A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 537
46 524
113
Mert meglévő cégre lett telepítve.
Meg mert szerintem eltérő technológiákat és szakembereket igénylő területek.
A kisgépes bázison a hadiipar területén majd a drónok lesznek a vezető szerepben szerintem, és oda elsősorban az kell, amit a Genevation, és közvetve a Magnus tudna. Nekik elsősorban a kompozitokkal kell tudni dolgozni, meg karbonnal, esetleg titánnal.
A békéscsabai lokáció meg - nekem úgy tűnik - elsősorban fém, és azon belül is alumínium ötvözetek megmunkálásával fog főleg foglalkozni.
Nem tudjuk még, hogy mi lesz az Aero-val, meg annak jövőjével, de az ő irányuk is inkább a nagygépes fém rendszerek gyártása.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and Venom85

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 912
91 533
113
A
"10 évre szóló, mintegy 100 millió euró értékű megállapodás" ... az 36 milliárd HUF. Összehasonlításként az Airbus gyár 25 milliárdba, a Lynx gyár 60 milliárdba kerül.

Furcsa, hogy ha nem lesz védelmi szerepe a fejlesztéseknek, akkor miért Maróth írta alá a szerződést és nem Palkovics, Szíjjártó vagy valamelyik embere. Szlovén részről a gazdaság- és technológiafejlesztési miniszter írta alá. Úgy tűnik hogy fontosabb volt a szlovén vásárra időzíteni a bejelentést, mint a kecskeméti repülőnapra.
Sztem a Pipistrelnek lesz védelmi szerepe, de az nem ez a gép lesz, hanem a belengetett új, közös fejlesztés. Ez a gép a civil piacra megy. Viszont mivel tovább van gondolva a sztori, ezért volt ott Maróth is.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Sztem a Pipistrelnek lesz védelmi szerepe, de az nem ez a gép lesz, hanem a belengetett új, közös fejlesztés. Ez a gép a civil piacra megy. Viszont mivel tovább van gondolva a sztori, ezért volt ott Maróth is.

Kíváncsi leszek a közös fejlesztésre. De az egyértelműen látszik, hogy próbáljuk megragadni a lehető legnagyobb részt az autonóm járművek fejlesztéséből. Ami a mai irányokat elnézve elég logikus és jó befektetésnek látszik a civil és a katonai téren is. Több értelme van magunkhoz kötni minél többet, mint feltenni az utolsó fillérünket is egy termékre és az vagy befut vagy más riválisok lesznek a nyerők.
Egyetértek, ez a gép még nem a katonai drón gyártás tartó oszlopa. Viszont mind civil ipar szempontjából egyeznek a célkitűzéseik a mi iparfejlesztési politikánkkal, mind katonai szempontból nekünk előnyös lenne minél több gyártót idecsábítani. És ahogy a miniszter fogalmazott, ma még nincs nagy hajlandóság bennük a közös munkára, de reméljük ez hamarosan változik. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 270
73 987
113
Szeptember 16-án a ZalaZONE Járműipari Tesztpályán lezajlott az EFOP-3.6.2-16-2017-00002 azonosító számú „Autonóm járműrendszerek kutatása a zalaegerszegi autonóm tesztpályához kapcsolódóan” című projekt záró konferenciája.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem által vezetett, konzorciumi formában megvalósult projektben részt vett a Széchenyi István Egyetem és a Pannon Egyetem is. Az előadók elmondták, hogy a projekt eredményeként mindhárom egyetem egyrészt növelte a beágyazódását a nemzetközi kutatási térbe, másrészt megerősítette a felsőoktatási intézmények körében a kutatás, a technológiai fejlesztést és az innovációt. A projekt hatására sikerült a hallgatók körében növelni a kutatói életpálya vonzerejét, ezáltal emelni a kutatói létszámot ezeken a területeken. A projekt eredményei egy tájékoztató kiadványban került bemutatásra.

zalazone_2.jpg
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 558
18 709
113
Van benne egy-két helyesírási hiba de sebaj! Talán ebbe a topikba van helye!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 215
27 735
113
Egyébként én a Komondorról sem tettem le, van mögötte egy kiváló mérnökcsapat. Sajnos a tervezéskor nem volt meg a megfelelő eszközrendszerük és anyagi forrásaik arra, hogy egy valóban versenyképes terméket hozzanak össze. De maga az elgondolás, a felhalmozott tudás az nagyon jó volt, látok is arra lehetőséget, hogy mindezt ne hagyjuk elveszni.

Mi akar Maróth a Kommondorral?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 405
120 695
113
Egyébként én a Komondorról sem tettem le, van mögötte egy kiváló mérnökcsapat. Sajnos a tervezéskor nem volt meg a megfelelő eszközrendszerük és anyagi forrásaik arra, hogy egy valóban versenyképes terméket hozzanak össze. De maga az elgondolás, a felhalmozott tudás az nagyon jó volt, látok is arra lehetőséget, hogy mindezt ne hagyjuk elveszni.

Mi akar Maróth a Kommondorral?
Kocogjanak át Kaposvárra.
 
W

Wilson

Guest
Van benne egy-két helyesírási hiba de sebaj! Talán ebbe a topikba van helye!
Még a végén még az is megvalósulhat ,hogy AESA radaros Gripenjeink lesznek....
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
W

Wilson

Guest
Egyébként én a Komondorról sem tettem le, van mögötte egy kiváló mérnökcsapat. Sajnos a tervezéskor nem volt meg a megfelelő eszközrendszerük és anyagi forrásaik arra, hogy egy valóban versenyképes terméket hozzanak össze. De maga az elgondolás, a felhalmozott tudás az nagyon jó volt, látok is arra lehetőséget, hogy mindezt ne hagyjuk elveszni.

Mi akar Maróth a Kommondorral?
Átnevezi Kuvaszra:)
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Van benne egy-két helyesírási hiba de sebaj! Talán ebbe a topikba van helye!

Ami fontos számomra:

A cseh hadiipar hagyományosan elég erős. Ők továbbra is maradnak felettünk a dobogón?

Nagyon bízom abban, hogy meg tudjuk találni azokat a szinergiákat amíg a két országot együtt erősítik és közös projekteket képes generálni.

Ezt akár V4-szinten is érdemes lehet végiggondolni...

Igen, idén nyáron, amikor átvettem a V4 fegyverzeti igazgatói posztját, meghirdettem egy programot, hogy mérjük fel, az egyes országokban milyen képességek vannak.

Találjuk meg a szerepek harmonizálásának lehetőségeit, egy közös fejlesztésbe ki milyen hozzáadott értéket tudna betenni.

Ezek alapján mindenki biztos lehet benne, hogy nem cseh és szlovák Lynx gyárat akarunk rájuk sózni, hanem három ország közös gyártását... ha mindenki rendel.


Eldőlt már a Gripenek további sorsa?

Kapnak egy upgrade-et, amely lehetővé teszi, hogy olyan fegyvereket és szenzorokat integráljuk rá, amelyek sokkal magasabb szintre pozícionálják a repülőgépek harcképességét.

Itt egyértelműen nem csak sw fejlesztésről beszél, hanem szenzorokról is az új fegyverek mellé. Ha mindig szeretjük kétségbe vonni, hogy megkapják-e az AESA radart, akkor ez egyértelmű válasz rá.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Venom85

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 258
33 836
113
a Komondor 6X6 osának lenne értelme egyébként. feltéve ha nem Mrap árba akarnák értékesíteni hanem harckiszolgáló járműárba.
szimpla és duplakabinos kivitelbe. (szimpla kabinnal azért elég tetemes rakodófelület jönne létre. akár hídvető készletet is tudna szállítani vagy műszaki menteni)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 258
33 836
113
a Komondor 6X6 osának lenne értelme egyébként. feltéve ha nem Mrap árba akarnák értékesíteni hanem harckiszolgáló járműárba.
szimpla és duplakabinos kivitelbe. (szimpla kabinnal azért elég tetemes rakodófelület jönne létre. akár hídvető készletet is tudna szállítani vagy műszaki menteni)
emelett a már késszen levő tűzoltó változatból az ARB s tűzoltoknál lenne hely mind a központi üzemanyag raktárba mint a központi nagy lőszerraktárba. és szerintem dandáronként is elférne legalább 1 páncélozott tűzoltó jármű jármű.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 258
33 836
113
ennek egy egyszerübb változata ami nem tartalmaz mentesítőszer adagolót tábori körülmények között kis mennyiségben hasznos lenne
az UFO s táborikonyha sem lehet rossz. https://www.gammatech.hu/?mnuGrp=mn...nupath=main-taboritamogato-taboritamogato_all

szerintem ha a meglévő eszközeiket rendszereznéék ésjól összeraknák a teljes tábori szükségletrendszert ki tudnák elégíteni. Saját termékkel. nem képviseltel.
a konténerizált/UFO szegmensben. mind a tábori mosokonyha tábori zuhanyzó tábori konyha és az ezekhez szükséges egyéb elemeket.igazából mindenük meglenne hozzá csak össze kellene rakni. (és itt lehetne helye a currusnak ami az agregátorokat szállíthatná ufora szerelve.(azt mondjuk pont nem is cseszték el... mondjuk ott ha mindenigaz 2 késztermék összepárosítása történt)