[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

6 L39-NG-t megvettek!!!!!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A csehek. :)

És miért gondolom azt, hogy teljes véletlenségből mi is 6 db-ot fogunk rendelni?

@Szittya nak volt vagy fél hónappal ezelőtt egy tippje a magyar haderőfejlesztés topicban a régi és az új repülők összetételéről a légierőnkben és az új Dongó századról. Gondolom, azt még mindig tartja.
 
.
Hoppácska. 51-49-ről volt szó, most lényegében einstandoltuk.

A júliusban aláírt szerződés alapján szeptember 30-val az új tulajdonos a HSC Aerojet, amelyben 80 százalékos részesedése van Szalay-Bobrovniczky Kristófnak, míg 20 százalék a cseh Omnipol társaság kezében van – jelentette az E15 gazdasági napilap internetes hírportálja csütörtökön. A Vodochody repülőtér szintén a tranzakció része.
 
.

Hoppácska. 51-49-ről volt szó, most lényegében einstandoltuk.

A júliusban aláírt szerződés alapján szeptember 30-val az új tulajdonos a HSC Aerojet, amelyben 80 százalékos részesedése van Szalay-Bobrovniczky Kristófnak, míg 20 százalék a cseh Omnipol társaság kezében van – jelentette az E15 gazdasági napilap internetes hírportálja csütörtökön. A Vodochody repülőtér szintén a tranzakció része.
Ilyen tulajdonosi szerkezettel kizártnak tarton, hogy ne legyen hazai repülőgyártás. Persze nem az L39-NG.
 
.

Hoppácska. 51-49-ről volt szó, most lényegében einstandoltuk.

A júliusban aláírt szerződés alapján szeptember 30-val az új tulajdonos a HSC Aerojet, amelyben 80 százalékos részesedése van Szalay-Bobrovniczky Kristófnak, míg 20 százalék a cseh Omnipol társaság kezében van – jelentette az E15 gazdasági napilap internetes hírportálja csütörtökön. A Vodochody repülőtér szintén a tranzakció része.
Lehet ugyanaz az összeg, idén már nagyobb részesedést ért a Covid kihatása és az eladó Penta tulajdonosainak letartóztatása utan. :cool:
 
.

Hoppácska. 51-49-ről volt szó, most lényegében einstandoltuk.

A júliusban aláírt szerződés alapján szeptember 30-val az új tulajdonos a HSC Aerojet, amelyben 80 százalékos részesedése van Szalay-Bobrovniczky Kristófnak, míg 20 százalék a cseh Omnipol társaság kezében van – jelentette az E15 gazdasági napilap internetes hírportálja csütörtökön. A Vodochody repülőtér szintén a tranzakció része.
Szerintem az eltolódás a reptér miatt lehet. Korábban az nem volt benne a buliban. Az Omnipol gondolom nem akart több pénzt beletenni az ügyletbe. A magyar fél meg megfinanszírozta.
 
.

Hoppácska. 51-49-ről volt szó, most lényegében einstandoltuk.

A júliusban aláírt szerződés alapján szeptember 30-val az új tulajdonos a HSC Aerojet, amelyben 80 százalékos részesedése van Szalay-Bobrovniczky Kristófnak, míg 20 százalék a cseh Omnipol társaság kezében van – jelentette az E15 gazdasági napilap internetes hírportálja csütörtökön. A Vodochody repülőtér szintén a tranzakció része.

@kamm nak volt a nyár elején egy gondolata, hogy az adás-vétel aláírása azért húzódhat ennyire végestelen végig, mert egy csőd szélén táncoló gyár esetén az idő nekünk kedvez és egyre jobb pozíciót tudunk újra tárgyalni.

@pöcshuszár ral egyetértek, az nem pont bizalom építés legjobb sarokköve lenne, ha simán csak bejelentették volna, hogy bocsi skacok, de eddig tárgyaltunk fifti-fifti, oda adjátok-e ugyan annyiért 4:1 arányban?
Sokkal valószínűbbnek tartom, hogy amikor pletykák voltak hallhatóak arról, hogy a Magyar Légierőnek nem minden kívánságát teljesíti a kiképzőgép és jöttek az újabbnál újabb igények, akkor a reptér mellett felmerülhetett az a kérdés is, hogy a csehek nem fognak több pénzt beletolni egy cégbe, ahonnan egy pillanat alatt kihátrálhat a szándéknyilatkozatból a magyar fél és bedönti. Szóval simán elképzelhetőnek tartom, hogy az LN továbbfejlesztésére is pénzt toltuk be, meg ahogy Huszár mondta, a reptér is képbe került. (És még mindig az a kategória, hogy szarért-húgyért felvásároltuk, miközben már nagyon komoly fejlesztési elképzelések vannak az asztalon.)
 
1 kis mellékszál a tegnapi adásvétel kapcsán.

A Penta stratégiája magában foglalta a Vodochody repülőtér alacsony költségű polgári szállításra való fejlesztését is, de az új tulajdonos bejelentette, hogy visszavonja ezt a tervet. A repülőtér így továbbra is csak az Aero Vodochody vagy a cseh hadsereg igényeit fogja kiszolgálni, akikkel az Aero 2026 -ig írt alá szerződést a repülőtér esetleges használatáról.


Tehát a 6db L39-NG eladása mellett, szerződést kötöttek 5 évre a cseh hadsereggel a reptér használatáról. Ez gondolom a xseh légierőnek volt fontos.
 

Az új tulajdonosok vélhetően a modern vadászgépek pilótáinak kiképzésére specializálódott L-39NG sugárhajtású kiképzőgépektől várják a vállalat értékesítési számainak felfutását, de hamarosan valószínűleg sor kerül majd könnyű csapásmérő repülőgépek gyártására is az Aeronál.
 

Az új tulajdonosok vélhetően a modern vadászgépek pilótáinak kiképzésére specializálódott L-39NG sugárhajtású kiképzőgépektől várják a vállalat értékesítési számainak felfutását, de hamarosan valószínűleg sor kerül majd könnyű csapásmérő repülőgépek gyártására is az Aeronál.
Én azt gondoltam ez múlt idő, de ha élő vagy feltámasztható projekt, akkor nagyon lelkes vagyok!!!

Az F/A-259 Striker névre hallgató könnyű támadó repülőgépet az izraeli Israel Aerospace Industries-szal (IAI) közösen fejlesztik, 2018-ban mutatták be egy brit Farnboroughban tartott légi bemutatón. Az izraeli vállalat korábban, a ’80-as, ’90-es években foglalkozott vadászgépekkel, manapság már elsősorban önvezető katonai járműveket, műholdakat, rakétarendszereket, drónokat gyártanak.

Az F/A-259-est egy Honeywell F124 sugárhajtású hajtómű röpteti majd, mellyel akár 1000 km/óra sebesség elérése is képes lesz. A gép maximum repülési magassága 13 kilométer lesz. Hatótávolságáról nem lelhető fel egyelőre nyilvános információ, csak annyi, hogy jóval nagyobb lesz ez, mint az Alca 1590 kilométeres távolsága. A Striker felszerelhető lesz majd 20 milliméteres gépágyú-konténerekkel, irányított légiharc-rakétákkal, levegő-föld rakétákkal, illetve irányított és nem irányított bombákkal is.
 

Az új tulajdonosok vélhetően a modern vadászgépek pilótáinak kiképzésére specializálódott L-39NG sugárhajtású kiképzőgépektől várják a vállalat értékesítési számainak felfutását, de hamarosan valószínűleg sor kerül majd könnyű csapásmérő repülőgépek gyártására is az Aeronál.
A szép jövő!! :cool:

Vannak, akik arról spekulálnak, hogy akár új repülőgép-típusok fejlesztésére is sor kerülhet a vállalatok együttműködéséből. Ezzel kapcsolatosan azt érdemes megjegyezni, hogy elképzelhető, hogy informális beszélgetéseken elhangzanak ilyen elképzelések, de hivatalos együttműködésről nemhogy bejelentés, de valószínűleg papíron létező tervek sincsenek. Még hosszú évek, ha nem évtizedek kérdése, hogy kialakuljon az ilyen projektek megvalósításához szükséges iparági ökoszisztéma Magyarországon
 
Huszár András vette át a pénzügyi alelnök (CFO) posztját . Tapasztalt pénzügyi menedzser, aki főként az olaj- és energiaiparban tevékenykedett. Huszár András például az MVM Energetika és az INA grupa pénzügyi igazgatójaként dolgozott. Lecseréli Mariuzs Kedrát, aki a cégben marad, és az Aero pénzügyi osztályán folytatja vezetői pozícióját.

Ki ő?
Profi pénzügyi menedzsernek tűnik.

A több mint 25 éves szakmai múlttal rendelkező tapasztalt pénzügyi és gazdasági szakember több vezető pozíciót töltött be az olajiparban, a távközlési piacon és a tőzsde világában. Kimondottan jártas a pénzügyi stabilizáció, a hatékonyság-növelés, a kockázatkezelés, illetve a finanszírozás területén -

Huszár András 1988-ban diplomázott a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen, majd 1993-ban doktori címet szerzett. A Budapesti Értéktőzsdén 1991-től kezdett dolgozni, majd 1994-ben a Telekom-csoporthoz került, ahol több mint hét évig pénzügyi és kockázatkezelési területen tevékenykedett.

Ezt követően 2001-től 2016-ig a Mol-csoportban töltött be különféle vezetői pozíciókat. Nyolc évig dolgozott a Mol Group treasury vezetőjeként, több évig a TVK és a Slovnaft felügyelőbizottságának tagja volt, 2010-2016 között pedig az INA olajtársaság pénzügyi igazgatójaként dolgozott.

2017 Február 1-jétől Huszár András tölti be az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióját
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Huszár András vette át a pénzügyi alelnök (CFO) posztját . Tapasztalt pénzügyi menedzser, aki főként az olaj- és energiaiparban tevékenykedett. Huszár András például az MVM Energetika és az INA grupa pénzügyi igazgatójaként dolgozott. Lecseréli Mariuzs Kedrát, aki a cégben marad, és az Aero pénzügyi osztályán folytatja vezetői pozícióját.

Ki ő?
Profi pénzügyi menedzsernek tűnik.

A több mint 25 éves szakmai múlttal rendelkező tapasztalt pénzügyi és gazdasági szakember több vezető pozíciót töltött be az olajiparban, a távközlési piacon és a tőzsde világában. Kimondottan jártas a pénzügyi stabilizáció, a hatékonyság-növelés, a kockázatkezelés, illetve a finanszírozás területén -

Huszár András 1988-ban diplomázott a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen, majd 1993-ban doktori címet szerzett. A Budapesti Értéktőzsdén 1991-től kezdett dolgozni, majd 1994-ben a Telekom-csoporthoz került, ahol több mint hét évig pénzügyi és kockázatkezelési területen tevékenykedett.

Ezt követően 2001-től 2016-ig a Mol-csoportban töltött be különféle vezetői pozíciókat. Nyolc évig dolgozott a Mol Group treasury vezetőjeként, több évig a TVK és a Slovnaft felügyelőbizottságának tagja volt, 2010-2016 között pedig az INA olajtársaság pénzügyi igazgatójaként dolgozott.

2017 Február 1-jétől Huszár András tölti be az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióját
2001-től kezdve állami cégek különböző vezető pozícióiban volt... ez nem biztos hogy mindig jót jelent, lehet hogy csak megfelelő helyen vannak barátai. De reméljük a legjobbakat.
 
A szlovákok is kerülgetik a L39-NG-t.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az Aero szokás szerint részt vesz a brnoi IDET kiállításon, ahol két jelentős látogatásokkal teli napot töltöttünk el: a cseh és szlovák védelmi minisztérium közös delegációja, mindkét miniszter, Lubomír Metnar és Jaroslav Nad, akikkel a pilóta képzés és a jövőbeni együttműködés lehetősége a repülésiparban is szóba került . Benkő Tibor magyar honvédelmi miniszter, Cseh Köztársaság külügyminisztere, Jakub Kulhánek vagy Cseh Köztársaság légierő parancsnoka, Petr Mikulenka vezérőrnagy is meglátogatott minket...

244641628_4095410480563691_70285788391771608_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Az AERO cikke a VIP napot mutatta be. Mi 4-n köztük a beszerzési biztos egyik munkatársa is meglátogattuk az Aero-t. Nos amint a díszletekből is látható, semmi bemutató, semmi prezentáció, semmi sem volt a szakmai nézőközönség számára. Ott unatkozott három AERO-s alkalmazott, akikből kettővel kvázi e-mail kapcsolatban állok...

Az üres stand. Ez nem becsapás, egyik ismerősömmel 3-4x visszamentünk, hátha lesz valami sajtóanyag, stb. Még az ALCA-ról se volt nemhogy az NG-ről, kivéve a falakon lévő képek.

Az egyetlen NG az egyik asztalon lévő NG makett volt, amely felfegyverezve mutatta be a repülőgépet. Nos ez volt a kiállítása az Aero-nak az első kiállítás magyar többségi tulajdonnal. Vérciki, hogy a Letov-nál is többen voltak...
 
Én azt gondoltam ez múlt idő, de ha élő vagy feltámasztható projekt, akkor nagyon lelkes vagyok!!!

Az F/A-259 Striker névre hallgató könnyű támadó repülőgépet az izraeli Israel Aerospace Industries-szal (IAI) közösen fejlesztik, 2018-ban mutatták be egy brit Farnboroughban tartott légi bemutatón. Az izraeli vállalat korábban, a ’80-as, ’90-es években foglalkozott vadászgépekkel, manapság már elsősorban önvezető katonai járműveket, műholdakat, rakétarendszereket, drónokat gyártanak.

Az F/A-259-est egy Honeywell F124 sugárhajtású hajtómű röpteti majd, mellyel akár 1000 km/óra sebesség elérése is képes lesz. A gép maximum repülési magassága 13 kilométer lesz. Hatótávolságáról nem lelhető fel egyelőre nyilvános információ, csak annyi, hogy jóval nagyobb lesz ez, mint az Alca 1590 kilométeres távolsága. A Striker felszerelhető lesz majd 20 milliméteres gépágyú-konténerekkel, irányított légiharc-rakétákkal, levegő-föld rakétákkal, illetve irányított és nem irányított bombákkal is.
Ez egy szar cikk. Az F/A-259-est be akarták szuszakolni izraeli eletkronikával tápoltva egy másik hajtóművel az amerikaiak tenderére, Light_Attack/Armed_Reconnaissance-re ahova végül nem engedték be..(késve is adták be.) Az egészet egy kiállításon láthattuk, makettben és néhány szórólapon. Nekem is megvan, ott voltam. Semmi sem lesz belőle. A Textron Scorpion is kiesett.
 
Az Aero szokás szerint részt vesz a brnoi IDET kiállításon

Azért azt vedd bele a képletbe, hogy a napokban realizálódott a vállalat adásvétele.
Én régebben voltam többször is a kiállitói oldalon hasonló kiállitásokon, tudom mibe kerül és mivel jár összerakni. Messzemenő következtetéseket ebből az átmeneti időszakban látottakról nem vonnák most még le. (hozzáteszem közismerten NEM vagyok Aero és "magyar NG" párti,)