Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Hidrogénkorrózió.
Már a vízbefecskendezéses GE gázturbinákat is ez ette meg, pedig ott csak 1350 fokos szénhidrogén gáz - levegő atmoszféra van sok-sok inert nitrogén mellett.
Igen, ezen hasal el az összes ilyen ábránd a gyakorlat során.
pontosan, de ezt mindig előszedik az öltönyösöknek a póverpojintolás közben..
 
Szerintem a hidrogént nem turbinákban vagy motorokban akarják használni. A Honda vagy 10-15 éve gyártott pár darab autót hidrogén üzemű tüzelőanyag cellával. A kocsit elektromotorok hajtották, a tüzelőanyag cella pedig áramot termelt.
De, a toyota pl úgy (is) akarja, az üzemanyagcellás használat mellett:


Gondolom mivel a motor gyártásban nagy a tapasztalat, kiforrott technológia, olcsó gyártani (max alu kell hozzá, nem platina), és van (lesz) egyfajta "retro" hatása.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
A Franciaország által kezdeményezett dokumentumot kilenc másik uniós ország aláírásával küldték meg az Európai Bizottságnak, amelyek többsége már tartalmazza az atomenergiát a nemzeti energiaszerkezetben: Bulgária, Finnország, Horvátország, Lengyelország, Románia, Szlovákia, Szlovénia, Csehország és Magyarország.

Azért hihetetlen, hogy egész Nyugat-Európában már csak a franciák józanok... Meg a finnek, ha őket még oda vesszük.
Ez így kb. egy kelet-európai törekvés lett a "nyugat" meg "Brüsszel" ellen.
Azért remélem így is sikeres lesz! :hadonaszos:
 
A hidrogén azoknak a délibábja, akik már felfogták, hogy nincs áram az elektromos autózáshoz. Egyfajta utolsó mentsvár, hogy ne kelljen nyilvánosan beismerni: semmilyen reális szénhidrogén-alternatíva nincs.

Egy mobilitásról szóló panelbeszélgetésről jövök és ez az egyik benyomás ami lejött.
 
A hidrogén azoknak a délibábja, akik már felfogták, hogy nincs áram az elektromos autózáshoz. Egyfajta utolsó mentsvár, hogy ne kelljen nyilvánosan beismerni: semmilyen reális szénhidrogén-alternatíva nincs.

Egy mobilitásról szóló panelbeszélgetésről jövök és ez az egyik benyomás ami lejött.
De hát erről csak te tehetsz, lássuk be. :P
 
De, a toyota pl úgy (is) akarja, az üzemanyagcellás használat mellett:


Gondolom mivel a motor gyártásban nagy a tapasztalat, kiforrott technológia, olcsó gyártani (max alu kell hozzá, nem platina), és van (lesz) egyfajta "retro" hatása.
Toyotanak elsok között volt ilyesmije, nem?

Mondjuk a tisztán hidrogénes motornak az egyszerűsége lehet mindössze az előnye a fuel cell hajtással szemben, mert hidrogént égető motor tovabbra is ugyanolyan buflak lesz, mint a benzines-diesel, ugyanugy mechanikus hajtasra épül stb.
 
Jo cikk arról, hogyan került elő a nukleáris energia most, hogy kiderült, nem lesz elég sosem a megújuló a világ ellátására:
The Wall Street Journal: Go Nukes.
 
Toyotanak elsok között volt ilyesmije, nem?

Mondjuk a tisztán hidrogénes motornak az egyszerűsége lehet mindössze az előnye a fuel cell hajtással szemben, mert hidrogént égető motor tovabbra is ugyanolyan buflak lesz, mint a benzines-diesel, ugyanugy mechanikus hajtasra épül stb.
Nem kormol, nem kell katalizátor, részecske szűrő, EGR szelep, egyszerűbb lesz. Viszont szerintem közvetlen befecskendezés kell, úgy tippelem.
 
Amúgy autóknál is meg lehet csinálni az utólagos vízbefecskendezést benzinmotorban, úgy, hogy 4 helyet 6 ciklusos legyen a motor.
Ebből 4 ottó, plusz a vízbefecskendezéses szakasz, ahol a víz a forró hengerben gőzzé válik, és ott munkát végez, majd kipufogja a motor.
Sajnos nem jut eszembe ennek a műszaki megoldásnak az angol neve :(
 
Amúgy autóknál is meg lehet csinálni az utólagos vízbefecskendezést benzinmotorban, úgy, hogy 4 helyet 6 ciklusos legyen a motor.
Ebből 4 ottó, plusz a vízbefecskendezéses szakasz, ahol a víz a forró hengerben gőzzé válik, és ott munkát végez, majd kipufogja a motor.
Sajnos nem jut eszembe ennek a műszaki megoldásnak az angol neve :(
Hat ütemű motorra gondolsz?
 
  • Imádom
Reactions: fip7
Amúgy autóknál is meg lehet csinálni az utólagos vízbefecskendezést benzinmotorban, úgy, hogy 4 helyet 6 ciklusos legyen a motor.
Ebből 4 ottó, plusz a vízbefecskendezéses szakasz, ahol a víz a forró hengerben gőzzé válik, és ott munkát végez, majd kipufogja a motor.
Sajnos nem jut eszembe ennek a műszaki megoldásnak az angol neve :(
BMW meg Audi is csinált is ilyet. Simán water injection


Az Audi megoldása a kipufogógáz víztartalmát nyerte vissza, így nem kellett semmi extrát töltögetni se bele.
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow
Nna ez érdekes lesz

Le Pen azt nyilatkozta, hogy ha megválasztják elnöknek eltörli a megújulók támogatását, sőt moratóriumot vezet be a szélerőművekre illetve támogatni fogja azok felszámolását. Helyette új atomerőművek építését és a nukleáris ipar támogatását helyezné előtérbe. Úgy véli évi 6-7 milliárd euróba kerül a megújulók támogatása ami részben jelentős terhet ró a lakossági fogyasztókra. A francia jobboldal részéről egy erős szélerőmű ellenes vonal figyelhető meg, amely mögé a konzervatív jelölt is beállt.
 
Nna ez érdekes lesz

Le Pen azt nyilatkozta, hogy ha megválasztják elnöknek eltörli a megújulók támogatását, sőt moratóriumot vezet be a szélerőművekre illetve támogatni fogja azok felszámolását. Helyette új atomerőművek építését és a nukleáris ipar támogatását helyezné előtérbe. Úgy véli évi 6-7 milliárd euróba kerül a megújulók támogatása ami részben jelentős terhet ró a lakossági fogyasztókra. A francia jobboldal részéről egy erős szélerőmű ellenes vonal figyelhető meg, amely mögé a konzervatív jelölt is beállt.
Tetszik érteni? Évente egy fél atomerőműve kerül a támogatás.
 
Tetszik érteni? Évente egy fél atomerőműve kerül a támogatás.
Csak, hogy érzékeljük az arányokat...

61,4 GW nuki
17,2 GW szél
10,2 GW napenergia.

Tehát csak a beépített kapacitást nézve is a névleges kapacitás (ezt soha nem érik el...) 30%-a kapja ezt a brutális támogatást.
Amiből 2 évente kijönne +2,5 GW atomenergia.

Na, ebben a szent pillanatban éppen 71%-ot termelik meg az atomerőművek, a szél + nap együtt 13%.
Tavaly egész évben a kettő volt 9%.

És ez támogatják ennyire.
Erre dobnak ki annyi pénzt, hogy ebből felhúznak kb. két atomerőművet és a termelt áram ugyanaz vagy több és 100%-ban szabályozható.

Ki szerint van ennek bármi értelme?

Én akárhogy keresem nem találom benne a rációt, ha a klímavédelem szent zászlaját nézem.
Az, hogy ez sokaknak jó üzlet, azt készséggel elhiszem. Csak akkor ne tolják a pofátlan púdert és propagandát erről.
Mert itt az van, hogy aranyáron nem csokitorta, hanem szar gyártása folyik.
Szerintem.

Szóval el kéne dönteni odafent, hogy mennyire és mennyi ideig akarnak még segget csinálni a szájukból.
Mert ki lehet mondni, hogy az ipar támogatás és semmi köze nincs a klímavédelemhez, egyesek lehet, hogy ettől még nem dőlnek a kardjukba.
De az a fajta energiapolitikai rombolás, amit a folyamatos ferdítéssel elértek, annak hatása igenis kezd érezhető lenni az átlagembernek is...
 
Tetszik érteni? Évente egy fél atomerőműve kerül a támogatás.
A német rendszerben az EEG (Erneubareenergiegesetz - megújuló energia törvény) ez úgy működik, hogy az energetikai átalakulásra szánt pénzt beleteszik az áramár képzési képletébe - vagyis ebből a hányadból töltik fel a megújulók támogatási bázisát.

Ez 2020-ig úgy nézett ki, 1kWh-ra áramból 6,756 cent ment ebbe a támogatási alapba - ez volt egyébként azt is ellensúlyozni, amikor az áram átmegy negatívba, akkor ne a termelőt terhelje ez a pénz, hanem ebből kompenzálják. A koronavírus miatt a 2021-es adótervben már ennek a csökkentését tették be - mondván, ha ezt "csak" 5cent/kWh-ra lehozzák, akkor az átlag német háztartásban (évi 3500kWh-s fogyasztást alapul véve) ez évi 175€ csökkentést okozHATNA. Hogy azért ez ne legyen ennyire szép és jó, ezt adójóváírás formájában kapod meg - miután leadtad az adóbevallást. Ha a kereseted egy bizonyos összeg felett van, akkor nem kapsz semmilyen csökkentést.

Tavaly egyébként az EEG-Umlage (a bázisösszeg) 17,7 milliárd € volt. A 2010 óta csúcsra járatott Energiewende így csak ebből az aspektusból lazán számolható 180 milliárd €-val.

Ha Paks2-t 10 milliárd€-vel számolom, akkor ez 18 Paks2, amit ha 0,89-es üzemtényezővel számolok, akkor az úgy kb. 335TWh lenne. A meglévő nukleáris kapacitás 64TWh, így lehetne nekik 400TWh nukleáris hányad az összesen termelt 502TWh-ból.

Ehelyett most is megy szén, a nap elég gyengén muzsikál egész hónapban és beröffentették a biomasszát is. Éjjel rendszeresen 450gr CO2/kWh-val termelnek - szóval nagyon ződ a konnektorról töltött vellanycsoda.

Ezeknek tényleg az kell, hogy letérdeljen az egész gazdaság és ne legyen áram a sztárbákszos kávézás élőzéséhez. Akkor talán észbe kapnak - bár már az is késő lesz.
 
Ki szerint van ennek bármi értelme?

Én akárhogy keresem nem találom benne a rációt, ha a klímavédelem szent zászlaját nézem.
Az, hogy ez sokaknak jó üzlet, azt készséggel elhiszem.
Annyi nyilvánvaló, hogy a zöld köntösbe bújtatott felforgató mozgalmárok (értsd: a modern szélsőbal zöldnek álcázott fele) a támogatásukat zömében ezekből a kifizetésekből nyerik.
Mert ami a megújuló iparág mezei kapitalistáinak bevétel, abból jut bőven a mindezt lehetővé tevő ökölnek is. Ez az utat törő és helyet biztosító ököl pedig a sötétzöld politika.
A bolevista, anarchisztikus felforgató, neo-marxista ellenkultúra, aminek farvizén a jelenlegi mainstream zöldideológia is honol, nem más, mint a kapitalista realizmusnak a világ tőkéjét időről időre újra felkavaró eszköze:


Amit ma megújuló energia iparágnak és a hozzá kapcsolódó zöld identitásnak nevezünk, az csak a felvert hab, az a zavaros, amiben egyesek igen szépen tudnak halászni.
A világ bajának nevezett károsanyag kibocsátás korrekciójára (tévesen) ma kizárólag az úgynevezett e-mobilitást teszik meg egyedüli megoldásként, amely kiszolgálásához az árnyok végett, józanul csak a nukleáris energia jöhetne érdemben szóba, de ez túl keveseknek jelentene bevételt.

A zöldenergia, minden érdemi hátránya ellenére is sokkal "piacbarátabb". Sokkal-sokkal több kell belőle, lényegében tele kell szemetelni a világot szélerőművekkel és napelemekkel, hogy tudják valahogy tartani a lépést. Ez sokkal jobb pénz azoknak, akiknek itt van az érdekeltségük. Ezért jobb a marketingje.

Ez az értelme.