Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Egy fontos dolgot kellene helyre tenni ! Ez a motorizáltság ! Nagyon nem mindegy , hogy benzin vagy diesel ! Gondoljunk a kamionokra és a személyautókra ha csak Le-ben hasonlítanánk össze őket akkor simán gondolhatnánk , hogy a személy autók benzines motorjai ugyan olyan erősek mint a teherautók dieseljei ! Pedig qrvára nem és az eb a nyomaték és a hatékonyság környékén van elhantolva Egy 500 Le-s kamion pl bőven 2000Nm feletti forgatónyomatékkal bír már 1500 percenkénti fordulattól míg egy benzines 500Le olyan 600-700Nm körül 5000 percenkénti fordulatnál ! A fogyasztás majdnem egyforma de a vontatási képesség sokszorosa a dieselnek a benzineshez képest ! Ez minden szinten jelentős előny egy sok 10 tonnás járműnél !Lehet megszakérteni.
Porcukros Tigris olyan mint a chilis csoki csak ez jobban kaparja a torkod
"Reggel beütött a fagy, és a harckocsik a földbe fagytak. Amikor megpróbálták erővel kihúzni őket, semmi sem működött - a kötelek elszakadtak, a futómű eltört. Benzint kellett a harckocsik alá öntenünk és meggyújtani, hogy felmelegítsük a talajt.
A motorok indítói nem működtek. A motort óránként kellett bemelegíteni, de ez rengeteg benzint és motorórát emésztett fel.
Ezután a hosszában elvágott kannákba öntött benzint meggyújtották a jármű alja alatt. Ez természetesen tilos volt, de másképp nem lehetett elindítani a tankot".
Ludwig Bauer, emlékiratok.
Porcukros Tigris olyan mint a chilis csoki csak ez jobban kaparja a torkod
"Reggel beütött a fagy, és a harckocsik a földbe fagytak. Amikor megpróbálták erővel kihúzni őket, semmi sem működött - a kötelek elszakadtak, a futómű eltört. Benzint kellett a harckocsik alá öntenünk és meggyújtani, hogy felmelegítsük a talajt.
A motorok indítói nem működtek. A motort óránként kellett bemelegíteni, de ez rengeteg benzint és motorórát emésztett fel.
Ezután a hosszában elvágott kannákba öntött benzint meggyújtották a jármű alja alatt. Ez természetesen tilos volt, de másképp nem lehetett elindítani a tankot".
Ludwig Bauer, emlékiratok.
Sehogy.Úgy mint akkoriban,nem állítod le a motort vagy sűrűn újraindítod stb.Megjegyzem az alágyújtás a szovjeteknél is szigorúan tilos volt,de csak úgy mint a németeknél ott sem érdekelt senkit.Manapság az ilyen totális befagyás ellen hogy védekeznek?
Gázturbina. A T-80as a mérsékelt égövi csapatoknál soso, a sivatagi csapatoknál istencsapása, a sarkörieknél meg isten ajándéka.Manapság az ilyen totális befagyás ellen hogy védekeznek?
Miért osztasz meg ilyen mítosz romboló emlékiratot ? LOL
Az ötvenes évek végén még rendszeresen láttam vidéken, hogy teherautó motorja alá tüzet raktak hajnalban.
Mi hajszárítóval, és kb -25 ben. 2001-2 környékeÉn 20 éve is láttam olya,t hogy VW dízel tulaja kézi gázégővel melegítette a motort, amikor ledermedt a gázolaj mínusz 15 fokban.
Ezért is írtam korábban, hogy a T-34 előnyeinek jelentős részét az akkor technikai csúcsteljesítménynek számító alu-blokkos Diesel motorból származó előnyök (jelentős súlymegtakarítás a motornál, üzemanyagnál, a fajlagosan jó teljesítmény-mutatók megtartása mellett!) más területre történő átvitele tette lehetővé.Egy fontos dolgot kellene helyre tenni ! Ez a motorizáltság ! Nagyon nem mindegy , hogy benzin vagy diesel ! Gondoljunk a kamionokra és a személyautókra ha csak Le-ben hasonlítanánk össze őket akkor simán gondolhatnánk , hogy a személy autók benzines motorjai ugyan olyan erősek mint a teherautók dieseljei ! Pedig qrvára nem és az eb a nyomaték és a hatékonyság környékén van elhantolva Egy 500 Le-s kamion pl bőven 2000Nm feletti forgatónyomatékkal bír már 1500 percenkénti fordulattól míg egy benzines 500Le olyan 600-700Nm körül 5000 percenkénti fordulatnál ! A fogyasztás majdnem egyforma de a vontatási képesség sokszorosa a dieselnek a benzineshez képest ! Ez minden szinten jelentős előny egy sok 10 tonnás járműnél !
Ezért is írtam korábban, hogy a T-34 előnyeinek jelentős részét az akkor technikai csúcsteljesítménynek számító alu-blokkos Diesel motorból származó előnyök (jelentős súlymegtakarítás a motornál, üzemanyagnál, a fajlagosan jó teljesítmény-mutatók megtartása mellett!) más területre történő átvitele tette lehetővé.
Így lehetett más harckocsikhoz képest a végeredmény a több páncélzat/jobb védelem, jobb ágyú, igen jó mozgékonyság.
Ha a "munkakörülmények" és a kiképzés --mindkettő!-- jobb lett volna, nagyságrenddel hatékonyabb lett volna a T-34!
Ezért is írtam korábban, hogy a T-34 előnyeinek jelentős részét az akkor technikai csúcsteljesítménynek számító alu-blokkos Diesel motorból származó előnyök (jelentős súlymegtakarítás a motornál, üzemanyagnál, a fajlagosan jó teljesítmény-mutatók megtartása mellett!) más területre történő átvitele tette lehetővé.
Így lehetett más harckocsikhoz képest a végeredmény a több páncélzat/jobb védelem, jobb ágyú, igen jó mozgékonyság.
Hogy egy haderő diesel vagy benzin motort használt, az többnyire egy tudatos döntés eredménye volt ( pl. US, de a németeknél is...) figyelembe veve az üzemanyag ellátàssal kapcsolatos logisztikai feladatokat. Bőven elég gond volt, elegendő üzemanyagot a frontra szállitani, nemhogy még azzal is törődni, hogy melyik alakulatnak kell benzin, melyiknek diesel.
Persze, amikor ezt eldöntötték, nem számoltak pl a harckocsik súlyának ilyen drasztikus növekedésével.
Pontosan. A US Army pl. csak benzines Shermaneket használt, volt diesel változat is (M4A2) is, de azt a USMC használta, mert őket a flotta látta el, illetve ezrével adták LL keretében a Ruszkiknak.
Az oroszok helyzete ilyen szempontból elég katyvasz volt mert a háború közepéig tízezerszámra hadrendben álló könnyű tankjaik T38/40/60/70, BT sorozat, T-26 stb) szinte kivétel nelkul benzines volt, és később az igen nagy számban gyártott SzU 76M könnyű támogató/rohamlövegeik is. Utóbbi úgy, hogy két gépkocsimotort kötöttek ‘sorba’, mert más megoldás nem volt..
Úgymond “Csak” a KV-ISz és a T-34 volt diesel hajtású, úgyhogy kétféle üzemanyag kellett a harckocsi alakulatoknak, amelyeket ezeket tobbnyire vegyesen használták, ami nem könnyítette meg a hadtápolt, mégis valahogy csak ezek a dieselesek maradtak meg a köztudatban, holott 1943-ban is a vörös hadsereg harckocsi állományának legalább a fele valamilyen totális elavultság szélén táncoló benzines könnyű harckocsi volt.