A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Hát a fegyverzeti változásban biztos voltam. Támogató rajos koncepció (nekem ez a "rajkocsi", amig nem lesznek nyilvánosak a koncepció részletei ;) ) esetén érdekes lehet a támogató rajnál a már képeken látott FN MAG (manőver rajba meg mehet a Minimi MKIII 7,62).
Ezen kívül a Hirtenberger 60-as comando aknavetője, valamint a UA TPG-je.

De ha már könnyű-gyalogos koncepció, akkor értelmet nyer a képbe lopakodó 105-ös alkalmazása is! Nem? :cool:
Nem.
 
Mert még csak a különlegeseknek van.
Amúgy ez a koncepció bemutatója volt:
Gyors reagálás - gyors mozgás stb.
A részletek még változnak fegyverzetileg felépítésileg.

Na de akkor melyik lesz az a bizonyos könnyűlövész koncepción alapuló dandár ? Vagy csak zlj méretben lesz jelent a Honvédségnél az elképzelés ?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Hummen23
Na de akkor melyik lesz az a bizonyos könnyűlövész koncepción alapuló dandár ? Vagy csak zlj méretben lesz jelent a Honvédségnél az elképzelés ?
Bennem is ez fogalmazódott meg. Létező zászlóaljról van szó, vagy új szervezeti egység? Melyik dandár, melyik helyőrség? Ez is titkos?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
A Huszár tőlem is kap Szittya ellenében egy szavazatot.

Más: nekem az volt egy kicsit meglepő, hogy a képek alapján minden gida ugyanolyan mintával, ugyanúgy van festve (?!).

61549430618da690149597.jpg


Nem az lenne a lényeg, hogy egy mezei alakfelismerő algoritmus ne szúrja ki messziről? Mert akkor az nem jött össze. Ennyi erővel egységesen olajbogyózöldre is festhették volna.
 
Szerintem ma tessék bekészíteni a vazelint! No, nem a magától értetődő felhasználási terület okán, hanem mert a csecse-becse ujjacskáknak szükségük lesz rá, úgy fog ma pörögni ez a topic.
Ma kihelyezett kormányülés. Miközben Szíjjártó és Palkovics valamit aláírt az AV gyárában, de állítólag Orbán is elment végül tegnap Babissal oda.
Meg lennék lepve, ha ennek ma nem lenne némi folyománya.
Nekünk nagyon az lenne az érdekünk, ha a csehekkel maradnánk közös platformon Gripen ügyben. Nem tudom, hogy Babis be meri-e vállalni a döntést még a választások előtt, mert - amit eddig láttam a cseh közéletből innen messziről - ezen el is bukhatja azt.
Nálunk nyilvánvalóan ebből nem csinál problémát Orbán. Korábban sem zavartatta magát, amikor váratlanul Gripent kellett rendelni.
De az AV gyár jövőjét kizárólag az jelentheti, ha mindkét ország beáll mögé megrendelésekkel, karbantartói szerződésekkel. És ez már - ahogy kinéz - a mi érdekünk is lesz.
Szóval érthető lehet az AV körüli huzavona. Bár nem szép, de valahol belekényszerítettük Babist ebbe a helyzetbe. Mostmár talán nagyobb kockázat lenne a választások előtt csődbe vinni az Aero-t, mint hogy megegyezzenek velünk a Gripenek kapcsán. Ráadásul a szűkös honvédelmi költségvetési mozgásterük is a korábbi vonal továbbvitelében érdekelt.
 
Szerintem ma tessék bekészíteni a vazelint! No, nem a magától értetődő felhasználási terület okán, hanem mert a csecse-becse ujjacskáknak szükségük lesz rá, úgy fog ma pörögni ez a topic.
Ma kihelyezett kormányülés. Miközben Szíjjártó és Palkovics valamit aláírt az AV gyárában, de állítólag Orbán is elment végül tegnap Babissal oda.
Meg lennék lepve, ha ennek ma nem lenne némi folyománya.
Nekünk nagyon az lenne az érdekünk, ha a csehekkel maradnánk közös platformon Gripen ügyben. Nem tudom, hogy Babis be meri-e vállalni a döntést még a választások előtt, mert - amit eddig láttam a cseh közéletből innen messziről - ezen el is bukhatja azt.
Nálunk nyilvánvalóan ebből nem csinál problémát Orbán. Korábban sem zavartatta magát, amikor váratlanul Gripent kellett rendelni.
De az AV gyár jövőjét kizárólag az jelentheti, ha mindkét ország beáll mögé megrendelésekkel, karbantartói szerződésekkel. És ez már - ahogy kinéz - a mi érdekünk is lesz.
Szóval érthető lehet az AV körüli huzavona. Bár nem szép, de valahol belekényszerítettük Babist ebbe a helyzetbe. Mostmár talán nagyobb kockázat lenne a választások előtt csődbe vinni az Aero-t, mint hogy megegyezzenek velünk a Gripenek kapcsán. Ráadásul a szűkös honvédelmi költségvetési mozgásterük is a korábbi vonal továbbvitelében érdekelt.
Katasztrófa lenne, ha az AV sz@rját megvennénk. Kábé mint a mihu üzemeltetés: igaz, hogy semmire nem jó, de legalább minek!
 
Nem tudom másnak is feltűnt-e, de amikor a repnapon ment az L39 bemutató, olyan szöveget nyomott a kommentátor ami beillett egy indoklásnak hogy miért fogjuk rendszeresíteni.
 
  • Szomorú
Reactions: borisz
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
És remélhetőleg egy felpimpelt verzióból.
Az csak marketing, még van remény, hogy nem egy lebutított Mig-21-el akarunk pilótákat képezni (az Albatrosz a legtöbb rendszerét a Mig-21 alkatrészeire építette fel) a majdani 5/6. generációs Gripen váltótípusunkra, mert az Albatrosz legújabb verziója ugyanazt képviseli, amit a Kfir legutóbbi izraeli ajánlatai. Hiába raksz korszerű elektronikát egy régi szarba, attól még az elavult marad. Fel kellene, hogy tűnjön milyen beszerzések vannak folyamatban trainer ügyében ott, ahol F-35 és hasonlók már realitások, vagy éppen realizálódnak!
  • M-346 Master
  • T-7 Red Hawk
  • T-50 Golden Eagle
  • Jak-130
  • Hongdu L-15
Ez a történet már a teljes értékű harci pilótaképzésről szól a kiképzőgépen, beleértve a kompromisszummentes légiharc kiképzést is, hogy azt ne a méregdrága és gyakran együléses 5. generációs gépen kelljen eszközölni! És tetszik-nem-tetszik a most beszerzendő sugárhajtású kiképzőgép lesz akkor is, amikor már Gripent leváltottuk! Nem igazodhatunk az 1970-es évek színvonalához 2030-40 környékén! De jelen pillanatban sem, mert az Albatrosz most is elavult.
 
 
Az csak marketing, még van remény, hogy nem egy lebutított Mig-21-el akarunk pilótákat képezni (az Albatrosz a legtöbb rendszerét a Mig-21 alkatrészeire építette fel) a majdani 5/6. generációs Gripen váltótípusunkra, mert az Albatrosz legújabb verziója ugyanazt képviseli, amit a Kfir legutóbbi izraeli ajánlatai. Hiába raksz korszerű elektronikát egy régi szarba, attól még az elavult marad.
Vagy bejön @LMzek 2.0 víziója a halálosztó csapásmérő L-39NG drónokról!:cool::D
 
Az csak marketing, még van remény, hogy nem egy lebutított Mig-21-el akarunk pilótákat képezni (az Albatrosz a legtöbb rendszerét a Mig-21 alkatrészeire építette fel) a majdani 5/6. generációs Gripen váltótípusunkra, mert az Albatrosz legújabb verziója ugyanazt képviseli, amit a Kfir legutóbbi izraeli ajánlatai. Hiába raksz korszerű elektronikát egy régi szarba, attól még az elavult marad. Fel kellene, hogy tűnjön milyen beszerzések vannak folyamatban trainer ügyében ott, ahol F-35 és hasonlók már realitások, vagy éppen realizálódnak!
  • M-346 Master
  • T-7 Red Hawk
  • T-50 Golden Eagle
  • Jak-130
  • Hongdu L-15
Ez a történet már a teljes értékű harci pilótaképzésről szól a kiképzőgépen, beleértve a kompromisszummentes légiharc kiképzést is, hogy azt ne a méregdrága és gyakran együléses 5. generációs gépen kelljen eszközölni! És tetszik-nem-tetszik a most beszerzendő sugárhajtású kiképzőgép lesz akkor is, amikor már Gripent leváltottuk! Nem igazodhatunk az 1970-es évek színvonalához 2030-40 környékén! De jelen pillanatban sem, mert az Albatrosz most is elavult.
Értem hogy az L39-NG nem M-346, de az ára sem annyi.

A Zlin és a Gripen D közé jó lesz. 2030 - 35-re meg előállhat mással is az AV, közös kooprodukcióban vkivel. A Zlinekkel és az L39-NG-vel tudjuk itthon biztosítani a Gripen pilóták képzését, mielőtt továbbmennek az olasz vagy kanadai tréningre.

Illetve a repültetésük itthon olcsóbb, mint Gripenen. Nem a Gripen repülési időkből csípném le, hanem további költséghatékony repülőidőt lehet potenciális vadaszgéppilótáknak biztositani. Vagy amíg felépülnek további vadászgépszázadok, nem szállítógépre kell kényszerből küldeni őket.

Illetve megszereztük a térségben egyedül megszerezhető katonai repülőgyárat. Erre alapozva lehet álmodozni, mit akarunk majd az Embraerrel, Saabbal közösen csinálni, még egy vakfoltot kiszíneztünk újra a hadiipari térképen.

Ráadásul fél Afrika, Közép - Ázsia repül vahy repült ezzel. Ezek az exportpiacok élnek. De a gépek javítása, felújítása is termeli a pénzt meg a befolyást, további más hadiipari üzleteket is hozhat.

Sztem ezzel az AV vétellel felléptünk az első lépcsőfokra katonai repülőiparban és tervekben. Ez alapján én nem húznám le a vételt. Ha csak ennyi és itt megálltunk, akkor hülyeség. De sztem messze nem ez volt a cél, ez a vége. Éppen ez csak a kezdete.
 
Az idő jó xar, legalább kihívás a sárban szemlézni. :D