Elképesztő a neten mennyi szakértő mi baromságot összehord erről a szerkezetről (mondjuk pánik van...).
Kezdjük a hajtóműszámmal, ami egyben szorosan össze is a három beömlővel (bár a felső nem biztos az, rossz a képminőség). Én 2 hajtóművet feltételezek, köztük jelentős távolsággal, melyeket a két alsó beömlő táplál, külön-külön. A köztes tér kell a fegyverzetnek meg az üzemanyagnak.
A felső beömlő viszont valószinűtlen, hogy ugyanolyan GS hajtóműé legyen, mert amint a gép minimális állásszöget kap, máris leárnyékolódik. Ez két dolgot feltételez:
- Vagy mégis van ott egy hajtómű, ami egy ramjet/scramjet (amikor ezt használja, akkor semmi állászöget nem ad), nagy sebességű repülésre,
- vagy pedig az nem hajtóműbeömlő, hanem légbeömlő a szellőzésnek.
Utóbbi valószinű, mivel újabban a legnagyobb problemák egyike a túlzott mennyiségű belső hő a beépitett elektronit - elég megnézniaz F-16 vagy F-35 fejlesztését (telefúrva szellőzéssel mind). Ha pedig még irányitott energiájú fegyverek is lesznek beletervezve, akkor eszetlen mennyiségű levegő kell hűteni, rejtve alulról.
Amúgy a gép hátulja nagyon hasonlit az NGAD testbed egyetlen publikált fotójára, de a kinaiak a hajtóművel nem hinném zöld ágra tudtak volna vergődni, mikor a J-20 is most kapta meg a saját erőforrását.
Maga a gép nagyon szép, bár a kettős csűrő (flaperon) valszeg csak tesztgép saját, biztonság miatt, RCS miatt kedvezőtlen lenne szériagépen. A vonalak tiszták, de még YF-22-t idéznek, amolyan techdemó/protó átmenet lehet. A fülketető különösen érdekes, mintha nem átlátszó lenne, de lehet csak a felvétel miatt.
Mindenesetre most Amerikában mesés a pánik, talán végre a hadiipar kihúzza a fejét a seggéből és felébred, mert az elmúlt 30 év kb. csak a pénzlapátolásról szólt, az eredmény másodlagos lett. Lásd F-35 program, vagy a NAVY állapota cakkumpakk.
A Kina meg rohan előre rohamléptekkel, mert ez a gép egy döbbenetes ugrás. Ha a D-20 is felszáll, az USA katonailag is egy súlycsoport ellenfelet kapott.