Ez egy több évtizedes probléma, ami nem csak azzal kezdődött, hogy a Mig-29-eseket a szabad ég alatt tárolták, hanem hogy már az elődeik is (21-esek) szabad ég alatt voltak. A Gripennél megoldották, de Szolnokon nem sikerült. Talán azért is, mert a Mi-8/17-esek és 24-esek bírták a szilaj tartást. Bírták, bár nem ideális, és már azok is megérdemelték volna a hangárokat. (Folytathatnám a sort: Hajdúhadházon a BTR-ek többsége még mindig a szabad ég alatt van tárolva, jó esetben legalább ponyva jut rá.)Nem ezt mondtam, sokkal több eszközünk érkezett be már de az infrastruktúra elhanyagolása az sajnos Szomorú tény. Tavaly állnia kellett volna a hangárkomplexumnak Szolnokon. Most kezdtek alapozni...
Aztán szerintem volt valami hibás beidegződés a politikusokban is. Az, hogy nem bírnak rendszerben gondolkozni. Ha megvesznek egy gépet az még önmagában nem jelenti a struktúraváltást, inkább a lépcső alját amin fel kellene lépni. Szerencsére a modern gépeknél - pláne ha logisztikai csomaggal veszik - elő van írva a megfelelő tárolási körülmények biztosítása, különben ugrik a garancia.
Amikor Bobó azt mondja, hogy szemléletváltásra van szükség a haderőnél, akkor ezt is kellene, hogy jelentse. Óvjuk a technikát akkor is, amikor csak tároljuk. Mivel azonban az ilyen beruházások (hangárok) építését külső körülmény (szerződés) kényszeríti ki, ezért a szemléletváltással még le vagyunk maradva. Ennek egyenes következménye, hogy nem készül el időben a hangár. De legalább már építik, az is valami.