6. generációsnak mondott vadászbombázók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 728
17 539
113
Egy repülőmérnök véleménye jó lenne. Az pl tisztán látszik, hogy a csűrők nagyon tagoltak, szárnyanként elvileg 5 db, ha jól látom, amikből a külső kettő biztos, hogy két irányba szétnyílik (mint pl a Szu-25, vagy az A-6-nál volt).
Elvileg 3 hajtómű, tippre ez alapján a két szélsőt táplálja talán a két alsó beömlő, a középsőt a felső?

Ki tudja, hogy vektorálhatóak esetleg a hajtóművek (akár a 3-ból 2?). Plusz a fbw sok mindent meg tud oldani. Én nem írnám le a manőverező képeségét @nyugger , de valószínüleg nem F-22/Szu-57 szinten gyúrtak rá.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Újabb képeken látszik, hogy azok a szarnyvegeken nem szétnyílnak, hanem mintha kifordúlnának...
20241227-084134.jpg

20241227-084705.jpg

20241227-084710.jpg

20241227-084713.jpg


Én némileg azt is furcsállom, hogy pl évekig a j35 esetén max néhány gyenge minőségű felvétel ha kikerült, ezt meg fotózza aki arra jár, és tele a net a képekkel..
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 520
16 947
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Elképesztő a neten mennyi szakértő mi baromságot összehord erről a szerkezetről (mondjuk pánik van...).

Kezdjük a hajtóműszámmal, ami egyben szorosan össze is a három beömlővel (bár a felső nem biztos az, rossz a képminőség). Én 2 hajtóművet feltételezek, köztük jelentős távolsággal, melyeket a két alsó beömlő táplál, külön-külön. A köztes tér kell a fegyverzetnek meg az üzemanyagnak.
A felső beömlő viszont valószinűtlen, hogy ugyanolyan GS hajtóműé legyen, mert amint a gép minimális állásszöget kap, máris leárnyékolódik. Ez két dolgot feltételez:
  • Vagy mégis van ott egy hajtómű, ami egy ramjet/scramjet (amikor ezt használja, akkor semmi állászöget nem ad), nagy sebességű repülésre,
  • vagy pedig az nem hajtóműbeömlő, hanem légbeömlő a szellőzésnek.
Utóbbi valószinű, mivel újabban a legnagyobb problemák egyike a túlzott mennyiségű belső hő a beépitett elektronit - elég megnézniaz F-16 vagy F-35 fejlesztését (telefúrva szellőzéssel mind). Ha pedig még irányitott energiájú fegyverek is lesznek beletervezve, akkor eszetlen mennyiségű levegő kell hűteni, rejtve alulról.
Amúgy a gép hátulja nagyon hasonlit az NGAD testbed egyetlen publikált fotójára, de a kinaiak a hajtóművel nem hinném zöld ágra tudtak volna vergődni, mikor a J-20 is most kapta meg a saját erőforrását.
Maga a gép nagyon szép, bár a kettős csűrő (flaperon) valszeg csak tesztgép saját, biztonság miatt, RCS miatt kedvezőtlen lenne szériagépen. A vonalak tiszták, de még YF-22-t idéznek, amolyan techdemó/protó átmenet lehet. A fülketető különösen érdekes, mintha nem átlátszó lenne, de lehet csak a felvétel miatt.

Mindenesetre most Amerikában mesés a pánik, talán végre a hadiipar kihúzza a fejét a seggéből és felébred, mert az elmúlt 30 év kb. csak a pénzlapátolásról szólt, az eredmény másodlagos lett. Lásd F-35 program, vagy a NAVY állapota cakkumpakk.
A Kina meg rohan előre rohamléptekkel, mert ez a gép egy döbbenetes ugrás. Ha a D-20 is felszáll, az USA katonailag is egy súlycsoport ellenfelet kapott.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 188
29 921
113
A Kina meg rohan előre rohamléptekkel, mert ez a gép egy döbbenetes ugrás.
Ugyan miért? Akár a hetvenes években is készülhetett volna, a nyolcvanasokban pedig kisujjból kellett kirázni egy ilyen sárkányt.

Tudunk valamit a beltartalomról? Nem. Valószínűleg még nincs is. A sárkányt összehozni gyorsabb, mint a tényleges képességeket. Annyiban vannak csak előbbre, hogy már kísérleteznek egy specifikus felépítéssel, míg az amerikaiak még nem.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 555
14 354
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

KIs karácsonyi ajándék
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan and Luthero

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 520
16 947
113
Ugyan miért? Akár a hetvenes években is készülhetett volna, a nyolcvanasokban pedig kisujjból kellett kirázni egy ilyen sárkányt.

Tudunk valamit a beltartalomról? Nem. Valószínűleg még nincs is. A sárkányt összehozni gyorsabb, mint a tényleges képességeket. Annyiban vannak csak előbbre, hogy már kísérleteznek egy specifikus felépítéssel, míg az amerikaiak még nem.
Mert ez az eszköz első blikkre kielégiti az NGAD program eredeti iterációját.
Az kért:
  • Iszonyat hatótávolságot a Csendesre, hogy elkisérhesse a stealth bombázókat (ami itt a D-20 lesz)
  • Legyen benne aktiv védelem az ellenséges rakéták lelövésére (amolyan légi AEGIS/SM-2 kombó, értsd egy APS), igy nem kell manővereznie
  • Mert azt a manőverezést megcsinálja neki a LW drón
  • Mindezt birja is el, vagyis bazinagy bombatér - eddigiekből következik egy nagydarab gép, FB-111 kategória
  • Irányitott energiájú fegyverek legyenek majd belekandácsolhatóak - lásd emlitett hűtés jelenléte, vagyis erre felkészitve
  • AI - ezt nyilván nem látjuk
  • HF stealth - ez valószinű, a vonalai erre utalnak
Na kérem szépen ezek voltak az USAF kivánalmai, hogy az eszközt 6.th gennek nevezhessék. Mérete, formája, kialakitása alapján meg ez a vas első ránézésre hozhatja is mindezt.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 894
6 165
113
Újabb képeken látszik, hogy azok a szarnyvegeken nem szétnyílnak, hanem mintha kifordúlnának...
20241227-084134.jpg

20241227-084705.jpg

20241227-084710.jpg

20241227-084713.jpg


Én némileg azt is furcsállom, hogy pl évekig a j35 esetén max néhány gyenge minőségű felvétel ha kikerült, ezt meg fotózza aki arra jár, és tele a net a képekkel..

Sz@r kép, de itt olyan, mintha szétnyílna:

MTYyNzEzMA.jpg
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 188
29 921
113
Az lehet, de kina 3 féle 6 generációs gépet mutatott be , és ez kivari a biztosítékot a környéken és amerikában is . És megkérdőjezezi az F35 gépek forszírozott beszerzését is.
Kína továbbra sem mutatott be hatodik generációs gépet egyet se. Annyit látunk, hogy különféle sárkánykonfigurációkkal kísérletezik.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 024
18 228
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
8 215
53 233
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 520
16 947
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Na most már van kinn kép a farokrészről is - eszerint három hajtómű. Viszont ez felveti a szivócsatornák fura elhelyezésének kérdését.
Ha három ugyanolyan WS-10 kerül bele, akkor egy közös nagy alsó szivócsatorna sokkal optimálisabb lett volna, vagy a 2 meglévő közösen elláthatta volna a három hajtóművet. A probléma ott van, hogy ugyanazt a rezsimet más formájú, elhelyezésű és valószinűleg áteresztőképességű beömlővel nagy macera biztositani a középső hajtóműnek a két oldalsóval szinkronban. Nyilván az oldalsó/felső elhelyezés az LO kialakitás miatt kellhetett az egy közös alsó helyett (bár a Szu-75 vagy a Boeing X-32 elvileg megoldotta ezt a kérdést).
Egyelőre passz, lehet azonos mindhárom hajtómű, igazából a vezérlés lehozza, csak a veszteségek szerintem igy túl nagyok.

Másik lehetőség, hogy a középsőnek más a kétáramúsági viszonya, bár sok értelmét ennek nem látom, ADVENT jellegű megoldás jobb lenne. Esetleg tényleg ramjet/scramjet, de ott meg egy darab nem tudom mekkora sebességet tud adni ennek a vasnak.
Mindenesetre ötletes, látszik a kinaiak a saját fejük után mennek, ez már messze nem szolgai másolgatás.
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 695
5 962
113
Az nem lehet hogy a középső egy fokozott lopakodó üzemmódban dolgozik ilyenkor a másik kettő csupán alapban jár és csökkenti az infravörös képet?
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 848
9 789
113
Az nem lehet hogy a középső egy fokozott lopakodó üzemmódban dolgozik ilyenkor a másik kettő csupán alapban jár és csökkenti az infravörös képet?

Régen szórakozásból gondolkodtam azon, hogy ha egy hajtóműnél a turbina a szűk keresztmetszet, mert korlátozott hőmérséklet érheti csak, akkor lehetne-e olyan rendszert építeni ahol egy-két hajtómű normál üzemmódban működik, de a kompresszált levegő egy részét egy másik hajtómű kapná, aminek nem kéne turbina és emiatt magasabb hatásfokkal működne. Lényegében ramjetként/rakétaként.

Bár lehet minden ötlet csak túlgondolás. Lehet csak azért van három hajtóműve, mert így tudták, így volt érdemes megoldani a megfelelő teljesítményt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 541
113
Régen szórakozásból gondolkodtam azon, hogy ha egy hajtóműnél a turbina a szűk keresztmetszet, mert korlátozott hőmérséklet érheti csak, akkor lehetne-e olyan rendszert építeni ahol egy-két hajtómű normál üzemmódban működik, de a kompresszált levegő egy részét egy másik hajtómű kapná, aminek nem kéne turbina és emiatt magasabb hatásfokkal működne. Lényegében ramjetként/rakétaként.

Bár lehet minden ötlet csak túlgondolás. Lehet csak azért van három hajtóműve, mert így tudták, így volt érdemes megoldani a megfelelő teljesítményt.
Mint ahogy a H-101 meg a Super Frelon heli is azért lettek 3 turbinásak,mert nem volt erősebb hajtómű a 2 turbinás elrendezéshet.
De ez nagyon messze van még a rendszeresitéstől,szvsz inkább csak egy tapasztalatszerző kisérleti gép lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: beta