A II. világháború (1939 - 1945)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

sixtus

Well-Known Member
2022. február 22.
2 123
15 645
113
Magyarul Hürtgen-erdő. Hürtgeni erdő is lehetne, ha lenne ilyen helységnév, de úgy tűnik, nincsen, a Hürtgen az erdő neve.

Na igen, ez az angolszász zseniális hadvezetés egyik mesterhúzása volt, egy teljesen felesleges húsdaráló. Omar Bradley attól tartott, hogy a németek a Rur folyó (nem tévesztendő össze a Ruhr-ral) gátjának megnyitásával eláraszthatják a folyásirányban lefelé tevékenykedő erőiket. A gáthoz vezető közvetlen út a Hürtgen-erdőn keresztül vezetett. Az utókort már nem győztek meg ezek az érvek. Charles B. MacDonald - az amerikai hadsereg történésze és egykori századparancsnok, aki a hürtgeni csatában szolgált - úgy jellemezte azt, mint "...egy rosszul átgondolt és alapvetően eredménytelen csatát, amelyet el kellett volna kerülni...". Az angol wiki is német "Defensive Victory"-nak, sikeres védekezésnek minősíti a csata kimenetelét.
OK miután beposztoltam rájöttem, el is ismertem :D A mai napig az az erdő a 2. vh-s kincskeresők paradicsoma...hónapokig tartott ott a harc
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
3 767
18 710
113
OK miután beposztoltam rájöttem, el is ismertem :D A mai napig az az erdő a 2. vh-s kincskeresők paradicsoma...hónapokig tartott ott a harc
Állítólag Sir Higgins is ott küzdött,a 23. hegyi horgász ezredben,de beleült egy skót dudába,és leszerelték. Egy példa: a 9. USA gyaloghadosztály öt hét alatt 3 kilométert haladt,és ez közel 4000 emberébe került.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 431
13 050
113
Korábban már volt szó a német háborús vereség okairól, én akkor azt állítottam, hogy a legfontosabb ok, hogy a német harckocsik és gépjárművek benzin üzeműek voltak.

Most találtam egy kiváló wikis oldalt erről.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WWII_Maybach_engines

Egyik ok: pótalkatrészek hiánya

"Although a steady supply of spare parts is essential to an army in the field, the production of complete engines always took priority over providing spares.[c] According to Albert Speer, Hitler himself never realised this importance: "One of his worst failings was that he simply did not understand the necessity for supplying the armies with sufficient spare parts."[10][d]

Germany never achieved the industrial capacity needed to keep its military vehicles running efficiently: when the Russian campaign got underway, the deficiencies of the armaments industry and the organisation of maintenance depots became obvious.[11] The German armed forces suffered from continual shortages of spare parts for tanks and half-tracks until the end of the war.[12] When the first Tiger I tanks arrived in Russia in autumn 1942, there was only one spare engine and one transmission for every 10 tanks. A critical lack of spare parts meant that most of them were out of commission within a short period, sometimes for weeks on end."
Másik ok: gyors gyártásba vitel, alapos tesztelés nélkül, tömegtermelés arra nem felkészült cégeknél

"Some of this can be blamed on Karl-Otto Saur of the Ministry of Armaments, whose ruthless drive for greater overall production figures tended to override the need for testing and durability concerns, and the manufacture of enough spare parts.
According to Stieler von Heydekampf, president of the Panzer Kommission from 1943, German tank production was at a major disadvantage throughout the war because the main firms involved were heavy equipment manufacturers. It would have been more effective if the programme had been given to Ford Germany and Opel (owned by General Motors) because of their real mass production experience, but this was not done because of their American associations.

Maybach's monopoly on engine production proved to be the bottleneck in German tank production.
...
Rather than concentrate on proven designs, Maybach continued to bring out new, relatively untested models; the wide variety of engine types seriously hampered efforts to fix the multiple defects which Maybach engines developed under combat conditions.
...
As the war progressed, new Maybach engines tended to be rushed into production, without adequate testing and improvement. As a result, they were viewed as unreliable (although this would be expected of any un-developed engine).
...
By way of comparison, the Soviet Army used a single basic engine (the V-12 diesel Kharkiv V-2) to power the majority of its tanks
"

Miért benzines, és nem dízeles motorgyártást csináltak?

"General design​

[edit]
All Maybach engines for AFVs which reached series production were gasoline four-stroke water-cooled designs. The firm's managing director, Dr. Karl Maybach (son of the founder Wilhelm Maybach), had stated that "he was born water cooled and wanted to die water cooled."[38][j]

Before the war the fuel industry had indicated that petroleum was going to be easier to produce than synthetic diesel, and development of gasoline engines was therefore favoured. By around 1943 the situation had turned around, but by then it was too late to change.[41] Dr. Ferdinand Porsche had consistently pushed for air-cooled diesels, but his organisation's designs never functioned satisfactorily.[42] The twin large Porsche gasoline V-10 engines slated for the Tiger (P) never worked satisfactorily"
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson