6. generációsnak mondott vadászbombázók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 355
18 983
113
Az NGAD súlya 40 tonna lesz és mivel 2 f-35 hajtóművet kap így érthető
 
M

molnibalage

Guest
Hát, ha ez a clean sheet olcsó gép, 40 tonnaval és két hajtóművel, akkor megyek röhögni. Ezért aztán megéri kivágni a 30 tonnas asf konfigos raptort...
 
T

Törölt tag

Guest
Hát, ha ez a clean sheet olcsó gép, 40 tonnaval és két hajtóművel, akkor megyek röhögni. Ezért aztán megéri kivágni a 30 tonnas asf konfigos raptort...
nem a raptoral van a gond hanem az amcsi hadseregnel.
elkezdtek ok is britek hulyeseget hogy sporoljunk mert mindenek az uzemeltetese draga (valameik nap tettem be a hirt hogy a legoregebb F35 gepeket is kukazni akarjak). Meghozza ugy, hogy rekord szinten van a koltsegvetesuk, szorjak a penzt minden fele.
ha ossze is sporolnak vmit, aztan meg elbuzeraljak majd a penzt vmi ujabb zumvaltra vagy valami hasonlo hulyesegre.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 550
17 433
113
Az NGAD súlya 40 tonna lesz és mivel 2 f-35 hajtóművet kap így érthető

Erre valami link?

Üresen, vagy terhelve vagy, hogy?
Mert még bruttó súly alapján is MIG-25/31-et építenek ezek szerint.

Várható volt, ez a terv, a gép high G manőverezős munkarészét kiszervezték az LW drónoknak, az ő dolga inkább, hogy kakaóval meg fegyverzettel/EW-vel roskadásig pakolva messzire bemenjen az A2/AD zónákba a B-21-essel karöltve. Ahhoz meg nagyvas kell - de gondolom a vadászpilóták elsült aggyal már el is kezdték az aknamunkát :D

Hát, ha ez a clean sheet olcsó gép, 40 tonnaval és két hajtóművel, akkor megyek röhögni. Ezért aztán megéri kivágni a 30 tonnas asf konfigos raptort...

Olcsó az nem lesz a fix, az egész R&D csúcsa kell legyen a gép - de mivel jó eséllyel itt is megjátszák majd a máshol is megfigyelhető nagyobb darabszámra való végig törekedést, így ha meglesz az 500+ platform, akkor simán tarthatóak a költségek - csak ezen vonal mentén meg nem tartható az "új százas széria" elmélet, hogy 5-10 évente hoznak ki új kasztnit.... mert ott ezek a számok nagyon nem jönnek ki.
Szóval ahogy nézem még keményen töprengenek, merre is induljanak (vagy hosszú fejlesztési csapda, mint F-35, vagy rövid fejlesztési ciklusok/élettartam, de akkor meg kis darabszám és anyázós árak....)
 
M

molnibalage

Guest
Erre valami link?



Várható volt, ez a terv, a gép high G manőverezős munkarészét kiszervezték az LW drónoknak, az ő dolga inkább, hogy kakaóval meg fegyverzettel/EW-vel roskadásig pakolva messzire bemenjen az A2/AD zónákba a B-21-essel karöltve. Ahhoz meg nagyvas kell - de gondolom a vadászpilóták elsült aggyal már el is kezdték az aknamunkát :D



Olcsó az nem lesz a fix, az egész R&D csúcsa kell legyen a gép - de mivel jó eséllyel itt is megjátszák majd a máshol is megfigyelhető nagyobb darabszámra való végig törekedést, így ha meglesz az 500+ platform, akkor simán tarthatóak a költségek - csak ezen vonal mentén meg nem tartható az "új százas széria" elmélet, hogy 5-10 évente hoznak ki új kasztnit.... mert ott ezek a számok nagyon nem jönnek ki.
Szóval ahogy nézem még keményen töprengenek, merre is induljanak (vagy hosszú fejlesztési csapda, mint F-35, vagy rövid fejlesztési ciklusok/élettartam, de akkor meg kis darabszám és anyázós árak....)
Na de minek kéne új sárkány?????
A 4. ,gen gépek tanulsága, hogy minek? Ha van egy F-22 és F-35 alapformad és elvárt szuperszonikus sebesség es stealth elvárás, akkor min akarnak variálni???
Meg az F119 is 30+ éves. Az F135 annak új változata.

Ebből hogyan vezetodik le, hogy uj sárkány kell???
A B-21 is ennyire ter alapjaiban a B-2-tol? Csupaszarny az is. Semmiféle generációs ugrás nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 867
4 324
113
A Raytheon "előrejelzése" a hatodik generációról (igazából semmi újdonság)


Az NGAD súlya 40 tonna lesz és mivel 2 f-35 hajtóművet kap így érthető

A tömeget senki nem tudja jelenleg, a hajtómű meg erősen valószínűtlen, hogy F135 lesz (esetleg a protóké), mert akkor ugyan mi a tosznak fejlesztenék az új, "háromáramú" hajtóműveket.

Na de minek kéne új sárkány?????
Mert növelni akarják a stealth hatékonyságát.

Az AFRL már három éves videója szerint ilyesmi sárkányt akarnak (ami amúgy erősen hajaz a Lockheed legutolsó publikus koncepciójára):

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
A Raytheon "előrejelzése" a hatodik generációról (igazából semmi újdonság)




A tömeget senki nem tudja jelenleg, a hajtómű meg erősen valószínűtlen, hogy F135 lesz (esetleg a protóké), mert akkor ugyan mi a tosznak fejlesztenék az új, "háromáramú" hajtóműveket.


Mert növelni akarják a stealth hatékonyságát.

Az AFRL már három éves videója szerint ilyesmi sárkányt akarnak (ami amúgy erősen hajaz a Lockheed legutolsó publikus koncepciójára):

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem. Úgy értem, ha a messiásként vár NGAD meg lesz, akkor utána hova kell új sárkány 5-10 évente...?
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 867
4 324
113
Nem. Úgy értem, ha a messiásként vár NGAD meg lesz, akkor utána hova kell új sárkány 5-10 évente...?


Nekem ez (mármint a sárkánycsereberélés) nem is hangzik logikusnak. Talán nem is sárkánycserére gondoltak a szó hagyományos értelmében, hanem mivel szóba kerültek a "metaanyagok" is a 6. genes gépek esetében, így lehet, hogy ezek, vagyis a burkolatnak a fejlesztésekkel szinkronban történő csereberéjét értették alatta. De nem tudom. Az is lehet, hogy csak valami jól hangzó marketingszövegnek szánták a sárkánycserélgetés szöveget, hogy majd ezzel mennyire up-to-date lesznek bármilyen új követelmény, fenyegetés, stb. esetére.
 
M

molnibalage

Guest
Nekem ez (mármint a sárkánycsereberélés) nem is hangzik logikusnak. Talán nem is sárkánycserére gondoltak a szó hagyományos értelmében, hanem mivel szóba kerültek a "metaanyagok" is a 6. genes gépek esetében, így lehet, hogy ezek, vagyis a burkolatnak a fejlesztésekkel szinkronban történő csereberéjét értették alatta. De nem tudom. Az is lehet, hogy csak valami jól hangzó marketingszövegnek szánták a sárkánycserélgetés szöveget, hogy majd ezzel mennyire up-to-date lesznek bármilyen új követelmény, fenyegetés, stb. esetére.
100% makerketingnek tűnik. Ha sikerül a gyémánt alapformával mai vadászgépeket közelítő manőverezőképességet elérni úgy, hoy akár +/-90 fokig megvan a 0.01 m2 RCS, akkor ha annál többet nem tudnak, akkor hova kell új sárkány? Ha ez nincs, akkor még ennek sincs értelme.

Az egész nagyon PR szagú volt az elejétől.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 550
17 433
113
Nekem ez (mármint a sárkánycsereberélés) nem is hangzik logikusnak. Talán nem is sárkánycserére gondoltak a szó hagyományos értelmében, hanem mivel szóba kerültek a "metaanyagok" is a 6. genes gépek esetében, így lehet, hogy ezek, vagyis a burkolatnak a fejlesztésekkel szinkronban történő csereberéjét értették alatta. De nem tudom. Az is lehet, hogy csak valami jól hangzó marketingszövegnek szánták a sárkánycserélgetés szöveget, hogy majd ezzel mennyire up-to-date lesznek bármilyen új követelmény, fenyegetés, stb. esetére.

Onnan ered a következtetés, hogy a Digital Century Series-en belül gyártott gépek élettartama alapból alacsonyra tervezett, pár ezer órára, belővel a nagyjából 10 éves élettartamra. Ezzel rengeteget lehes spórolni (olyan gépet tervezel, aminek nem kell 8000+ órát kibírnia, nincs ezután D check, ami egy fél gép ára ráköltésben, stb... ).
Vagyis ha jön az új gép, akkor az logikusan új kasztni, hiszen:
  • Fejlődik az anyagtudomány, a tervezési eszközök sora a folyamatosan dübörgő R&D miatt
  • A fenyegetés (a gépre adott reakciók) miatt kell is változtatás, hiszen így kihúzod a reakció méregfogát (ez az egész felvetés lényege)
  • Az említett költségcsökkentés - lényegében ki lehet hagyni az ipari nagyjavítások nagyrészét, és aki tudja ez mibe kerül...
Vagyis az NGAD Digital Century Series elmélet egy fogyasztói termékszerűséget csinál a gépből sok szempontból - jönnek az egyre újabb, modernebb darabok az igény szerint, nagyon nem kell hozzájuknyúlni, az élettartamuk pedig emiatt adott, annak költségcsökkentő előnyeivel. Mindez pedig logikusan nyitva hagyja az új sárkányokat, hiszen egyrészt a tervezési idő lecsökkent (lásd Red Hawk), másrészt a gyorsan fejlődő tudomány miatt az is beépíthető az előnyök mátrixába (vagyis nem csak az elektronika pimpelése meg új feyverek aggatása adhat előny, mint jelenleg sok esetben, mert pl. nem csinálhatsz az F-15EX-ből stealth gépet...).

Legalábbis ez az elmélet, de mivel elvileg már a második concept gép össze van legózva, és az tök más, mint az első volt, én mindenképpen erre tapogatóznék...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 853
63 498
113
Onnan ered a következtetés, hogy a Digital Century Series-en belül gyártott gépek élettartama alapból alacsonyra tervezett, pár ezer órára, belővel a nagyjából 10 éves élettartamra. Ezzel rengeteget lehes spórolni (olyan gépet tervezel, aminek nem kell 8000+ órát kibírnia, nincs ezután D check, ami egy fél gép ára ráköltésben, stb... ).
Vagyis ha jön az új gép, akkor az logikusan új kasztni, hiszen:
  • Fejlődik az anyagtudomány, a tervezési eszközök sora a folyamatosan dübörgő R&D miatt
  • A fenyegetés (a gépre adott reakciók) miatt kell is változtatás, hiszen így kihúzod a reakció méregfogát (ez az egész felvetés lényege)
  • Az említett költségcsökkentés - lényegében ki lehet hagyni az ipari nagyjavítások nagyrészét, és aki tudja ez mibe kerül...
Vagyis az NGAD Digital Century Series elmélet egy fogyasztói termékszerűséget csinál a gépből sok szempontból - jönnek az egyre újabb, modernebb darabok az igény szerint, nagyon nem kell hozzájuknyúlni, az élettartamuk pedig emiatt adott, annak költségcsökkentő előnyeivel. Mindez pedig logikusan nyitva hagyja az új sárkányokat, hiszen egyrészt a tervezési idő lecsökkent (lásd Red Hawk), másrészt a gyorsan fejlődő tudomány miatt az is beépíthető az előnyök mátrixába (vagyis nem csak az elektronika pimpelése meg új feyverek aggatása adhat előny, mint jelenleg sok esetben, mert pl. nem csinálhatsz az F-15EX-ből stealth gépet...).

Legalábbis ez az elmélet, de mivel elvileg már a második concept gép össze van legózva, és az tök más, mint az első volt, én mindenképpen erre tapogatóznék...

Magyarán oda jutnak el ahol a szovjetek tartottak a HH alatt!
Építenek is hozzá egy MIG-25-öt :D
Fantasztikus! Mikre nem képesek ezek az amcsi pénzügyes fiúk....


(Félre értések elkerülése végett. A HH alatt a gyors fejlődés és a technikai okok miatt tudtak annyit a szovjet vasak amennyit. Az USÁ-ban meg arról van szó, hogy a világ minden pénze sem elég, még több pénz akarnak lehúzni a rendszerről!)
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
275
63
nem a raptoral van a gond hanem az amcsi hadseregnel.
elkezdtek ok is britek hulyeseget hogy sporoljunk mert mindenek az uzemeltetese draga (valameik nap tettem be a hirt hogy a legoregebb F35 gepeket is kukazni akarjak). Meghozza ugy, hogy rekord szinten van a koltsegvetesuk, szorjak a penzt minden fele.
ha ossze is sporolnak vmit, aztan meg elbuzeraljak majd a penzt vmi ujabb zumvaltra vagy valami hasonlo hulyesegre.

Aki spórolni akar az ne akarjon elsővonalas hadsereget. Még is mi a faszra számítanak?
 
T

Törölt tag

Guest
Aki spórolni akar az ne akarjon elsővonalas hadsereget. Még is mi a faszra számítanak?
occco elsovonalas hadseregre :D

ha megnezed mirol almodozik az atlagos amcsi tabornok akor az vmi olyasmi, hogy haboruzni akar, de vesztesegek nelkul, a politikusok meg haboruznanak, de ugy hogy az osszes penz kozbe az o zsebukbe landoljon.

szoval, az utloso idok amcsi filozofijaja, b@szni akarunk, de ugy hogy semmi kovetkezmenye ne legyen :D:D:D

ps.
szerintem hiaba talalgatunk itt hogy a 6. gen mi lehet, meg hogy nezz majd ki.
vagy valami tovabbfejlesztet f23 lesz ha tenyleg occo gepet akarnak, ha meg a penz nem szamit, ako meg vmi olyasmi lesz amire mindenki meglepodik.

majd agyalunk ha meglassuk az elso gepet repules kozben.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 124
69 476
113
Magyarán oda jutnak el ahol a szovjetek tartottak a HH alatt!
Építenek is hozzá egy MIG-25-öt :D
Fantasztikus! Mikre nem képesek ezek az amcsi pénzügyes fiúk....
Semmi új nincs ebben.
Közvetlenül a vietnami háború előtt a kristálytiszta és megfellebbezhetetlen koncepció még a North American F-108 Rapier volt, ami az akkori NGAD, vagyis az LRI-X program (Long Range Interceptor - Experimental) alatt futott.
Ebből evolválódott a technológia, legalábbis a leendő, integrálandó tűzvezető- és fegyverrendszer a Lockheed YF-12-be, amiből aztán nem lett világmegváltó vadászgép.
Mert jött Vietnam és annak tanulsága nyomán az F-4 -> F-15, illetve sorra az F-16 vonal.
A Navy-nél meg a 3000km/h-t is elérni és tartani képes Super Crusader, vagy az F-111B helyett inkább az F-14, majd később az F-18-as jött.

A kor színvonalán az F-108, vagy akár az F-12 ugyanúgy hatékony gépnek ígérkezett, a korabeli ellenségekkel szemben, mint most az NGAD. Igaz, az interceptorok a bombázók, míg az air dominance gépek a harcászati típusok ellen készültek/készülnek.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 867
4 324
113
Onnan ered a következtetés, hogy a Digital Century Series-en belül gyártott gépek élettartama alapból alacsonyra tervezett, pár ezer órára, belővel a nagyjából 10 éves élettartamra. Ezzel rengeteget lehes spórolni (olyan gépet tervezel, aminek nem kell 8000+ órát kibírnia, nincs ezután D check, ami egy fél gép ára ráköltésben, stb... ).
Vagyis ha jön az új gép, akkor az logikusan új kasztni, hiszen:
  • Fejlődik az anyagtudomány, a tervezési eszközök sora a folyamatosan dübörgő R&D miatt
  • A fenyegetés (a gépre adott reakciók) miatt kell is változtatás, hiszen így kihúzod a reakció méregfogát (ez az egész felvetés lényege)
  • Az említett költségcsökkentés - lényegében ki lehet hagyni az ipari nagyjavítások nagyrészét, és aki tudja ez mibe kerül...
Vagyis az NGAD Digital Century Series elmélet egy fogyasztói termékszerűséget csinál a gépből sok szempontból - jönnek az egyre újabb, modernebb darabok az igény szerint, nagyon nem kell hozzájuknyúlni, az élettartamuk pedig emiatt adott, annak költségcsökkentő előnyeivel. Mindez pedig logikusan nyitva hagyja az új sárkányokat, hiszen egyrészt a tervezési idő lecsökkent (lásd Red Hawk), másrészt a gyorsan fejlődő tudomány miatt az is beépíthető az előnyök mátrixába (vagyis nem csak az elektronika pimpelése meg új feyverek aggatása adhat előny, mint jelenleg sok esetben, mert pl. nem csinálhatsz az F-15EX-ből stealth gépet...).

Legalábbis ez az elmélet, de mivel elvileg már a második concept gép össze van legózva, és az tök más, mint az első volt, én mindenképpen erre tapogatóznék...

Háát, nekem ez kicsit furcsának tűnik. Új sárkány=kvázi új-eltérő gép. Aminél megint ugyanúgy szükségesek a berepülések, nyúzópróbák. Na meglátjuk majd.

Itt segítséget kérnék de mit takar hogy haromáramú? Hajtóművek után nem nagyon olvastam. És a három áramu hajtóműnek mi az előnye az f22sevel szemben?

Igazából talán nem is annyira a háromáramúsága a lényeg, hanem maga a változtatható áramúsági foka.
Kezdjük egy kicsit régebbről Ugye a korai (és az első hangsebesség feletti sebességre képes) sugárhajtású repülőgépek gázturbinás sugárhajtóműi a turbojetek voltak. A turbojetnél egyetlen levegőáram van, ami teljes egészében áthalad a kompresszorfokozatokon, az égéstéren és a turbinafokozatokon. A turbojetek a hangsebesség felett, illetve nagyon nagy magasságban hatékonyak igazán, viszont a legtöbb sugárhajtású repülőgép utazósebessége a szubszonikus tartományban, utazási magassága meg 10 km körül, vagy az alatt van, ott meg a turbojetek nem muzsikálnak túl fényesen.

Ezért hát az '50-es, '60-as években kifejlesztették a turbofan hajtóműveket. A turbofan nagy vonalakban annyiban különbözik a turbojettől, hogy bejött a kompresszorok elé a fan-fokozat (egy nagy ventillátor-csőlégcsavar a kompresszorok előtt) ami a beszívott levegő egy részét az egész kompresszor-égéstér-turbina részt kikerülve továbbítja, pont mint egy légcsavar. Viszont a két levegőáram aránya állandó, ezt nevezik kétáramúsági foknak. Pl. egy tipikus katonai turbofan, az F-16-osok egy részében is lévő P&W F100 kétáramúsági foka 0.36:1, ami azt jelenti, hogy a beszívott levegőből minden 1 kg-nyi, a kompresszor-égéstér-turbinán átmenő levegőre 0.36 kg-nyi, ezt a részt kikerülő levegő jut. Egy nagy kétáramúsági fokú, szuperszonikus tartományra nem tervezett hajtóműnél, mint amilyen pl. az IAE V2500, ami a KC-390-es szállítógépen, meg az Airbus A320 család egy részén van, ez az arány már 4.7:1 körüli, vagyis itt a beszívott levegő túlnyomó része már kikerüli a kompresszor-égéstér-turbina részt és így még hatékonyabb a szubszonikus tartományban, mint a részben szuperszonikus tartományra optimalizált kisebb kétáramúsági fokú hajtóművek.
Tehát a turbofanok már kétáramú hajtóművek, mert két levegőárammal rendelkeznek. Ezáltal hatékonyabbak a szubszonikus tartományban (ahol még a legtöbb szuperszonikus repülőgép is a repülési idejének nagy részét tölti), mint a turbojetek. Cserébe viszont kevésbé hatékonyak a szuperszonikus tartományban.

Emiatt aztán folytatták a fejlesztéseket és kitalálták, hogy mi lenne, ha nem lenne állandó a két levegőáram aránya, hanem lehetne változtatni, hogy minden tartományban minél optimálisabb legyen a hajtómű. Amikor szuperszonikus sebességgel akarunk repülni, akkor legyen nagyon kicsi kétáramúsági fokú, amikor pedig szubszonikusan, akkor minél nagyobb. Így született meg a változtatható kétáramúsági fokú GE YF120, amit a az ATF tender győztesének (ami végül, az YF-23 ellenében, az YF-22-es lett) hajtóművének szántak. De, feltehetően a légierő döntnökeinek konzervativizmusa miatt (eléggé új dolog volt ez a változtatható áramlási fokú hajtómű akkoriban és valószínűleg túl nagynak ítélték az ezzel járó technológiai kockázatot), végül a rivális ,"hagyományos fix" kétáramú, alacsony kétáramúsági fokú P&W YF119-est választották, így ez lett a Raptor hajtóműve.
Később az F-35-ös pedig az F119-re épülő F135-ös (szintén fix kétáramú) hajtóművet kapta meg.

A változtatható kétáramúsági fok a GE YF120 után kicsit jegelve lett, de a kilencvenes évek legvégén elindult a VAATE (Versatile Affordable Advanced Turbine Engines) program, aminek része lett az ADVENT (Adaptive Versatile Engine Technology) project. Ennek eredménye a mostani, változtatható áramúsági fokú, de már "háromáramú" prototípus hajtóművek, a P&W XA101 és a GE XA100.

És ezek közül valamelyiket fogja megkapni az NGAD.

De Allesmor ezeket nálam sokkal pontosabban el tudja mondani. :)
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 550
17 433
113
Háát, nekem ez kicsit furcsának tűnik. Új sárkány=kvázi új-eltérő gép. Aminél megint ugyanúgy szükségesek a berepülések, nyúzópróbák. Na meglátjuk majd.
Digitális berepülést ezért találták ki... lényegében akkor építik meg az első gépet, ha már virtuálisan szétnyúzták. Pont ennek lehetősége hívta életre az egész jelenlegi NGAD koncepciót (az eredeti a megszokott sémát követte volna, aztán hirtelen jött a váltás és a "százas széria" - ekkor jött be a digitális berepülési program lehetősége). Hogy kiesik az egész fizikai tesztfázis, a kész termék kerül legyártásra.

A Red Hawk az első fecske, ahol ezt részben már alkalmazták is - az egész repipart átalakítja ez a dolog. A berepülési program, a prototípusok átkerülnek a virtuális világba, és csak akkor megy a gyárnak a kész rajz, ha az már lényegében nullszériás szinten van.
Az utóbbi évtizedek fejlesztési nyomorát nem lehetett tovább fenntartani, ezért kerestek valami forradalmi új utat - hogy aztán mennyire jön be, az jó kérdés. Ezt tesztelik éppen.