[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 742
40 061
113
Pár ilyen kacat kell. Ez nem kérdés.
Itt a gond az, hogy a karton tejért vettünk egy lerobbant tehenészetet.
azt nem értem hogy ha úgy sincs pénz és a másokkal közös pilótaképzés is kuka, akkor miért nem mondják vissza rendelés egy részét?
Pl. azt a 4 valszeg semmire sem jó felderítőt igazán lemondhatnák!

Mivel az államé a repülőnyár biztos nem kérnek kötbért ezért, vagy ha igen akkor egyik zsebéből tenné a pénzt a másikba. Ez lenne legkevésbé problémás spórolási mód...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 570
11 848
113
Pár ilyen kacat kell. Ez nem kérdés.
Itt a gond az, hogy a karton tejért vettünk egy lerobbant tehenészetet.

Pontosan ezt írtam le én is! :D

De ezektől megáll a fluktuáció? Kevesebben lépnek le, ha 8-12 ilyen szarunk lesz, mintha csak négy lenne? Egyáltalán ezek hiánya miatt lépnek le?
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
848
1 699
93
Ezek szerint sokan csak ugródeszkának használják a honvédséget.
Vajon nem lehetne arra motiválni a milliárdokért kiképzett pilótákat, hogy maradjanak?
Mert ha nem, akkor teljesen felesleges erőltetni az egészet, ekkora léptékben!
Ezzel egyet tudok érteni! Anno mikor én fiatal voltam s kiképeztek egy X vállalatnál 5-évet kellet aláírni a cégnél maradáshoz, vagyis a kiképzés után még!

- Így elég volna 6db kiképző gép mindenre s lenne pilótáink is! Úgy könnyű pilótaként jó pénzt keresni külföldi légi cégeknél, hogy itt horribilis összegekért kiképezzük őket, utána meg huss elrepülnek a költöző madarakkal!

- 6db gépet meg talán le kellene mondani, azaz az afrikai régióban hasznosítani a fele gépet!
Így mindenki jól járna.
 

TribunusAlex

Well-Known Member
2021. június 21.
239
957
93
azt nem értem hogy ha úgy sincs pénz és a másokkal közös pilótaképzés is kuka, akkor miért nem mondják vissza rendelés egy részét?
Pl. azt a 4 valszeg semmire sem jó felderítőt igazán lemondhatnák!

Mivel az államé a repülőnyár biztos nem kérnek kötbért ezért, vagy ha igen akkor egyik zsebéből tenné a pénzt a másikba. Ez lenne legkevésbé problémás spórolási mód...
Alighanem fején találtad a szöget. Most még késleltetik a szállítást, így a helyi rendelés is elénk került, de a darabszám csökkentés is sanszos -- Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 742
40 061
113
Alighanem fején találtad a szöget. Most még késleltetik a szállítást, így a helyi rendelés is elénk került, de a darabszám csökkentés is sanszos -- Szerintem.
Az jó lenne. 6 legfeljebb 8 gép - ennyi talán indokolt.

Felderítő drónok korában felesleges egy ilyen gép!
A nálunk is (állítólag) bevásárlós listán szereplő HERMES-900 olcsóbban, hatékonyabban és pilóták kockáztatása nélkül ellátja légi felderítést. Kezelők kikézése is olcsóbb egyszerűbb rá, orvosi alkalmassági sem követelmény egy "szobapilótának".

Tökfelesleges kifejleszteni egy felderítő L39-est! Senki nem fogja megvenni!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
40 836
78 597
113
Tökfelesleges kifejleszteni egy felderítő L39-est! Senki nem fogja megvenni!
Ha jól emlékszem, előző hétvégén nem volt Zeltwegben L-39NG kiállítva és az osztrák média is már az olasz gépek beszerzését valószínűsíti, így lehet hogy az Aero - osztrák ipari együttmüködésből és a SCAR Pod Family integrációból sem lesz semmi... (?) Kérdés, hogy van-e más terv helyette. Majd valamelyik szakkiállításon talán kiderül.

(Aladeen: Felesleges még egyszer belinkelni azokat, amiket korábban már ezerszer belinkeltél.)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 023
95 549
113
Az L-39NG repülőgép átvétele óriási lehetőség – mondja a LOM PRAHA vezetője, Protiva



Közeledik az L-39NG repülőgép átvétele a NATO-napokon. Mit jelent ez az állami vállalat számára?
Az idei NATO-napok valóban mérföldkőnek számítanak számunkra, hiszen nemcsak az első, állami vállalatnak szánt L-39NG repülőgépet, hanem egy különleges új álcát is itt mutatnak be először. A NATO-napokat bevett és nagyon népszerű rendezvényként szeretnénk felhasználni a repülőgépek nagyközönség előtti bemutatására. Ez év végéig át kell venni az első két gépet az Aero Vodochody gyártótól.

De ez nem ér véget két géppel, ugye?
Igen, összesen négy gépet kapunk, míg további négyre van opciónk a gyártónál, így összesen nyolc gépet terveznek. Az új oktatórepülőgépek beszerzése történelmi pillanat a Repülőképző Központ újraélesztésében, ahol a meglévő L-39C-t egy új generációs, technológiailag és minőségileg fejlettebb repülőgépre cseréljük. Új gépekkel lépünk be a 21. századba, ezek elfogadtatása nemcsak a folyamatos kiképzést érinti, hanem az F-35-ös gépek új beszerzését is. A Lockheed Martin kijelentette, hogy az L-39NG repülőgép alkalmas platform a jövő ötödik generációs repülőgép-pilótáinak képzésére. Mi voltunk az első cseh cég, amely ipari együttműködést írt alá a Lockheed Martinnal ebben a programban

Csak hogy ötletet adjak, mennyire hasonlít az L-39NG és az F-35?
Az L-39NG egy sugárhajtású repülőgép, amelyet azon pilóták alap- és továbbképzésére szánnak, akiknek taktikai repülési eljárásokat kell elsajátítaniuk rajta. Az L-39NG egy úgynevezett "üveg pilótafülke" modern avionikával, amit egyszerűen modern kijelzőként képzelhetünk el, ellentétben az L-39C-vel, ahol klasszikus analóg ébresztőórákat találunk. Az oktatórepülőgépek ugyanakkor modern kommunikációs eszközökkel vannak felszerelve, amelyek elsajátítása a harcászati légierő harci repülőgépeinek vezetésének is előfeltétele.

Ha általánosságban leegyszerűsíteném, akkor jellemzően a Honvédelmi Egyetem hallgatói a gyakorlóhelikopterektől az L-39NG-n át egészen az F-35-ös pilótaig kezdik a képzést, mint ahogy egy általános iskolás diák sem tud azonnal tanulni. erősen specializált tantárgyak. Célunk, hogy az L-39NG-n sikeresen végzett hallgatók alapvetően készen álljanak a hadsereg F-35-ösére. Azt se felejtsük el, hogy nem a Cseh Köztársaság hadserege lesz az egyetlen, akinek alapképzésre lesz szüksége az F-35-ös pilóták számára. Több száz ilyen gépet a Szövetségen belül üzemeltetnek majd, ami óriási esély számunkra, hogy nemzetközi kiképzési központtá váljunk.

Zdroj:
https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/lom-praha-l-39ng-f-35-letectvi-doprava-letiste-protiva.A240913_102431_ekoakcie_rts