A magyar hadiipar napjainkban

Mert meglévő cégre lett telepítve.
Meg mert szerintem eltérő technológiákat és szakembereket igénylő területek.
A kisgépes bázison a hadiipar területén majd a drónok lesznek a vezető szerepben szerintem, és oda elsősorban az kell, amit a Genevation, és közvetve a Magnus tudna. Nekik elsősorban a kompozitokkal kell tudni dolgozni, meg karbonnal, esetleg titánnal.
A békéscsabai lokáció meg - nekem úgy tűnik - elsősorban fém, és azon belül is alumínium ötvözetek megmunkálásával fog főleg foglalkozni.
Nem tudjuk még, hogy mi lesz az Aero-val, meg annak jövőjével, de az ő irányuk is inkább a nagygépes fém rendszerek gyártása.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and Venom85
A
"10 évre szóló, mintegy 100 millió euró értékű megállapodás" ... az 36 milliárd HUF. Összehasonlításként az Airbus gyár 25 milliárdba, a Lynx gyár 60 milliárdba kerül.

Furcsa, hogy ha nem lesz védelmi szerepe a fejlesztéseknek, akkor miért Maróth írta alá a szerződést és nem Palkovics, Szíjjártó vagy valamelyik embere. Szlovén részről a gazdaság- és technológiafejlesztési miniszter írta alá. Úgy tűnik hogy fontosabb volt a szlovén vásárra időzíteni a bejelentést, mint a kecskeméti repülőnapra.
Sztem a Pipistrelnek lesz védelmi szerepe, de az nem ez a gép lesz, hanem a belengetett új, közös fejlesztés. Ez a gép a civil piacra megy. Viszont mivel tovább van gondolva a sztori, ezért volt ott Maróth is.
 
Sztem a Pipistrelnek lesz védelmi szerepe, de az nem ez a gép lesz, hanem a belengetett új, közös fejlesztés. Ez a gép a civil piacra megy. Viszont mivel tovább van gondolva a sztori, ezért volt ott Maróth is.

Kíváncsi leszek a közös fejlesztésre. De az egyértelműen látszik, hogy próbáljuk megragadni a lehető legnagyobb részt az autonóm járművek fejlesztéséből. Ami a mai irányokat elnézve elég logikus és jó befektetésnek látszik a civil és a katonai téren is. Több értelme van magunkhoz kötni minél többet, mint feltenni az utolsó fillérünket is egy termékre és az vagy befut vagy más riválisok lesznek a nyerők.
Egyetértek, ez a gép még nem a katonai drón gyártás tartó oszlopa. Viszont mind civil ipar szempontjából egyeznek a célkitűzéseik a mi iparfejlesztési politikánkkal, mind katonai szempontból nekünk előnyös lenne minél több gyártót idecsábítani. És ahogy a miniszter fogalmazott, ma még nincs nagy hajlandóság bennük a közös munkára, de reméljük ez hamarosan változik. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Szeptember 16-án a ZalaZONE Járműipari Tesztpályán lezajlott az EFOP-3.6.2-16-2017-00002 azonosító számú „Autonóm járműrendszerek kutatása a zalaegerszegi autonóm tesztpályához kapcsolódóan” című projekt záró konferenciája.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem által vezetett, konzorciumi formában megvalósult projektben részt vett a Széchenyi István Egyetem és a Pannon Egyetem is. Az előadók elmondták, hogy a projekt eredményeként mindhárom egyetem egyrészt növelte a beágyazódását a nemzetközi kutatási térbe, másrészt megerősítette a felsőoktatási intézmények körében a kutatás, a technológiai fejlesztést és az innovációt. A projekt hatására sikerült a hallgatók körében növelni a kutatói életpálya vonzerejét, ezáltal emelni a kutatói létszámot ezeken a területeken. A projekt eredményei egy tájékoztató kiadványban került bemutatásra.

zalazone_2.jpg
 
Van benne egy-két helyesírási hiba de sebaj! Talán ebbe a topikba van helye!
 
Egyébként én a Komondorról sem tettem le, van mögötte egy kiváló mérnökcsapat. Sajnos a tervezéskor nem volt meg a megfelelő eszközrendszerük és anyagi forrásaik arra, hogy egy valóban versenyképes terméket hozzanak össze. De maga az elgondolás, a felhalmozott tudás az nagyon jó volt, látok is arra lehetőséget, hogy mindezt ne hagyjuk elveszni.

Mi akar Maróth a Kommondorral?
 
Egyébként én a Komondorról sem tettem le, van mögötte egy kiváló mérnökcsapat. Sajnos a tervezéskor nem volt meg a megfelelő eszközrendszerük és anyagi forrásaik arra, hogy egy valóban versenyképes terméket hozzanak össze. De maga az elgondolás, a felhalmozott tudás az nagyon jó volt, látok is arra lehetőséget, hogy mindezt ne hagyjuk elveszni.

Mi akar Maróth a Kommondorral?
Kocogjanak át Kaposvárra.
 
Van benne egy-két helyesírási hiba de sebaj! Talán ebbe a topikba van helye!
Még a végén még az is megvalósulhat ,hogy AESA radaros Gripenjeink lesznek....
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Egyébként én a Komondorról sem tettem le, van mögötte egy kiváló mérnökcsapat. Sajnos a tervezéskor nem volt meg a megfelelő eszközrendszerük és anyagi forrásaik arra, hogy egy valóban versenyképes terméket hozzanak össze. De maga az elgondolás, a felhalmozott tudás az nagyon jó volt, látok is arra lehetőséget, hogy mindezt ne hagyjuk elveszni.

Mi akar Maróth a Kommondorral?
Átnevezi Kuvaszra:-)
 
Van benne egy-két helyesírási hiba de sebaj! Talán ebbe a topikba van helye!

Ami fontos számomra:

A cseh hadiipar hagyományosan elég erős. Ők továbbra is maradnak felettünk a dobogón?

Nagyon bízom abban, hogy meg tudjuk találni azokat a szinergiákat amíg a két országot együtt erősítik és közös projekteket képes generálni.

Ezt akár V4-szinten is érdemes lehet végiggondolni...

Igen, idén nyáron, amikor átvettem a V4 fegyverzeti igazgatói posztját, meghirdettem egy programot, hogy mérjük fel, az egyes országokban milyen képességek vannak.

Találjuk meg a szerepek harmonizálásának lehetőségeit, egy közös fejlesztésbe ki milyen hozzáadott értéket tudna betenni.

Ezek alapján mindenki biztos lehet benne, hogy nem cseh és szlovák Lynx gyárat akarunk rájuk sózni, hanem három ország közös gyártását... ha mindenki rendel.


Eldőlt már a Gripenek további sorsa?

Kapnak egy upgrade-et, amely lehetővé teszi, hogy olyan fegyvereket és szenzorokat integráljuk rá, amelyek sokkal magasabb szintre pozícionálják a repülőgépek harcképességét.

Itt egyértelműen nem csak sw fejlesztésről beszél, hanem szenzorokról is az új fegyverek mellé. Ha mindig szeretjük kétségbe vonni, hogy megkapják-e az AESA radart, akkor ez egyértelmű válasz rá.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Venom85
a Komondor 6X6 osának lenne értelme egyébként. feltéve ha nem Mrap árba akarnák értékesíteni hanem harckiszolgáló járműárba.
szimpla és duplakabinos kivitelbe. (szimpla kabinnal azért elég tetemes rakodófelület jönne létre. akár hídvető készletet is tudna szállítani vagy műszaki menteni)
 
a Komondor 6X6 osának lenne értelme egyébként. feltéve ha nem Mrap árba akarnák értékesíteni hanem harckiszolgáló járműárba.
szimpla és duplakabinos kivitelbe. (szimpla kabinnal azért elég tetemes rakodófelület jönne létre. akár hídvető készletet is tudna szállítani vagy műszaki menteni)
emelett a már késszen levő tűzoltó változatból az ARB s tűzoltoknál lenne hely mind a központi üzemanyag raktárba mint a központi nagy lőszerraktárba. és szerintem dandáronként is elférne legalább 1 páncélozott tűzoltó jármű jármű.
 
ennek egy egyszerübb változata ami nem tartalmaz mentesítőszer adagolót tábori körülmények között kis mennyiségben hasznos lenne
az UFO s táborikonyha sem lehet rossz. https://www.gammatech.hu/?mnuGrp=mn...nupath=main-taboritamogato-taboritamogato_all

szerintem ha a meglévő eszközeiket rendszereznéék ésjól összeraknák a teljes tábori szükségletrendszert ki tudnák elégíteni. Saját termékkel. nem képviseltel.
a konténerizált/UFO szegmensben. mind a tábori mosokonyha tábori zuhanyzó tábori konyha és az ezekhez szükséges egyéb elemeket.igazából mindenük meglenne hozzá csak össze kellene rakni. (és itt lehetne helye a currusnak ami az agregátorokat szállíthatná ufora szerelve.(azt mondjuk pont nem is cseszték el... mondjuk ott ha mindenigaz 2 késztermék összepárosítása történt)