Persze, mert az amerikás.
Hát, lehet, hogy ez is benne volt. Én csak "sokadkézből" hallottam.
Viszont a KC-390-essel történő egyszerű szállítás lehetősége tényleg valid érv lehet.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Persze, mert az amerikás.
Nem, hanem a kapacitás +gyors és könnyű deszantolás.Persze, mert az amerikás.
Rá kellene pillantani a kabuli vaterára lehet van fenn rajta pár jó állapotú Blackhawk gombokért.Ja, ez már az én fejemben is megfordult. Jól jöhetne a KRD-nek úgy 6 darab Blackhawk. Egyrészt, mert a KMZ amúgy is eléggé rá volt kattanva, nagyon szerettek volna Blackhawkot és kissé csalódottak is voltak a H145M-H225M kombó miatt páran ott, ha jól hallottam. Másrészt meg a Blackhawk, amellett hogy nagyobb és potensebb a H145M-nél, még be is fér a leendő KC-390-eseinkbe anélkül, hogy ki kéne szerelni a főrotortengelyt. És ez biza sajnos a H145M-ről nem mondható el, mivel hiába kisebb helikopter, de túl magas. Úgyhogy azt már eléggé meg kell bontani ahhoz, hogy beférjen, meg emiatt aztán a szállítás után is jócskán kell vele mókolni, hogy újra repképes lehessen, míg a Blackhawk a szállítás után jóval gyorsabban repülhet. És az ilyesmi jól jöhet pl. a legutóbbi afganisztáni szituhoz hasonló esetekben.
Szóval, ha jó áron hozzá tudnánk jutni pár nem nagyon lelakott Blackhawkhoz, akkor kár lenne kihagyni.
Lynx meg a PZH jövőre jön, nem?
Abból kell a 3 is!Hát, lehet, hogy ez is benne volt. Én csak "sokadkézből" hallottam.
Viszont a KC-390-essel történő egyszerű szállítás lehetősége tényleg valid érv lehet.
Afgán katalizátorral felszerelve!Rá kellene pillantani a kabuli vaterára lehet van fenn rajta pár jó állapotú Blackhawk gombokért.
Abból kell a 3 is!
H145M-nél még nem teljes a flotta. 2 gép még azt hiszem kint maradt kiképzési célokból Donauwörthbe.Az idén várható még valami kézzelfogható beérkezés ? Gidránok esetleg még ?
Szerintem Lynx az év második felében lesz csak! Addig ne várjátok!H145M-nél még nem teljes a flotta. 2 gép még azt hiszem kint maradt kiképzési célokból Donauwörthbe.
A tovabbi 40 török gyártású Gidrán szállitásánál hataridőre nem emlékszek, de sanszos hogy idén még 10 begurul. Ahogy az első Nomádok is.
Pzh2000 jövőre tervezték, nekem január - februárt mondtak az első vasakra.
Sztem marciusig begurul az első pár Lynx is.
Ami talán idén sanszos az a Spike, Gripen fegyvezet, és talán drónok mutatóba, ha végre kész lesz hozzá a hadiipari megállapodás.
Itt sztem majd a választások közbe szólnak. Véres kardként két fapados Lynxet körbehordoznék a plebsnek lelkesedni, illetve szörnyülködni. Én a Vezér helyeben lennék akkora troll, hogy körbevitetném magam a zalai próbapályán, had szóljon!Szerintem Lynx az év második felében lesz csak! Addig ne várjátok!
Meg lesz akkor az áprilisi tréfa!Itt sztem majd a választások közbe szólnak. Véres kardként két fapados Lynxet körbehordoznék a plebsnek lelkesedni, illetve szörnyülködni. Én a Vezér helyeben lennék akkora troll, hogy körbevitetném magam a zalai próbapályán, had szóljon!
Lehet a proto választásokig meg lesz, de több nem az is biztos!Itt sztem majd a választások közbe szólnak. Véres kardként két fapados Lynxet körbehordoznék a plebsnek lelkesedni, illetve szörnyülködni. Én a Vezér helyeben lennék akkora troll, hogy körbevitetném magam a zalai próbapályán, had szóljon!
Hogy hergeljek, learanyoztatnám. És egy szintén aranyozott exoskeletonban, egy rászerelt a fej feletti konzolon korona replikával szállna ki. Haverommal már régóta szeretnénk, ha exoskeletonban menne mondjuk eu parlamentbe vitázni, durvítaná a mondanivalót.Itt sztem majd a választások közbe szólnak. Véres kardként két fapados Lynxet körbehordoznék a plebsnek lelkesedni, illetve szörnyülködni. Én a Vezér helyeben lennék akkora troll, hogy körbevitetném magam a zalai próbapályán, had szóljon!
Ha jól emlékszem akkor 22 ben kell leszállítani az első 44 db-ot úgyhogy szerintem már van olyan ami végszerelésen vanLehet a proto választásokig meg lesz, de több nem az is biztos!
46 db.Ha jól emlékszem akkor 22 ben kell leszállítani az első 44 db-ot úgyhogy szerintem már van olyan ami végszerelésen van
Meg voltak a követelmények. Voltak biztosan dolgok, amiket beáldoztak valami másért. A H145M-et pedig nem véletlenül próbálták bele Pápán a C-17-esbe, ahogyan az Atlasba is a németek. Ebből következik, hogy az MH nem saját szállitásban gondolkodott, ha expediciós erőt szeretne mozgatni...ennyi. Személyszerint a két emlitett helikoptert én nem is tekintem egy kategóriába tartozónak, ezért a "potensebb" eléggé zavarja a fülem. Mert pl. jelenleg a csupasz, önvédelmi szenzor és bármiféle fegyverzet nélküli szlovák BH-nál sokkalta potensebbek a magyar H145M-ek...és erre ha válasz volna, hogy majd lesz, akkor ugyanezt a lehetőséget tegyük az Airbus-ok mellé is, hogy pl. mi minden lehet hozzájuk (és nyilvánvalóan lesz is).Másrészt meg a Blackhawk, amellett hogy nagyobb és potensebb a H145M-nél, még be is fér a leendő KC-390-eseinkbe anélkül, hogy ki kéne szerelni a főrotortengelyt. És ez biza sajnos a H145M-ről nem mondható el, mivel hiába kisebb helikopter, de túl magas. Úgyhogy azt már eléggé meg kell bontani ahhoz, hogy beférjen, meg emiatt aztán a szállítás után is jócskán kell vele mókolni, hogy újra repképes lehessen, míg a Blackhawk a szállítás után jóval gyorsabban repülhet. És az ilyesmi jól jöhet pl. a legutóbbi afganisztáni szituhoz hasonló esetekben.
Európa sűrűn lakott környezetében, városokról nem is beszélve tagadhatatlanul praktikusabbnak tűnik a H145M/Lakota stb. megoldás...valljuk be. Utóbbival olyan helyekre is le lehet ereszkedni ill. nagyon alacsonyan akár épületek között is intenziven manőverezni, ahol BH-val nyögvenyelősen vagy sehogy.Nem, hanem a kapacitás +gyors és könnyű deszantolás.
Jaja, és gondolom az árában is hasonló, vagy még durvább az arány.A fenti hasonlitásomhoz még csak annyit, hogy azért meg kell nézni mennyit tud pl. a 9db csupasz szlovák BH a 20db (10+5+5 felállású) magyar H145M-el szemben...
Ezt a fizika torvenyei egyszeruen nem teszik lehetove.Én a Vezér helyeben lennék akkora troll, hogy körbevitetném magam a zalai próbapályán, had szóljon!
+ szerintem annak a 9 db gépnek majdnem hogy dupla az üzemeltetési költsége mint a mi 20 db h145-nek! Csak feltételezem!Meg voltak a követelmények. Voltak biztosan dolgok, amiket beáldoztak valami másért. A H145M-et pedig nem véletlenül próbálták bele Pápán a C-17-esbe, ahogyan az Atlasba is a németek. Ebből következik, hogy az MH nem saját szállitásban gondolkodott, ha expediciós erőt szeretne mozgatni...ennyi. Személyszerint a két emlitett helikoptert én nem is tekintem egy kategóriába tartozónak, ezért a "potensebb" eléggé zavarja a fülem. Mert pl. jelenleg a csupasz, önvédelmi szenzor és bármiféle fegyverzet nélküli szlovák BH-nál sokkalta potensebbek a magyar H145M-ek...és erre ha válasz volna, hogy majd lesz, akkor ugyanezt a lehetőséget tegyük az Airbus-ok mellé is, hogy pl. mi minden lehet hozzájuk (és nyilvánvalóan lesz is).
A fenti hasonlitásomhoz még csak annyit, hogy azért meg kell nézni mennyit tud pl. a 9db csupasz szlovák BH a 20db (10+5+5 felállású) magyar H145M-el szemben...
Európa sűrűn lakott környezetében, városokról nem is beszélve tagadhatatlanul praktikusabbnak tűnik a H145M/Lakota stb. megoldás...valljuk be. Utóbbival olyan helyekre is le lehet ereszkedni ill. nagyon alacsonyan akár épületek között is intenziven manőverezni, ahol BH-val nyögvenyelősen vagy sehogy.