Az csak marketing, még van remény, hogy nem egy lebutított Mig-21-el akarunk pilótákat képezni (az Albatrosz a legtöbb rendszerét a Mig-21 alkatrészeire építette fel) a majdani 5/6. generációs Gripen váltótípusunkra, mert az Albatrosz legújabb verziója ugyanazt képviseli, amit a Kfir legutóbbi izraeli ajánlatai. Hiába raksz korszerű elektronikát egy régi szarba, attól még az elavult marad. Fel kellene, hogy tűnjön milyen beszerzések vannak folyamatban trainer ügyében ott, ahol F-35 és hasonlók már realitások, vagy éppen realizálódnak!
- M-346 Master
- T-7 Red Hawk
- T-50 Golden Eagle
- Jak-130
- Hongdu L-15
Ez a történet már a teljes értékű harci pilótaképzésről szól a kiképzőgépen, beleértve a kompromisszummentes légiharc kiképzést is, hogy azt ne a méregdrága és gyakran együléses 5. generációs gépen kelljen eszközölni! És tetszik-nem-tetszik a most beszerzendő sugárhajtású kiképzőgép lesz akkor is, amikor már Gripent leváltottuk! Nem igazodhatunk az 1970-es évek színvonalához 2030-40 környékén! De jelen pillanatban sem, mert az Albatrosz most is elavult.