A II. világháború (1939 - 1945)

Keleti találékonyság biztos hasznos volt, de a technológiát már akkor is nehéz volt mással helyettesíteni...
Egy példa: P-47 Thunderbolt turbo-supercharger rendszere kiépítve
P_47_turbo_supercharger.jpg

Elöl a Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp motor, mögötte a turbófeltöltő az intercooler és a csőhálózat.

Márr csak ezt a turbófeltöltőt és intercooler csőhálózatot elnézve se lehetett valami túl olcsó legyártani egy P47-est.
 
Miért, mi mást kellene érteni? Ez volt a legelterjedettebb változat. Vagy tévedénék?
Nem, nem tévedsz, az volt a legnagyobb példányszámban gyártott verzió, de attól még kb. az A-B-C verziók sem voltak elhanyagolhatóak, kb. ezekből összesen fele annyi készült, mint a D-ből. Tehát jelentősek voltak, és nem egyértelmű az, hogy a "Mustang" az azonnal egyértelműen a kiforrott D-30 mondjuk... Mert ilyen alapon én azt mondom, hogy ok, akkor azt meg kell feleltetni a P-47N-el, vagy a Yak-9U/P-vel, esetleg egy MK.22 es Griffon motoros Spittel, és az fog kijönni, hogy nem a Mustang a legpotensebb gép...
 
Általában véve egyébként ez a csillagmotoros gépekre igaz volt, hogy nagyon sérülésállóak voltak... Az FW190A/F sorozatnak is ez volt a legnagyobb előnye a BF109, illetve a long-nasen Dora-kkal szemben, hogy a BMW-801 elpusztíthatatlan volt szinte. A La-5/7 szintén sokat bírt. Alapvetően jó dolog a csillagmotor, csak hát a brutál nagy homlokfelület... Valamit valamiért...

No, és kb itt van a lényeg, az utolsó mondatban. Valamit valamiért. Próbálgattak optimalizálni ezerrel, de a "tökéletes" gép kb lehetetlen volt.
És akkor már azon túl is léptünk, hogy volt egy alapelképzelés (ami lehetett akár teljesen hibás is, legszebb példa a Ju88-He177 zuhanóbombázása talán), ennek a technikai megvalósítása a fent említett kompromisszumokkal (persze, ha nem siklott teljesen félre, lásd ugye megintcsak He177 vagy akár Manchester esete is a kapcsolt motorokkal), majd ezek után szembejön a realitás, a kényszer, a szükség és nem azt kell csinálni a géppel, amire eredetileg elképzelték (pl Typhoon CAS, vagy akár közepes bombázók stratégiai bombázása).
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A nagyfater is ott maradt...
 
Wittmann 44-es Villers Bocage-akciójának megfilmesítése újszerűen, némi animációval.
Egy Tigrissel 14 szövetséges tank és 15 szállító jármű, egy negyedóra leforgása alatt.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Új sci-fi. :)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Javitsatok ki ha tevedek de ha az emlekezetem nem csal akkor a Villers Bocage i tank meszarlasban nem csak Wittman vett reszt!hanem 2 Tiger es egy Panzer 4es!Vala olvastam a 2.SS.Panzer Division ''Das Reich'' osszefoglalojat es mintha abban emlitettek volna a Villers Bocage i attackot ahol lemeszaroltak a szovetseges tank oszlopot!
 
Javitsatok ki ha tevedek de ha az emlekezetem nem csal akkor a Villers Bocage i tank meszarlasban nem csak Wittman vett reszt!hanem 2 Tiger es egy Panzer 4es!Vala olvastam a 2.SS.Panzer Division ''Das Reich'' osszefoglalojat es mintha abban emlitettek volna a Villers Bocage i attackot ahol lemeszaroltak a szovetseges tank oszlopot!

Wittmann az 1. SS páncéloshadosztályban kezdte. Majd a 101. SS nehézpáncélos zászlóalj kötelékében szolgált, Tigris harckocsiján. A 2. SS. páncéloshadosztályban Ernst Barkmann volt egy másik páncélos ász. Ő azonban Párduc harckocsival harcolt, a hadosztály páncélos ezredében. Villers Bocage estében nem volt ott a 2. SS. páncéloshadosztály.
 
Javitsatok ki ha tevedek de ha az emlekezetem nem csal akkor a Villers Bocage i tank meszarlasban nem csak Wittman vett reszt!hanem 2 Tiger es egy Panzer 4es!Vala olvastam a 2.SS.Panzer Division ''Das Reich'' osszefoglalojat es mintha abban emlitettek volna a Villers Bocage i attackot ahol lemeszaroltak a szovetseges tank oszlopot!
Igen, velük együtt indult el. A pz4-et kilötték, Whitman tigrise és egy másik meghibásodott. Ő átült az épp Tigrisbe, a többieket hátraküldte a sérült hk-at javítani. Ő mészárolt, a többiek meg szereltek. :)
 
honved:Tudtam en is hogy Wittman nem a Das Reich ba szolgalt!mindossze csak abban a konyvben is emlitettek a hires attackjat!Azert kosz az infot!
galland:akkor jol emlekeztem hogy nem volt egyedul,csak azt nem tudtam hogy egyedul szallt e harcba a tank oszloppal avagy sem.Thx
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Én Kurt Meyert sokkal de nagyobb asznak tartom mint Wittmannt. Wittmann de volt semmi de nekem mégis a panzer mayer az ászok ásza
 
  • Tetszik
Reactions: szuvorov
Én Kurt Meyert sokkal de nagyobb asznak tartom mint Wittmannt. Wittmann de volt semmi de nekem mégis a panzer mayer az ászok ásza

Értelek. Csupán iss harckocsizókról esett most szó. "páncélos Meyer" viszont felderítőként kezdte, az 1. SS. páncélos felderítő zászlóalj parancsnoka volt. Hírnevét korán megszerezte, mikor a Balkánon, a Klissura hágónál, katonái mögé dobta a kézigránátot és parancsba adta, hogy csak előre van. Ez a történet, több hiteles forrásból is megerősíthető, hogy megtörtént. Részt vett a hadosztály minden fontos csatájában. 1943-ban átvezényelték, az alakuló 12. SS. Páncéloshadosztályhoz. Normandiában esett fogságba, mint a hadosztály parancsnoka, sebesülten. A Hadosztály parancsnokságát egyébként, a nem kevésbé ismert Fritz Witt vezérőrnagytól vette át. Aki elesett a normandiai harcok kezdetén.
 
  • Tetszik
Reactions: akagi and Szittya
Igen amúgy felderitokent is hatalmasakat alkotott. Es mint emlitetted viszonylag későn kerult harckocsira es meg igy "megkesve" is mekkorat alkotott. És túlélt. (8komolyabb sebesulese igaz volt de a nagyreszuk meg felderitokent). Nem semmi karriert futott be és tartalekoskent kezdte
 
Ha mar a felsorolasnal tartunk a tank aszoknal akkor nem szabad megfeledkezni Otto Carius rol sem!!!o is alkotott!elsokent o kapta meg a Jagd Tigert!es bizony o talan az egyeduli akit nem sikerult kiloni vagy lebombazni!O tulelte a haborut is!a Jagd Tigerrel meg szepen apritotta a szovik tankjait!Wittman,Carius,Peiper,Berckmann!mimd mind kivalo harckocsi parancsnokok voltak!reg elvolt veszve a haboru,de ok megmaradtak katonaknak es apritottak az ellent meg ha az 20x tuleroben is voltak!Respect nekik!
 
Ha mar a felsorolasnal tartunk a tank aszoknal akkor nem szabad megfeledkezni Otto Carius rol sem!!!o is alkotott!elsokent o kapta meg a Jagd Tigert!es bizony o talan az egyeduli akit nem sikerult kiloni vagy lebombazni!O tulelte a haborut is!a Jagd Tigerrel meg szepen apritotta a szovik tankjait!Wittman,Carius,Peiper,Berckmann!mimd mind kivalo harckocsi parancsnokok voltak!reg elvolt veszve a haboru,de ok megmaradtak katonaknak es apritottak az ellent meg ha az 20x tuleroben is voltak!Respect nekik!
Nem szabad éljenezni, még, ha tanítják is!
 
Ne tessek felre erteni kedves Akagi!nem eljenezek!csupan elismerem a katonak hosies ellenallasat es cselekveseit!nem a naci partot vagy Hitlert eltetem hanem a tank aszokat!a katonakat!a tetteiket!a harcteren!ne vonjunk rogton politikai vonasokat a harcteren elert teljesitmeny koze!Nem ideologiarol beszeltem hanem tank csatakrol!teccik erteni?