Tehát ha francia módszer ha nem.
a járműből a rpk nak bizonny desszantolnia kell. de vannak szituk amikor ezt nem egyidőben teszi meg a desszant többi tagjával. és vannak szituk amikor egyáltalán nem teszi meg.(ez az esetek elenyésző százaléka de létező dolog.)
a kocsiparancsnok (és maga a jármű) menetben nem a raj pk utasításait követi hanem a kötelék parancsnokának utasítását. (azt meg tök mind1 lenne elvileg hogy a pk vagy a pkh kapja meg.) De mivel a pkh HPK (harcjármű parancsnok) van közvetlen összeköttetésben vele (de ha a rajpk is összeköttetésben lenne vele) se a raj pkt kellene utasítania hanem a hpkt hogy kiadja az utasításokat (és nem az rpk szól a hpknak aki szól a vezetőnek lánc.) az rpk persze jó ha halja mi folyik körülötte. de de nincs se rálátása a szituációra de ha lenne is a szakasz pk utasításit kell követni ígyis úgyis.
ha meg harcbamennek akkor pk az rpk és mondja meg hogy ki hol legyen (ahogy adesszantnak is megmondja hogy mi a figyelési vagy tűzszektora meg a harcjárműnek is megmondja)
Ne felejtsd el, hogy a franciák már egy komoly lépéssel a németek előtt is járnak. Ők már megrendelték a járművekhez a dedikált drónt.
(Mondjuk naluk meg a virtualizáció nem olyan erős)
Ebben az a kunszt, hogy ez egy sima drón, viszont folyamatosan rá van kötve a járműre. Real time drótos videókapcsolat, emelett gyakorlatilag korlátlan üzemidő, mert áramot is kap a dróton.
Akkor most képzeld el, hogy hol van ez harctéri helyzetképben az általad ismert BTR-es megoldásokhoz.
Van egy szemed, ami mondjum 15-20m-rel a jármű felett lebeg.
Én nem azt mondom, hogy az altalatok ismert rendszer szar. Egyszerűen az adott technikához a legjobb.
Most viszont ott tartunk, hogy egy normál BMS rendszer (ugyebár most rendelte meg a BW a Sützenpanzer rendszert, meg az IdZ utódját) akár katonánként is képes szemüvegbe valós idejű helyzetképet adni.
Nem feltétlen ez az irány követendő, de ha van egy tiszta helyzet, hogy nem váltogatjuk a szerepeket. Van egy harcjármű parancsnok, aki egyben az egész raj parancsnoka is, illetve van egy deszant parancsnok is, aki a deszantért felel.
Mindketten altisztek.
Ez miért lenne szentségtörés?
Régen a szakaszt is két tiszt vezette (hadnagy, alhadnagy), és még szakasztörzsőrmesterük is volt.
Igazság szerint van egy további probléma is a modern technikával.
Annyira specializált tudást igényel a jármű minden3 kezelőjétől, hogy elég sok tanulást igényel.
Emiatt sokszor őket nem is igazán tartják már klasszikus lövésznek, hanem inkább már a harckocsizókhoz közelebb áll.
Ha belegondolunk, akkor nem is olyan nagy marhaság ez. Szerintem (most nincs kedvem keresgélni) nem is van túl nagy különbség egy harckocsiszemélyzet és egy harcjárműszemélyzetnek. Egyes műszereik, kijelzőik meg még egyezhetnek is...