[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 906
8 208
113
Közös kiképzési központ szintén faszság, a csehekkel együtt lenne értelme mert azonos a Gripen, de így is szükség lenne a svédre mert nekik sincs légterük. Persze saját repülőipar van, ezért eröltetik a 3. világbelieknek gyártott gépet.. Hasonló mint a M345-os..
Igen 2-3 szuperszonikus századnál talán lenne létjogosultsága egy 4-8 gépes ilyen kategóriának, bár ez is kétséges. Ha a fideszes emberke cégéből kell venni akkor az azonos kiképzési feladatra alkalmazható, de jóval potensebb L-159 (sőt volt egy izraeli-cseh terv az FA-259 Striker :)...amely térségünkben bár légtérrendészetre nem alkalmas de csapásmérőnek. És akkor arról lehetne menni tovább Gripenesnek, vagy maradnak csapásmérők. A lézerbomba, butabomba, a légiharc rakéta megvan.
Azért vagyok ellene az egésznek, mert felesleges pénzkidobás és erőforrást von el a légierőtől, annak is a nagysebességű komponensétől.
A Gripen programot kell folytatni, ha már nálunk lesznek a gépek 26-tól, akkor modernizálni kell, vagy becserélni E-re stb. Kell másra is a pénz. De még akkor is jobban járunk, ha fegyverzetet veszünk az árából a JAS-39-hez.. Egyébként a 14 géphez max 4 személyzet kell gépente, tehát a jelenelgi képzési rendszer tapasztalatait is figyelembe véve évi max 6 pilóta + az oktatók repülnének. A többi amit megírtam griffről letiltottnak, vagy szállítókra átképzendőnek csak a repült idők miatt marhaság..

A csehek az évtized üzletének nevezték, mert a magyarok feltőkésítették az egyébként nem nyereséges gyárat amely javitásokból, és alkatrészgyártásból élet, és az "aranypakett" maradt a cseheknél, nem lehet elkotyavetyélni a gyárat, mert ez cseh nemzeti kincs, a cseh repülőipar éke. A Boeingot is kivásárolták amikor baszakodni akartak a gyárral..
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
L-39NG-re nincs szüksége Magyarországnak. Ahogy saját nagysebességű pilótaképzésre sem. 14 harci géphez szükségtelen.
Az L-39 de még ALCA helyett is ha már nem a légvédelmi rakétásokra, akkor inkább használt Gripen C-t kell venni növelni a flotta számát.
Nana, a merevszárnyú pilótaképzés nemcsak a Gripenekre szól, azoknak is túl kell esni a gázturbinás alapkiképzési szinten akik utána a szállítógépekre kerülnek. Vagyis 14 Gripen, 2 A-319, 2 Falcon, és majd a 2 KC-390, ráadásul ezek kétfős személyzettel repülnek, és gépenként legalább dupla személyzet kell rájuk! Nem azt mondom hogy ezért fontos nekünk az L-39NG (én is szivesebben lemondanék róla HA van olcsóbb és egyszerűbb közös megoldás valakivel), de aki nekiáll számolgatni és kombinálni az legalább tegye meg pontosabb kiinduló adatokkal.
 
K

kamm

Guest
Mert van még száz fontosabb dolog amire el lehetne költeni az árát. Csak és kizárólag akkor érné meg ha közös kiképzési központot nyitnánk pár országgal. Azon kívül maga a színtiszta pénzkidobás.

De ezt te is tudod, hogy igy nem igaz, hanem csak demagogia, pontosan ugyanaz, mint a "hany korhazat vehetnenk egy tankbol" es hasonlok.
A Gripenek szama rohejesen alacsony.
Egyreszt ha par tizmilliobol repkedhet masik 30-40 pilota.anelkul, hogy esetleg odab@szarintana a mindossze 14 gepbol egy $50M-100M ertekut, akkor mar megerte.
Masreszt ha arra is jo, hogy ne a tucatnyi Gripent hasznaljuk minden aprosagra, az uzemoran sporolva, az is nagy segitseg.
Harmadreszt az uzemoraikat el is felejtve a cseh gep egy-ketezres $ repora ktge meg a Gripen legendasan alacsony $5-6k korulijenek is csak a harmada, az sem mindegy, mert akkor konkretan mondjuk 1,500-2,000 ora utan visszahozta az arat, ugye...

Amit hülyeségre költünk egy forint is sok.

Hat pont ez az, hogy ez nem az.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 906
8 208
113
Nana, a merevszárnyú pilótaképzés nemcsak a Gripenekre szól, azoknak is túl kell esni a gázturbinás alapkiképzési szinten akik utána a szállítógépekre kerülnek. Vagyis 14 Gripen, 2 A-319, 2 Falcon, és majd a 2 KC-390, ráadásul ezek kétfős személyzettel repülnek, és gépenként legalább dupla személyzet kell rájuk! Nem azt mondom hogy ezért fontos nekünk az L-39NG (én is szivesebben lemondanék róla HA van olcsóbb és egyszerűbb közös megoldás valakivel), de aki nekiáll számolgatni és kombinálni az legalább tegye meg pontosabb kiinduló adatokkal.
Többmotoros repülőgépeknél több helyen nem alkalmaznak sugárhajtóműves gyakorlógépet képzési szinten...A közforgalomban nézd meg hányan használnak. Az, hogy most kanadában repülni kell és onnan is van átkézpés több motoros gépre az sajátosság. A civil szférában (és az 319 , Falcon és talán még a KC390 is ilyen bizonyos téren alap motoros képzés után tanulnak a pilótának a növendékek..
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 906
8 208
113
De ezt te is tudod, hogy igy nem igaz, hanem csak demagogia, pontosan ugyanaz, mint a "hany korhazat vehetnenk egy tankbol" es hasonlok.
A Gripenek szama rohejesen alacsony.
Egyreszt ha par tizmilliobol repkedhet masik 30-40 pilota.anelkul, hogy esetleg odab@szarintana a mindossze 14 gepbol egy $50M-100M ertekut, akkor mar megerte.
Masreszt ha arra is jo, hogy ne a tucatnyi Gripent hasznaljuk minden aprosagra, az uzemoran sporolva, az is nagy segitseg.
Harmadreszt az uzemoraikat el is felejtve a cseh gep egy-kezres repora ktg meg a Gripen legendasan alacsony $5-6k korulinek is csak a harmada, az sem mindegy, mert akkor konkretan mondjuk 1,500 ora utan visszahozta az arat, ugye...


Mi a tökre használod. Kiképzésre nem nagyon, felderítésre (oda még olcsóbb dron kell), csapásmérésre? Kik repülik. Ez kiképzőgép. néhány oktató és a szuperszoníkusra átképzendők.. Külön L39NG-ra akarsz pilótákat képezni??? ez marhaság..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 029
113
Sztem fordítva volt. 2016-ban eldöntötték, hogy kell kiképzőgép. Szemben a többi céggel itt állami tulajdon cseh belpol. okokból nem jöhetett szóba. Ha anno ők privatizálták, visszás lett volna "Mo.nak államosítani". Mondjuk ettől nem esett kétségbe senki és egy kormányhoz közeli üzletember megvette. Sztem nem Tombor, de az mind1....
.
.
Dehogynem.
https://index.hu/gazdasag/2020/06/12/ner_repulogepgyarto_tombor_andras_aero_investment_partners/
.
.
Amúgy te nem érzed furcsának, hogy szinte több kiképzőgép lesz, mint harci, amire kiképeznek? Illetve számomra az is egy kérdés, hogy miután megvettük a 4-8-12-x darab gépet, utánna mi lesz a megvásárolt gyártókapacitás feladata?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 268
120 060
113
De ezt te is tudod, hogy igy nem igaz, hanem csak demagogia, pontosan ugyanaz, mint a "hany korhazat vehetnenk egy tankbol" es hasonlok.
A Gripenek szama rohejesen alacsony.
Egyreszt ha par tizmilliobol repkedhet masik 30-40 pilota.anelkul, hogy esetleg odab@szarintana a mindossze 14 gepbol egy $50M-100M ertekut, akkor mar megerte.
Masreszt ha arra is jo, hogy ne a tucatnyi Gripent hasznaljuk minden aprosagra, az uzemoran sporolva, az is nagy segitseg.
Harmadreszt az uzemoraikat el is felejtve a cseh gep egy-kezres repora ktg meg a Gripen legendasan alacsony $5-6k korulinek is csak a harmada, az sem mindegy, mert akkor konkretan mondjuk 1,500 ora utan visszahozta az arat, ugye...



Hat pont ez az, hogy ez nem az.
A gripenek évi biztosított üzemórája így sincs kihasználva....
És még mindig úgy vagyok vele hogy a hazai képzés minőségileg az NFTC "autista kisöccse" lenne (mint a legtöbb nemzetköziből koppintott képzés hazai megvalósítása), ami úgy főleg nem éri meg a ráfordított pénzt. Az a baj, hogy tudom melyik programokból nyesnek úgy, hogy közben arra ami nem prioritás valójában ahhoz képest amire nem jut miatta nem sajnálják a pénzt.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 268
120 060
113
.
.
Dehogynem.
https://index.hu/gazdasag/2020/06/12/ner_repulogepgyarto_tombor_andras_aero_investment_partners/
.
.
Amúgy te nem érzed furcsának, hogy szinte több kiképzőgép lesz, mint harci, amire kiképeznek? Illetve számomra az is egy kérdés, hogy miután megvettük a 4-8-12-x darab gépet, utánna mi lesz a megvásárolt gyártókapacitás feladata?
Hát a zlinek (meg a mókusok) helikopter pilótának elég alapképzést nyújtanak és heli pilótánk most elég sok lesz, illetve az alapszintű gyakorlók tényleg nem drágák.
Amúgy meg az AV beszállít alkatrészt, mindt az Airbusnak, mint az Embrearnek szóval ha erre a vonalra jobban rámentek volna és ez lenne az apropója a tulajdonszerzésnek az engem egyáltalán nem zavarna.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 268
120 060
113
Igazából a Mi-24 felújítást jelen pillanatban igazoltabbnak tartom mint ha ezt megvesszük most.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 906
8 208
113
Hát a zlinek (meg a mókusok) helikopter pilótának elég alapképzést nyújtanak és heli pilótánk most elég sok lesz, illetve az alapszintű gyakorlók tényleg nem drágák.
Amúgy meg az AV beszállít alkatrészt, mindt az Airbusnak, mint az Embrearnek szóval ha erre a vonalra jobban rámentek volna és ez lenne az apropója a tulajdonszerzésnek az engem egyáltalán nem zavarna.

A többségi tulajdon nem jelent a vállalati irányításban mindig előnyt. Ha a cseheknél van vétőjog, akkor csak tőkésítés. Igen a haszon mehet talán haza (inkább a fideszes tulajok felé, akik olcsó banki meg egyéb pénzpiaci helyről kapták a pénzt, nem nem a sajátját fektete be Tombor úr (aki éppúgy stroman mint Mészáros..)
A csehek nem hülyék, hogy odaadják az irányítást is.. Egyébként az AV egyetlen dologben lehetne pozítiv. A magyar repülő mérnöki képzéshez nagyon sokat adna hozzá, ha ott lehetnének gyakornokok és egy sokkal nagyobb repülőgépgyártó és javitó iparral rendelkező országban tanulhatnának gyakornokoskodhatnának.. No erről nincs eddig szó..
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 397
113
.
.
Dehogynem.
https://index.hu/gazdasag/2020/06/12/ner_repulogepgyarto_tombor_andras_aero_investment_partners/
.
.
Amúgy te nem érzed furcsának, hogy szinte több kiképzőgép lesz, mint harci, amire kiképeznek? Illetve számomra az is egy kérdés, hogy miután megvettük a 4-8-12-x darab gépet, utánna mi lesz a megvásárolt gyártókapacitás feladata?
Tombor stróman. Én furcsának tartanám, ha jönne Mo-ra gyártókapacitás, annak ellenére, hogy valahol lenyilatkozták....mindenesetre egy magyar tulajjal erre több a sansz.
Sztem lesz piaca a az L-39-nek. Rengeteg ország használja, használta ezt a típust, ezen felül az európai pilótaképzésre most eléggé ráfeküdtek. Az egész térség modernizálja a légierejét, mikor ha nem most lesz kereslet.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 221
33 666
113
Tombor stróman. Én furcsának tartanám, ha jönne Mo-ra gyártókapacitás, annak ellenére, hogy valahol lenyilatkozták....mindenesetre egy magyar tulajjal erre több a sansz.
Sztem lesz piaca a az L-39-nek. Rengeteg ország használja, használta ezt a típust, ezen felül az európai pilótaképzésre most eléggé ráfeküdtek. Az egész térség modernizálja a légierejét, mikor ha nem most lesz kereslet.
A spanyol piac alapbol kb 48 kikepzogepet jelentene. /egy nagyobb megrendelo is megtudna nyomni a gyartando db szamot./

Egyiptomrol pl lecsusztunk oda cirka 200 db is mehetett volna.

De boven van a vilagon ahol nagy szamban tartanak kikepzogepeket es cserere erettek...

Mondjuk egyiptomba meg minig nem elkepzelhetetlen ket harom szazadnyi elpasszolasa...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 900
22 363
113
Ha a fideszes emberke cégéből kell venni akkor az azonos kiképzési feladatra alkalmazható, de jóval potensebb L-159 (sőt volt egy izraeli-cseh terv az FA-259 Striker :)...amely térségünkben bár légtérrendészetre nem alkalmas de csapásmérőnek.
Nem kell "fideszes ember"-ezni,...annyira érzékenyek baloldalon az ilyen olyan megkülönböztetésre, de politikai alapon képesek lennének...á nem is folytatom.
De a többivel egyet értek, ha már akkor bizony a két használhatóbb projekt közül kellene választani...

Azért vagyok ellene az egésznek, mert felesleges pénzkidobás és erőforrást von el a légierőtől, annak is a nagysebességű komponensétől
Egyetértek, mindenhonnan hiányozni fog ez a pénz.

Nem azt mondom hogy ezért fontos nekünk az L-39NG (én is szivesebben lemondanék róla HA van olcsóbb és egyszerűbb közös megoldás valakivel),
Remélem jól jövünk ki belőle, és ha (!) lesz sikeres lesz ez az Alca projekt...