A lényeg röviden:
- Nem kellenek nagyobb csőkopásra hajlamos lövegek (lásd. ERCA vagy HX3 L/60), mert lőszerek fejlesztésével jelentősen növelhető a lőtávolság hagyományos lövegekből kilőve is. (Pl. Ramjet lövedékek)
- Tisztán GPS vezérlésű lövedékek zavarhatók az ukrajnai háború tapasztalatai szerint.
- Vontatott tüzérségnek nincs jövője a US ARMY-nál: csak önjárók lesznek.
- Tüzérség el volt hanyagolva az utóbbi évtizedek COIN műveletei kapcsán, most újra előtérbe kerülnek ezek a fejlesztések
- Kerekes tüzérségben gondolkodnak láncos helyett, automata töltővel
- Lőszerutánpótlás robotizálása is tervben van: robotok viszik ki a lőszert a lövegekhez és talán be is tárazzák az önjáró lövegbe
- ASCA kiemelt szerepet kap
Dél afrikaiaknak van eszük,előveszik a G6-52 4 tengelyes koncepcióját.
Erre az eredeti G6-52 tornyánál nagyobb T6 torony menne.De a létező G6-52 is megfelel a jenki koncepciónak.Anno nem készült el hozzá az utántöltő jármű,most megcsinálhatják.(G6-52 és a T6 torony is képes a full automata,amber nélküli működésre,utántültésileg is.Búr tervekben különben az utántöltő jármű lőszer mellet üzem és kenőanyagot,vizet és élelmiszert,meg pótalkatrészeket és karbantartó eszközöket is vitt volna-még pótkereket is aknasérülés esetére....Egyáltalán nem voltak hülyék haditechnikailag a búrok)
Egyébként a ramjet lőszer is búriábol származik,90es években kisérleti lővészeteken elérték vele akkor a 70 km lőtávot (akkoriban a G5 42 km-es lőtávjával rekorder volt a kategóriájában).Jenkik (és a kinaiak is) tőlük vették meg a félbehagyott fejlesztés anyagát.
RDM legújabb V-LAP lőszere PGM gyújtóval.GPS vezérléssel 3 méter,INS módban 10 méteres CEP,olyan 60-70 km lőtávon (több helyen irnak róla,és mindegyiken másik lőtávadatot adnak meg).
Hozzáfűzés.
Egy jol megkonstruált kerekes futómű terepmozgékonysága elmarad ugyan a láncostol,de nem sokkal.Ugyanakkor jóval kevésbé aknaérzékeny.És jóval kisebb műszaki támogatás/karbantartás/logisztika igénye van.Hadműveleti mozgékonysága meg nagyságrenddel jobb (láncos járműveket már nagyobb harcászati-hadműveleti távolságra is szállitani kell,mert a láncos hajtáslánc iszonyat gyorsan megeszi az üzemidejét.Ukrajnában a PzH karbantartáséban nem a csőcsere a probléma,azt tábori körülmények között is meg lehet csinálni-ha van hozzá felszerelés és cső.A hajtáslánc és a mechanika nagyjavitásához azonban már komoly felkészültség kell.És itt ne a különben döbbenetesen gyakran szükséges lánccserére tessenek gondolni.Ezzel szemben anno a elősorozati G5-45 önjárók saját lábukon elmentek a hadműveleti területre,ott az úttalan afrikai dzsungelban harcoltak az esős évszakban több mint fél évig,majd saját lábukon visszatértek az SADF tüzérségi központjába.És azóta is úgy terveznek,hogy a cuccaik képesek legyenek erre.Ez hadműveletileg iszonyat nagy előny-főleg az olyan csóró,kis logisztikai kapacitást fentartani képes országoknak,mint mi is vagyunk.No,ezért preferálom a búr cuccokat)