Igen.AO nem a nagy sebességet kritizálja,hanem annak módját.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen.AO nem a nagy sebességet kritizálja,hanem annak módját.
Az NGAD súlya 40 tonna lesz és mivel 2 f-35 hajtóművet kap így érthető
Mert még bruttó súly alapján is MIG-25/31-et építenek ezek szerint.
Üresen, vagy terhelve vagy, hogy?
nem a raptoral van a gond hanem az amcsi hadseregnel.Hát, ha ez a clean sheet olcsó gép, 40 tonnaval és két hajtóművel, akkor megyek röhögni. Ezért aztán megéri kivágni a 30 tonnas asf konfigos raptort...
Az NGAD súlya 40 tonna lesz és mivel 2 f-35 hajtóművet kap így érthető
Üresen, vagy terhelve vagy, hogy?
Mert még bruttó súly alapján is MIG-25/31-et építenek ezek szerint.
Hát, ha ez a clean sheet olcsó gép, 40 tonnaval és két hajtóművel, akkor megyek röhögni. Ezért aztán megéri kivágni a 30 tonnas asf konfigos raptort...
Na de minek kéne új sárkány?????Erre valami link?
Várható volt, ez a terv, a gép high G manőverezős munkarészét kiszervezték az LW drónoknak, az ő dolga inkább, hogy kakaóval meg fegyverzettel/EW-vel roskadásig pakolva messzire bemenjen az A2/AD zónákba a B-21-essel karöltve. Ahhoz meg nagyvas kell - de gondolom a vadászpilóták elsült aggyal már el is kezdték az aknamunkát
Olcsó az nem lesz a fix, az egész R&D csúcsa kell legyen a gép - de mivel jó eséllyel itt is megjátszák majd a máshol is megfigyelhető nagyobb darabszámra való végig törekedést, így ha meglesz az 500+ platform, akkor simán tarthatóak a költségek - csak ezen vonal mentén meg nem tartható az "új százas széria" elmélet, hogy 5-10 évente hoznak ki új kasztnit.... mert ott ezek a számok nagyon nem jönnek ki.
Szóval ahogy nézem még keményen töprengenek, merre is induljanak (vagy hosszú fejlesztési csapda, mint F-35, vagy rövid fejlesztési ciklusok/élettartam, de akkor meg kis darabszám és anyázós árak....)
Az NGAD súlya 40 tonna lesz és mivel 2 f-35 hajtóművet kap így érthető
Mert növelni akarják a stealth hatékonyságát.Na de minek kéne új sárkány?????
Nem. Úgy értem, ha a messiásként vár NGAD meg lesz, akkor utána hova kell új sárkány 5-10 évente...?A Raytheon "előrejelzése" a hatodik generációról (igazából semmi újdonság)
![]()
News
www.raytheonintelligenceandspace.com
A tömeget senki nem tudja jelenleg, a hajtómű meg erősen valószínűtlen, hogy F135 lesz (esetleg a protóké), mert akkor ugyan mi a tosznak fejlesztenék az új, "háromáramú" hajtóműveket.
Mert növelni akarják a stealth hatékonyságát.
Az AFRL már három éves videója szerint ilyesmi sárkányt akarnak (ami amúgy erősen hajaz a Lockheed legutolsó publikus koncepciójára):
Nem. Úgy értem, ha a messiásként vár NGAD meg lesz, akkor utána hova kell új sárkány 5-10 évente...?
100% makerketingnek tűnik. Ha sikerül a gyémánt alapformával mai vadászgépeket közelítő manőverezőképességet elérni úgy, hoy akár +/-90 fokig megvan a 0.01 m2 RCS, akkor ha annál többet nem tudnak, akkor hova kell új sárkány? Ha ez nincs, akkor még ennek sincs értelme.Nekem ez (mármint a sárkánycsereberélés) nem is hangzik logikusnak. Talán nem is sárkánycserére gondoltak a szó hagyományos értelmében, hanem mivel szóba kerültek a "metaanyagok" is a 6. genes gépek esetében, így lehet, hogy ezek, vagyis a burkolatnak a fejlesztésekkel szinkronban történő csereberéjét értették alatta. De nem tudom. Az is lehet, hogy csak valami jól hangzó marketingszövegnek szánták a sárkánycserélgetés szöveget, hogy majd ezzel mennyire up-to-date lesznek bármilyen új követelmény, fenyegetés, stb. esetére.
Nekem ez (mármint a sárkánycsereberélés) nem is hangzik logikusnak. Talán nem is sárkánycserére gondoltak a szó hagyományos értelmében, hanem mivel szóba kerültek a "metaanyagok" is a 6. genes gépek esetében, így lehet, hogy ezek, vagyis a burkolatnak a fejlesztésekkel szinkronban történő csereberéjét értették alatta. De nem tudom. Az is lehet, hogy csak valami jól hangzó marketingszövegnek szánták a sárkánycserélgetés szöveget, hogy majd ezzel mennyire up-to-date lesznek bármilyen új követelmény, fenyegetés, stb. esetére.
Itt segítséget kérnék de mit takar hogy haromáramú? Hajtóművek után nem nagyon olvastam. És a három áramu hajtóműnek mi az előnye az f22sevel szemben?háromáramú" hajtóműveket
Onnan ered a következtetés, hogy a Digital Century Series-en belül gyártott gépek élettartama alapból alacsonyra tervezett, pár ezer órára, belővel a nagyjából 10 éves élettartamra. Ezzel rengeteget lehes spórolni (olyan gépet tervezel, aminek nem kell 8000+ órát kibírnia, nincs ezután D check, ami egy fél gép ára ráköltésben, stb... ).
Vagyis ha jön az új gép, akkor az logikusan új kasztni, hiszen:
Vagyis az NGAD Digital Century Series elmélet egy fogyasztói termékszerűséget csinál a gépből sok szempontból - jönnek az egyre újabb, modernebb darabok az igény szerint, nagyon nem kell hozzájuknyúlni, az élettartamuk pedig emiatt adott, annak költségcsökkentő előnyeivel. Mindez pedig logikusan nyitva hagyja az új sárkányokat, hiszen egyrészt a tervezési idő lecsökkent (lásd Red Hawk), másrészt a gyorsan fejlődő tudomány miatt az is beépíthető az előnyök mátrixába (vagyis nem csak az elektronika pimpelése meg új feyverek aggatása adhat előny, mint jelenleg sok esetben, mert pl. nem csinálhatsz az F-15EX-ből stealth gépet...).
- Fejlődik az anyagtudomány, a tervezési eszközök sora a folyamatosan dübörgő R&D miatt
- A fenyegetés (a gépre adott reakciók) miatt kell is változtatás, hiszen így kihúzod a reakció méregfogát (ez az egész felvetés lényege)
- Az említett költségcsökkentés - lényegében ki lehet hagyni az ipari nagyjavítások nagyrészét, és aki tudja ez mibe kerül...
Legalábbis ez az elmélet, de mivel elvileg már a második concept gép össze van legózva, és az tök más, mint az első volt, én mindenképpen erre tapogatóznék...
nem a raptoral van a gond hanem az amcsi hadseregnel.
elkezdtek ok is britek hulyeseget hogy sporoljunk mert mindenek az uzemeltetese draga (valameik nap tettem be a hirt hogy a legoregebb F35 gepeket is kukazni akarjak). Meghozza ugy, hogy rekord szinten van a koltsegvetesuk, szorjak a penzt minden fele.
ha ossze is sporolnak vmit, aztan meg elbuzeraljak majd a penzt vmi ujabb zumvaltra vagy valami hasonlo hulyesegre.
occco elsovonalas hadseregreAki spórolni akar az ne akarjon elsővonalas hadsereget. Még is mi a faszra számítanak?
Semmi új nincs ebben.Magyarán oda jutnak el ahol a szovjetek tartottak a HH alatt!
Építenek is hozzá egy MIG-25-öt
Fantasztikus! Mikre nem képesek ezek az amcsi pénzügyes fiúk....
Onnan ered a következtetés, hogy a Digital Century Series-en belül gyártott gépek élettartama alapból alacsonyra tervezett, pár ezer órára, belővel a nagyjából 10 éves élettartamra. Ezzel rengeteget lehes spórolni (olyan gépet tervezel, aminek nem kell 8000+ órát kibírnia, nincs ezután D check, ami egy fél gép ára ráköltésben, stb... ).
Vagyis ha jön az új gép, akkor az logikusan új kasztni, hiszen:
Vagyis az NGAD Digital Century Series elmélet egy fogyasztói termékszerűséget csinál a gépből sok szempontból - jönnek az egyre újabb, modernebb darabok az igény szerint, nagyon nem kell hozzájuknyúlni, az élettartamuk pedig emiatt adott, annak költségcsökkentő előnyeivel. Mindez pedig logikusan nyitva hagyja az új sárkányokat, hiszen egyrészt a tervezési idő lecsökkent (lásd Red Hawk), másrészt a gyorsan fejlődő tudomány miatt az is beépíthető az előnyök mátrixába (vagyis nem csak az elektronika pimpelése meg új feyverek aggatása adhat előny, mint jelenleg sok esetben, mert pl. nem csinálhatsz az F-15EX-ből stealth gépet...).
- Fejlődik az anyagtudomány, a tervezési eszközök sora a folyamatosan dübörgő R&D miatt
- A fenyegetés (a gépre adott reakciók) miatt kell is változtatás, hiszen így kihúzod a reakció méregfogát (ez az egész felvetés lényege)
- Az említett költségcsökkentés - lényegében ki lehet hagyni az ipari nagyjavítások nagyrészét, és aki tudja ez mibe kerül...
Legalábbis ez az elmélet, de mivel elvileg már a második concept gép össze van legózva, és az tök más, mint az első volt, én mindenképpen erre tapogatóznék...
Itt segítséget kérnék de mit takar hogy haromáramú? Hajtóművek után nem nagyon olvastam. És a három áramu hajtóműnek mi az előnye az f22sevel szemben?
Digitális berepülést ezért találták ki... lényegében akkor építik meg az első gépet, ha már virtuálisan szétnyúzták. Pont ennek lehetősége hívta életre az egész jelenlegi NGAD koncepciót (az eredeti a megszokott sémát követte volna, aztán hirtelen jött a váltás és a "százas széria" - ekkor jött be a digitális berepülési program lehetősége). Hogy kiesik az egész fizikai tesztfázis, a kész termék kerül legyártásra.Háát, nekem ez kicsit furcsának tűnik. Új sárkány=kvázi új-eltérő gép. Aminél megint ugyanúgy szükségesek a berepülések, nyúzópróbák. Na meglátjuk majd.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..