A II. világháború (1939 - 1945)

A USS Missouri egyik négyes Boforsa, úgy tűnik nem csak hogy megúszták a kamikazét de még zsákmányoltak is egy géppuskát. :)
tumblr_pmn9po5wet1w636mro1_640.jpg

tumblr_pmn9po5wet1w636mro2_640.jpg
Megragadott, a szinte hihetetlen kép.

A légvédelem teljesítette a feladatát. Igaz a hajó kicsit sérült /meggörbült 1 korlát/, a kamikaze pilótát megtalálták és eltemették.

Egy oldal, ahol ezen eseményről is vannak infók.

https://thechive.com/2016/05/28/pass-this-story-on-to-future-generations-53-photos/
 
Megragadott, a szinte hihetetlen kép.

A légvédelem teljesítette a feladatát. Igaz a hajó kicsit sérült /meggörbült 1 korlát/, a kamikaze pilótát megtalálták és eltemették.

Egy oldal, ahol ezen eseményről is vannak infók.

https://thechive.com/2016/05/28/pass-this-story-on-to-future-generations-53-photos/
Akkor ezt még megfejelném egy makettel. :p
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Akkor ezt még megfejelném egy makettel. :p
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az egyik jueszéj-ből érkezett erősen középkorú makettező meg kishíján elsírta magát mikor meglátta, aztán boldogan mutogatta a tatfelépítményen az erkély-lőállás alatti ajtót, hogy anno a "papi" ott az ajtó mögötti helységben élte túl a kamikaze-támadást. Néhány sör erejéig rögtön nagy haverok lettek az osztrák sógorral, aki a diorámát gyártotta ... :) (Mosonmagyaróváron történt).
 
Néhány ismert és kevésbé ismert kép a Zrínyiről.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ki-61. Ezt a gépet Chuichi Ichikawa repülte aki ász státuszt ért el, 10 lelövésből 9 B-29 bombázó volt!
tumblr_nxu2boTv1Z1u87v54o1_1280.jpg
 
Én nem akarok belemenni a mi lett volna ha vitába mert értelmetlen, másra válaszolok.
Olcsóbb és egyszerűbben gyártható
"The cost of a Panther tank has been given as 117,100 Reichmarks (RM)[citation needed]. This compared with 82,500 RM for the StuG III, 96,163 RM for the Panzer III, 103,462 RM for the Panzer IV..." Úgy emlékszem több alkatrészből állt amúgy a Pz IV, majd utánanézek.
Viszonz a Zrínyik ragyogóan beváltak pl. a tordai-csatában. Komplett t-34-el támogatott zászlóaljakat bontottak le.
Itt szeretném megjegyezni hogy akkor élen jártunk a kumulatív lövedékek fejlesztésében(a Szálasi-röppentyű konkrétan az első nehéz/állványos páncéltörő rakétavető volt), majdnem minden kaliberhez gyártottunk is, ilyeneket málháztak a Zrínyikbe is.
Elég sokat olvastam a kor hadiipari fejlesztéseiről és szinte mindig a túlkomplikált, innovatív mérnöki megoldásokban voltak a gondok.
A Tasnál a német és szovjet harckocsikkal való tapasztalatra alapoztak, pl a bonyolult Párduc-féle megoldásnál egyszerűbb és megbízhatóbb Pz III futóművét vették alapul.
A magyar ipar még a Toldi III-at is 44-re tudta produkálni (ami annyiban állt, hogy a páncéltörő puska helyett egy 40mm-es löveget mókoltak a toronyba).
Ez nem feltétlenül a magyar ipar hibája, egyszerűen a Toldit akarták kicsit tuningolni de ennyi volt benne, a futómű így is összekulázta magát. Viszont a Pak-40 löveget a háború végéig nem sikerült jó minőségben legyártani, ez elég fájó volt.
de Attila seregei óta nem igen volt ütőképes erőnk
Ez faszság, volt egy rakat lovagkirályunk(László, Nagy Lajos, Károly Róbert, Zsigmond, Mátyás), de pl. a Habsburg-érában sem voltunk underdog kategória. Az első vh-ban sem technológiai vagy képességbeli hibáink voltak.
hogy egy Turan 8x több munkával készült, mint egy Tigris
Ebben lehet valami, a Turán futóműve rendkívül bonyolult volt, háborús használatra majdnem alkalmatlan.
Legalább is élvonalbelieket biztosan nem. Pl amikor a Toldit vettük a svédektől, ők a PZI-et ajánlották,
Azt pletykálták akkoriban hogy a Straussler-féle V-4 messze jobb volt mindenben de magasrangú tiszti körökben előnyösebb volt (anyagi szempontból) a svéd típus. Ez igaz-e vagy sem-nem tudom, lehet ez is a mérleg egyik felében de lehet hogy tényleg kiforrottabb konstrukció volt.
Amúgy tudod, hogy a csehszlovák hadsereg erősebb volt nálunk? Még a németeknél is
Technikailag a szudéta-vidéki balhéig bizony a cseh hadsereg elég komoly volt még világszinten is. A teljes tüzérségük modernizált első vh-s és teljesen új fejlesztésű/gyártású volt(ekkoriban meg később is a brit francia és német hadsereg is rengeteg első vh-s löveget használt), harckocsiexportban asszem' a 3. helyen álltak úgy hogy a minőség semmivel nem volt rosszabb egy francia vagy brit gyártmánynál, a kézifegyvereik szintén világszint volt(ZB vz 26 megvan?), stb.
Az már egy másik kérdés hogy semmit nem ér a legjobb fegyver sem ha az első ütközetben eldobálják és inkább váltanak fehér zászlóra. :D
 
Én nem akarok belemenni a mi lett volna ha vitába mert értelmetlen, másra válaszolok.

"The cost of a Panther tank has been given as 117,100 Reichmarks (RM)[citation needed]. This compared with 82,500 RM for the StuG III, 96,163 RM for the Panzer III, 103,462 RM for the Panzer IV..." Úgy emlékszem több alkatrészből állt amúgy a Pz IV, majd utánanézek.

Itt szeretném megjegyezni hogy akkor élen jártunk a kumulatív lövedékek fejlesztésében(a Szálasi-röppentyű konkrétan az első nehéz/állványos páncéltörő rakétavető volt), majdnem minden kaliberhez gyártottunk is, ilyeneket málháztak a Zrínyikbe is.

A Tasnál a német és szovjet harckocsikkal való tapasztalatra alapoztak, pl a bonyolult Párduc-féle megoldásnál egyszerűbb és megbízhatóbb Pz III futóművét vették alapul.

Ez nem feltétlenül a magyar ipar hibája, egyszerűen a Toldit akarták kicsit tuningolni de ennyi volt benne, a futómű így is összekulázta magát. Viszont a Pak-40 löveget a háború végéig nem sikerült jó minőségben legyártani, ez elég fájó volt.

Ez faszság, volt egy rakat lovagkirályunk(László, Nagy Lajos, Károly Róbert, Zsigmond, Mátyás), de pl. a Habsburg-érában sem voltunk underdog kategória. Az első vh-ban sem technológiai vagy képességbeli hibáink voltak.

Ebben lehet valami, a Turán futóműve rendkívül bonyolult volt, háborús használatra majdnem alkalmatlan.

Azt pletykálták akkoriban hogy a Straussler-féle V-4 messze jobb volt mindenben de magasrangú tiszti körökben előnyösebb volt (anyagi szempontból) a svéd típus. Ez igaz-e vagy sem-nem tudom, lehet ez is a mérleg egyik felében de lehet hogy tényleg kiforrottabb konstrukció volt.

Technikailag a szudéta-vidéki balhéig bizony a cseh hadsereg elég komoly volt még világszinten is. A teljes tüzérségük modernizált első vh-s és teljesen új fejlesztésű/gyártású volt(ekkoriban meg később is a brit francia és német hadsereg is rengeteg első vh-s löveget használt), harckocsiexportban asszem' a 3. helyen álltak úgy hogy a minőség semmivel nem volt rosszabb egy francia vagy brit gyártmánynál, a kézifegyvereik szintén világszint volt(ZB vz 26 megvan?), stb.
Az már egy másik kérdés hogy semmit nem ér a legjobb fegyver sem ha az első ütközetben eldobálják és inkább váltanak fehér zászlóra. :D
 
Na Jó, ezt elszúrtam az előbb... :rolleyes:
Nem vitaképpen, csupán megjegyzésként:
Tas!
2 Turan motort mókoltak össze egy bolygóműves váltóval, ami elvben működött volna. Az bizonyos, hogy rendkívül bonyolult és innovatív megoldás volt.
A világ legjobb 75 és 88mm-es lövegével tervezték, miközben a Jagpanzer IV programhoz, vagy a Jagpanther programhoz sem volt belőlük elég.
Visszatérve a Turán motorjára, valahol olvastam hogy a helyszűke végett nem 90 fokos, hanem 45 fokos elrendezésű V motort építettek, ami rendkívül bonyolult és
munkaigényes gyártást tett szükségessé. Na ebből a motorból került volna bele kettő egy kétes erőátviteli rendszerrel...
Toldi!
A Toldi programból a Nimród verzió egész használható önjáró légvédelmi eszköz volt, illetve a 75mm-es páncéltörő ágyúval terveztek német mintára vadászpáncélost, viszont azt a löveget sem tudtuk gyártani, sajnos.
A Toldi rendelkezett a toronyban géppuskával, míg asszem a V4 csak a fronton. Ezenkívül a V4 bőven túl volt súlyban a kiírásban szereplő követelményeknél. A Landswerk HK-ját Horhy István tárgyalta le (ha minden igaz akkoriban a Mávag vezér volt). Valóban ígéretesebb volt, bár Strasslauer futóműve egy leszedhető lánctalpas HK volt, aminek viszont a kerekes, közúti használatánál a kormányzása tudtommal nem igen volt megoldva.
Csehek!
Igen éppen ezt az erőt próbáltuk igaziigaznak elmagyarázni. ;)
 
A napokban ünnepelte 100. születésnapját Erich Klein a Wehrmacht századosa, aki harcolt Sztálingrádnál a 160-as tüzér regimentben, majd később Magyarországon a páncélos tüzérségnél (Panzer-Artillerie-Regiment "FHH").
Teljesítményéért megkapta a német kereszt arany fokozatát, közelharcért pántot és számos egyéb érmet és kitüntetést.
Orosz fogságba esett melyből 1953-ban szabadult.
52813279_639176653198350_3603021710695071744_n.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Néhány ismert és kevésbé ismert kép a Zrínyiről.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ki-61. Ezt a gépet Chuichi Ichikawa repülte aki ász státuszt ért el, 10 lelövésből 9 B-29 bombázó volt!
tumblr_nxu2boTv1Z1u87v54o1_1280.jpg
Döbbenetes, h milyen kicsi homlokfelületű a Zrínyi...meg alapból kics cél. Kéne egy Zrínyi 3 projekt.
 
Döbbenetes, h milyen kicsi homlokfelületű a Zrínyi...meg alapból kics cél. Kéne egy Zrínyi 3 projekt.
1,9m, akkora mint én . :) Még a Jagdpanzer38(t) is magasabb volt nála, talán a JgdpzIV volt valamivel kisebb nála.
Azt sajnálom hogy a páncéltörő ágyús variáns nem készült el.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
"The cost of a Panther tank has been given as 117,100 Reichmarks (RM)[citation needed]. This compared with 82,500 RM for the StuG III, 96,163 RM for the Panzer III, 103,462 RM for the Panzer IV..." Úgy emlékszem több alkatrészből állt amúgy a Pz IV, majd utánanézek.

Párduc fő ereje az volt, hogy hasonlóan készült, mint a Sherman harckocsi, egy profi cég mérnökei tervezték akiknél a gyártási folyamat optimalizálása legalább olyan fontos volt, mint a harckocsi harcértéke, sokkal kevesebb munkaórát igényelt a gyártása, mint egy régebbi Pz IV-esé (látszik is a gyártási számokon...).
(kedvenc német agyhalálom, hogy Jagdpanzer IV-hez már kész Pz IV törzseket vittek el a gyártósorról és utólag vágták le róla ami nem kellett).