én is azt mondom, hogy lesz majd a nagy upgrade is 2023 után valamikor, de most még nem erről van szó. Mert még a SAAB-nak 2021 végéig ki kell dolgozni, hogyan lesznek korszerűsítve a svéd gépek hogy 2035ig korszerűek maradjanak. Arra majd jövő évtől lehet szerződni. Nyilván megkérdezték a többi üzemeltetőt is hogy mit szeretnének még a svéd igényeken kívül.

Itt van az MS20 a gépeinken, ami ha egyenértékű a svédekével, akkor a fele sincs kihasználva a lehetőségeinek. Csak meg kellene venni hozzá végre ezt-azt.
Szerinted véletlen hogy épp most jelenik meg majd az MS20-ról egy írás az Aeromagazinban?
Lassuk az irast. Az Mk4 mar az MS20 elott keszen volt, kb 2015 korul, szinte kizarom, hogy minimum azt ne kapna meg a jelenlegi flotta.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
T

Törölt tag 1586

Guest
Az a gyanúm hogy nem ilyen egyértelmű hogy kinek mit tartalmaz egy frissítés,
A frisstést a cikk a MS20 előző változatához képest érti ami jó eséllyel a MS20 Block 1.2 volt.
E szerint a cikk szerint a Cseh gépek megkapták ezt a frissítést..

Simán el tudom képzelni hogy a Magyar gépek nem ezt a verziót kapták, vagy nem az egész flotta kapta meg ezt a verziót.

Ebben az esetben természetesen ha a gépeket a Block 2.0 ra frissítik akkor több új funkcióval is gazdagodhatnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
S

speziale

Guest
ez milyen cuki már a cikkben:

""Hungarian" route and modernize the radar to the current latest standard PS-05 / A Mk4. This version of the radar has been offered by the manufacturer since 2016, and it was the Hungarian Air Force that it had implemented last year, according to some Hungarian sources,"

azért remélem az a "some hungarian sources" alatt nem a HTKA kommentszekcióját értik :D:D
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Status
Not open for further replies.