A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

megjegyzem az az üzbég reptéren parkoló hat afgán UH-60A Blackhawk egy lengyelországi Lockheed gyárban (PZL Mielec) átépítve a Fülöp szigeteknek szállított S-70i verzióhoz hasonlóan azért jól jönne magyar különlegeseknek, gyakorlatilag gazdátlanok, kis amerikai nyomásra talán átvehetnék török testvéreinktől, mielőtt valami twitter-ellenállástól épségben zsákmányolják a tálibok!)

Ja, ez már az én fejemben is megfordult. Jól jöhetne a KRD-nek úgy 6 darab Blackhawk. Egyrészt, mert a KMZ amúgy is eléggé rá volt kattanva, nagyon szerettek volna Blackhawkot és kissé csalódottak is voltak a H145M-H225M kombó miatt páran ott, ha jól hallottam. Másrészt meg a Blackhawk, amellett hogy nagyobb és potensebb a H145M-nél, még be is fér a leendő KC-390-eseinkbe anélkül, hogy ki kéne szerelni a főrotortengelyt. És ez biza sajnos a H145M-ről nem mondható el, mivel hiába kisebb helikopter, de túl magas. Úgyhogy azt már eléggé meg kell bontani ahhoz, hogy beférjen, meg emiatt aztán a szállítás után is jócskán kell vele mókolni, hogy újra repképes lehessen, míg a Blackhawk a szállítás után jóval gyorsabban repülhet. És az ilyesmi jól jöhet pl. a legutóbbi afganisztáni szituhoz hasonló esetekben.
Szóval, ha jó áron hozzá tudnánk jutni pár nem nagyon lelakott Blackhawkhoz, akkor kár lenne kihagyni.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Ja, ez már az én fejemben is megfordult. Jól jöhetne a KRD-nek úgy 6 darab Blackhawk. Egyrészt, mert a KMZ amúgy is eléggé rá volt kattanva, nagyon szerettek volna Blackhawkot és kissé csalódottak is voltak a H145M-H225M kombó miatt páran ott, ha jól hallottam. Másrészt meg a Blackhawk, amellett hogy nagyobb és potensebb a H145M-nél, még be is fér a leendő KC-390-eseinkbe anélkül, hogy ki kéne szerelni a főrotortengelyt. És ez biza sajnos a H145M-ről nem mondható el, mivel hiába kisebb helikopter, de túl magas. Úgyhogy azt már eléggé meg kell bontani ahhoz, hogy beférjen, meg emiatt aztán a szállítás után is jócskán kell vele mókolni, hogy újra repképes lehessen, míg a Blackhawk a szállítás után jóval gyorsabban repülhet. És az ilyesmi jól jöhet pl. a legutóbbi afganisztáni szituhoz hasonló esetekben.
Szóval, ha jó áron hozzá tudnánk jutni pár nem nagyon lelakott Blackhawkhoz, akkor kár lenne kihagyni.
Rá kellene pillantani a kabuli vaterára lehet van fenn rajta pár jó állapotú Blackhawk gombokért:-):-).
 
Az idén várható még valami kézzelfogható beérkezés ? Gidránok esetleg még ?
H145M-nél még nem teljes a flotta. 2 gép még azt hiszem kint maradt kiképzési célokból Donauwörthbe.

A tovabbi 40 török gyártású Gidrán szállitásánál hataridőre nem emlékszek, de sanszos hogy idén még 10 begurul. Ahogy az első Nomádok is.

Pzh2000 jövőre tervezték, nekem január - februárt mondtak az első vasakra.

Sztem marciusig begurul az első pár Lynx is.

Ami talán idén sanszos az a Spike, Gripen fegyvezet, és talán drónok mutatóba, ha végre kész lesz hozzá a hadiipari megállapodás.
 
H145M-nél még nem teljes a flotta. 2 gép még azt hiszem kint maradt kiképzési célokból Donauwörthbe.

A tovabbi 40 török gyártású Gidrán szállitásánál hataridőre nem emlékszek, de sanszos hogy idén még 10 begurul. Ahogy az első Nomádok is.

Pzh2000 jövőre tervezték, nekem január - februárt mondtak az első vasakra.

Sztem marciusig begurul az első pár Lynx is.

Ami talán idén sanszos az a Spike, Gripen fegyvezet, és talán drónok mutatóba, ha végre kész lesz hozzá a hadiipari megállapodás.
Szerintem Lynx az év második felében lesz csak! Addig ne várjátok!
 
Szerintem Lynx az év második felében lesz csak! Addig ne várjátok!
Itt sztem majd a választások közbe szólnak. Véres kardként két fapados Lynxet körbehordoznék a plebsnek lelkesedni, illetve szörnyülködni. Én a Vezér helyeben lennék akkora troll, hogy körbevitetném magam a zalai próbapályán, had szóljon! :cool:
 
Itt sztem majd a választások közbe szólnak. Véres kardként két fapados Lynxet körbehordoznék a plebsnek lelkesedni, illetve szörnyülködni. Én a Vezér helyeben lennék akkora troll, hogy körbevitetném magam a zalai próbapályán, had szóljon! :cool:
Lehet a proto választásokig meg lesz, de több nem az is biztos!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Itt sztem majd a választások közbe szólnak. Véres kardként két fapados Lynxet körbehordoznék a plebsnek lelkesedni, illetve szörnyülködni. Én a Vezér helyeben lennék akkora troll, hogy körbevitetném magam a zalai próbapályán, had szóljon! :cool:
Hogy hergeljek, learanyoztatnám. :D És egy szintén aranyozott exoskeletonban, egy rászerelt a fej feletti konzolon korona replikával szállna ki. :D Haverommal már régóta szeretnénk, ha exoskeletonban menne mondjuk eu parlamentbe vitázni, durvítaná a mondanivalót. :D
 
Másrészt meg a Blackhawk, amellett hogy nagyobb és potensebb a H145M-nél, még be is fér a leendő KC-390-eseinkbe anélkül, hogy ki kéne szerelni a főrotortengelyt. És ez biza sajnos a H145M-ről nem mondható el, mivel hiába kisebb helikopter, de túl magas. Úgyhogy azt már eléggé meg kell bontani ahhoz, hogy beférjen, meg emiatt aztán a szállítás után is jócskán kell vele mókolni, hogy újra repképes lehessen, míg a Blackhawk a szállítás után jóval gyorsabban repülhet. És az ilyesmi jól jöhet pl. a legutóbbi afganisztáni szituhoz hasonló esetekben.
Meg voltak a követelmények. Voltak biztosan dolgok, amiket beáldoztak valami másért. A H145M-et pedig nem véletlenül próbálták bele Pápán a C-17-esbe, ahogyan az Atlasba is a németek. Ebből következik, hogy az MH nem saját szállitásban gondolkodott, ha expediciós erőt szeretne mozgatni...ennyi. Személyszerint a két emlitett helikoptert én nem is tekintem egy kategóriába tartozónak, ezért a "potensebb" eléggé zavarja a fülem. Mert pl. jelenleg a csupasz, önvédelmi szenzor és bármiféle fegyverzet nélküli szlovák BH-nál sokkalta potensebbek a magyar H145M-ek...és erre ha válasz volna, hogy majd lesz, akkor ugyanezt a lehetőséget tegyük az Airbus-ok mellé is, hogy pl. mi minden lehet hozzájuk (és nyilvánvalóan lesz is).
A fenti hasonlitásomhoz még csak annyit, hogy azért meg kell nézni mennyit tud pl. a 9db csupasz szlovák BH a 20db (10+5+5 felállású) magyar H145M-el szemben... ;)
Nem, hanem a kapacitás +gyors és könnyű deszantolás.
Európa sűrűn lakott környezetében, városokról nem is beszélve tagadhatatlanul praktikusabbnak tűnik a H145M/Lakota stb. megoldás...valljuk be. Utóbbival olyan helyekre is le lehet ereszkedni ill. nagyon alacsonyan akár épületek között is intenziven manőverezni, ahol BH-val nyögvenyelősen vagy sehogy.