Tudom én, mindenhol minden sokkal jobb.Hát arra mindenképpen, hogy ők képesek voltak normálisan előkészíteni az infrastruktúrát az új eszközöknek (nekünk ez kurváára nem megy és le van maradva a beszerzésekhez képest, főleg a légierős részen)
Tudom én, mindenhol minden sokkal jobb.Hát arra mindenképpen, hogy ők képesek voltak normálisan előkészíteni az infrastruktúrát az új eszközöknek (nekünk ez kurváára nem megy és le van maradva a beszerzésekhez képest, főleg a légierős részen)
Nem ezt mondtam, sokkal több eszközünk érkezett be már de az infrastruktúra elhanyagolása az sajnos Szomorú tény. Tavaly állnia kellett volna a hangárkomplexumnak Szolnokon. Most kezdtek alapozni...Tudom én, mindenhol minden sokkal jobb.
Nem. Csak erre pl figyelnek jobban.Tudom én, mindenhol minden sokkal jobb.
Már állnak a falak, de ettől függetlenül tökéletesen igazad van!Nem ezt mondtam, sokkal több eszközünk érkezett be már de az infrastruktúra elhanyagolása az sajnos Szomorú tény. Tavaly állnia kellett volna a hangárkomplexumnak Szolnokon. Most kezdtek alapozni...
Hát, nincsen pénz.Nem ezt mondtam, sokkal több eszközünk érkezett be már de az infrastruktúra elhanyagolása az sajnos Szomorú tény. Tavaly állnia kellett volna a hangárkomplexumnak Szolnokon. Most kezdtek alapozni...
Ez egy több évtizedes probléma, ami nem csak azzal kezdődött, hogy a Mig-29-eseket a szabad ég alatt tárolták, hanem hogy már az elődeik is (21-esek) szabad ég alatt voltak. A Gripennél megoldották, de Szolnokon nem sikerült. Talán azért is, mert a Mi-8/17-esek és 24-esek bírták a szilaj tartást. Bírták, bár nem ideális, és már azok is megérdemelték volna a hangárokat. (Folytathatnám a sort: Hajdúhadházon a BTR-ek többsége még mindig a szabad ég alatt van tárolva, jó esetben legalább ponyva jut rá.)Nem ezt mondtam, sokkal több eszközünk érkezett be már de az infrastruktúra elhanyagolása az sajnos Szomorú tény. Tavaly állnia kellett volna a hangárkomplexumnak Szolnokon. Most kezdtek alapozni...
Az a helyzet, hogy feje tetején áll a haderőfejlesztésünk és a kikepzési, elhelyezési és egyéb infrát ami megalapozts volna 2017-18 környékén az egészet azt figyelmen kívül hagyta a vezetés.Hát, nincsen pénz.
És ha én jól tudom van némi kis villongás, hogy ki felel a honvédségi építkezésekért, az ÉKM vagy a HM, ettől nem lesz gyorsabb semmi.
És hát nincsen pénz.
Az építőipari kapacitások is le vannak kötve, ez is lassítja a folyamatot.
És nincsen pénz.
Valamint van a nagy ötlet, hogy lehet a honvédségnek adott EU-pénz (ezek nincsenek letiltva) egy részét a szokott patakba önteni, miként lehet vasúti pályaudvar meg P+R parkoló építését eladni honvédségi beruházásnak. Lássuk be, ez nem könnyű feladat, megakadt kicsit a rendszer torkán.
És nincsen pénz.
Valamint megy a közbeszerzéseken a tesze-toszáskodás, a HM sincsen felkészülve több, nagy építőipari megrendelés kiírására, a piaci közbeszerzési szakértők, meg ellenségei Lázárnak.
Meg pénz sincsen.
Viszont az pozitív, hogy azok az ismerősök, kollégák akik dolgoznak (hisz ez kicsi ország, ismerjük egymást) a honvédeknek egészen meg vannak lepve, hogy a katonák tudják mit akarnak, és az utóbbi két-három évben tök jó önbizalmuk kezd lenni. Mármint kezdenek sokkal büszkébbek lenni arra, hogy ők katonák, néha egész rendesen az asztalra basznak, mikor nem az van amit ők akarnak. Ez pár éve (5-7 éve nem vasutat tervezek) egyáltalán nem így volt, totál megtört társaság képét mutatták az egyeztetéseken. Volt, hogy rakodó tervezéshez mutogatták a kollégáknak az eszközöket, kurva büszkék az új cuccokra. (én bezzeg nem mentem velük ki aznap a helyszíni egyeztetésre, évekig fogom még bánni)
Meg nincsen pénzünk, de az eszköz árához képest olcsó könnyűszerkezetes csarnokok nem épülnek mindenfelé. Bakker, még a D-20 meg a BTR is tető alatt kéne hogy álljon, egy zárt csarnok pimpf költség! És értem, hogy orosz és megy esőben is, de a Zsiguli is valahogy jobb állapotban maradt ha garázsban tartottad! Mivel jó esetben ezek az eszközök alig használva (hiszen béke van) vannak itt 40 évig, mi lehet fontosabb mint az állagmegóvásuk?! Mi semmiből nem tanulunk?
A javító csarnokok, hangárok lehetnek temperált, fűtött csarnokok, de tegyünk már mindent tető alá. A buszokat, Mercedes terepjárókat és teherautókat is.
Ha visszaemlékezek rémlik, hogy évekkel korábban itt megmondtuk előre, hogy ez a pillanat, ez a nemkivánt állapot el fog jönni. Azt is viccesen megjegyeztük, hogy professzionálisabb (és nyilván lelkesebb) menedzsmentet tudtunk volna összerakni a fórumozókból a Z2026 kivitelezésére...Az a helyzet, hogy feje tetején áll a haderőfejlesztésünk és a kikepzési, elhelyezési és egyéb infrát ami megalapozts volna 2017-18 környékén az egészet azt figyelmen kívül hagyta a vezetés.
Most ott tartunk emiatt, hogy ömlik.be a cucc és a gyártók huppognak, hogy nem tartjuk be a szerződésekben vàllalt tárolási kötelezettségeket, a gyakorlótereket és lőtereket amiken egyre több kiképzés van nem újítottottuk fel időben és most küzdünk, hogy a berendezéseket működtetni tudjuk az extenzív használat mellett...
A tartalékos rendszernek meg gyakorlatilag nincsenek infastrukturàlis alapjai.
Ez kinek a hibája? Vagy ennek sincs felelőse?Az a helyzet, hogy feje tetején áll a haderőfejlesztésünk és a kikepzési, elhelyezési és egyéb infrát ami megalapozts volna 2017-18 környékén az egészet azt figyelmen kívül hagyta a vezetés.
Most ott tartunk emiatt, hogy ömlik.be a cucc és a gyártók huppognak, hogy nem tartjuk be a szerződésekben vàllalt tárolási kötelezettségeket, a gyakorlótereket és lőtereket amiken egyre több kiképzés van nem újítottottuk fel időben és most küzdünk, hogy a berendezéseket működtetni tudjuk az extenzív használat mellett...
A tartalékos rendszernek meg gyakorlatilag nincsenek infastrukturàlis alapjai.
Ezzel kellett volna kezdeni amikor még volt pénz..
Az airbus inkább kussoljon és örüljön hogy nem mondjuk vissza a foshalmaz 225-öt és nem zavarják haza az idióta alkalmatlan francia "szakembereket"!Szolnok ennek a minta példája azon csodálkozom hogy meg nem mondta az Airbus nekünk h nem vállalunk garit mert nem tudjatok a szerződésben foglalt feltételeket maradéktalanul teljesíteni
Vagy lehet már említettek egy ket illetékesnek hogy ez lesz![]()
Mi folyik Szolnokon?!Az airbus inkább kussoljon és örüljön hogy nem mondjuk vissza a foshalmaz 225-öt és nem zavarják haza az idióta alkalmatlan francia "szakembereket"!
(A gépek pedig hangárban vannak mind.)
Egy jó része sátorban (ami mondjuk temperálható) de is nagyon jól tudod hogy már kész kéne lenni az új épületnek.Az airbus inkább kussoljon és örüljön hogy nem mondjuk vissza a foshalmaz 225-öt és nem zavarják haza az idióta alkalmatlan francia "szakembereket"!
(A gépek pedig hangárban vannak mind.)
Ohhh hat sok minden ami ha egyszer valaki ki találna lenne balhé…Mi folyik Szolnokon?!
Ohhh hat sok minden ami ha egyszer valaki ki találna lenne balhé…
Milyen jó is a titoktartás mindenek felett!Ohhh hat sok minden ami ha egyszer valaki ki találna lenne balhé…
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..