A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nem ezt mondtam, sokkal több eszközünk érkezett be már de az infrastruktúra elhanyagolása az sajnos Szomorú tény. Tavaly állnia kellett volna a hangárkomplexumnak Szolnokon. Most kezdtek alapozni...
Hát, nincsen pénz.
És ha én jól tudom van némi kis villongás, hogy ki felel a honvédségi építkezésekért, az ÉKM vagy a HM, ettől nem lesz gyorsabb semmi.
És hát nincsen pénz.
Az építőipari kapacitások is le vannak kötve, ez is lassítja a folyamatot.
És nincsen pénz.
Valamint van a nagy ötlet, hogy lehet a honvédségnek adott EU-pénz (ezek nincsenek letiltva) egy részét a szokott patakba önteni, miként lehet vasúti pályaudvar meg P+R parkoló építését eladni honvédségi beruházásnak. Lássuk be, ez nem könnyű feladat, megakadt kicsit a rendszer torkán.
És nincsen pénz.
Valamint megy a közbeszerzéseken a tesze-toszáskodás, a HM sincsen felkészülve több, nagy építőipari megrendelés kiírására, a piaci közbeszerzési szakértők, meg ellenségei Lázárnak.
Meg pénz sincsen.
Viszont az pozitív, hogy azok az ismerősök, kollégák akik dolgoznak (hisz ez kicsi ország, ismerjük egymást) a honvédeknek egészen meg vannak lepve, hogy a katonák tudják mit akarnak, és az utóbbi két-három évben tök jó önbizalmuk kezd lenni. Mármint kezdenek sokkal büszkébbek lenni arra, hogy ők katonák, néha egész rendesen az asztalra basznak, mikor nem az van amit ők akarnak. Ez pár éve (5-7 éve nem vasutat tervezek) egyáltalán nem így volt, totál megtört társaság képét mutatták az egyeztetéseken. Volt, hogy rakodó tervezéshez mutogatták a kollégáknak az eszközöket, kurva büszkék az új cuccokra. (én bezzeg nem mentem velük ki aznap a helyszíni egyeztetésre, évekig fogom még bánni)
Meg nincsen pénzünk, de az eszköz árához képest olcsó könnyűszerkezetes csarnokok nem épülnek mindenfelé. Bakker, még a D-20 meg a BTR is tető alatt kéne hogy álljon, egy zárt csarnok pimpf költség! És értem, hogy orosz és megy esőben is, de a Zsiguli is valahogy jobb állapotban maradt ha garázsban tartottad! Mivel jó esetben ezek az eszközök alig használva (hiszen béke van) vannak itt 40 évig, mi lehet fontosabb mint az állagmegóvásuk?! Mi semmiből nem tanulunk?
A javító csarnokok, hangárok lehetnek temperált, fűtött csarnokok, de tegyünk már mindent tető alá. A buszokat, Mercedes terepjárókat és teherautókat is.
 
Nem ezt mondtam, sokkal több eszközünk érkezett be már de az infrastruktúra elhanyagolása az sajnos Szomorú tény. Tavaly állnia kellett volna a hangárkomplexumnak Szolnokon. Most kezdtek alapozni...
Ez egy több évtizedes probléma, ami nem csak azzal kezdődött, hogy a Mig-29-eseket a szabad ég alatt tárolták, hanem hogy már az elődeik is (21-esek) szabad ég alatt voltak. A Gripennél megoldották, de Szolnokon nem sikerült. Talán azért is, mert a Mi-8/17-esek és 24-esek bírták a szilaj tartást. Bírták, bár nem ideális, és már azok is megérdemelték volna a hangárokat. (Folytathatnám a sort: Hajdúhadházon a BTR-ek többsége még mindig a szabad ég alatt van tárolva, jó esetben legalább ponyva jut rá.)
Aztán szerintem volt valami hibás beidegződés a politikusokban is. Az, hogy nem bírnak rendszerben gondolkozni. Ha megvesznek egy gépet az még önmagában nem jelenti a struktúraváltást, inkább a lépcső alját amin fel kellene lépni. Szerencsére a modern gépeknél - pláne ha logisztikai csomaggal veszik - elő van írva a megfelelő tárolási körülmények biztosítása, különben ugrik a garancia.
Amikor Bobó azt mondja, hogy szemléletváltásra van szükség a haderőnél, akkor ezt is kellene, hogy jelentse. Óvjuk a technikát akkor is, amikor csak tároljuk. Mivel azonban az ilyen beruházások (hangárok) építését külső körülmény (szerződés) kényszeríti ki, ezért a szemléletváltással még le vagyunk maradva. Ennek egyenes következménye, hogy nem készül el időben a hangár. De legalább már építik, az is valami.
 
Hát, nincsen pénz.
És ha én jól tudom van némi kis villongás, hogy ki felel a honvédségi építkezésekért, az ÉKM vagy a HM, ettől nem lesz gyorsabb semmi.
És hát nincsen pénz.
Az építőipari kapacitások is le vannak kötve, ez is lassítja a folyamatot.
És nincsen pénz.
Valamint van a nagy ötlet, hogy lehet a honvédségnek adott EU-pénz (ezek nincsenek letiltva) egy részét a szokott patakba önteni, miként lehet vasúti pályaudvar meg P+R parkoló építését eladni honvédségi beruházásnak. Lássuk be, ez nem könnyű feladat, megakadt kicsit a rendszer torkán.
És nincsen pénz.
Valamint megy a közbeszerzéseken a tesze-toszáskodás, a HM sincsen felkészülve több, nagy építőipari megrendelés kiírására, a piaci közbeszerzési szakértők, meg ellenségei Lázárnak.
Meg pénz sincsen.
Viszont az pozitív, hogy azok az ismerősök, kollégák akik dolgoznak (hisz ez kicsi ország, ismerjük egymást) a honvédeknek egészen meg vannak lepve, hogy a katonák tudják mit akarnak, és az utóbbi két-három évben tök jó önbizalmuk kezd lenni. Mármint kezdenek sokkal büszkébbek lenni arra, hogy ők katonák, néha egész rendesen az asztalra basznak, mikor nem az van amit ők akarnak. Ez pár éve (5-7 éve nem vasutat tervezek) egyáltalán nem így volt, totál megtört társaság képét mutatták az egyeztetéseken. Volt, hogy rakodó tervezéshez mutogatták a kollégáknak az eszközöket, kurva büszkék az új cuccokra. (én bezzeg nem mentem velük ki aznap a helyszíni egyeztetésre, évekig fogom még bánni)
Meg nincsen pénzünk, de az eszköz árához képest olcsó könnyűszerkezetes csarnokok nem épülnek mindenfelé. Bakker, még a D-20 meg a BTR is tető alatt kéne hogy álljon, egy zárt csarnok pimpf költség! És értem, hogy orosz és megy esőben is, de a Zsiguli is valahogy jobb állapotban maradt ha garázsban tartottad! Mivel jó esetben ezek az eszközök alig használva (hiszen béke van) vannak itt 40 évig, mi lehet fontosabb mint az állagmegóvásuk?! Mi semmiből nem tanulunk?
A javító csarnokok, hangárok lehetnek temperált, fűtött csarnokok, de tegyünk már mindent tető alá. A buszokat, Mercedes terepjárókat és teherautókat is.
Az a helyzet, hogy feje tetején áll a haderőfejlesztésünk és a kikepzési, elhelyezési és egyéb infrát ami megalapozts volna 2017-18 környékén az egészet azt figyelmen kívül hagyta a vezetés.

Most ott tartunk emiatt, hogy ömlik.be a cucc és a gyártók huppognak, hogy nem tartjuk be a szerződésekben vàllalt tárolási kötelezettségeket, a gyakorlótereket és lőtereket amiken egyre több kiképzés van nem újítottottuk fel időben és most küzdünk, hogy a berendezéseket működtetni tudjuk az extenzív használat mellett...

A tartalékos rendszernek meg gyakorlatilag nincsenek infastrukturàlis alapjai.

Ezzel kellett volna kezdeni amikor még volt pénz..
 
Az a helyzet, hogy feje tetején áll a haderőfejlesztésünk és a kikepzési, elhelyezési és egyéb infrát ami megalapozts volna 2017-18 környékén az egészet azt figyelmen kívül hagyta a vezetés.

Most ott tartunk emiatt, hogy ömlik.be a cucc és a gyártók huppognak, hogy nem tartjuk be a szerződésekben vàllalt tárolási kötelezettségeket, a gyakorlótereket és lőtereket amiken egyre több kiképzés van nem újítottottuk fel időben és most küzdünk, hogy a berendezéseket működtetni tudjuk az extenzív használat mellett...

A tartalékos rendszernek meg gyakorlatilag nincsenek infastrukturàlis alapjai.
Ha visszaemlékezek rémlik, hogy évekkel korábban itt megmondtuk előre, hogy ez a pillanat, ez a nemkivánt állapot el fog jönni. Azt is viccesen megjegyeztük, hogy professzionálisabb (és nyilván lelkesebb) menedzsmentet tudtunk volna összerakni a fórumozókból a Z2026 kivitelezésére... :)
Igazából azon tanakudtunk a legtöbbet, hogy a katonai vagy a politikai vezetés nemtörődömsége/alkalmatlansága/stb. volt-e leginkább az oka ennek, vagy egyszerre mindkettő. Ha az utóbbi, akkor örüljünk, hogy legalább idáig eljutottunk.
 
Az a helyzet, hogy feje tetején áll a haderőfejlesztésünk és a kikepzési, elhelyezési és egyéb infrát ami megalapozts volna 2017-18 környékén az egészet azt figyelmen kívül hagyta a vezetés.

Most ott tartunk emiatt, hogy ömlik.be a cucc és a gyártók huppognak, hogy nem tartjuk be a szerződésekben vàllalt tárolási kötelezettségeket, a gyakorlótereket és lőtereket amiken egyre több kiképzés van nem újítottottuk fel időben és most küzdünk, hogy a berendezéseket működtetni tudjuk az extenzív használat mellett...

A tartalékos rendszernek meg gyakorlatilag nincsenek infastrukturàlis alapjai.

Ezzel kellett volna kezdeni amikor még volt pénz..
Ez kinek a hibája? Vagy ennek sincs felelőse?
 
a legnagyobb baj hogy nem tudnak folyamatába gondolkozni.
sima csarnokok párszáz milliós tételek kismillio cég foglalkozik az építésükkel fél év alatt kopra feléítenek egy acélvázas csarnokot szendvicspanel borítással.
nem kellene semmi extra mindig az aljzattal jönnek hogy milyen extrém teherbírású ajzatra van szükség... hát nem kell extrém ajzat pont a fajlagos talajnyomás miatt mert egyáltalán nem extrém talajnyomások vannak a harcjárműveknél.

a másik a tároló garázsok ami csak tárolásra szolgál ott nem kell a teljes oldalát ajtóval ellátni simán be lehet parkoltatni a járműveket kevesebb ajtón keresztül is. ilyen helyekre még csak beton padozat sem szükséges bőven elég a zúzottkő...

aztán késöbb lehet betonozni ha változna a funksció....

tartalékos rendszernek a konténerek nagyon jó választás lenne gyorsan késszvannak egyszerűen olcsón telepíthetőek szükség esetén bonthatóak így szükség esetén áttelepíthető. ami nagy előny egy katasztrófába vagy háborúba.
 
R.696adf5f27fbbf788f7517b1debee700
gabonatárolásra tudnak ilyet építeni ahol nehézgépek közlekednek ahol nehéz eszközök vannak telepítve adott esetbe. ez nem jó mert párszáz millióból megvan és pár hónap alatt megépül... (garázsnak tökéletes) minimális plusz költség lenne az a néhány reflektor vagy tábori világítókészlet felhelyezése.
 
Szolnok ennek a minta példája azon csodálkozom hogy meg nem mondta az Airbus nekünk h nem vállalunk garit mert nem tudjatok a szerződésben foglalt feltételeket maradéktalanul teljesíteni :)
Vagy lehet már említettek egy ket illetékesnek hogy ez lesz :cool:
Az airbus inkább kussoljon és örüljön hogy nem mondjuk vissza a foshalmaz 225-öt és nem zavarják haza az idióta alkalmatlan francia "szakembereket"!
(A gépek pedig hangárban vannak mind.)
 
Az airbus inkább kussoljon és örüljön hogy nem mondjuk vissza a foshalmaz 225-öt és nem zavarják haza az idióta alkalmatlan francia "szakembereket"!
(A gépek pedig hangárban vannak mind.)
Egy jó része sátorban (ami mondjuk temperálható) de is nagyon jól tudod hogy már kész kéne lenni az új épületnek.
 
a csarnokok átlagos építési költségei 80.000-150.000 ft m2 ár között mozognak itthon. ami ennél drágább ott már a nagy része emeletes irodaépületetrészt tartalmazó kivitelek. a honvédségnek mégis sikerül folyton összehozni hogy 1.000.000 ft alatt ne jöjjön ki a m2 ár... családiház árba építik a csarnokokat... olyan árba amiből a katonák csalládiházba lakhatnának vagy társasházba. parkosított udvarral ect... értem én gépészet meg ect mert van amelyik harceszköznek fűtés kell. csak ilyenkor meg az a gáz hogy az ipari hőlégbefúvók ára is olcsóbb mint egy db családiház fűtésrendszere. https://www.epextech.hu/webaruhaz/h...olegfuvo-foldgazos-cf75-horganyzott-resztelek ezek pl sportcsarnokokba ahol gyerekek sportolnak megfelel uszodákba megfelel üzemekbe megfelel ahol emberek dolgoznak 3 műszakba 24/24 a honvédségnek nem jó garázsba.
 
ipari mobil klímák tök hasznos hűt fűt mobil ha kell tábori körülményekhez is használható (építkezéseken használják leggyakrabban nem gond a por nem egy fúdenagyon érzékeny szerkezetek kis középvállalkozók rendelkeznek már ilyenekkel) párátalanít stb... bírja a munkát az építőipar pörgős meló....
nem drágák sok épitőipari kisvállalkozónak vannak ilyen eszközei....
 
Ohhh hat sok minden ami ha egyszer valaki ki találna lenne balhé…
Milyen jó is a titoktartás mindenek felett!
Így szóba sem jöhet hogy kiderüljön ha valami rossz, remélem sikerként lesz elkönyvelve akkor a vacak H225 és veszünk belőle még tízet!! Hisz ki meri megmondani a fönöknek, hogy szar amit vettünk, jobb lett volna a Blackhawk, a Chinook, AW101 vagy mit tudom én. Olyan jó, ha nem szabad visszacsatolni. Vagy egy kis újsághírrel nyomasztani az Airbust, pedig biztosan örülnének ha megírná Le Figaro és a Magyar nemzet hogy ez egy szar, és szar a support is.
Negan, Oryxot kellett volna venni, igaz? :)
 
tudom a honvédség hozzllása költsünk rá többet 100 év mulva is használható legyen. nem baj ha 10x es az ár... jaaa csak az 50 évvel ezelött vadonatúj laktanyák is rohadnak mára kár volt azok épületeit is többszáz évre építeni sokszoros áron.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
laktanya felújítás. lehet így is