A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Szlovén kollegájával tárgyalt Benkő Tibor...

A tárgyaláson elhangzott, hogy a magyar és szlovén védelmi minisztériumok, valamint a haderők között kiváló kapcsolat alakult ki az utóbbi években. A találkozón Benkő Tibor kiemelte, hogy hazánkat és Szlovéniát mind a kétoldalú, mind a regionális területen számtalan dolog köti össze, amely a két országot szövetségessé teszi. A kapcsolatok erősítésének jó példája, hogy 2021 nyarán önálló véderőattasé-hivatalt nyitott a minisztérium Ljubljanában, és példaértékű a rendszeres és napjainkban is zajló katonai együttműködés.

A honvédelmi miniszter arról biztosította szlovén partnerét, hogy Magyarország a továbbiakban is ellátja Szlovénia légtérbiztosítási feladatait.
Pont akartam kérdezni, hogy tegnap Benkő Papa is elment a közös kormányülésre vagy nem. Hat vagy de.:)
A Lynxen kívül, mit tudunk a sziovének nyakára sózni??
Cserében remélem a közös tengeri flottáról is tárgyalunk! ;)
A kikötőjüket anno már kinéztük!
 
Pont akartam kérdezni, hogy tegnap Benkő Papa is elment a közös kormányülésre vagy nem. Hat vagy de.:)
A Lynxen kívül, mit tudunk a sziovének nyakára sózni??
Cserében remélem a közös tengeri flottáról is tárgyalunk! ;)
A kikötőjüket anno már kinéztük!
Mondjuk az opcio lehet am nekik, hogy marad a legteruk a magyar Gripenek felugyelete alatt, de nemikepp jobban belecsippentenek a ktgekbe es akar lehet par pilotajuk is rajtuk...
 
Mondjuk az opcio lehet am nekik, hogy marad a legteruk a magyar Gripenek felugyelete alatt, de nemikepp jobban belecsippentenek a ktgekbe es akar lehet par pilotajuk is rajtuk...

Miért akarnának vadászpilótákat, ha nincs vadászgépük? Az egész légtérfegyületnek az az értelme, hogy értelmezhetetlenül kicsi az ország saját légierőnek. Ezen gyanúsan az sem segít, ha 3 pilóta lesz az országba "kölcsönkért" gépeken. Cserébe nem csak a "bérletet" kell fizetni, hanem rögtön az elején egy költséges pilóta kiképző programot.

Vagy egy jó nagyot lépnek és ha a horvátoknak van egy légi századuk, akkor nekik is. Nekünk meg megköszönik az eddigi segítséget. Vagy a legolcsóbb számukra továbbra sem fenntartani légierőt. Ha belekezdenek, de csak felébe-harmadába, számukra az a legköltségesebb és a legkisebb védelmet adó.


Két évvel ezelőtti ez a cikk. De még csak nem is a legdurvább. Ha kicsit részletesebben beszámol az elit zl CREVALon való megbukásáról, akkor még elképesztőbb dolgokra derülne fény. Ha tippelnem kéne, egy új fegyvernemről hallani sem akarnának majd addig, amíg a meglévő alakulatok békeidőben nem képesek a botrányok sorozatát elkerülni.
Ne tévesszen meg senkit az, hogy politikailag nagyon jó a két ország között a kapcsolat, de katonai szempontból Krisss és Dudi nem lenne kisegítve század szinten sem, ha valamelyikük kapna erősítésként egy dd-t Szlovéniából.
 
Ne tévesszen meg senkit az, hogy politikailag nagyon jó a két ország között a kapcsolat, de katonai szempontból Krisss és Dudi nem lenne kisegítve század szinten sem, ha valamelyikük kapna erősítésként egy dd-t Szlovéniából.
Viszont, ha jól emlékszem, szlovén gyártású sisaknak, ruhának, cipőnek nagyon örülnének...
 
Pont akartam kérdezni, hogy tegnap Benkő Papa is elment a közös kormányülésre vagy nem. Hat vagy de.:)
A Lynxen kívül, mit tudunk a sziovének nyakára sózni??
Cserében remélem a közös tengeri flottáról is tárgyalunk! ;)
A kikötőjüket anno már kinéztük!
A egész Koperi kikoto csak egy kis lyuk, ahová már kb. semmi nem fér. csak arra szolgál, hogy a slovénoknak legyen valami hozzáférésuk a tengerhez:
0c3fd972-d60e-4d4f-8aaa-a588ae27cdad-koper.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Karak95
Viszont, ha jól emlékszem, szlovén gyártású sisaknak, ruhának, cipőnek nagyon örülnének...

Volt szerencsém sok termékükhöz. Nagyon jó minőségűek minden tekintetben.
Van olyan magyar szolgálat, aminél ezt rendszeresítették.
 
A egész Koperi kikoto csak egy kis lyuk, ahová már kb. semmi nem fér. csak arra szolgál, hogy a slovénoknak legyen valami hozzáférésuk a tengerhez:
0c3fd972-d60e-4d4f-8aaa-a588ae27cdad-koper.jpg
Olykor "vicces" és alibista megoldások születnek, ha meg akar valaki felelni bizonyos nemzetközi jogi/gazdasági/és nem mellesleg politikai követelményeknek,...várjátok csak ki a végét... :)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and kamm
A egész Koperi kikoto csak egy kis lyuk, ahová már kb. semmi nem fér. csak arra szolgál, hogy a slovénoknak legyen valami hozzáférésuk a tengerhez:
0c3fd972-d60e-4d4f-8aaa-a588ae27cdad-koper.jpg
Hat, meg mindig sokszorosa annak, ami nekunk maradt (es akkor azt a landlocked teruletet csehul beszelo magyarokkal tele nem is emlitem. :P)
Raadasul az Adriara, ami az egyik legszebb tengerpart a vilagon (leginkabb a horvat.)
 
A egész Koperi kikoto csak egy kis lyuk, ahová már kb. semmi nem fér. csak arra szolgál, hogy a slovénoknak legyen valami hozzáférésuk a tengerhez:
Azon a kis lukon keresztül megy a Magyar export jelentős része. Koperben bonyolítják a magyar tengeri hajós áruforgalom 55 százalékát, csak 2019-ben 160 ezer konténert bocsátottunk vízre 2 millió tonnányi áruval. Bár ez alig tizede a szlovén kikötő forgalmának, de így is a magyarországi kereskedelem a második legnagyobb a terminálnál. Nem véletlenül téma a bővités meg az új vasúti vonal megépitése Koper-Davica között.


Szlovákia melyik kikötőt használja tengeri exprtra? Vagy ti nem terveztek ázsiába, afrikába exportálni? Elég nagy hiba volt, hogy hagytátok a Hamburgi kikötőket a Cseheknél mikor szétváltatok he engem kérdezel. A háromból egyet meg kellett volna fognotok...

Ők is vasúton viszik Hamburgig aztán onnan tovább a világ minden részére.
 
Azon a kis lukon keresztül megy a Magyar export jelentős része. Koperben bonyolítják a magyar tengeri hajós áruforgalom 55 százalékát, csak 2019-ben 160 ezer konténert bocsátottunk vízre 2 millió tonnányi áruval. Bár ez alig tizede a szlovén kikötő forgalmának, de így is a magyarországi kereskedelem a második legnagyobb a terminálnál. Nem véletlenül téma a bővités meg az új vasúti vonal megépitése Koper-Davica között.

Mindjuk ennek az is az oka, hogy olcsobbak, mint a horvatok, ha jol emlékszem, nem?

Szlovákia melyik kikötőt használja tengeri exprtra? Vagy ti nem terveztek ázsiába, afrikába exportálni? Elég nagy hiba volt, hogy hagytátok a Hamburgi kikötőket a Cseheknél mikor szétváltatok he engem kérdezel. A háromból egyet meg kellett volna fognotok...

Ők is vasúton viszik Hamburgig aztán onnan tovább a világ minden részére.
Tekintve, hogy soha nem leteztek meg mint ország Csehszlovákia előtt, elég nehéz lett volna a csehekkel izmozniuk azon, mi jár nekik, kb annyit mondtak volna nekik, hogy "oruljetek annak a lopott foldnek, amit most valahogyan megtarthattok"... :p
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz
Azon a kis lukon keresztül megy a Magyar export jelentős része. Koperben bonyolítják a magyar tengeri hajós áruforgalom 55 százalékát, csak 2019-ben 160 ezer konténert bocsátottunk vízre 2 millió tonnányi áruval. Bár ez alig tizede a szlovén kikötő forgalmának, de így is a magyarországi kereskedelem a második legnagyobb a terminálnál. Nem véletlenül téma a bővités meg az új vasúti vonal megépitése Koper-Davica között.


Szlovákia melyik kikötőt használja tengeri exprtra? Vagy ti nem terveztek ázsiába, afrikába exportálni? Elég nagy hiba volt, hogy hagytátok a Hamburgi kikötőket a Cseheknél mikor szétváltatok he engem kérdezel. A háromból egyet meg kellett volna fognotok...

Ők is vasúton viszik Hamburgig aztán onnan tovább a világ minden részére.
És a csehek maguk mire mentek vele ezidáig? A néhai csehszlovák kereskedelmi flotta széteset és a mai nagy hájók már nem igazán jutnának ahoz a kikotohoz. Nem beszélve, hogy nemsokára lejár az egyezmény, ami csak 100 éve volt kotve. Ezután a cseheknek is ugyan olyan szerzodést fog kelleni kotniuk, mint a magyar.
Szlovákiána megmaradt a Dunához való hozzáférés, abból azért sokkal tobb volt kihozva, mint a tengeri kikotóbol.
...
Ja, és Szlovákiának van még 12-ezer négyzetkilométers tengerfeneke: https://svet.sme.sk/c/1047169/slovenska-vlada-kupila-morske-dno.html :)
 

Volt szerencsém sok termékükhöz. Nagyon jó minőségűek minden tekintetben.
Van olyan magyar szolgálat, aminél ezt rendszeresítették.
amilyen áraik vannak szerintem esélytelen.
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz
És a csehek maguk mire mentek vele ezidáig? A néhai csehszlovák kereskedelmi flotta széteset és a mai nagy hájók már nem igazán jutnának ahoz a kikotohoz. Nem beszélve, hogy nemsokára lejár az egyezmény, ami csak 100 éve volt kotve. Ezután a cseheknek is ugyan olyan szerzodést fog kelleni kotniuk, mint a magyar.
Szlovákiána megmaradt a Dunához való hozzáférés, abból azért sokkal tobb volt kihozva, mint a tengeri kikotóbol.
...
Ja, és Szlovákiának van még 12-ezer négyzetkilométers tengerfeneke: https://svet.sme.sk/c/1047169/slovenska-vlada-kupila-morske-dno.html :)

Azt hiszem nem igazán vagy képben. A Csehek Hamburgba évente félmillió kénténert visznek.

Minek kéne erre tengeri flotta? Ott vannak a szállítmányozó cégek. Alapvetően nem érted azt, hogy miért stratégia kérdés ha van egy saját kikötőd azt hiszem. Pedig a mai globalizált világban a legfontosabb az infrastruktúra.. Csővezetékek, utak, vasút vonala, kikötők, 4G hálózat minden erről szól. Nem mindegy hogy a tied bagy fiszetsz a használatért, ez meghatározza a versenyképességed. Nosza próbáljátok vinni a Dunán de folyami hajózás igazándiből csak ömlesztett áruknál éri meg. Ahogy nézem igazándiból ti is mindent Hamburgba visztek pont a Cseheken keresztül:

Gondlom szépen keresnek rajtatok.