Rheinmetall Lynx

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A végső ajánlat benyújtva, állítólag vmi meglepit is tettek bele.

Remélem az úszóképes Lynx fejlesztésében és gyártásában való részvétel az trolololo. :hadonaszos::D:D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha már a jó öreg AAVP-7 lassan kikopik az aktív szolgálatból és nem igazán van nyugaton utódja, ha csak a törököt nem számítjuk... export piacon még akár lehetne is valamekkora sikere, hát még ha az USMC úgy dönt, nem elég az 8x8 ACV és mégis kéne neki egy lánctalpas az AAVP-7 leváltására.
 
Remélem az úszóképes Lynx fejlesztésében és gyártásában való részvétel az trolololo. :hadonaszos::D:D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha már a jó öreg AAVP-7 lassan kikopik az aktív szolgálatból és nem igazán van nyugaton utódja, ha csak a törököt nem számítjuk... export piacon még akár lehetne is valamekkora sikere, hát még ha az USMC úgy dönt, nem elég az 8x8 ACV és mégis kéne neki egy lánctalpas az AAVP-7 leváltására.
Annyira nincsenek jó adottságiank egy tengeri partraszálló verzió teszteléséhez...attól még vihetünk hozzá valamit. :)
Egy dunai vagy balatoni teszt nem ugyanaz mint egy hajóról a tengerbe ploccsanni és 1-2 méteres hullámok között partot érni...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Remélem az úszóképes Lynx fejlesztésében és gyártásában való részvétel az trolololo. :hadonaszos::D:D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha már a jó öreg AAVP-7 lassan kikopik az aktív szolgálatból és nem igazán van nyugaton utódja, ha csak a törököt nem számítjuk... export piacon még akár lehetne is valamekkora sikere, hát még ha az USMC úgy dönt, nem elég az 8x8 ACV és mégis kéne neki egy lánctalpas az AAVP-7 leváltására.
Akkor ez volt a meglepi a tegnapi utolsó ajánlatban??
 
Akkor ez volt a meglepi a tegnapi utolsó ajánlatban??
Passz. Természetesen lehet teljesen más is, aminek semmi köze a Lynxhez. Csak trollkodom vele.

De adná magát, az ausztrálok 50 db hasonló kategóriájú járműre tartanak igényt a LAND 400 Phase 3 program keretében, igaz, ennek nem feltétlenül kell az IFV tender nyertesén alapulnia.

Ideálisak lennének a fejlesztéshez és gyártáshoz első vásárlóként.

Kis adalék, hogy a LARC-V kerekes úszóképes logisztikai jármű utódjának a fejlesztését is az RM Defence Australia és a Navantia nyerte el a LAND 8710 Phase 1 programban. Persze ez egy sokkal kisebb léptékű tender, alig pár tucat járműről van szó.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and SilvioD
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A végső ajánlat benyújtva, állítólag vmi meglepit is tettek bele.

Jó eséllyel lehet, hogy végig csak a flatbed logisztikai Lynx-re gondol a Gary barátunk a különleges projekt alatt, csak az RM végső ajánlatos hír még a flatbed leleplezése (okt 18.) előtt íródott valamikor, de csak utána került ki az RM oldalára (okt 21.).

Janes-nek ezt nyilatkozta:

While the primary objective of the AUD10–15 billion (USD6.8-13.6 billion) programme is to deliver and support up to 450 IFVs for the Australian Defence Force (ADF), it also seeks around 100 combat support platforms in manoeuvre support, logistics, repair, and recovery roles.

Kept secret for over three years for commercial reasons, development of the Lynx CSV at the company's Queensland facility means that those four roles could now be undertaken by the new CSV, leaving the other six to the Lynx KF41, which shares the same modular architecture, Stewart told Janes .

Az australiandefence cikkben ezt pedig ezt mondta:

"Development of the CSV capability for export from Australia would continue whether or not Rheinmetall was selected as the preferred tenderer for Land 400 Phase 3, Stewart said.

The platform filled a gap for a highly-protected combat support vehicle and discussions had taken place with Hungary – which is buying the Lynx KF41 – and other European countries, he added."

Tehát azt remélik, hogy sikerül exportálni a flatbed Lynx-et, többek közt nekünk is.
 
Jó eséllyel lehet, hogy végig csak a flatbed logisztikai Lynx-re gondol a Gary barátunk a különleges projekt alatt, csak az RM végső ajánlatos hír még a flatbed leleplezése (okt 18.) előtt íródott valamikor, de csak utána került ki az RM oldalára (okt 21.).

Janes-nek ezt nyilatkozta:

While the primary objective of the AUD10–15 billion (USD6.8-13.6 billion) programme is to deliver and support up to 450 IFVs for the Australian Defence Force (ADF), it also seeks around 100 combat support platforms in manoeuvre support, logistics, repair, and recovery roles.

Kept secret for over three years for commercial reasons, development of the Lynx CSV at the company's Queensland facility means that those four roles could now be undertaken by the new CSV, leaving the other six to the Lynx KF41, which shares the same modular architecture, Stewart told Janes .

Az australiandefence cikkben ezt pedig ezt mondta:

"Development of the CSV capability for export from Australia would continue whether or not Rheinmetall was selected as the preferred tenderer for Land 400 Phase 3, Stewart said.

The platform filled a gap for a highly-protected combat support vehicle and discussions had taken place with Hungary – which is buying the Lynx KF41 – and other European countries, he added."

Tehát azt remélik, hogy sikerül exportálni a flatbed Lynx-et, többek közt nekünk is.
Én egy úszóképessel szemben sem táplálnék ellenérzéseket. Simán minden Lynx-et használó dd-ba szerveznék egy zászlóaljat a hadműveleti lehetőségek növelésére.
 
The platform filled a gap for a highly-protected combat support vehicle and discussions had taken place with Hungary – which is buying the Lynx KF41 – and other European countries, he added."

Tehát azt remélik, hogy sikerül exportálni a flatbed Lynx-et, többek közt nekünk is.
A CSV verziót mi magunk is "összelegózunk" Zalában - nem különösebben high-tech eszköztől van szó. Daru gyártó van Európában dögivel - ennél sokkal több nem kell. A plató résznek még különösebben erős páncélzat sem kell: elég a crew compartmentet védeni. Fegyvereztnek meg egy Natter torony aztán kész! Ha pedig lesz saját verziónk, akkor a régiónkban tudjuk értékesíteni a Lynx-szel együtt. Biztos jobb biznisz, mint dollárért 15000 km-ről importálni, hogy aztán a szervizelése, alkatrész ellátása is problémás legyen.
9 büffel és 5 Wisent mellé nem is tudom kelle-e nekünk Lynx CSV - inkább Skyranger vagy valami más hasznosabb feladatra kellene használni a Lynx alvázakat...
 
A CSV verziót mi magunk is "összelegózunk" Zalában - nem különösebben high-tech eszköztől van szó. Daru gyártó van Európában dögivel - ennél sokkal több nem kell. A plató résznek még különösebben erős páncélzat sem kell: elég a crew compartmentet védeni. Fegyvereztnek meg egy Natter torony aztán kész! Ha pedig lesz saját verziónk, akkor a régiónkban tudjuk értékesíteni a Lynx-szel együtt. Biztos jobb biznisz, mint dollárért 15000 km-ről importálni, hogy aztán a szervizelése, alkatrész ellátása is problémás legyen.
9 büffel és 5 Wisent mellé nem is tudom kelle-e nekünk Lynx CSV - inkább Skyranger vagy valami más hasznosabb feladatra kellene használni a Lynx alvázakat...

Ez elsősorban az RM Defence Australia vágyálma, hogy mi, vagy bármelyik másik leendő üzemeltető megrendeli az ő variánsukat...

Persze az RM is mondhatja azt, hogy ezentúl az ausztrál flatbed-et fogja a palettáján ajánlani azokra a feladatkörökre, ahogy a saját mrap-ja is lekerült a palettájáról és a Gidránt veszi át a helyét. Idővel majd kiderül ez is.
 
Mentségünkre legyen mondva, hogy mi is abban bízunk, hogy ők meg tőlünk vesznek valamit! :D

Pontosan.

De mivel nálunk lesz a fejlesztőközpont, minket nem feltétlenül érint az hogy az RM az ausztráloknál mit tesz bele a szerződésbe a tender elnyerése érdekében. Akármilyen Lynx változatot fejleszthetünk magunknak. Ha akarunk. De lehet azt mondjuk ez a variáns akár nekünk is megfelelő lehet és az ausztrálok úgy is kiperkálták már a fejlesztés költségét... és rendelünk pár Supashock darút... érted. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and SilvioD
Pontosan.

De mivel nálunk lesz a fejlesztőközpont, minket nem feltétlenül érint az hogy az RM az ausztráloknál mit tesz bele a szerződésbe a tender elnyerése érdekében. Akármilyen Lynx változatot fejleszthetünk magunknak. Ha akarunk. De lehet azt mondjuk ez a variáns akár nekünk is megfelelő lehet és az ausztrálok úgy is kiperkálták már a fejlesztés költségét... és rendelünk pár Supashock darút... érted. :)
Vagy barterezünk!
3 daru = 1 Skyranger torony! :D

Maróth utalt rá egy rádió riportban, hogy a RM légvédelmi részlege (Oerlikon) is ide települ valamennyire.